Miten paljon pitää suvaita törttöilyä mielenterveyspotilaalta? Me asukkaat ollaan tehty valituksia, ja keskusteltu näistä "tapauksista". Erään asukkaan ovea on potkittu keskellä yötä ja kiroiltu ja huudettu siellä oven takana, siis tämän mielenterveys potilaan toimesta. Pyykkinsä pesee pesutuvassa niin että kone on aivan täynnä roskaa ja hiuksia. Muutenkin aika outo ja arvaamattoman oloinen ihminen. Olisiko sairaala kuitenkin se paras paikka tällaiselle??? Mitä voimme vielä tehdä?
Mielenterveyspotilas häiriköi
30
4723
Vastaukset
- Mut pahempaakin on
No lähinnä tuo oven potkiminen ja kiroilu ja huutaminen kuulostaa oikeesti hankalalta. Sellaista ei tavallisten ihmisten kuuluisi sietää, kuulostaa valkotakkisten hommalta. Jos talossa asuu vielä lapsiperheitäkin, niin....
- mielenterveys potilas??
alkoholistit ja narkkarit ne on inhottavia naapureita,mutta nehän on joskus noita mt-ongelmaisia myös samalla!sairaus se on toi alkoholismikin,mutta ei sekään oikeuta häiritsemään toisia asukkaita ja sotkemaan paikkoja,niinhän se on!ei kais siinä voi kuin valituksia laittaa
- Meillä mitta täynnä
No siitä sen tietää että on mielenterveyspotilas kun on sellaisen säätiön kautta asuntonsa saanut. Tämä henkilö myös metelöi öisin,en tiedä nukkuuko ollenkaan! Ja ainakin yksi naapuri on sanonut että taitaa pitää kämppänsä siivottomassa kunnossa, kun tämän naapurin asunnossa on alkanut vilistää sokeritoukkia ym ötökkää eikä niitä ennen hänen asunnossaan näkynyt. Että semmosta!!
- tuo..
Meillä mitta täynnä kirjoitti:
No siitä sen tietää että on mielenterveyspotilas kun on sellaisen säätiön kautta asuntonsa saanut. Tämä henkilö myös metelöi öisin,en tiedä nukkuuko ollenkaan! Ja ainakin yksi naapuri on sanonut että taitaa pitää kämppänsä siivottomassa kunnossa, kun tämän naapurin asunnossa on alkanut vilistää sokeritoukkia ym ötökkää eikä niitä ennen hänen asunnossaan näkynyt. Että semmosta!!
asia ole niin, että häiriön (muun kuin sokeritukkien) takia poliisi paikalle. HEMMETTIIN tuollaiset juorukerhot! Oletteko edes varmoja että ette itse aiheuta tuota käytöstä!
- et voi mitään
Otan osaa, tämä on sitä nykypäivän avohoitoa. Mielenterveyspotilaat asuvat keskuudessamme, vailla hoitoa ja turvaa, kukaan ei valvo syövätkö edes lääkkeitään. Omaiset ja naapurit voivat vain avuttomana katsella, jos hoitoon ei lähde, pakkohoitoon on lähes mahdoton saada. Vasta kun talo palaa tai joku kuolee tai loukkaantuu viranomaiset heräävät.
Tätä on tämän päivän Suomi.- millä tavalla
viranomaiset sitten heräävät jos vaikkapa talo palaa? Enpä usko että mitään sittenkään tapahtuu vaikka olisikin mielenterveyspotilas kyseessä. Kohautetaan olkia ja jatketaan elämää kuten ennenkin, odotetaan että joku muu hoitaa. Ei tässä maassa viranomaisetkaan ole enää tehtäviensä tasalla. Kunhan nauttivat suurta palkkaa ja odottavat että kaikki asiat hoituu itsellään.
Mutta kertokaa toki jos tiedätte että joku viranomainen on jossain tehnytkin jotain. Olen mielelläni väärässä tässä asiassa ja toivottavasti olenkin. - KOKENUT
millä tavalla kirjoitti:
viranomaiset sitten heräävät jos vaikkapa talo palaa? Enpä usko että mitään sittenkään tapahtuu vaikka olisikin mielenterveyspotilas kyseessä. Kohautetaan olkia ja jatketaan elämää kuten ennenkin, odotetaan että joku muu hoitaa. Ei tässä maassa viranomaisetkaan ole enää tehtäviensä tasalla. Kunhan nauttivat suurta palkkaa ja odottavat että kaikki asiat hoituu itsellään.
Mutta kertokaa toki jos tiedätte että joku viranomainen on jossain tehnytkin jotain. Olen mielelläni väärässä tässä asiassa ja toivottavasti olenkin.mielenterveyspotilas ei ole uhka vaan normaalien pahantahtoisten syntipukiksi valitsema ihminen.
tuon ap:n kirjoittaman viestin perusteella ei vielä ilmene tarkempaa diagnoosia. Voi hyvinkin olla "uusavuton" ja nykykasvatuksen aikaansaama rajoja tunnistamaton henkilö.
Keskeistä ei ole se, millainen tämä henkilö on vaan, mitä hän tekee.
Itse soittaisin poliisin paijalle ja tekisin valituksen isännöitsijän esimiehelle.
Talonmiehiin ja isännöitsijöihin en luota vaikka heille asia kuuluisi. Häiriköinti vain pitkittyy jos osuu välinpitämätön valitusasian käsittelijä. - palaa kämppä ns.
millä tavalla kirjoitti:
Mutta kertokaa toki jos tiedätte että joku viranomainen on jossain tehnytkin jotain. Olen mielelläni väärässä tässä asiassa ja toivottavasti olenkin.normaaliltakin kun jäi se ehjä hella päälle!
On niissä mt-tapauksissa kaikenlaisia, yleensä kyllä asuminen loppuu siihen kun eivät saa vuokraansa maksettua, siksi toisekseen se asuminen on tuettua eli sen säätiön hoitsut varmaan käyvät vähän väliä tarkkailemassa sitä tilannetta......
Sokeritoukkia jaa, kyllä se taas kertoo ennemminkin siitä että asunnossanne tai talossanne on jonkin sortin kosteusongelma.... Sokeritoukkia kun syntyy ja sikiää sielläkin missä ei rojuja ole nurkissa....
Siksi toisekseen, otapa kuule tomerana henkilönä yhteyttä sinne paikkakunnan terveysasemaan ja kerro huolesi siellä, kyllä varmaan häiriintynyt hoitoon toimitetaan ja muista pysyä sitten totuudessa kun niitä asioita kerrot! - tosiaankin laskea
millä tavalla kirjoitti:
Mutta kertokaa toki jos tiedätte että joku viranomainen on jossain tehnytkin jotain. Olen mielelläni väärässä tässä asiassa ja toivottavasti olenkin.niihin mt-ongelmaisiin päihdeongelmaiset ja muut sairaasti pillereitä popsivat? Suurin ongelma vuokrataloissa ainakin on nämä joka päivä mäyräkoiran lähikaupasta hakevat, ja nämä sitten häiriköivät kaikkea ja kaikkia? Milloin tunnustatte sen, että mt-ongelmia on, vaikkei olisi vielä virallisesti dg:tä haettukaan?
- Jos on
Isännöitsijän ensisijainen velvollisuus on ottaa asiaan kantaa, siis isännöitsijän.
- Erkki t
Silloin kun avohoitojärjestelmää uusittiin, niin töihinhän siitä porukasta osa livahti.
Valitettavasti ihan isännoitsijäportaaseen asti niitä pääsi, puhumattakaan hallituksista ja sen jäsenistöstä, missä käsitellään normaalille ihmiselle ihan käsittämättömiä asioita, joita jälkeenpäin sitten saa kuulla kun ei ole viitsinyt mennä sinne hullujen kokoukseen kuuntelemaan.
Sen ensimmäisen ja viimeisen kerran jälkeen.
Osakkeen arvon ne ovat pystyneet tuhoamaan älyttömillä "projekteilla" jotka lankeaa järjettömän korkean yhtiövastikkeen muodossa maksettavaksi myös meille "normaaleille"
Terv.
Todella vittuuntunut "normaaliasukas" - N.Lippe
Erkki t kirjoitti:
Silloin kun avohoitojärjestelmää uusittiin, niin töihinhän siitä porukasta osa livahti.
Valitettavasti ihan isännoitsijäportaaseen asti niitä pääsi, puhumattakaan hallituksista ja sen jäsenistöstä, missä käsitellään normaalille ihmiselle ihan käsittämättömiä asioita, joita jälkeenpäin sitten saa kuulla kun ei ole viitsinyt mennä sinne hullujen kokoukseen kuuntelemaan.
Sen ensimmäisen ja viimeisen kerran jälkeen.
Osakkeen arvon ne ovat pystyneet tuhoamaan älyttömillä "projekteilla" jotka lankeaa järjettömän korkean yhtiövastikkeen muodossa maksettavaksi myös meille "normaaleille"
Terv.
Todella vittuuntunut "normaaliasukas"Että "niitä" on joka puolella. Uskaltaako tässä enää edes Helsingin ydinkeskustasta asuntoa ostaa?
- niitä tosiaan on
N.Lippe kirjoitti:
Että "niitä" on joka puolella. Uskaltaako tässä enää edes Helsingin ydinkeskustasta asuntoa ostaa?
joka puolella, kun mt-ongelmaisiksi voi laskea myös kaikki viralliset ja epäviralliset päihdeongelmaiset, oli se päihde sitten viina, pillerit tai ruiskuhuumeet, sekä myös kaikenlaiset älämölöt joitten pääasiallinen tehtävä kotioloissa on häiriköidä naapuriansa milloin mistäkin syystä, ja nimenomaan Helsingissä ongelma kristallisoituu, koska juppikaupunki vaatii tietyn elämäntyylin ja asumisen/pukeutumisen tyylin vaikkei itse asiassa olisi varaakaan näihin "tyyleihin", on vain näytettävä, ja sitten, kun tekee tiukkaa henkisesti tai aineellisesti, se paha olo on purettava jonnekin ja minnekäs muualle kuin kaljapäissään naapuriin... Sellaista leikkimistä ja pelaamista ja ihan aikuisten ihmisten kesken!
- vanhassavaraa
Voi perse, kerrankin saamarin hyvä kommentti ja ihan vanha kommentti.
- jos harmittaa
Kyllä kerrostalossa pitää vähän naapureita sietää. Osta omakotitalo jos sua harmittaa. Tuo pesutupa taitaa olla monellekin se paikka jossa päteä.
- riskinsä
Joku mielenterveyspotilas voi yrittää sytyttää houkuttelevana odottelevan omakotitalon.
Missään ei ole turvassa. - ei syty helposti
riskinsä kirjoitti:
Joku mielenterveyspotilas voi yrittää sytyttää houkuttelevana odottelevan omakotitalon.
Missään ei ole turvassa.Siitä se lähtee.
- mä vähän veikkaan,
riskinsä kirjoitti:
Missään ei ole turvassa.että kaikista tulipaloista suurin osa on ns. normaalien ihmisten todennäköisesti huolimattomuudellaan aiheuttamia... Pelkää siis ennemmin niitä normaaleja, jotka kännipäissään ja nälissään pistävät pitsan uuniin tai vellin hellalle ja sitten itse nukahtavat ja sitä rataa. Mutta sun mielestä tuollainen toiminta on anteeksiannettavaa ja hyväksyttävää jne., ja ainahan se on onni että saadaan palokunta paikalle ja sammutustehtävä suoritettua - silloin ei enää ole mitään vaaraa........
- Hakaniemen Repe
Asun täällä Helsingin kallion hakaniemessä, alakerran asunnossa asuu Rane niminen Hörhö, nappailee pillerietä ja keskiolutta, pitää meteliä jatkuvasti, juoppokavereitä virtaa rapussa, virtsaavat rappuun ja haju on kuvottava, kaiken lisäksi tämä Rane pukeutuu naisten vaatteisiin!
Isännöitsijälle on tehty useita ilmoituksia miehestä, mutta kun asuu kaupungin omistamassa yksiössä, häntä on vaikea saada pihalle.
Koko kallion alueella mies tunnetaan, huonoa tuuria on se, että tämä tampio asuu minun naapurina, tiesin kyllä asuntoa ostaessani, että talossa on kaupungin omistamia kämppiä, mutta niinhän se on usein vanhoissa taloissa, luulin, että asukkaat valittaisiin tarkemmin, mutta kaikkea muuta.- 10022
isännöitsijän esimiehelle kirjallinen selostus järjestyssääntö rikkomuksista. Tarvittaessa poliisi paikalle.
- vuoron perään
elämäänsä kyllästyneet mummot, alakouluikäiset lapsoset, amisikäiset teinit, jalattomien mäyräkoirien tai muiden lasisten työkalupakkien kanniskelijat... Se on vähän niin kuin sellainen kiertävä kehä - yks heittää, toinen kuulee ja toistaa ... Näille häiriköille pitäs jotaan vissiin vastata!
- kapitalismihitler
Täällä turussa riittää näitä mt potilaita niin isännöitsijöissä kuin kerros/rivitalo alueillakin. Liekö johtuu tästä korkeasta työttömyydestä turun seudulla. Pahimpia häiriköitä on toimettomat vanhat naiset,monisairaat myös.myös ääniyliherkistä henkilöistä ollut järjestys häiriöitä lähinnä jatkuvien aiheettomien häiriö ilmoitusten muodossa.
- kolikol
kellonaika pätee,äijän häiriköintiin erittäin hyvin.
- juuuuuuuuuuuu
Ihanko totta ime munaas kusopää,jos tynkää löytyy.
- Kukaluuletolevasi
Jospa sieltä sairaalasta sinunkinlaisellesi hullulta valittelijalle löytyisi osastolla petipaikka. Silloin kukaan ei potki ovea eikä huutelee paitsi kaverisi. Siivottiin olisivat vain sinun ja muut asukkaat nauttivat elämästään. Myös tämä potilas. Päiväsaikaan saa metakoida, yöllä ei.
- Todettu
Metelöidä ei saa mihinkään aikaan, vaikka joillakin on tällainen ihmeellinen käsitys.
On oikeustapauksia.
- Miesvm86
Jos taloyhtiön hallituksella on vähänkin munaa eikä ole täynnä vässyyköitä niin ei ole kummoinenkaan homma antaa häätö. Josnei vuokralleantaja tunnu kiinnostavan niin kiinnostaa siinä vaiheessa kun taloyhtiö uhkaa ottaavansa huoneiston hallintaansa. Nämä ovat aina kovia urakoita mutta itse olen istunut monissa taloyhtiön hallituksissa jossa näin on pitänyt toimia kun vuokrakämpänomistajaa ei ole tippaakaan kiinnostanut mitä kelalta vuokraa saava asukas puuhailee.
- Hulkujaneon
Täällä ei ainakaan nukuttu, naapurin riehumisen takia viime yönä, nämä hullut tykkää terrorisoida naapureita
- Kantapää
Milloin itse kävit tarkastuttamassa psyyken tilasi. Naapurisi on kunnostautunut ja hoitaa itse asiansa. Sinä vain levittelet omia asioitasi palstoille ja valitat toisten pahuutta, itse kun olet sekä päällisin puolin terve että että välittäjä, jota nähtävästi muut ei siedä kovin pitkään. Testaa järkesi, josko älysi tulisi iltajunassa ja huomaisit että teistä kahdesta psyykkisesti sairaampi olet minun mielestäni sinä itse.
- PipoLaarinen
Mää oom ny lepositeissä ja kovilla lääkkeillä lasaretissa, mut heti kummeen takasin kotiin, ni sit rupes tapahtuun. Karhuryhmä paikalle, tai ees känniryhmä.
Vittu kato kuule.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024487Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821243- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85921Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826