Millainen kala on seeprakirjoahven? Olen tutkinut kalaa jo hetken aikaa, mutta paljoa tietoa ei juuri tästä lajista löydy. Suunnittelen suuremman altaan hankintaa, ja haluaisinkin nyt kuulla mielipiteitänne. Millaiseen altaaseen voi noita seeproja ottaa, millainen sisustus, muut kalat? montako ahventa, jossain sanotaan parikaloiksi, jossain puhutaan parvesta, mikä on totuus? Vesiarvot tiedänkin, joten niistä ei tarvitse huolehtia, mutta kaikkia sellaisia pikkuvinkkejä mitä vain hetken kyseistä kalaa seurannut voi antaa, olisi kiva saada.
seeprakirjoahven
7
1816
Vastaukset
- Iitu
Mun kokemukset on ne et mul oli niit
punakorvakilpparin kans samassa altaassa ja
kutuaikana ne kävi konnan kimpuun... Puri sitä
jaloista ja hännästä niin et konna pelkäs niitä!
Luovuin sit niistä... Kivan näköinen, mut luonne
aika agressiivinen ja lisääntyy kuin puput!! En
sit tiiä miten ne käyttäytyy, jos allas on iso
(mul oli sillon n.200L) ja siel on niitä isompia
ahvenia! Kannattaa miettiä pari kertaa ennenku
hankkii=)- seepra
että agressiivisai ovat. Ajattelin ihan lajiakvaarion laittaa pystyyn, ja netistä onneksi löytyi englanninkielistä tietoa...
Kiehtovat minua nuo otukset, kun adoptoivat muidenkin parejen poikasia..On syitä muitakin, olen ehkä vähän kipeä, kun tykkään että kalalla on kunnolla asennetta :) - ----
seepra kirjoitti:
että agressiivisai ovat. Ajattelin ihan lajiakvaarion laittaa pystyyn, ja netistä onneksi löytyi englanninkielistä tietoa...
Kiehtovat minua nuo otukset, kun adoptoivat muidenkin parejen poikasia..On syitä muitakin, olen ehkä vähän kipeä, kun tykkään että kalalla on kunnolla asennetta :)ei kyllä mun muistaakseni adoptoi muitten
poikasia, syövät kylläkin hyvällä mielellä.
Mikäli hommaat niin osta sopivahko pieni parvi -
todella kovalla todennäköisyydellä natsaa
kutupari. Ainut haittapuoli on mikäli alkavat
kutemaan pieninä niin kasvu hidastuu todella
paljon. Mutta ei voi muuta todeta kuin MAHTAVIA
KALOJA. - seepra
---- kirjoitti:
ei kyllä mun muistaakseni adoptoi muitten
poikasia, syövät kylläkin hyvällä mielellä.
Mikäli hommaat niin osta sopivahko pieni parvi -
todella kovalla todennäköisyydellä natsaa
kutupari. Ainut haittapuoli on mikäli alkavat
kutemaan pieninä niin kasvu hidastuu todella
paljon. Mutta ei voi muuta todeta kuin MAHTAVIA
KALOJA.Tiedän varmasti että kalat ovat adoptoineet, en sitten tiedä millainen tilanne on muuten ollut. Mutta seeprapari oli adoptoinut suomessa ilmeisesti harvinaisemman albiinoparin poikaset... Mutta ainahan noita poikkeuksia on :) Mutta kuinkahan kun otan pienen parven, ja siellä sitten toivon mukaan olisi tämä kutupari, niin sorretaanko näitä parittomia kaloja sitten, joudunko siirtämään parittomat myöhemmin pois?
- ...
seepra kirjoitti:
Tiedän varmasti että kalat ovat adoptoineet, en sitten tiedä millainen tilanne on muuten ollut. Mutta seeprapari oli adoptoinut suomessa ilmeisesti harvinaisemman albiinoparin poikaset... Mutta ainahan noita poikkeuksia on :) Mutta kuinkahan kun otan pienen parven, ja siellä sitten toivon mukaan olisi tämä kutupari, niin sorretaanko näitä parittomia kaloja sitten, joudunko siirtämään parittomat myöhemmin pois?
mä ostin aikoinani 8kpl parven tollaseen 200L
akvaan, siitä löyty 2 kutuparia. Laittelin
kantoja ja kukkaruukkuja ympäri akvaariota
reviiri reunoiksi, ja vaikka olivat todella
ahneita syömään toistensa penikoita niin pari
kasvo aina isoksi asti. En alannu poistamaan
muita pois akvaariosta - ei nyt oikein pahempaa
rähinää syntyny - normaalia pientä. Joo noista
alpiinoista samaan hintaan niitä täälä myydään
kuin tavallisiakin seeproja - en kyllä ottaisi
mistään hinnasta. Kutuja kalat tekee sitte suht
tiheeseen tahtiin ku vauhtiin pääsee (jos penikat
syödään alta pois) kovin kutupaikka mun
akvaariossa oli savinen kukkaruukku - kutu
tapahtui ruukussa - kun penikat kuorituivat niin
emot siirivät pennut ruukun alle kaivettuun
kuoppaan, pari kertaa kävi huono mäihä kun uros
innostui liikaa kavamaan monttua ja ruukku
rämähti poikasten päälle :( - seepra
... kirjoitti:
mä ostin aikoinani 8kpl parven tollaseen 200L
akvaan, siitä löyty 2 kutuparia. Laittelin
kantoja ja kukkaruukkuja ympäri akvaariota
reviiri reunoiksi, ja vaikka olivat todella
ahneita syömään toistensa penikoita niin pari
kasvo aina isoksi asti. En alannu poistamaan
muita pois akvaariosta - ei nyt oikein pahempaa
rähinää syntyny - normaalia pientä. Joo noista
alpiinoista samaan hintaan niitä täälä myydään
kuin tavallisiakin seeproja - en kyllä ottaisi
mistään hinnasta. Kutuja kalat tekee sitte suht
tiheeseen tahtiin ku vauhtiin pääsee (jos penikat
syödään alta pois) kovin kutupaikka mun
akvaariossa oli savinen kukkaruukku - kutu
tapahtui ruukussa - kun penikat kuorituivat niin
emot siirivät pennut ruukun alle kaivettuun
kuoppaan, pari kertaa kävi huono mäihä kun uros
innostui liikaa kavamaan monttua ja ruukku
rämähti poikasten päälle :(albiinot ei minuakaan kiinnosta tippaakaan. Oliko akvaariossasi _mitään_ muita kaloja? Olen miettinyt että eivät taitaisi seeprat ja partikset arvostaa toisiensa seuraa, mutta entäs muut "talonmiehet"? Vai olenko minä ainoa oikea saniteettipalvelujentarjoaja tässä tapauksessa?
- Mirja
seepra kirjoitti:
albiinot ei minuakaan kiinnosta tippaakaan. Oliko akvaariossasi _mitään_ muita kaloja? Olen miettinyt että eivät taitaisi seeprat ja partikset arvostaa toisiensa seuraa, mutta entäs muut "talonmiehet"? Vai olenko minä ainoa oikea saniteettipalvelujentarjoaja tässä tapauksessa?
Mulla oli aluksi yks pari seepra-ahvenia. Nyt
poikasia todella paljon. Jotkut niistä on
albiinoja ja niistä varsinkin naaraat ovat hienon
värisiä. Mielestäni seeprat eivät ole mitenkään
erityisen hulluja kaloja. Tulevat hyvin toimeen
esim. sini.- ja
sateenkaarikirjoahvenen,palettikalojen ja
lehtikalojenkin kanssa.Kasveja ei kannata
akvaarioon laittaa koska ne tuhotaan
todennäköisesti heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803