onko uusissa hondissa todellakin vain kaksi avainta vakiona.
onko kukaan ottanut kolmatta ( tai neljättä) ?
mitä kustansi tuo ylimääräinen avain ?
harrastuksien vuoksi olis tarvetta kaikille auton matkustajille olla pääsy tavaratilaan. kaksi avainta ei vaan riitä.
kolmas avain hondaan
11
6140
Vastaukset
- helposti
Pelkästään lukon avaavan avaimen valmistus onnistuu millä tahansa suutarilla. Käynnistyksen eston vapauttava ei.
- sillä suutarin avaimella
ok, suutarista voisi siis saada pelkän avaimen, mutta entäs kun sillä avaimella avaan jonkun oven tai luukun , niin eikö tuo hälytin ( uusissa hondissa vakiona ? ) ala huutaa?
- PuSe
05 vuonna kun ostin Hondan, sanoivat että pidä hyvä huoli avaimista, uusi avain maksaa 200 euroa.
Olen pitänyt hyvää huolta...- 2266
käynnistyksen eston omaavan avaimen voi ainakin joihinkin automerkkeihin hankkia myöskin "kymppisuutarilta" ja että hinta olisi selvästi edullisempi. Kannattaa siis kysellä.
- PuSe
2266 kirjoitti:
käynnistyksen eston omaavan avaimen voi ainakin joihinkin automerkkeihin hankkia myöskin "kymppisuutarilta" ja että hinta olisi selvästi edullisempi. Kannattaa siis kysellä.
minäkin olen kuullut että myyvät näihin avaimia.
Kyllä ne kuulemma lukkoihin käyvätkin mutta työkaverin auto ei ainakaan käynnistynyt....
"Suutari" sanoi sitten reklamonnin yhteydessä että siinä autossa on vikaa.... - KEH
PuSe kirjoitti:
minäkin olen kuullut että myyvät näihin avaimia.
Kyllä ne kuulemma lukkoihin käyvätkin mutta työkaverin auto ei ainakaan käynnistynyt....
"Suutari" sanoi sitten reklamonnin yhteydessä että siinä autossa on vikaa....Mulla on uuden korimallin Civic 5d 1.8. sport ja täytyy kyllä sanoa, että siinä oleva avain/avaimet on aivan järkyttävä.
Ei nimittäin luulisi, että se olisi ollut mikään suuri kustannus Hondalta tehdä sellaista avaimen "juureen" taittuvaa avainta (ns. flip-key), kuten on Volkkaeissa, Skodissa ja Fiiateissakin... Nyt tuo terävä avain rikkoo housuntaskut, on muutenkin kooltaan äärettömän epäkäytännöllinen ja on samanlainen kuin saab 96:ssa oli 30 vuotta sitten.
Tämä siis tällaisena pikkuhuomiona, muuten Civic on mielettämän hyvä auto (lukuunottamatta huonoa näkyvyyttä taakse ja etuviistoon), enkä todellakaan vaihtaisi sitä noihin mainitsemiini merkkeihin. - k233
KEH kirjoitti:
Mulla on uuden korimallin Civic 5d 1.8. sport ja täytyy kyllä sanoa, että siinä oleva avain/avaimet on aivan järkyttävä.
Ei nimittäin luulisi, että se olisi ollut mikään suuri kustannus Hondalta tehdä sellaista avaimen "juureen" taittuvaa avainta (ns. flip-key), kuten on Volkkaeissa, Skodissa ja Fiiateissakin... Nyt tuo terävä avain rikkoo housuntaskut, on muutenkin kooltaan äärettömän epäkäytännöllinen ja on samanlainen kuin saab 96:ssa oli 30 vuotta sitten.
Tämä siis tällaisena pikkuhuomiona, muuten Civic on mielettämän hyvä auto (lukuunottamatta huonoa näkyvyyttä taakse ja etuviistoon), enkä todellakaan vaihtaisi sitä noihin mainitsemiini merkkeihin.Entiseen vuosimallin -97 Civiciin teetettiin lisäavain paikallisessa lukkofirmassa, koska alkuperäinen avain oli katkeamaisillaan juurestaan. Tässä avaimessa oli mukana tuo käynnistykseneston "siru" ja hintaa kertyi muistaakseni noin 65 euroa. En osaa sanoa paljonko tuollaiset kauko-ohjatun keskuslukituksen avaimet sitten maksavat, varmaan hiukka enemmän.
KEH: Meillä näyttäisi olevan samanlaiset autot :)
Mielestäni uuteen Civiciin kuuluisi ehdottomasti avaimeton auto -toiminto vakiona, koska moottorikin käynnistetään kaikissa malleissa nappia painamalla. Nykyisellään tuo käynnistysproseduuri on aika naurettava: avain virtalukkoon, virrat käännetään päälle ja sitten painetaan nappia. Ja avaimen pitäisi tietenkin olla joko elektroninen tai vähintään "stilettimallia". Muuten olen minäkin ollut tyytyväinen autooni. Vielä näkyvyydestä: onneksi sentään sivupeilit ovat asiallisen kokoisia ja muotoisia. Oli pari päivää Golf vuokralla, ja Civiciin verrattuna ainoastaan sen avain oli parempi...
- ----------------------------
vinkki,,,yksi soitto paikalliselle merkkiliikkeelle,,sieltä asia selviää 1 minuutissa....jooko???????
- joo, olen pihi
hyvä etten soittanut, tuskin olisivat kertoneet, että paikallinen suutari tekee avaimen pikkurahalla.
näistä keskusteluista saa usein hyviä tietoja ja mielipiteitä.
merkkiliikkeestä tiedustelemalla saat vain sen yhden ja kuluttajan kannalta usein huonoimman (lue: "kallein") vaihtoehdon.
valaiseva esimerkki:
autostani lakkasi toimimasta lämmityslaitteen puhallin. kyselin netistä, missä vika? miten korjataan? sain hyviä neuvoja ja korjasin itse. aikaa meni 5min.
jos olisin soittanut merkkihuoltoon, varannut ajan, vienyt auton, hakenut auton, maksanut varaosista ja korjauksesta, olis aikaa mennyt minulta pari tuntia ja maksanut n. 100e ( arvio )
eli netin avustuksella: 5min ja 0euroa
merkkiliikkeen avulla: 2 tuntia ja 100euroa
siksi täällä kysellään (ennen soittoa merkkiliikkeeseen). - ----------------
joo, olen pihi kirjoitti:
hyvä etten soittanut, tuskin olisivat kertoneet, että paikallinen suutari tekee avaimen pikkurahalla.
näistä keskusteluista saa usein hyviä tietoja ja mielipiteitä.
merkkiliikkeestä tiedustelemalla saat vain sen yhden ja kuluttajan kannalta usein huonoimman (lue: "kallein") vaihtoehdon.
valaiseva esimerkki:
autostani lakkasi toimimasta lämmityslaitteen puhallin. kyselin netistä, missä vika? miten korjataan? sain hyviä neuvoja ja korjasin itse. aikaa meni 5min.
jos olisin soittanut merkkihuoltoon, varannut ajan, vienyt auton, hakenut auton, maksanut varaosista ja korjauksesta, olis aikaa mennyt minulta pari tuntia ja maksanut n. 100e ( arvio )
eli netin avustuksella: 5min ja 0euroa
merkkiliikkeen avulla: 2 tuntia ja 100euroa
siksi täällä kysellään (ennen soittoa merkkiliikkeeseen).Ja kuitenkin joudut menemään merkkiliikkeeseen koodaamaan sen uuden avaimen ajoneston purkua varten varten,,,usko jo.
- pihi ja epäluuloinen
---------------- kirjoitti:
Ja kuitenkin joudut menemään merkkiliikkeeseen koodaamaan sen uuden avaimen ajoneston purkua varten varten,,,usko jo.
sillä ylimääräisellä avaimella ei ajeta, sitä lainataan matkustajalle, jotta tämä saa oven ja/tai peräluukun auki, tavaroita ottaakseen/jättääkseen.
olisikin parempi ettei ko. avaimella voisi autoa ajaa. eihän noista kortittomista matkustajista tiedä mitä saavat päähänsä.
ja merkkiliikkeeseen en asian takia mene, ellei ole ihan pakko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802150- 1751791
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701662Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1091470Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241443- 1051145
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1611076Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771053Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56880Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228876