Auttakaa kokeneemmat

lissu

Eli minulla on nivelpsori ja sain viime viikolla näihin oireisiini Trexania eli olen vasta viime torstaina aloittanut ko. lääkkeet (aluksi 4 x 2,5 mg tabl/viikko). Nyt on olkapäissä kamalat kivut ja en oikein tiedä mitä särkylääkettä uskallan ottaa kun Trexanin kanssa ei kuulemma sais ottaa tulehduskipulääkkeitä ?! Kotoa löytyis sekä Panacodia että Buranaa, mutta kumpaa otan vai otanko kumpaakaan. Neuvokaa!!! (en tosiaankaan saa nyt sunnuntai-iltana reumalääkäriä puhelimeen, että kysyisin häneltä siksi kyselen täältä.)

12

12386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiri6

mulla trexan käytössä ja reumalääkäri sanoi että älä ota kipulääkettä pari tuntia ennen eikä jälkeen trexaninoton. Ei rajottanut sen kummemmin mitään kipulääkkeitä. Kun erityisesti kysyin, että pitääkö jotakin välttää, sanoi, että ei puolta pulloa enempää koskenkorvaa. :)
      Buranaa, panadolia, tramalia, panacodia: kaikkia olen joutunut kokeilemaan trexaninkin aikana.

• neuvoi minua

SAMANA päivänä kun on trexanin otto päivä niin ei saa ottaa tulehduskipulääkettä eli ibuprofenia(Buranaa) vain paracetamolia(banadol,panacod).Muina päivina saa kyllä käyttää Buranaa.Näin reumalääkäri mulle kertoi viimeksi.

• lissu

Kiitos vastauksista. Nyt uskallan ottaa Panacodin illalla ja toivottavasti saan nukuttua sillä ens yön. Itsekin ajattelin, että paracetamolihan ei ole tulehduskipulääke, mutta kiitos vielä kerran !

• käyttäjä

Minulle ei ole koskaan sanottu, ettei tulehduskipulääkkeitä saisi ottaa Trexanin kanssa. Reumasairaalan nettisivulla sanotaan näin:

Aiemmin on suositeltu, ettei tulehduskipulääkettä otettaisi samoihin aikoihin metotreksaatin kanssa. Näyttää kuitenkin siltä, etteivät metotreksaattihoidon sivuvaikutukset lisäänny, vaikka tulehduskipulääkettä käytettäisiin jatkuvasti normaaliin tapaan.

• hyvä lääkäri

Olen netistä lukenut kahdella eri tapaa,tuhlehduskipulääkkeitä saa ottaa ja ei saa ottaa.siksi kysyinkin omalta reumalääkäriltä asiasta ja hän nimenomaan sanoi että trexanin otto päivänä ei tulehduskipulääkettä!!Muina päivinävoi käyttää.

• lissu

että olen sinun kiusaksi sairastunut nivelpsoriin sekä saanut reumalääkäriltä viime viikolla itselleni uuden lääkkeen (Trexan). Lisäksi olen ykköstyypin diabeetikko (ollut 28 vuotta)lisänä kilpirauhasen vajaatoimintaa, nikamasiirtymiä selässä, jäätyneet olkapäät, laaja-alainen hermotulehdus yläselässä ja niskassa ja nivelpussien tulehduksia lonkassa. Anteeksi vielä kerran, että yritän vielä hoitaa itseäni tai että yllensä yritän vaikka ei tämä aina herkkua ole.

• lissu
        lissu kirjoitti:

että olen sinun kiusaksi sairastunut nivelpsoriin sekä saanut reumalääkäriltä viime viikolla itselleni uuden lääkkeen (Trexan). Lisäksi olen ykköstyypin diabeetikko (ollut 28 vuotta)lisänä kilpirauhasen vajaatoimintaa, nikamasiirtymiä selässä, jäätyneet olkapäät, laaja-alainen hermotulehdus yläselässä ja niskassa ja nivelpussien tulehduksia lonkassa. Anteeksi vielä kerran, että yritän vielä hoitaa itseäni tai että yllensä yritän vaikka ei tämä aina herkkua ole.

Tämä oli tarkoitettu nimimerkille "käyttäjä" ei heille jotka vastasivat asiallisesti tietämättömälle.

• käyttäjä
        lissu kirjoitti:

Tämä oli tarkoitettu nimimerkille "käyttäjä" ei heille jotka vastasivat asiallisesti tietämättömälle.

Olen ihan ymmälläni. Miten loukkasin sinua viestilläni?

• kipujen
        käyttäjä kirjoitti:

kanssa on hermo niin kireällä, ettei kestä yhtään mitään.

• lissu
        käyttäjä kirjoitti:

Tosiaankin pinna on joskus tiukalla näiden kipujen kanssa. En tosiaankaan silloin ymmärtänyt kysyä, kun istuin lääkärin huoneessa ja hän määräsi tämän lääkkeen, tulehduskipulääkkeiden vaikutuksesta tämän lääkkeen kanssa. Sain reseptin ja hain lääkkeet apteekista ja luen aina sen "tuoteselosteen" lääkepakkauksesta, niin siinä varoiteltiin yhteisvakutuksesta tulehduskipulääkkeiden kanssa. Olen myös diabeetikko ja mun munuaiset eivät enään ole aivan kunnossa ja lisäksi on lasiaisvuotoja silmissä (leikattu 3 kertaa) niin nämä Buranat yms. voivat aiheuttaa mulle myös muita ongelmia jopa ilman Trexania. Siksi kyselin täältä kokeneemmilta ja oli tosiaankin sunnuntai-ilta, joten en saanut ketään reumahoitajaa langanpäähän. Suutuin kun esitin mielestäni asiallisen kysymyksen niin sitten täällä joku leimaa "miksi lie käyttäjäksi".

• käyttäjä
        lissu kirjoitti:

Tosiaankin pinna on joskus tiukalla näiden kipujen kanssa. En tosiaankaan silloin ymmärtänyt kysyä, kun istuin lääkärin huoneessa ja hän määräsi tämän lääkkeen, tulehduskipulääkkeiden vaikutuksesta tämän lääkkeen kanssa. Sain reseptin ja hain lääkkeet apteekista ja luen aina sen "tuoteselosteen" lääkepakkauksesta, niin siinä varoiteltiin yhteisvakutuksesta tulehduskipulääkkeiden kanssa. Olen myös diabeetikko ja mun munuaiset eivät enään ole aivan kunnossa ja lisäksi on lasiaisvuotoja silmissä (leikattu 3 kertaa) niin nämä Buranat yms. voivat aiheuttaa mulle myös muita ongelmia jopa ilman Trexania. Siksi kyselin täältä kokeneemmilta ja oli tosiaankin sunnuntai-ilta, joten en saanut ketään reumahoitajaa langanpäähän. Suutuin kun esitin mielestäni asiallisen kysymyksen niin sitten täällä joku leimaa "miksi lie käyttäjäksi".

Teit yllättävän tulkinnan otsikostani ja nimimerkistäni. Ajattelin kirjoittaessani, että mikä lie totuus asiassa, kun reumasairaalan nettisivuilla tai yliopistosairaalassa (4 reumalääkäriä) ei ole mainittu mitään tuollaisista tuntimääristä. Käyttäjä-nimimerkki viittasi taas siihen, että käytän tulehduskipulääkkeitä ja Trexania samana päivänä ilman mitään rajoituksia.

Minulla ei ole tapana haastaa riitaa - ollaan sitten kasvokkain tai netissä.

• yhteiskäytöstä
        käyttäjä kirjoitti:

Teit yllättävän tulkinnan otsikostani ja nimimerkistäni. Ajattelin kirjoittaessani, että mikä lie totuus asiassa, kun reumasairaalan nettisivuilla tai yliopistosairaalassa (4 reumalääkäriä) ei ole mainittu mitään tuollaisista tuntimääristä. Käyttäjä-nimimerkki viittasi taas siihen, että käytän tulehduskipulääkkeitä ja Trexania samana päivänä ilman mitään rajoituksia.

Minulla ei ole tapana haastaa riitaa - ollaan sitten kasvokkain tai netissä.

Minä kysyin OYS:ssa reumalääkäriltä tuosta varoituksesta, joka on tulehduskipulääkkeiden pakkausselosteessa. Hän sanoi, että samanlainen varoitus on kaikissa tulehduskipulääkkeissä. Ei tarvitse välittää. Minulla on metotreksaatin lisäksi pysyvä kortisoni-lääkitys, jonka yhteiskäytöstä on myös varoitus samoissa lääkepakkauksissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8617
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4768
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3807
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2990
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      44
      2304
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2213
    Aihe