Vetoakselin irrotus

Paska auto

Jeps, elikkäs mulla ny paukahti kytkin. Tänään rupesin purkamaan osia pois jotta saisin laatikon pois. Onkelmaa rupes tuottamaan toi oikeanpuolen vetoakseli. Millä pirulla sen saa tulemaan sen kannatin laakerin läpi? Olen avannut ja kääntänyt 180astetta ne kaks pulttia jotka on siinä kannatinlaakeri systeemissä, mutta ei se akseli vaan liiku mihkään vaikka kuinka repis ja takois. Lieneekös siihen joku oma jippo? Yks vaihtoehto olis että vetäs rälläkällä koko akselin poikki ja ostas sit uuden, mut se on kyl varsin kallis vaihtoehto.

***kele kun meinaa hermot mennä.

Niin ja auto oli 405 1.6 gli -91

10

8954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monta irrotettu

Kyllä se sieltä pitäisi lähteä. Ota suosiolla ne pultit pois kokonaan ja jos ei vetämällä lähde, naputa kevyesti akselissa kannakkeen ja laatikon välisessä osuudessa olevaan olkapäähän. Isku tosin menee laakerin kuulien läpi, mutta muuta vaihtoehtoa ei ole. Monet akselit olen irrottanut ja yhteen autooon olen ko laakerin vaihtanut.

• Paska auto

Kiitos vastauksesta. Tuota olkapäätä olen kovasti koittanu koputella, mutta ei se vaan tunnu auttavan. Pitänee yritellä lisää.

• tämä...
        Paska auto kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Tuota olkapäätä olen kovasti koittanu koputella, mutta ei se vaan tunnu auttavan. Pitänee yritellä lisää.

Onko 405:ssä mahdollista irrottaa moottorin kyljestä se koko murkula minkä sisällä kannatinlaakeri on ja jonka läpi vetoakseli menee?
        Saattaisi meinaan helpottaa hommaa...

Ja toisaalta, onko se ihme jos 16-vuotta vanhassa autossa alustan osat ovat vähän ryytyneet kiinni?

• Aloittaja
        tämä... kirjoitti:

Onko 405:ssä mahdollista irrottaa moottorin kyljestä se koko murkula minkä sisällä kannatinlaakeri on ja jonka läpi vetoakseli menee?
        Saattaisi meinaan helpottaa hommaa...

Ja toisaalta, onko se ihme jos 16-vuotta vanhassa autossa alustan osat ovat vähän ryytyneet kiinni?

Kyllä se mokkula sieltä pitäis lähtee irti, mut en oo varma vaan et mahtuuko se silti liikkumaan siellä. Pitänee koittaa sitä seuraavaks, jahka taas täs kerkeis touhuumaan sen kanssa. Harmi vaan ettei kerkee just muulloin ku vkonloppusin sitä ihmettelemään.

• Arto.,.

kovasti tietää miten hommasta selvisit/mitä ongelmia kohtasit. Nimittäin kohta alkaa mulla sama projekti 405 glx -92.

• Aloittaja

Onkos sulla tiedossa kytkinremppa vai pelkästään vetoakselin irroitus? Ennen tuota vetoakselia kaikki menny ihan hienosti, mitä nyt tuo oikeanpuolen napamutteri oli aikas tiukassa mut senkin sain irti ku oli tarpeeks vipuvartta (vanha pakoputki, n. 2m pitkä).

• Arto.,.
        Aloittaja kirjoitti:

Onkos sulla tiedossa kytkinremppa vai pelkästään vetoakselin irroitus? Ennen tuota vetoakselia kaikki menny ihan hienosti, mitä nyt tuo oikeanpuolen napamutteri oli aikas tiukassa mut senkin sain irti ku oli tarpeeks vipuvartta (vanha pakoputki, n. 2m pitkä).

Kytkinpaketti pitäis vaihtaa ja samalla kai olis hyvä vaihtaa vetarien stefat?. Voiko alatukivarren jattää pallonivelestä kiinni vetoakseleita irrotettaessa?

• Matkis

Tämä voi tulla vähän myöhään, mutta kaivelin tuossa vanhoja muistipaikkoja.

Eli tarviiko yhdysakselin tukilaakeria irrottaa kytkinrempan yhteydessä? Sehän on muistaakseni kiinni lohkossa ja vapaa pää on kampiakselin suuntainen. Eli kun laatikkoa vedetään ulos, niin se irtoaa molemmista ura-akseleista samanaikaisesti. Tämä muistikuva perustuu kyllä -89 malliin, joka oli vielä sillä vanhemman mallisella laatikolla. Siinä oli suurempi jekku saada kaksi ura-akselia samanaikaisesti sisään. Onnistui, kun kaveri heilutteli etupyörää edestakaisin.

Toivottavasti en johda liikaa harhaan vanhoilla muistikuvilla.

• ottaa

Alapallonivel irti ja kääntäen vetoakseli laakerilta pois sitten laatikosta vetäen irti kokonaan.Laatikko alakautta pois.Mahtuu tulemaan välistä.Auton nokkaa kun nostaa nii lähtee luatikko helpommin poikkee.!Myö otin murikan pois.En saanu muuten laatikkoa irti.!

• Aloittaja

Lopultakin kerkesin auton kimppuun. Nyt olis laatikko ja akseli irti. Ois laatikko lähteny hiukkasen helpommin jos olis heti älynny ottaa vaihteensiirtotangot irti.

Akseli lähti kun otin sen laakeripukin auki ja nitkutin laatikkoa ulospäin. Sitten laitoin pukin ruuvipenkkiin ja pari mojovaa napautusta moskalla akselin päähän ni johan irtos pukista.

Mutta mutta nyt vaan tuli pikkuonkelma sen laakerin kanssa, se nimittäin hajos ku useemman kerran meisseli lipsahti sinne väliin. Kummonen homma tuo laakerin vaihto mahtaa olla, vai saako sitä ylipäätään vaihdetuksi?

Entäs mites on tuon kytkinakselin stefan kanssa, löytyykö muualta kuin merkkiliikkeestä, ainakaan motonetin sivulta en moista löytäny?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      110
      4316
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3513
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      83
      3359
    4. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3301
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      26
      3258
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      73
      2935
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2807
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2579
    10. Autolla törmäilijä

Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2492
    Aihe