Hei!
Kun alotan kynsisienilääkityksen suun kautta niin pitääkö mun heittää kaikki vanhat kengät roskiin ja ostaa uudet tilalle ja pestä sukat aina 60 asteessa?
kynsisienestä
11
6978
Vastaukset
- ----
Joiltain palstoilta olen lukenut, että kengät voi laittaa muovipussissa pakastimeen joiksikin päiviksi. Sen jälkeen kenkiin laitetaan sientä tappavaa puuteria (Daktarin?). Saatavilla on myös Vocca trico- nimistä nestettä, jolla kengät voi tiettävästi sumuttaa. Googlaa se vocca trico niin löydät parempia ohjeita. Sisäisen lääkekuurisi tukena voit ulkoisesti laittaa kynsiisi tuota voccaa, joita kuita se on kuulemma hyvin auttanut. Itse en ole kokeillut.
Toivottavasti onnistut nitistämään sienesi! Minä olen syönyt kaksi lääkekuuria, mutta sieni on edelleen. Valitettavasti se uusii tosi helposti. Toivon että sinulla on parempi tuuri kuin minulla.- --------------
Onko niillä lääkkeillä sivuvaikutuksia, tuleeko ihottumaa kasvoihin, ku olen jostain lukenut? ja paljon ne kuurit maksaa ja voinko ostaa sen halvemman vaihtoeddon?
- ----
-------------- kirjoitti:
Onko niillä lääkkeillä sivuvaikutuksia, tuleeko ihottumaa kasvoihin, ku olen jostain lukenut? ja paljon ne kuurit maksaa ja voinko ostaa sen halvemman vaihtoeddon?
Minä en saanut mitään sivuvaikutuksia, vaikka sanotaan että ne voivat maksaa rasittaa. Ihottumaa eikä mitään muutakaan tullut. Kyllä sinä siitä kuurista elossa selviät ;) Ja kuurilla ollessasi tietysti koko ajan seuraat tilaasi. Jos jotain epäilyttävää ilmenee, niin lääkäri kyllä osaa päättää voitko jatkaa hoitoa.
Minä itse söin kuurini vuosia sitten ja ne olivat sitä kalliimpaa laatua. Nyt on tietääkseni tullut kalliimpien lääkkeiden rinnalle se halvempi versio, oliskohan Fungorin. Kyllä se halvempikin kai yhtä hyvin tehoaa. Itse maksoin sienen tappoyrityksestäni pari sataa euroa ja hukkaanhan ne rahat meni.
Joudut lääkärillä käymään ennen kuin saat sisäistä tablettilääkitystä sieneen. Labrassa kynsistäsi otetaan näyte, jonka perusteella sitten tiedetään onko sinulla rihma- vai hiivasientä, vai kenties molempia. Sen mukaan kai lääkityskin sitten annetaan. Ja on muitakin vaivoja, jotka aiheuttavat kynsiin sienen kaltaisia muutoksia. On siis hyvä, että varmistutaan, että sinulla todella on kynsisieni. Ei ole hyvä lähteä turhaan itseään lääkitsemään.
Ja kun hoidat jalkojasi niin muistathan aina suojata kätesi hyvin. Ei oo kiva jos sieni pääsee leviämään sormienkin kynsiin. - --------
---- kirjoitti:
Minä en saanut mitään sivuvaikutuksia, vaikka sanotaan että ne voivat maksaa rasittaa. Ihottumaa eikä mitään muutakaan tullut. Kyllä sinä siitä kuurista elossa selviät ;) Ja kuurilla ollessasi tietysti koko ajan seuraat tilaasi. Jos jotain epäilyttävää ilmenee, niin lääkäri kyllä osaa päättää voitko jatkaa hoitoa.
Minä itse söin kuurini vuosia sitten ja ne olivat sitä kalliimpaa laatua. Nyt on tietääkseni tullut kalliimpien lääkkeiden rinnalle se halvempi versio, oliskohan Fungorin. Kyllä se halvempikin kai yhtä hyvin tehoaa. Itse maksoin sienen tappoyrityksestäni pari sataa euroa ja hukkaanhan ne rahat meni.
Joudut lääkärillä käymään ennen kuin saat sisäistä tablettilääkitystä sieneen. Labrassa kynsistäsi otetaan näyte, jonka perusteella sitten tiedetään onko sinulla rihma- vai hiivasientä, vai kenties molempia. Sen mukaan kai lääkityskin sitten annetaan. Ja on muitakin vaivoja, jotka aiheuttavat kynsiin sienen kaltaisia muutoksia. On siis hyvä, että varmistutaan, että sinulla todella on kynsisieni. Ei ole hyvä lähteä turhaan itseään lääkitsemään.
Ja kun hoidat jalkojasi niin muistathan aina suojata kätesi hyvin. Ei oo kiva jos sieni pääsee leviämään sormienkin kynsiin.kävin lääkärissä ja epäili, että kynsisieni ja otettiin kynnestä näytteet ja siinä meenee kaksi kuukautta kun tulos saadaan. ja vielä kysyisin, että voiko näihin varpaisiin laittaa jotain voidetta kun tuntuu niin kuivalta ja onko sellaista voidetta joka tarkoitettu sienen hoitoon?
- -------
-------- kirjoitti:
kävin lääkärissä ja epäili, että kynsisieni ja otettiin kynnestä näytteet ja siinä meenee kaksi kuukautta kun tulos saadaan. ja vielä kysyisin, että voiko näihin varpaisiin laittaa jotain voidetta kun tuntuu niin kuivalta ja onko sellaista voidetta joka tarkoitettu sienen hoitoon?
Ihan tavallisesti voit jalkojasi rasvata. Ite olen huomannut, että rasvaamalla kynnetkin pysyvät jotenkin pehmeämpinä, eivätkä tule teräksen koviksi. Pistä rasvatessasi käsiin vaikka kertakäyttöiset muovihansikkaat. Itse käytän hanskoja aina kun hoidan jalkojani ihan varmistuakseni ettei sieni tartu käsiin.
Jos käy niin kurjasti, ettet lääkekuurienkaan avulla pääse eroon sienestä, niin sulla on kyllä keinoja senkin jälkeen pitää kyntesi siedettävän näköisinä ja hyvässä kunnossa. Älä päästä kynsiä kasvamaan pitkiksi vaan pidä ne niin lyhyinä kuin mahdollista. Jos kynnet alkavat muuttua paksuiksi, pidä ne ohuina säännöllisellä hiomisella (itselläni on sellainen pedikyyrilaite, jolla hiominen käy tosi äkkiä ja helposti). Minä käytän kynsiini luontaistuotekaupasta ostettua tea tree -öljyä, jota laitan kynsien päälle joka ilta pumpulipuikolla. Tea tree- öljy on antiseptinen ja sientä tuhoava. Kyntesi eivät pääse tulehtumaan eivätkä muutu niin rumiksi ja keltaisiksi. Vocca trico toimii kuulemma samalla tavalla.
Ja jos olet nainen, vältä kynsilakan käyttöä varpaissasi ainakin lääkekuurisi aikana. Aina kun jalkasi kastuvat suihkussa, saunassa tai hiotessa, kynsilakka on kynnessäsi kuin kosteutta säilyttävä kuori. Kosteus pysyy kynsissäsi pidempään ja se ei ole sienen kannalta hyvä juttu. Sienihän pitää kosteudesta.
Kun tulet suihkusta tai saunasta, kuivaa jalkasi perusteellisesti hiustenkuivaajalla. Kosteus häipyy äkkiä.
Niin, ja sitä tea tree-öljyä voi lisätä muutamia tippoja kosteusemulsioon. Voit sellaisella kosteusemulsion ja tea treen yhdistelmällä rasvata kuivat jalkasi. 2-3 tippaa tea tree -öljyä yhteen teelusikalliseen voidetta.
Tsemppiä sienen kanssa! - -----------
------- kirjoitti:
Ihan tavallisesti voit jalkojasi rasvata. Ite olen huomannut, että rasvaamalla kynnetkin pysyvät jotenkin pehmeämpinä, eivätkä tule teräksen koviksi. Pistä rasvatessasi käsiin vaikka kertakäyttöiset muovihansikkaat. Itse käytän hanskoja aina kun hoidan jalkojani ihan varmistuakseni ettei sieni tartu käsiin.
Jos käy niin kurjasti, ettet lääkekuurienkaan avulla pääse eroon sienestä, niin sulla on kyllä keinoja senkin jälkeen pitää kyntesi siedettävän näköisinä ja hyvässä kunnossa. Älä päästä kynsiä kasvamaan pitkiksi vaan pidä ne niin lyhyinä kuin mahdollista. Jos kynnet alkavat muuttua paksuiksi, pidä ne ohuina säännöllisellä hiomisella (itselläni on sellainen pedikyyrilaite, jolla hiominen käy tosi äkkiä ja helposti). Minä käytän kynsiini luontaistuotekaupasta ostettua tea tree -öljyä, jota laitan kynsien päälle joka ilta pumpulipuikolla. Tea tree- öljy on antiseptinen ja sientä tuhoava. Kyntesi eivät pääse tulehtumaan eivätkä muutu niin rumiksi ja keltaisiksi. Vocca trico toimii kuulemma samalla tavalla.
Ja jos olet nainen, vältä kynsilakan käyttöä varpaissasi ainakin lääkekuurisi aikana. Aina kun jalkasi kastuvat suihkussa, saunassa tai hiotessa, kynsilakka on kynnessäsi kuin kosteutta säilyttävä kuori. Kosteus pysyy kynsissäsi pidempään ja se ei ole sienen kannalta hyvä juttu. Sienihän pitää kosteudesta.
Kun tulet suihkusta tai saunasta, kuivaa jalkasi perusteellisesti hiustenkuivaajalla. Kosteus häipyy äkkiä.
Niin, ja sitä tea tree-öljyä voi lisätä muutamia tippoja kosteusemulsioon. Voit sellaisella kosteusemulsion ja tea treen yhdistelmällä rasvata kuivat jalkasi. 2-3 tippaa tea tree -öljyä yhteen teelusikalliseen voidetta.
Tsemppiä sienen kanssa!kiitos sinulle tästä informaatiosta! toivottavasti saan paranemaan.
- Jalkojen kuivaaminen
------- kirjoitti:
Tsemppiä sienen kanssa!Wau! Joku muukin on keksinyt hiustenkuivaajan kynsisienen hoidossa!
Itselläni kyti sieni kaikissa varpaankynsissä vuosikausia. Tuli aina uudestaan lääkekuureista huolimatta.
Sitten aloin kuivata jalat hiustenkuivaajalla. Perusteellisesti, joka pesun jälkeen. Ja aina jos jalat kastuvat vaihdan kuivat sukat.
Kuivaan niin kuumalla kuin kärsin, pari minuuttia/jalka, erityisesti kynnet.
Sienen alkua näkyy silloin tällöin jossakin kynnessä, esim. reissujen jälkeen. Mutta paranee nopeasti säännöllisellä kuivaamisella.
Myös jalkapohjien kovettumat ja pykimiset ovat kummasti parantuneet ilman rasvoja ja raspeja!
Eikö tästä tule automaattisesti johtopäätös, että koko ongelman nimi on KOSTEUS!
Kenkien vaihtoja ja sukkien erikoispesuja ei tarvita.
Mutta ehkä lääkekuuri aluksi, jos sieni on paha?
- käyttää
näitä kynsisieneen tarkoitettuja tuotteita ennenkuin aloittaa suun kautta otettavan lääkityksen? daktarin voidetta, vocca tricoa?
- -----
Voihan noita mielenrauhakseen käyttää, jos haluaa, mutta minulla on kyllä sellainen tuntuma, että ne eivät sientä pysyvästi tuhoa. Ne pitävät vain jalkasi paremmassa kunnossa.
Sisäisesti otettavat lääkkeet taitavat olla ainoa keino, jolla sienestä on mahdollista päästä eroon.
Ite kyllä käytän noita tuotteita, koska pitävät jalkani huomattavasti parempina. Siis sieni minulla on edelleen, mutta kynnet näyttää ihan hyvältä eivätkä kipeydy. - aloittaa
----- kirjoitti:
Voihan noita mielenrauhakseen käyttää, jos haluaa, mutta minulla on kyllä sellainen tuntuma, että ne eivät sientä pysyvästi tuhoa. Ne pitävät vain jalkasi paremmassa kunnossa.
Sisäisesti otettavat lääkkeet taitavat olla ainoa keino, jolla sienestä on mahdollista päästä eroon.
Ite kyllä käytän noita tuotteita, koska pitävät jalkani huomattavasti parempina. Siis sieni minulla on edelleen, mutta kynnet näyttää ihan hyvältä eivätkä kipeydy.sienilääkityksen ja laittaa entisiin kenkiin daktarin puuteria niin tuhoaako se puuteri sienen kengistä vai kannatteeko laittaa pakastimeen vai ostaa kaikki uudet kengät?
- -----
aloittaa kirjoitti:
sienilääkityksen ja laittaa entisiin kenkiin daktarin puuteria niin tuhoaako se puuteri sienen kengistä vai kannatteeko laittaa pakastimeen vai ostaa kaikki uudet kengät?
Uusia kenkiä en kyllä ite lähtis ostamaan. Jos laitat kengät pakastimeen pariks päiväks ja sen jälkeen käsittelet ne daktarinilla, niin pitää vaan uskoa, että se sieni on niistä hävinnyt.
Myös saunan ja suihkutilojen desinfiointi on sitten yhtä tärkeää kuin kenkienkin. Sieni elää kosteissa tiloissa ja jos saat sitä jalkoihisi joka kerta kun käyt saunassa/suihkussa, siitä ei ole mitään apua olivatpa kenkäsi kuinka desinfioidut tahansa. Kannattaa käyttää suihkussa muovisandaaleja, kun sitä sientä varmaan jää lattioille desinfioinnista huolimatta...
Nää on ikäviä juttuja. Itsestäni ainakin tuntuu, että sientä vastaan on melkein mahdoton taistella. Mutta ei siitä stressiäkään kannata ottaa. Tekee sen minkä pystyy tekemään, ja jos sieni ei senkään jälkeen lähde, niin sitten täytyy vain tyytyä siihen. Kynsisienen kanssa pystyy elämään ja jaloistaan pystyy silti pitämään huolta niin etteivät kipeydy tai tule ihan mahdottomiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1524605Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983979Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342699Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102482100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es352228Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks141825Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1201638Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491474- 341355
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241331