vastatkaa!!!

........

mun viljis on ollu mul kaks viikkoo ja se on oksentanu jo 3 kertaa vaikka oon antanu olla (eli en oo koskenutkaa) en tiiä mitä pitäis tehä

10

742

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yosei

      onko lämpötilat kohdillaan?
      onko ruoka sopivan kokoista?
      onko terraario rauhallisessa paikassa?
      oletko ottanut yhteyttä käärmeen myyjään?
      oletko tutustunut herppi.net:iin?

      • ........

        lämpötila on siin lämpimäs paikas 30 viileemmäs 26
        ruuan koko on pinkki tai fussy (käärme on itse 10kk)
        terraario on mun omas huonees ja siel ei käy ku mun sisko mä ja jotaa kavereit
        tänää soitetaa myyjälle
        herpissä oon käyny mut eipä sielt pahemmin vastauksii saa...


      • ...a...
        ........ kirjoitti:

        lämpötila on siin lämpimäs paikas 30 viileemmäs 26
        ruuan koko on pinkki tai fussy (käärme on itse 10kk)
        terraario on mun omas huonees ja siel ei käy ku mun sisko mä ja jotaa kavereit
        tänää soitetaa myyjälle
        herpissä oon käyny mut eipä sielt pahemmin vastauksii saa...

        kanattaa kokeilla pienenmpää ruokaeläintä vaikka onkin jo 10kk:n ikäinen... ja se voi johtua myös siitä että jos olet juuri pitänyt sen tarvitsemassaan horroksessa ja olet syöttänyt sille horroksen jälkeen samankokoista kuin ennen horrosta niin sen maha on voinut mennö sekaisin... joten suosittelen vaihtamasta pienempään ruokaeläimeen :)ja ethän sä mitään menetä vaikka vaan kokeilisit :)


      • kukaan laita
        ...a... kirjoitti:

        kanattaa kokeilla pienenmpää ruokaeläintä vaikka onkin jo 10kk:n ikäinen... ja se voi johtua myös siitä että jos olet juuri pitänyt sen tarvitsemassaan horroksessa ja olet syöttänyt sille horroksen jälkeen samankokoista kuin ennen horrosta niin sen maha on voinut mennö sekaisin... joten suosittelen vaihtamasta pienempään ruokaeläimeen :)ja ethän sä mitään menetä vaikka vaan kokeilisit :)

        pientä viljakäärmettä horrokseen. Mikäli käärmeen laittaa talvilevolle, on se loka-marraskuussa. 10kk vanha käärme on lokakuussa vielä liian pieni horrostettavaksi. harvat pitävät muutenkaan viljakäärmeitä horroksessa. KAsvattajat lähinnä.


      • ...
        kukaan laita kirjoitti:

        pientä viljakäärmettä horrokseen. Mikäli käärmeen laittaa talvilevolle, on se loka-marraskuussa. 10kk vanha käärme on lokakuussa vielä liian pieni horrostettavaksi. harvat pitävät muutenkaan viljakäärmeitä horroksessa. KAsvattajat lähinnä.

        ..horrokseen. Meillä on pidetty vasta pari kk vanhojakin levolla. Se pelastaa nimittäin jotkut poikaset, jotka eivät ala ilman horrosta itse syömään. Joka tapauksessa, oli käärme miten nuori/pieni vain (kunhan on massaa), voi sitä pitää levolla. Vaikka vain pari viikkoa. Tietysti aikuisia voi pitää pidempään. Ja sekin totta ettei viljoja tarvitse pitää levolla, mutta kyllä ne levolle laittamisesta hyötyvät.


      • kyllä meilläkin
        ... kirjoitti:

        ..horrokseen. Meillä on pidetty vasta pari kk vanhojakin levolla. Se pelastaa nimittäin jotkut poikaset, jotka eivät ala ilman horrosta itse syömään. Joka tapauksessa, oli käärme miten nuori/pieni vain (kunhan on massaa), voi sitä pitää levolla. Vaikka vain pari viikkoa. Tietysti aikuisia voi pitää pidempään. Ja sekin totta ettei viljoja tarvitse pitää levolla, mutta kyllä ne levolle laittamisesta hyötyvät.

        pakkoruokitut on talvilevolle laitettu. Muita ei. Ei varsinkaan alle 100 g painavia. Ja kun tuo talvilepo ei viljakäärmeelle ole mitenkään pakollinen. Viljakäärme ei tarvitse talvilepoa, aivan eteläisimmillä alueilla ,Floridan eteläosissa sekä keysinsaarilla elävät viljakäärmeet eivät talvehdi lainkaan, vaan ovat aktiivisia ympäri vuoden. Levosta on kuitenkin hyötyä lisääntymisen kannalta, sillä se varmistaa, että molemmat osapuolet ovat valmiita.


      • omistjasdfd
        ...a... kirjoitti:

        kanattaa kokeilla pienenmpää ruokaeläintä vaikka onkin jo 10kk:n ikäinen... ja se voi johtua myös siitä että jos olet juuri pitänyt sen tarvitsemassaan horroksessa ja olet syöttänyt sille horroksen jälkeen samankokoista kuin ennen horrosta niin sen maha on voinut mennö sekaisin... joten suosittelen vaihtamasta pienempään ruokaeläimeen :)ja ethän sä mitään menetä vaikka vaan kokeilisit :)

        Öhöm, se viljis on ollu sil vast 2viikkoo, ei se ois ehtiny laittaa sitä talvilevolle.. -.-


      • m-m-manga
        kukaan laita kirjoitti:

        pientä viljakäärmettä horrokseen. Mikäli käärmeen laittaa talvilevolle, on se loka-marraskuussa. 10kk vanha käärme on lokakuussa vielä liian pieni horrostettavaksi. harvat pitävät muutenkaan viljakäärmeitä horroksessa. KAsvattajat lähinnä.

        Eihaän sitä viljakäärmettä oo pakko laittaa lepoon mutta on suositetavaa!! Jos sen joka vuos toimittaa esim. 2kk nii ikää voi kertyy lisää


      • m-m-manga
        m-m-manga kirjoitti:

        Eihaän sitä viljakäärmettä oo pakko laittaa lepoon mutta on suositetavaa!! Jos sen joka vuos toimittaa esim. 2kk nii ikää voi kertyy lisää

        SIIS JOS TUON HOOROKSEN TOIMITTAA ESIM. 2KK VUODESSA NII VOI IKÄÄ KERTYY MONTA VUOTTA!! :>


    • ...a...

      tai jos se on *raskaana* :D siitäkin se voi johtua koska tiinenä olevat oksentelevat enemmän... mutta jos mikään ei auta niin suosittelen eläinlääkäsiä koska sitten sillä voi olla suolistosairaus...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe