Voi itku...on jänis päässyt jyrsimään viime keväänä istuttamaamme omppupuuta. Alimmasta oksasta on jyrsinyt kuorta, sekä rungosta (alimman oksan läheltä) kolmea eri kohtaa. Olisi pitänyt tehdä kunnollinen ison alueen verkotus, eikä laittaa verkkoa liian lähelle puuta.
Mutta siis onko nyt mitään ehtävissä, vai pitääkö puun alku vain nyhtää maasta ja ostaa uusi? Entä jos tuon alimman oksan katkaisisi pois? Voiko runkoon jyrsäytettyä vauriota enää mitenkään korjata? Kuori kun ei ilmeisesti enää uudelleen kasva..kyllä harmittaa!
Jäniksen jyrsimä
Aria2
2
825
Vastaukset 2
- tessa-t
käy ostamassa omenapuun haavanhoitoainetta, levitä sitä jyrsittyihin kohtiin paksu kerros niin että jyrsityt kohdat peittyy.
Älä jätä kevääseen vaan laita heti.
Itse olen saanut näin pelastettua pahastikkin jyrsityn puun.
Haavanhoitoaine suojaa puuta kuivumiselta ja alle kasvaa uusi kuori.- miriam
vuolet puukolla järsityn alueen reunat siistiksi ennen haavanhoitoaineen laittamista, paraneminen lähtee hyvin liikkeelle eikä puuhun iske mitkään taudit niin helposti. Oksan voit leikata poikki, jos sillä ei mielestäsi ole niin suurta merkitystä jatkoa ajatellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791762
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109923Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo110783En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209674- 133638
- 52601
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä20590Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 37556