Eli katsellaan tila-autoja ja yhtenä vaihtoehtona on Peugeot 807. Kertokaahan pikaisesti kokemuksia ko. autosta (luotettavuus, ajettavuus...)
Kokemuksia Peugeot 807:sta!
5
9379
Vastaukset
- Hakro
Ajettavuudessa (ja monessa muussakin asiassa) päihittää kirkkaasti ainakin edellisen tila-autoni, Chrysler Voyagerin.
Kolme ensimmäistä vuotta meni huoltosopimuksella, muttei mitään erityistä ongelmaa ilmennyt. Pari kertaa tuli ns. huoltoonkutsu kampikammion tuuletuksen parantamiseksi, veloituksetta tietenkin. Nyt neljän vuoden ikäisenä pakoputki ruostui poikki takaäänenvaimentimen edestä; on kaiketi aika yleinen ilmiö.
Aion pitää 807:n vielä monta vuotta.- Ostanko?
Muutamasta keskustelusta olen lukenut niin tylyjä kommentteja 807:sta (huonolaatuinen, jättää tienpäälle jne.), että oli mukava kuulla sinun kommenttisi. Tuo 807 on mun mielestä tosi hienon näköinen ja tilavan oloinen auto, että Galaxy taitaa jäädä nyt kakkoseksi.
Käytettyä olen ostamassa eli muutaman vuoden vanhan auton luulisi kyllä olevan myös ihan kelpo peli :) - luotettavuudessa
Ostanko? kirjoitti:
Muutamasta keskustelusta olen lukenut niin tylyjä kommentteja 807:sta (huonolaatuinen, jättää tienpäälle jne.), että oli mukava kuulla sinun kommenttisi. Tuo 807 on mun mielestä tosi hienon näköinen ja tilavan oloinen auto, että Galaxy taitaa jäädä nyt kakkoseksi.
Käytettyä olen ostamassa eli muutaman vuoden vanhan auton luulisi kyllä olevan myös ihan kelpo peli :)Ikävä fakta on se että kaikki suuret tila-autot merkkiin ja malliin katsomatta ovat luotettavuustilastoissa aivan pohjalla. Etenkin tuo Galaxy ja sen VAG johdannaiset.
Selitys on yksinkertainen: tehdään halvoista henkilöauton komponenteista kaksi kertaa suurempi ja painavampi ammattikäyttöön tarkoitetun pakettiauton kokoinen ja painoinen laite. Mikäköhän mahtaa olla väistämätön lopputulos?
Tässä tapauksessa se on kyllä hyväkin siinä mielessä ettet joudu maksamaan älytöntä ylihintaa tietyn merkin kuvitteellisesta "luotettavuudesta" vaan voit valita auton ihan todellisten ominaisuuksien perusteella.
807 on hiljainen, jousitus mukava ja kaiken lisäksi se on hyvä ajaa. 2.0l bensa on kyllä aika aneeminen kone jos mukana on kuormaakin eikä se ole myöskään taloudellisimmasta päästä.
Yksi vaihtoehto olisi katsoa oikeasta pakettiautosta tehtyjä täysikokoisia henkilönkuljettimia. Pakettiauton tekniikka on tehty kestämään ammattikäytössä aivan toisenlaisia kilometrejä kuin nuo tila-autot. - Sardini
Ostanko? kirjoitti:
Käytettyä olen ostamassa eli muutaman vuoden vanhan auton luulisi kyllä olevan myös ihan kelpo peli :)Toivottavasti et hankkinut 807aa!!! Meillä 2003 rekisteröity, josta jakohihnan vaihdon jälkeen katkesivat moottorinkannattimen pultit ja moottori sitten katkaisi vetoakselin. Remontti pitkälti toista tonnia. Tällaista kuulemma saattaa sattua, mutta eihän autonvalmistajalla ole siinä mitään vastuuta vaikka riski on tiedossa. Eikä säännöllisiin huoltotoimiin edes kuulu kyseisen kohdan tarkistamista!!
Samaan istuntoon sitten keksivät puolen kymmentä muuta "tärkeää" korjauskohdetta, jotka pitää laittaa pikemmiten. Koko räjähdyksen hinnaksi tuli 3500,00. Kolmasosa koko auton hinnasta. Nyt ei tiedä pitäisikö vaihtaa äkkiä pois alta ennen kuin räjähtää loputkin vai ajaako auringonlaskuun saakka, kun on satsattu hitosti rahaa.
- Jokru10
Moi! Itselläni on ollut nyt puolitoista vuotta 807 vm. 2004 2.2 monospace. Olen tykännyt autosta etenkin sen sisätilojen muunneltavuuden vuoksi! Perheessä on kolme lasta, kaikille riittää oma "kapteenin" penkki! Toimi myös erinomaisena hääautona kesällä. Ylimääräiset penkit varastoon ja tilaa riittää... Myös ajettavuus on kohdallaan. Pakettiauton pohjalle rakennettu kori ei juurikaan kallistele edes mutkatiellä! Alusta toimii kivasti. Kyseisessä autossa on myös tehoja ihan riittävästi tila-autoon... 158hv. Kaikki on toiminut OK ja talvella myös sähkö-ovet ovat pelanneet moitteetta. Ainoa miinus tulee öljyn kulutuksesta. Jo käyttökirjan mukaan sitä kuluu, mutta voisi mennä vähemmänkin! No, toisaalta mittaristo ilmoittaa joka lähdön yhteydessä paljonko öljyä on koneessa, jos malttaa odottaa muutaman sekunnin. Ihan on hyvä auto!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829