SIWA

-50%

Miksi meidän Siwassa ei enää löydy -50% tuotteita. Jos menee roskiin, niin boikotoin koko kauppaa..Ennen ostin näitä ja tuli ostettua kaikki muut ostotkin.

19

2846

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....on

      lähinnä myymäläpääliköstä kiinni.
      jotkut eivät halua alentaa vaan heitetään kylmästi roskiin....niin varmasti myös sinunkin lähikaupassasi.
      myöskään henkilökunta ei saa ottaa tuotteita.
      jos tuotetta on paljon niin silloin voi tehdä kauppa kohtaisen tarjouksen.
      jos oikeesti ihmiset tietäisivät minkä määrän kauppiaat heittävät roskiin,siitä varmasti nousisi isompikin juttu.
      itse en tajua miksi tuotetta ei voi alentaa koska paljon on myös niitäkin ihmisiä kellä on tarkka pudjekti ja joskus esim.lihan alennus on kun lotto voitto heille.
      itse ostaisin kyllä puoleen hintaa mutta minkäs teet.
      olen kaupassa itse töissä ja manaan useasti kun heitän ns.tuoretta ruokaa roskii.....
      sääli....

    • otin selvää

      nykyiseen imagoon ei enää kuulu ns. punaisen lapun tuotteet eli 50 % alennustavarat elintarvikkeissa. kuulemma imago kärsii kun ihmiset eivät hae muutakuin aletuotteet. myyjät joutuvat kuulemma rikkomaan paketit ennen roskiin heittämistä, mutta ainkin minä tiedän monta siwan myyjää joiden perheissä nykyään syödään ilmaista ruokaa.... kävin itse siwassa katsomassa valikoimia, niin myyjä pakkasi isoon kärryyn pizzoja, jauheliaa, maito ym. roskiin heittääkseen, vaan eihän ne tietenkään sinne mene kun kukaan ei näe.. minusta törkeätä mutta onneksi on muita ketjuja kuten cm joka edelleen myy aletuotteita. Ihmettelen vain kun Euromarket on Siwan kanssa samaa ketjua, niin Eurossa myydään puolen hinnan tarvikkeita....

      • taas päätään

        Sun mielestä Siwan kassa saa mahtavaa palkkaa?

        Eiköhän se ole ihan oikein näille työn sankareille, että ne saa viedä VANHAA ruokaa kotiinsa.


      • saisi

        tehdä että tuotteita otetaan kotiin.
        en ole kyllä kuullut että tuotteen pitää hajottaa mutta sen tiedän että ruokaa ja leipää ym.menee isot määrät roskiin.
        jos työntekijä vie ruuan kotiin se tietää potkuja.
        itse olen myöskin ihmetellyt miksi esim.euromarketissa punasia lappuja näkyy koska tradekaahan ne molemmat on.
        mutta olen edelleenkin sitä mieltä että se on myymäläpääliköstä kiinni,koska myymäläkäsikirjassa lukee että tuotteen saa alentaa klo:18 jälkeen.
        tottahan toki se imagoon ei kuulu,mutta ei missään nimessä myöskään poistettua.
        no niin tai näin mutta se on todellakin niin että kotia ei saa viedä,tai saa jos ei halua olla enää töissä.
        on todella tyhmää ja rohkeaa jos työntekijä menee salaa ottamaan.


      • ottamaan sieltä...
        saisi kirjoitti:

        tehdä että tuotteita otetaan kotiin.
        en ole kyllä kuullut että tuotteen pitää hajottaa mutta sen tiedän että ruokaa ja leipää ym.menee isot määrät roskiin.
        jos työntekijä vie ruuan kotiin se tietää potkuja.
        itse olen myöskin ihmetellyt miksi esim.euromarketissa punasia lappuja näkyy koska tradekaahan ne molemmat on.
        mutta olen edelleenkin sitä mieltä että se on myymäläpääliköstä kiinni,koska myymäläkäsikirjassa lukee että tuotteen saa alentaa klo:18 jälkeen.
        tottahan toki se imagoon ei kuulu,mutta ei missään nimessä myöskään poistettua.
        no niin tai näin mutta se on todellakin niin että kotia ei saa viedä,tai saa jos ei halua olla enää töissä.
        on todella tyhmää ja rohkeaa jos työntekijä menee salaa ottamaan.

        Tradeka vois enemmän mainostaa tätä ekologista tavaran roskiin heittämistä... Ennenvanhaan kun elämä oli rennonpaa, esimies/omistaja ilman muuta antoi työntekijöilleen palkanlisänä vanhat tuotteet jos kelpasi. Ehkäpä kassatyön arvostuskin nousisi. Sairasta heittää kelpo tavaraa roskiin.

        Tilauksien tekijät kaupoissa nykyään ihan pihalla vaikka on tietokoneet ja tilaushistoriat vuosikausilta...


    • Opiskelija dyykkis

      Opiskelijat dyykkaa ilmaiset sapuskat roskista, eli aika moraalitonta, eli mielummin -50% alessa.
      Hinnat nousee, kun roskiin menee tavaraa, eli kulutusjuhlat loppuu kohta!

      • assss

        kauppojen roskiksissa jo vuosia sitten. Eipä sieltä sitten enää dyykata mitään.


    • Kaikki käy-hinta>

      ...ratkaisee, miksi ihmeessä käytät vain Siwaa ? Uskon että lähelläsi on varmasti muitakin kauppoja, siirry rohkeasti seuraavaan ja käy läpi niiden hintatasoa. Hyvän vinkin sain itse selviydy.fi: stä.
      Eikun shoppailemaan.

    • Siwan myymäläpäällikkö

      On totta että siwoissa luovutaan tämän vuoden aikana tuoretuotteiden alentamisesta punaisilla lapuilla! Tämä tulee tapahtumaan myymäläkohtaisesti hieman eri aikoihin, johtuen tietystä projektista joka viedään jokaisessa myymälässä läpi!!!! Tätä päätöstä ei todellakaan ole tehty siksi että saataisiin heitettyä enemmän ruokaa roskiin vaan siksi ettei sitä menisi niin paljon roskiin!!! Järjestelmä jonka avulla teemme tilauksia arvioi tulevaa menekkiä ihan suoraan edellisviikkojen myytyjen kpl määrien mukaan!! Mutta sitä tämä järjestelmä ei tiedä että onko tuote myyty normaali vai puoli hinnalla!!! Jo suhteellisen nopeassa ajassa järjestelmä oppii uuden oikean menekin eikä hävikkiä enään tule niin paljoa!!!

      Ja mitä tulee siihen että siwan myyjät syövät ilmaista ruokaa!!! Tämä todella on kiellettyä ja rankaistavaa.. siitä aiheutuu työsuhteen välitön purkaminen ja korvaus velvollisuus. Kiinni jää ennemmin tai myöhemmin!!! En suosittele kokeilemaan!! nim. yhden työsuhteen purkanut!!!

      • ****

        Siwoista ei saa enää esim. lihaa tai eineksiä puoleen hintaan, ja siitä syystä olenkin vähentänyt Siwassa käyntejä lähes olemattomiin. Siwan "normaalihinnat" ovat niin törkeitä, etten halua niitä maksaa. Ilahtuneena olen huomannut, että esim. Prismoissa on äskettäin otettu taas 50% alennukset käyttöön, joten teen muutkin ostokseni Prismoista, joissa onkin kohtuullisempi hintataso. Kassajärjestelmän syyttäminen on pelkkää puppua, kyllä kassajärjestelmän voi ohjelmoida myös ottamaan huomioon alennetut hinnat, ellei ole ihan tyhmä.

        Myymäläpäällikön huutomerkkejä tulviva viesti oli se viimeinen pisara. En halua käydä kaupassa, jossa on tuollainen myymäläpäällikkö. Huudat varmaan kassalla asiakkaille samalla tavalla!!!


      • 00800

        wau ....


      • Siwan myymäläpäällikkö
        **** kirjoitti:

        Siwoista ei saa enää esim. lihaa tai eineksiä puoleen hintaan, ja siitä syystä olenkin vähentänyt Siwassa käyntejä lähes olemattomiin. Siwan "normaalihinnat" ovat niin törkeitä, etten halua niitä maksaa. Ilahtuneena olen huomannut, että esim. Prismoissa on äskettäin otettu taas 50% alennukset käyttöön, joten teen muutkin ostokseni Prismoista, joissa onkin kohtuullisempi hintataso. Kassajärjestelmän syyttäminen on pelkkää puppua, kyllä kassajärjestelmän voi ohjelmoida myös ottamaan huomioon alennetut hinnat, ellei ole ihan tyhmä.

        Myymäläpäällikön huutomerkkejä tulviva viesti oli se viimeinen pisara. En halua käydä kaupassa, jossa on tuollainen myymäläpäällikkö. Huudat varmaan kassalla asiakkaille samalla tavalla!!!

        Huutomerkkien käyttö on vaan tapa. En sillä kyllä tarkoittanut mitään huutamista. Ja en koskaan ikinä ole huutanut yhdellekkään asiakkaalle tai työntekijälleni. Se ei kuulu hyvän esimiehen saati asiakaspalvelijan käytöstapoihin.


      • eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

        joissain marketeissa on luultavasti tämäkin asia paremmin. Mitenkäs olisi esim. Nixdorfin kassajärjestelmät, toimivatko paremmin?
        ATK-järjestelmä ei aina paljoa auttaisi. Olen huomannut esim. helleilmojen tultua paljon liharuokia jääneen myymättä normaaliin hintaan.
        Jos järjestelmät tukisivat hyvin menekin ennustamista, niin taas köyhät joutuisivat laihduttamaan. Selvispähän nyt miksi sain aina runsaasti leipää 1/2 hintaan kun kävin Euromarketissa. En kehdannyt kysyä missä ovat leivät? Nyt syödäänkin sitten lanttua raakana. Sen ostin aivan eri hintaan kuin kaupoissa myydään - 20 kg säkin suoraan viljelijältä B-luokan lanttua, pilkkahintaan. Olen muuten itse eräässä kaupan ketjussa töissä (hallinnossa).


    • siwanisti

      -Myymäläpäällikköä ohjastetaan ylemmältä taholta, joka kieltää punaisen lapun myynnin aina, paitsi joissain poikkeustuotteissa joskus.
      Puoleen hintaan ei voi ostaa henkilökuntakaan eikä tuotteita saa ottaa veloituksetta. Jos joku epäilee myyjän vievän kotiin ruokaa joka on tarkoitettu jätteisiin, niin ilmoitus epäilystä myymäläpäällikölle tai tämän esimiehelle.
      Kannattaa olla sit varma syytöksistään, pelkkä mutu tuntuma ei riitä.
      Jätteet pitää lajitella joka myymälässä, ja bio jätteet laitetaan astiaan ilman pakkausta. Myymälä joka laittaa ruoka tuotteet pakkauksessaan jätteisiin rikkoo luultavasti jätteenkierrätys lakia. Tästäkin myymäläpäälliköt antavat selvityksen kysyttäessä.
      Alennuksella myytävät tuotteet tuovat liiketoiminnalle tappiota, jota pyritään vähentämään niin, että tilataan vain menekin mukainen määrä tuotteita. Tätä prosessia väärentää puoleen hintaan myydyt tuotteet, koska tilaus järjetelmän mukaan ne ovat menneet kaupaksi, mutta niistä ei ole oikeasti saatu riittävää katetta.
      Eettinen ongelma, mikä muodostuu pois heitettävästä syötäväksi kelpaavasta ruuasta ei ole kauppiaan tai myyjän vika, vaan yleisen yhteiskunnallisen kurjistumisen ongelma; on ihmisä jotka eivät pysty ostamaan edullisimpiakaan perustuotteita normaalihintaan.
      Entä vastuu jos he sairastuvat vakavasti syötyään pilaantunutta jäteruokaa, koska roskiin menevää ruokaa ei tarvitse säilyttää kuten syötävää.
      Jos joku ei pysty ostamaan sisäfilettä kuin puoleen hintaan, voi kyllä olla ilmankin.
      Ja kun alatte boikotoimaan liikettä, katsokaa ettei käy niin että liike lopetetaan mahdollisen asiakasvähyyden takia ja viereinen kauppa jää anoaksi lähikaupkai ilman kilapilijaa. Tällöin alkavat hinnat nousta ja mahdollisesti se toinenkin kauppa poistaa ale laput elintarvikkeista.

    • pepitar

      Minulla ei ole varaa käydä Siwassa ostoksilla, on nimittäin hinnat tosi törkeät. Esim. Prismassa ja muissa S- liikkeen kaupoissa on paljon paremmat valikoimat esim. ruoka- tarpeista, ja hinnat jäävät reilusti alle Siwan hintojen.- Ja Siwa muka köyhien kauppa...

    • Forssan reissut

      ei ole 50 % ale-leipiä enää näkynyt kai yli kuukauteen. Toisaalta kuulin, että ainakin naapurikunnassa Somerolla on joku Helsingin Veikko Hurstin tyylinen ruoanjakopaikka (Vanhan Pappilan tilat?). Fossan köyhäinapuruoan jakelusta en ole kuullut mitään. Olisiko niin, että kaupoista menee sinne köyhäinapuun leivät ynnä einesruokaa, eikä enää myydä 1/2 hintaan kaupassa asioiville nuukille ja köyhille.

      • Forssan reissut

        että tiedän kaverin joka hakee leipää Pelastusarmeijan ruokajonosta Helsingissä (on nuuka ja kovat asumiskulut). Olen nähnyt niitä leipiä. Niissä on monessa esim. jonkun Espoon K-marketin nimi hintalapuissaan. Niistä näkee mikä kauppias on antanut vanhaksi menevää leipää köyhien apuun.


    • assss

      lopetti muutama vuosi sitten wiinereiden yms. leivonnaisten ale-myynnin 1/2 hintaan. Kyse on Helsingin Mäkelänkadun Alepasta, joka oli lähellä Vallilan teollisuusaluetta. Kauppa on nyt jo lopetettu n. vuosi sitten, ellen väärin muista.
      Leivonnaisten mössötys vähntyi minulla selvästi. En juuri lainkaan osta wiinereitä, sillä pidän niiden kilohintaa aivan kauhean korkeana. Kilohinta on nykyisin ainakin maalla kesämökkipaikkakunnallani hinnoittelutapana.
      Alepassa tosin taitaa eineksiä ja pakattua lihaa saada joskus aina ale-hintaan. Joskus näkee vain jopa 10% alennuksia - ei kiitos!

    • hyvä asiakas

      Hyvä vaan että boikotoit.

      Kai te ihmiset ymmärrätte ettei kaupat halua teidän kaltaisia huonoja asiakkaita, jotka juoksee vain alennusten perässä. Tämän takia on kannattavampaa heittää roskiin, että köyhät ei enää pyöri kulmilla. Ei normaali ihmistä kiinnosta maksaako jauheliha 2 vai 3 euroa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe