Olen huolissani 3,5v. tyttärestäni. Hän on alkanut juomaan ERITTÄIN paljon vettä. En tiedä onko tapa vai onko oikeasti janoinen. Ruokavalio normaali, sipsejä tai muuta kovin suolaista ei syö. Pissaa tietysti tulee usein, mutta ei mitään hirveitä määriä. Heräilee yöllä aika paljon. Lapsi on pienikokoinen ikäisekseen ja kasvanut aina hitaasti. Häntä odottaessani minulla oli raskausajan diabetes (ruokavaliohoitoinen).
Mitkä ovat lapsen diabeteksen oireet? Minulla itselläni ilmeisesti alkava 2-tyypin diabetes (hieman kohonneita arvoja rasituksessa). Isälläni on myös ja molempien vanhempien suvusta löytyy diabeetikkoja sekä 1-tyyppiä että 2-tyyppiä.
Lapsen diabeteksen oireet
6
4351
Vastaukset
- oireet
on kyllä se kova juominen ja pissa määrä.
Kannattaa käyttää verikokeessa jos epäilee yhtään.
Se juominen on silmiin pistävää,kun tauti pääsee hoitamattomana etenemään.Ja kasvussa on hitautta. - Tri.
Klassiset diabeteksen oireet ovat jano ja tämän vuoksi juominen, runsas virtsaaminen sekä laihtuminen. Kyllä pikkulapsi kannattaa käyttää lääkärissä kun kunto voi mennä huonoksi nopeastikin.
- vastauksista
Lääkärinaika tilattuna. Toivotaan, että juomiselle löytyy jokin muu syy. Eilenkin joi aika paljon ja yöllä ramppasi sitten vessassa 3-4 kertaa :/
vastauksista kirjoitti:
Lääkärinaika tilattuna. Toivotaan, että juomiselle löytyy jokin muu syy. Eilenkin joi aika paljon ja yöllä ramppasi sitten vessassa 3-4 kertaa :/
kannattaa toimia eikä odotella lääkäriaikaa kovin kauaa. Tuttavani epäili lapsellaan diabetesta ja kävi terveydenhoitajan luona mittauttamassa verensokerin, joka olikin korkea ja perhe lähtikin jo samana päivänä keskussairaalaan
- sun999
s_u_s_s_u kirjoitti:
kannattaa toimia eikä odotella lääkäriaikaa kovin kauaa. Tuttavani epäili lapsellaan diabetesta ja kävi terveydenhoitajan luona mittauttamassa verensokerin, joka olikin korkea ja perhe lähtikin jo samana päivänä keskussairaalaan
ystävälläni todettiin diabetes,juuri sitä ennen hänellä samat oireet,kova jano,ja joi PALJON vettä....eli kantsii äkkiä lääkäriin!toiv.kaikki selviää...
- ...---....
sun999 kirjoitti:
ystävälläni todettiin diabetes,juuri sitä ennen hänellä samat oireet,kova jano,ja joi PALJON vettä....eli kantsii äkkiä lääkäriin!toiv.kaikki selviää...
Huomenna ollaan menossa lastenlääkärille. Nyt juominen on joinakin päivinä vähän vähäisempää ja sänky pysynyt kuivana. Mutta tätä juomisvaihetta kestänyt sen verran pidempään, että asian silti tarkistan. Kuuluuko lapsen diabeteksen oireisiin ihon kutina, vaikka ihoa rasvataankin? Aikuisellahan se kutina ja kuiva iho voi olla oire???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232