Nordean E-laskut

palvelua harkitsemassa

Onko teillä kokemuksia Nordean E-lasku palvelusta ? Olen harkinnut esim. kännykkälaskun siirtämistä paperilaskusta E-laskutukseen. Periikö Nordea kovat palvelumaksut E-laskuista ja kannattaako palvelu muutenkaan ? Jatkanko vanhanaikaisten paperilaskujen maksamista nettipankissa ?

5

4623

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Toimihan se, periaatteessa, mutta toteutus on perseestä.
      Lasku tulee kohtaan "e-laskut" ja voit käydä sen sieltä hyväksymässä. Luulisi että asia on sillä selvä. E-lasku katoaa, mutta raha ei. Ajattelet että siinä on joku hassu virhe, ja etsit ja etsit, mutta ei löydy. Lopulta unohdat koko jutun.

      Viikon parin kuluttua tulee ylläri: tililtäsi on kadonnut 50 euroa. Noh, e-lasku tuli maksettua. Toivottavasti et ollut suunnitellut muuta käyttöä sille rahalle.

      Vaihtoehto kaksi: "mihin helvettiin se e-lasku katosi" Et siis lakkaa etsimästä sitä, kun lasku katoaa mutta rahat ei. Lopulta löydät sen valikosta "erääntyvät maksut" (missään ei siis kerrota etukäteen, että lasku menee sinne kun sen on hyväksynyt) Ihan hyvä muuten, mutta useimmissa laskuissa eräpäivä EI ole sama kuin tilipäivä. Tämä tuottaa ongelmia, koska ainakin minä haluan maksaa laskuni tilipäivänä, eikä milloin sattuu. Kun maksan laskut, tietty määrä käteistä pitää jäädä loppukuuksi ruokaa varten, eikä niin että minun pitäisi muistaa että 8. päivä lähtee tililtä niin ja niin paljon. (E-lasku veloitetaan eräpäivänä, ei silloin kun tilillä on rahaa) Em. vahingon ehkäisemiseen EI sitten kannata käyttää "poista erääntyvä lasku". Nimittäin Nordean verkkopankki ei kysy edes varmistusta. Lasku katoaa kirjaimellisesti taivaan tuuliin, eikä sitä ole maksettu.


      Jos Nordea korjaisi systeeminsä niin, että maksu lähtisi sillä hetkellä kun e-laskun hyväksyy, tai ainakin KYSYISI haluaako sen maksaa heti, se olis ihan jees. Tällä hetkellä systeemi on perseestä.

      • Anonyymi

        Jaa, se taitaa olla kehitetty niille, joiden ei tarvitse vilkuilla maksutilinsä saldoa, eli neuvoisin pitämään rahaa muutaman tonnin tilillä.

        Minulla on e-lasku käytössä. Sähkölasku, kännykkälasku ja yhtiövastike (joillain se olisi vuokra) menevät tililtä automaattisesti, ja laskuttaja esim. puhelinoperaattori työntää ne minulle maksettaviksi. En maksa mitään kännykällä, vieläkin käytän satunnaisiin laskuihin jotka eivät ole e-laskujen piirissä mieluummin tietokonetta ja siinä menen selaimella verkkopankkiin.
        Pankkini on Nordea, siihen joskus 90-luvulla jo jouduin, kun paikallinen säästöpankki yhtyi SYP:ppiin, sen jälkeen SYP ja KOP yhdistyvät, nimi taisi olla Merita. Se on venäjää ja tarkoittaa vessan pyttyä. Itse en osaa venäjää, mutta tämä jäi joskus mieleen. Sen jälkeen Merita yhdistyi Nordean kanssa, joka oli paljon isompi ruotsalainen pankki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, se taitaa olla kehitetty niille, joiden ei tarvitse vilkuilla maksutilinsä saldoa, eli neuvoisin pitämään rahaa muutaman tonnin tilillä.

        Minulla on e-lasku käytössä. Sähkölasku, kännykkälasku ja yhtiövastike (joillain se olisi vuokra) menevät tililtä automaattisesti, ja laskuttaja esim. puhelinoperaattori työntää ne minulle maksettaviksi. En maksa mitään kännykällä, vieläkin käytän satunnaisiin laskuihin jotka eivät ole e-laskujen piirissä mieluummin tietokonetta ja siinä menen selaimella verkkopankkiin.
        Pankkini on Nordea, siihen joskus 90-luvulla jo jouduin, kun paikallinen säästöpankki yhtyi SYP:ppiin, sen jälkeen SYP ja KOP yhdistyvät, nimi taisi olla Merita. Se on venäjää ja tarkoittaa vessan pyttyä. Itse en osaa venäjää, mutta tämä jäi joskus mieleen. Sen jälkeen Merita yhdistyi Nordean kanssa, joka oli paljon isompi ruotsalainen pankki.

        Pitkä pankkisuhde on siitä lähtien ollut painolastia


    • Anonyymi

      Nordean e-lasku on toiminut jo vuosia mainiosti. Siis tarkoittaa, että minun kohdalleni ei ole osunut ongelmia. Ennen e-laskua käytössä oli suoraveloitus, enkä näe näissä mitään kovin oleellista eroa muuten kuin automaattisen maksun määrittelyjen osalta.

      Esim. kännykkälaskussa minulla on käytössä ehdollinen automaattiveloitus. Siinä pystyy määrittelemään, että tietyn suuruinen lasku maksetaan automaattisesti eräpäivänä, eikä sille tarvitse tehdä mitään. Jos lasku onkin tavallista suurempi, se pitää hyväksyä erikseen. Jonkun isomman, kerran vuodessa tulevan laskun osalta olen määritellyt, että se pitää hyväksyä joka kerta.

      E-laskut löytyvät arkistosta jonkun tietyn ajan (mitä lie, yli vuosi kuitenkin). Jos laskuja haluaa säilyttää pidempään, ne voi ladata omaan talteen pdf-muodossa. Tämä osio on parantunut entisestä, mutta ei ole edelleenkään käytettävyydeltään paras mahdollinen.

    • Anonyymi

      E-lasku on paras keksintö puhtaiden kalsareiden jälkeen.
      E-lasku on ollut muokattavissa jo ketjun aloitushetkellä, eli eräpäivän voi muokata/valita että maksa heti. Myös summaa voi muuttaa tarvittaessa, esimerkiksi luoton lyhennyksen kohdalla.

      Aikuisen ihmisen kannattaa koittaa päästä yli tuosta tilipäivän odottelusta. Saman se lasku maksaa muinakin päivinä ja se, että tilillä on muutama satanen, ei todellakaan ole mikään hyväosaisen merkki. Ihan kaikilla on siihen mahdollisuus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe