Käytiin koeajamassa 116i ja alkoi sen verran kiinnostamaan, että haluaisin kuulla muiden kokemuksia kyseisestä mallista. Ja onkohan kukaan kokeillut, mahtuuko lastenvaunut takakonttiin?
1-Sarjan kokemuksia?
16
5420
Vastaukset
- panomies-
Ahdas on muille paitsi etumatkustajille. 116 on melko laiska kone. 118 jo vähän parempi ja 120 passeli.
Hyvä ajaa niinkuin bemarit yleensä.
Aika ahdas takakontti joten eipä tuonne ihmeempiä mahdu. Lastenvaunuista en tiedä.
tehtaan imoittama keskikulutus 116 on 5.8 mutta
itse en ainakaan alle 6,5 päässyt kun oli koeajossa.
Poikamiehen auto. - ei kunnon kokemuksia
sillä itse myös olen ihastunut ykkössarjaan, ja sellainen tulee tämän kevään aikana pihaan lähes varmasti.
Ykkössarja on hiljainen ja vakaa kuten BMWt yleensä ovat olleetkin, samaan hiljaisuuteen ja vakauteen ykkösen kokoluokassa harvoin päästään.
Itse laitan hiljaisuuden niin korkealle prioriteetille, että samassa koko/hinta/vuosimalliluokassa ei vaan tahdo löytyä varteenotettavia vaihtoehtoja.
Lastenrattaiden osalta sellainen huomio, että löytyy ihan varmasti rattaita jotka sinne eivät mahdu, mutta löytyy myös sellaisia jotka mahtuvat. Meillä mahtui corsankin takakonttiin rattaat, ja on varmaan pienempi kontti. Siksi ei kannata ostaa autoa sen perusteella mitkä rattaat teiltä nyt löytyy, vaan ostaa mieleinen auto, ja sitten rattaat jotka sopivat konttiin. Huomattavasti halvempaa!
Yksi parhaista seikoista BMW 1sessä on, että kaikissa luotettavuustilastoissa pärjää erinomaisesti:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140725&page=3
Oman kokoluokkansa paras, ja kaikki kokoluokatkin huomioiden viidentenä. Sijat 1-4 menneet aivan eri hintaluokan autoille.
Uskoisin että nyt kuitenkin on ykkössarjan ostajalle ostajan markkinat, sillä vanhat bemaristit vierastavat Hatchbackkejä, vaikka ne ovat paljon käytännöllisempiä kuin sedanit. Tarjontaa on siis enemmän kuin ostajia, joten tinkivaraa löytyy niiden autojen kohdalta, jotka olleet yli kuukauden myymättä.
Kannattaa myös miettiä vaihtoehtoa 118d, tai ainakin koeajaa sellainen, koska näyttäisi että ovat vain pari tonnia kalliimpia. Kiihtyy aavistuksen paremmin, vääntää selvästi paremmin. (Vaikka oman koeajon perusteella kyllä 116i mallillakin ehtii erinomaisesti.)
Kilometrejä dieselveron kuittaamiseen ei tarvitse ajoa kuin noin 12tkm
118d 5.6l*1.2€*12000km/100 n.460e dieselvero=1266€
116i 7.5l*1.4€*12000km/100=1260€
Tai vaihtoehtoisesti kaupunkiajoa (7.5l diesel vs 10.5l bensa) riittää noin 7500km.
Toisaalta voihan olla, että 116i on vielä luotettavampi kuin 118d, koska on hieman yksinkertaisempaa tekniikkaa. (Ei turboa, ei dieselin korkeapaineruiskuja yms.)- vielä edelliseen
että laskelmissa oli "edellisen polven" ykkössarjan moottorit. Uusissahan 116i vs 118d hintaero on jo kolmetonnia, mutta tehoerokin on huomattava. Ilmoitetut kulutuserot paljon pienemmät kuin edellisissä moottoreissa. Ja kuten joku tuossa aiemmin mainitsikin, niin kannattaa ehkä varauksella suhtautua siihen, pääseekö uudella mallilla kuitenkaan luvattuun 5.8litraan. Tietysti jos auton saa viikonlopuksi tai muutamaksi tunniksi lainaan, niin äkkiähän se selviää.
- ykkyssarjalainen
tuosta meluttomuudesta heti kiinnostuin.
mihin muihin vastaaviin olet tuota meluisuutta verrannut.
tuo bmw ei itselläni ole (vielä) listan kärjessä, mutta jos muita vastaavia olet huolella kuunnellet, niin kommentit erityisesti melun määristä olisivat kiinnostavia. - vertaamisesta jotain
ykkyssarjalainen kirjoitti:
tuosta meluttomuudesta heti kiinnostuin.
mihin muihin vastaaviin olet tuota meluisuutta verrannut.
tuo bmw ei itselläni ole (vielä) listan kärjessä, mutta jos muita vastaavia olet huolella kuunnellet, niin kommentit erityisesti melun määristä olisivat kiinnostavia.Alla joitakin suht viimeaikoina koeajettuja autoja, jotka ovat suurinpiirtein samassa hintaluokassa. Loppujenlopuksi täysin erilaisia autoja useimmat. Autot eivät tietenkään ole samana päivänä ajettuja että vertailu olisi optimaalinen, mutta aika moni on kuitenkin samalla maantiellä kokeiltuja.
Kahta autoa lukuunottamatta "uusia".
Kia Ceed farkku, I30 1.6d, Volvo V50 2.0D, Avensis diesel 2003, Citroen C4, Seat Leon tdi, Seat Ibiza 1.8T, Audi A3 quattro TDI, Volvo C30 ja edellisen polven TDI A4.
Minusta noista vain C30 tuntuu yhtä hiljaiselta/hiljaisemmalta, muut ihan vähän tai paljon meluisammilta. Pahin kilpailija A3 on selvästi meluisampi, (mutta ei nyt mitään ibizan luokkaa kuitenkaan) A4 melko samoissa melun suhteen. (Uusi A4 onkin sitten todella hiljainen, mutta ei sotketa sen hintaista autoa tähän listaan) i30, ceed ja leon ehkä pykälää meluisammassa sarjassa kuin C30, 116i ja A4. Yleensä koitan päästä ajamaan noin 100-110km/h, ja keskustella vierustoverin kanssa siinä nopeudessa, että selviää miten hyvin se onnistuu.
Tietysti pitää muistaa, että rengastus vaikuttaa paljon meluun, suhinat kun on saatu ylle listatuista aika hyvin kuriin. Osa ylläolevista autoista saattaa olla hiljaisempia jälkiasennus kuin tehdasrenkailla.
Joku on myös koonnut TM mittausten tulokset tänne:
http://kotisivu.suomi.net/kekkonen/files/melut.html
Tuon mukaan Avensis pitäisi olla selvästi hiljaisempi, mutta ei minusta, mutta myönnän että saatan olla puolueellinen, mutta veikkaan ennemmin sitä, että taajuusalue on eri tasolla.
Aina tietysti pitää koeajaa itse autot että oma mielipide melutasoon löytyy. 2 autoa samalla db lukemalla voivat olla hyvin erilaisia, koska melutason taajuus on erilainen, ja korva tietenkin aistii eri tavalla korkeat ja matalat äänet. Ja tämäkin on henkilökohtaista. Siksi varmaan monilla näkemykset eroavat paljonkin noista TM mittauksista, mutta kyllä tuosta listasta hyvän suunnan saa.
Mitäs vaihtoehtoja on kerätty pöydälle, osuuko yhtään samaa korimallia? - konttiin
Joo kyllä tuossa jo eilen mietittiinkin, että, kun sen aika tulee, niin ei ehkä olla muutenkaan ostamassa niitä kaikkein suurimpia rattaita.
Koeajettiin autoa 2 päivää ja ei kyllä juri pahaa sanottavaa löytynyt. Kelikin oli erittäin liukas, joten pääsi testaamaan kunnolla auton talviominaisuuksia. Vaikka alla oli kitkat ja tie peilijäässä, ei ongelmia tielläpysymisen kanssa ollut lainkaan. Senverran hienosti pelasi DTC. Olisko muuten jollain vielä tietoa 2005 ja 2006 mallien eroista?
-Jone- - aina tarvitaan
vertaamisesta jotain kirjoitti:
Alla joitakin suht viimeaikoina koeajettuja autoja, jotka ovat suurinpiirtein samassa hintaluokassa. Loppujenlopuksi täysin erilaisia autoja useimmat. Autot eivät tietenkään ole samana päivänä ajettuja että vertailu olisi optimaalinen, mutta aika moni on kuitenkin samalla maantiellä kokeiltuja.
Kahta autoa lukuunottamatta "uusia".
Kia Ceed farkku, I30 1.6d, Volvo V50 2.0D, Avensis diesel 2003, Citroen C4, Seat Leon tdi, Seat Ibiza 1.8T, Audi A3 quattro TDI, Volvo C30 ja edellisen polven TDI A4.
Minusta noista vain C30 tuntuu yhtä hiljaiselta/hiljaisemmalta, muut ihan vähän tai paljon meluisammilta. Pahin kilpailija A3 on selvästi meluisampi, (mutta ei nyt mitään ibizan luokkaa kuitenkaan) A4 melko samoissa melun suhteen. (Uusi A4 onkin sitten todella hiljainen, mutta ei sotketa sen hintaista autoa tähän listaan) i30, ceed ja leon ehkä pykälää meluisammassa sarjassa kuin C30, 116i ja A4. Yleensä koitan päästä ajamaan noin 100-110km/h, ja keskustella vierustoverin kanssa siinä nopeudessa, että selviää miten hyvin se onnistuu.
Tietysti pitää muistaa, että rengastus vaikuttaa paljon meluun, suhinat kun on saatu ylle listatuista aika hyvin kuriin. Osa ylläolevista autoista saattaa olla hiljaisempia jälkiasennus kuin tehdasrenkailla.
Joku on myös koonnut TM mittausten tulokset tänne:
http://kotisivu.suomi.net/kekkonen/files/melut.html
Tuon mukaan Avensis pitäisi olla selvästi hiljaisempi, mutta ei minusta, mutta myönnän että saatan olla puolueellinen, mutta veikkaan ennemmin sitä, että taajuusalue on eri tasolla.
Aina tietysti pitää koeajaa itse autot että oma mielipide melutasoon löytyy. 2 autoa samalla db lukemalla voivat olla hyvin erilaisia, koska melutason taajuus on erilainen, ja korva tietenkin aistii eri tavalla korkeat ja matalat äänet. Ja tämäkin on henkilökohtaista. Siksi varmaan monilla näkemykset eroavat paljonkin noista TM mittauksista, mutta kyllä tuosta listasta hyvän suunnan saa.
Mitäs vaihtoehtoja on kerätty pöydälle, osuuko yhtään samaa korimallia?noista olen ajanut vain i30 ja c4, melun osalta ihan ok, ei hiljaisia, mutta ei kyllä ärsyttänytkään.
pitää varmaankin tutustua vielä volvoon bmw :iin
kova hinku olisi vaihtaa autoa, mutta kaikissa on jotain vikaa, jos ei muuta niin hinta.
omiaa meluhavaintoja pienemmistä, bensakone :
malli: melun häiritsevyys, mikä meluaa
nubira f: siedettävän rajoilla, koneen murinat
octavia hb: siedettävä
civic sedan: melkein siedettävä, suhinoita,rengasääniä
golf variant: lievästi häiritsevä,rengasääniä
mazda3 hb: häiritsevä,rengasäänet,kumina
tiida hb: siedettävä,
- Ihastus?
Millä ajat nykyään? 1977 1.6 Taunuksella?
- yks sivullinen
meinasin kysyä, että kun alkaa tää tyypillinen "ihan p*ska auto se on", niin pistätkö samantien listaa niistä, että mitkä samassa hintaluokassa on parempia, ja millä kriteereillä? Ei sillä etteikö sopivilla kriteereillä parempia löytyisi, mutta kyllä nyt omasta mielestä perus golffiin tai ceediin verrattuna bmw 1 on "upea" auto.
- ihastus?
yks sivullinen kirjoitti:
meinasin kysyä, että kun alkaa tää tyypillinen "ihan p*ska auto se on", niin pistätkö samantien listaa niistä, että mitkä samassa hintaluokassa on parempia, ja millä kriteereillä? Ei sillä etteikö sopivilla kriteereillä parempia löytyisi, mutta kyllä nyt omasta mielestä perus golffiin tai ceediin verrattuna bmw 1 on "upea" auto.
Nissan Tiida, Subaru Justy, Toyota Yaris Verso, Mazda 3, Kia Carensis, Chevrolet Aveo, Daihatsu Applause...
- kyllä sanaton
ihastus? kirjoitti:
Nissan Tiida, Subaru Justy, Toyota Yaris Verso, Mazda 3, Kia Carensis, Chevrolet Aveo, Daihatsu Applause...
siitä että edes vertaat noita autoja ykkös bemariin. Sisätilat voi olla samankokoiset, ja neljä mustaa pyörää, mutta siihen ne yhtäläisyydet loppuvat. Jos väität että nuo on yhtä hyviä, niin samaan hengenvetoon väität että ne ovat myös yhtä hyviä kuin Audi A3, Volvo C30. Jostain kumman syystä yhteenkään vertailutestiin ei ole kelpuutettuu Yaris Versoa, (Eikä yleensä edes selvästi Yarista parempaa Aurista) mutta A3 ja C30 kyllä löytyvät näistä vertailuista usein.
Tietysti jos ei ole muita kriteereitä kuin hinta, ja takakontin koko, niin sitten noita voi verrata.
Ei sillä, tiedän kyllä monia autoilijoita, jotka eivät huomaa mitään eroa S40 ja S80 välilläkään kun niitä ajavat. Siirtymäväline mikä siirtymäväline. Jos itse kuuluu kyseiseen sarjaan, niin tietenkään ei ykkösbemaria kannata harkita, menevät ominaisuudet ja rahat hukkaan. Silloin vaan halvinta alle, mikä täyttää omat tilatarpeet. - 6546546
Näiden etuvetoon henkeen ja vereen puolustajien on vaikea ymmärtää sitä että hyvä nykyaikainen takavetoinen auto on talviominaisuuksissa todella hyvä. Molemmissa vetotavoissa on liukkaalla ongelmansa, etuveto puskee vaarallisesti, takavedon liikkeellelähtö voi jossain tilanteissa olla hieman etuvetoista huonompi. Mutta eipä noissa nykyaikaisissa takavetoisissa autoissa perä heitä kun pitää luistoneston päällä.
Itsellä ollut 5 etuvetoista autoa vm. 88-2000 ja viimeiset kaksi ollut uudempia takavetoisia (bmw) ja itse olen sitä mieltä että näillä takavetoisilla on parempi ajaa talvella. En voi sietää noita etuvedon puskemista, jonka koen todella vaaralliseksi liukkaalla. Ai niin oli yksi takavetoinen 90 luvulla nissan 200sx ja se oli todella huono talvella, ei päässyt liikkeelle ja perä heitti koko ajan ja jäi helposti kiinni huonon painonjakauman takia.
- originaalit poppivehkeet
kirjoittelinkin tuonne toiseen kohtaan melutasosta, mutta originaalit poppivehkeet on jääneet aina testaamatta, kun on tullut kuunneltua auton ääniä. Millaiset vakiot on, pärjääkö niillä, tai miten verrattuna muihin kilpailijoihin? Onko Radio BMW Business CD:ssä perusmankkaan verrattuna mitään muuta lisää, kuin että on CD soitin? Vanhassa hinnastossa Business CDn hinta on 960 euroa, joten luulisi muutakin olevan, mutta esite ei sitä kerro.
- -vmoi73-
...on vakiona autossa, Professional-mallista pitää maksaa lisää..
- kuin suositella
Itse olen nyt ajellut reilun vuoden 118d:llä ja mitään ongelmia ei ole ollut. Rattaat ja kaksi lasta mahtuu kivasti kyytiin ja pysyy naisenkin hankassa tosi mukavasti, pääsee tarvittaessa liukkaasti alta pois, mutta tasaista ja hiljaista kyytiä tarjoaa. Huippuauto ainakin minulle, tulee tuota työajoa aika paljon vuodessa, 40 000 tuli mittariin ekana vuonna, turvalliset ja halvat kilometrit. Matka-ajossa on mennyt näin talvikelilläkin 5,4 litran keskikulutuksella, kesällä pääsee nätillä ajolla alle viiden litran matka-ajossa.
tee viisas päätös ja osta ykkönen:-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978