Muuttaminen Kuopioon

kuopiofani

Olen ihastunut Kuopioon ja haluisin sinne siis muuttaa opiskelemaan. Olisi muutamia kysymyksiä paikallisille, ku en ketään sieltä tunne...

Pyrin Savionia ammattikouluun opiskelemaan sosiaali- ja terveysalaa ja haluisin tietää missä päin Kuopiota se sijaitsee. (lähellä keskustaa - kuinka kaukana keskustasta- miten pääsee..?)
Toinen kysymys: millainen hintataso vuokra-asunnoissa on? Kiinnostaa lähinnä keskustan hinnat.
Ja vielä yksi: pärjääkö ilman omaa autoa ja toimiiko julkiset hyvin?

41

4083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaaja123

Soteku (sosiaali- ja terveysala Kuopio) sijaitsee Niiralassa kaupunginteatterin vieressä, ihan keskustan tuntumassa. Katsoppa http://www.pspt.fi/soteku/.

Vuokrataso on korkea! Opiskelija-asuntoa voi hakea mm. Kuopakselta (www.kuopas.fi), katso myös yksityisten ilmoitukset (www.uku.fi/tori). Keskustan hintatasosta voi joku viisaampi kertoa lisää... Olennaista on, haluatko opiskelija-asuntoon vai yksityiseen kämppään.

Autoa et tarvitse jos saat asunnon esim. keskustasta tai Niiralasta (Niiralassa paljon opiskelijakämppiä). Paikallisbussilla kulkeminen on kallista (kts. www.kuopionliikenne.fi), mutta yhteydet ihan ok. Kauempaakin voit siis aivan hyvin käydä koulussa jos vaan lompakko antaa myöten.

• jfjjjjjj

keskustasta joudut maksaa ainakin 450€yksiöstä.itse maksan 500 vesi.opiskelian tulos ei mahda siihen riittää

• haluat?

Miksi haluat juuri Kuopioon? Dynaamisempia paikkoja ovat HKI-TKU-TRE-OULU ja vielä moni-ilmeisempiä kuin Kuopio. Harkitse vielä kerran!

• niin.....

itse olen muuttamassa yhdestä noista juuri kuopioon, syitä riittää myös kaupungeissa...

• kuopiofani
        niin..... kirjoitti:

itse olen muuttamassa yhdestä noista juuri kuopioon, syitä riittää myös kaupungeissa...

Asun nyt Helsingissä ja tympäsee jo täällä asuminen. Rantakaupunkiin en halua. Tuntuu muutenkin turhalta muuttaa toiseen isoon kaupunkiin. Kuopio vaikuttaa sopivalta sijaintinsa (ei meri-ilmastoa!!

• ihana paikka

Kuopio on ihana paikka. Viihdyt varmasti. Tervetuloa!

• Tunnen heitä

No ei kannata muuttaa. En viihtynyt lainkaan. Maisemallisestihan se on ihan ok. Kahteen otteeseen asuin ja totesin että ihmiset ovat jotenkin outoja. Äärettömän kateellisia, ahneita, uteliaita ja perättömiä juoruilijoita.

• --------
        Tunnen heitä kirjoitti:

No ei kannata muuttaa. En viihtynyt lainkaan. Maisemallisestihan se on ihan ok. Kahteen otteeseen asuin ja totesin että ihmiset ovat jotenkin outoja. Äärettömän kateellisia, ahneita, uteliaita ja perättömiä juoruilijoita.

Täytyy sanoa, että olen täysin eri mieltä.

• taas...
        Tunnen heitä kirjoitti:

"ihmiset ovat jotenkin outoja. Äärettömän kateellisia, ahneita, uteliaita ja perättömiä juoruilijoita."

kirjoittaa henkilö, joka ei edes asu kuopiossa ja silti käy kuopio-ryhmässä solvaamassa kuopiolaisia. melko naurettavaa :)

• Puoli vuotta Kuopiossa
        taas... kirjoitti:

"ihmiset ovat jotenkin outoja. Äärettömän kateellisia, ahneita, uteliaita ja perättömiä juoruilijoita."

kirjoittaa henkilö, joka ei edes asu kuopiossa ja silti käy kuopio-ryhmässä solvaamassa kuopiolaisia. melko naurettavaa :)

Olen samaa mieltä, että jotain outoa täällä ihmisissä on, vieraspaikkakuntalainen otetaan huonosti vastaan, ollaan epäluuloisia ja hyljeksitään, ei vaivauduta ensin tutustua avoimin mielin vaan ensimmäiseksi vedetään johtopäätökset ja suhtaudutaan ennakkoluuloisesti. Kokemusta on sekä opiskelupaikasta että työpaikasta. Molemmissa huomasin saman jutun. Aikaisemmassa työpaikassani etelä-suomessa uusi työntekijä otettiin luontevasti vastaan ja neuvottiin ja ohjattiin, uusia työntekijöitä tuli ja meni ja se oli ihan tavallista. Täällä Kuopiossa ilmeisesti koetaan että uusi työntekijä on jonkinlainen uhka ja oma asema vaarantuu, ei neuvota, ei yritetä tutustua, täällä suhtaudutaan niin että siinähän koitat pärjätä, niin täällä muutkin tekee. Huomasin että ainakaan ei kannata kertoa että olen juuri muuttanut tänne Kuopioon, se vasta paha juttu onkin, muutit sitten etelästä tänne Kuopioon ja viet meidän Kuopiolaisten työpaikat ja koska olet sieltä etelästä niin mitään et mistään ymmärrä miten ME täällä SAVOSSA hommat hoidetaan ja tehdään. Ja näin on asia, ihan totta.

• mmmmmmmm...
        Puoli vuotta Kuopiossa kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että jotain outoa täällä ihmisissä on, vieraspaikkakuntalainen otetaan huonosti vastaan, ollaan epäluuloisia ja hyljeksitään, ei vaivauduta ensin tutustua avoimin mielin vaan ensimmäiseksi vedetään johtopäätökset ja suhtaudutaan ennakkoluuloisesti. Kokemusta on sekä opiskelupaikasta että työpaikasta. Molemmissa huomasin saman jutun. Aikaisemmassa työpaikassani etelä-suomessa uusi työntekijä otettiin luontevasti vastaan ja neuvottiin ja ohjattiin, uusia työntekijöitä tuli ja meni ja se oli ihan tavallista. Täällä Kuopiossa ilmeisesti koetaan että uusi työntekijä on jonkinlainen uhka ja oma asema vaarantuu, ei neuvota, ei yritetä tutustua, täällä suhtaudutaan niin että siinähän koitat pärjätä, niin täällä muutkin tekee. Huomasin että ainakaan ei kannata kertoa että olen juuri muuttanut tänne Kuopioon, se vasta paha juttu onkin, muutit sitten etelästä tänne Kuopioon ja viet meidän Kuopiolaisten työpaikat ja koska olet sieltä etelästä niin mitään et mistään ymmärrä miten ME täällä SAVOSSA hommat hoidetaan ja tehdään. Ja näin on asia, ihan totta.

Höpsis. Käyppä katsomassa muiden kaupunkien sivuja. Huomaat, että samoista asioista tulee valitusta vähän väliä jokaisen kaupungin kohdalla. Ei siis mitenkään erityisesti kaupunkia tai seutua X koskeva ilmiö.

Itse olen muutellut ja ollut repputyöläisenä eri paikkakunnilla. Samalla on sitten tullut käytyä näiden eri paikkakuntien keskusteluja ihmettelemässä ja aina törmää samaan ilmiöön. Terveisiä Tampereelta tällä kertaa...

• on vieras
        Tunnen heitä kirjoitti:

tuollainen kokemus. Olen asunut viisi vuotta kuopiossa, sitä ennen noin kuudella muulla paikkakunnalla - eri kokoisilla ja täytyy sanoa, että olen kuin "kotonani" täällä. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan - sanotaan. Kuopio on sopivan kokoinen, makeaa vettä ja vaihtelevaa maastoa riittää. Enkä ole havainnut, että ihmiset savossa(savolaiset)olisivat huonompia, kateellisempia tai mitään muutakaan sen kummemmin kuin muuallakaan. Kaikkea varmaan löytyy täältäkin, aivan kuin jokaiselta paikkakunnalta suomessa. Tervetuloa lupsakkaan savon sydämeen!

• Tunne minäkin heitä
        on vieras kirjoitti:

tuollainen kokemus. Olen asunut viisi vuotta kuopiossa, sitä ennen noin kuudella muulla paikkakunnalla - eri kokoisilla ja täytyy sanoa, että olen kuin "kotonani" täällä. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan - sanotaan. Kuopio on sopivan kokoinen, makeaa vettä ja vaihtelevaa maastoa riittää. Enkä ole havainnut, että ihmiset savossa(savolaiset)olisivat huonompia, kateellisempia tai mitään muutakaan sen kummemmin kuin muuallakaan. Kaikkea varmaan löytyy täältäkin, aivan kuin jokaiselta paikkakunnalta suomessa. Tervetuloa lupsakkaan savon sydämeen!

Kaikkea sitä kuuleekin. Lupsakkuus on jossain muualla. Se on vanha kulunut fraasi. Ei ole tätä päivää Kuopiossakaan.

• Muuttaja2008
        Puoli vuotta Kuopiossa kirjoitti:

Eiköhän ihmiset käyttäydy suunnilleen samalla tavalla maan kaikissa kaupungeissa. Jos itse on positiivinen ja kohtelee muita hyvin saa hyvää kohtelua.

Jos on naama hapan ja tympeä tai sisäänpäinkääntynyt hiljainen hyssykkä niin varmasti kohtelu on huonompaa.

Fakta myös on se, että kauniita ja kunnostaan huolehtivia ihmnisiä kohdellaan kaikkialla paremmin. Jos elopainoa on reilusti liikaa ja ulkonäöstä huolehtiminen ontuu niin varmaan kohtelu on huonompaa. Sama tasan tarkkaan kaikissa kaupungeissa, ei Kuopio siinä eroa esim. jostain Oulusta.

• hiljainen hyssykkä
        Muuttaja2008 kirjoitti:

Eiköhän ihmiset käyttäydy suunnilleen samalla tavalla maan kaikissa kaupungeissa. Jos itse on positiivinen ja kohtelee muita hyvin saa hyvää kohtelua.

Jos on naama hapan ja tympeä tai sisäänpäinkääntynyt hiljainen hyssykkä niin varmasti kohtelu on huonompaa.

Fakta myös on se, että kauniita ja kunnostaan huolehtivia ihmnisiä kohdellaan kaikkialla paremmin. Jos elopainoa on reilusti liikaa ja ulkonäöstä huolehtiminen ontuu niin varmaan kohtelu on huonompaa. Sama tasan tarkkaan kaikissa kaupungeissa, ei Kuopio siinä eroa esim. jostain Oulusta.

"Jos on naama hapan ja tympeä tai sisäänpäinkääntynyt hiljainen hyssykkä niin varmasti kohtelu on huonompaa."

Miksi kohtelun pitää olla huonompaa, jos on luonteeltaan hiljainen hyssykkä, eikä koko ajan äänessä?

Hiljaisilla hyssyköillä on varmasti muita avuja, joita ei taas jatkuvasti pölöttävillä suupalteilla ole.

Voisin vastata vielä pariin jäljempäänkin väitteeseesi, mutta ei ole aikaa.

• Eri kaveri
        hiljainen hyssykkä kirjoitti:

"Jos on naama hapan ja tympeä tai sisäänpäinkääntynyt hiljainen hyssykkä niin varmasti kohtelu on huonompaa."

Miksi kohtelun pitää olla huonompaa, jos on luonteeltaan hiljainen hyssykkä, eikä koko ajan äänessä?

Hiljaisilla hyssyköillä on varmasti muita avuja, joita ei taas jatkuvasti pölöttävillä suupalteilla ole.

Voisin vastata vielä pariin jäljempäänkin väitteeseesi, mutta ei ole aikaa.

"Miksi kohtelun pitää olla huonompaa, jos on luonteeltaan hiljainen hyssykkä, eikä koko ajan äänessä?"

Ei sen tarvitse olla, mutta tuo taitaa olla ihmisiin "sisäänrakennettu" ominaisuus. Ihmiset pitävät myös mm. symmetrisistä kasvonpiirteistä aivan lapsesta asti ennen opittua käyttäytymistä.

• hiljainen hyssykkä
        Eri kaveri kirjoitti:

"Miksi kohtelun pitää olla huonompaa, jos on luonteeltaan hiljainen hyssykkä, eikä koko ajan äänessä?"

Ei sen tarvitse olla, mutta tuo taitaa olla ihmisiin "sisäänrakennettu" ominaisuus. Ihmiset pitävät myös mm. symmetrisistä kasvonpiirteistä aivan lapsesta asti ennen opittua käyttäytymistä.

tässä kai kuitenkin keskustellaan aikuisten käyttäytymisestä.

ei ihminen mahda mitään sille, jos on epäsymmetriset kasvonpiirteet... ja kaikilla ei oo varaa kauneusleikkauksiin.

• ei täällä ainakaan
        Tunne minäkin heitä kirjoitti:

Kaikkea sitä kuuleekin. Lupsakkuus on jossain muualla. Se on vanha kulunut fraasi. Ei ole tätä päivää Kuopiossakaan.

Enpä ole lupsakoita savolaisia minäkään vielä tavannut, mistä ihmeestä sellainen ominaisuus on tänne liitetty. Paremmin savolaisia kuvaavat sanat selkäänpuukottaminen, toisten asioiden päivittely ja kaivaminen, oman itsensä ja erinomaisuuden korostaminen. Lapsuudestani muistan perhetuttumme, perheen täältä savosta, varmasti muistivat kertoa ja kehua mitä heille kuuluu ja miten heidän lapsensa ovat menestyneet. Nykyään kun asun täällä, niin sama juttu, tuttavaperheet jaksavat mainostaa omia tekemisiään ja miten hienoa on ollut. Savossa ei usein kuule kysymystä "Mitä TEILLE oikein kuuluu?"

• ........
        ei täällä ainakaan kirjoitti:

Enpä ole lupsakoita savolaisia minäkään vielä tavannut, mistä ihmeestä sellainen ominaisuus on tänne liitetty. Paremmin savolaisia kuvaavat sanat selkäänpuukottaminen, toisten asioiden päivittely ja kaivaminen, oman itsensä ja erinomaisuuden korostaminen. Lapsuudestani muistan perhetuttumme, perheen täältä savosta, varmasti muistivat kertoa ja kehua mitä heille kuuluu ja miten heidän lapsensa ovat menestyneet. Nykyään kun asun täällä, niin sama juttu, tuttavaperheet jaksavat mainostaa omia tekemisiään ja miten hienoa on ollut. Savossa ei usein kuule kysymystä "Mitä TEILLE oikein kuuluu?"

Kuulostaa ihan Turun seudulta :)

• eri kaveri

tässä kai kuitenkin keskustellaan aikuisten käyttäytymisestä.

ei ihminen mahda mitään sille, jos on epäsymmetriset kasvonpiirteet... ja kaikilla ei oo varaa kauneusleikkauksiin.

So? Ihmiset pitävät asioista monesti riippumatta siitä voiko niihin vaikuttaa?

• Muuttaja2008
        ........ kirjoitti:

Kuulostaa ihan Turun seudulta :)

Niinpä niin. Ei huono kohtelu mielestäni ole mitenkään kuopion erikoispiirre. Jos pakko on jotain paikkakuntakohtaisia eroja hakea, niin väitän että Helsingissä on maan tylyimmät ja huonokäytöksisimmät asukkaat.

Itseäni on aina kohdeltu Kuopiossa hyvin. Saanut hyvää palvelua kaupoissa, hyviä tuttavaperheitä joiden kanssa vietetään iltaa jne. Huomattavasti tylympää kohtelua olen saanut Etelä-Suomessa.

Miksiköhän?

• hiljainen hyssykkä
        eri kaveri kirjoitti:

mitä semmosen ihmisen pitäisi tehdä, jolla on epäsymmetriset kasvonpiirteet eli on ruma naama täällä täydellisten ihmisten Savossa?
        eikö hän saa kulkea ihmisten ilmoilla?

• hiljainen hyssykkä
        eri kaveri kirjoitti:

täydellisten ja kauniiden ihmisten Savossa?

• Eri kaveri

mitä semmosen ihmisen pitäisi tehdä, jolla on epäsymmetriset kasvonpiirteet eli on ruma naama täällä täydellisten ihmisten Savossa?

Liikut ilmeisesti poikkeuksellisissa piireissä. Mielestäni ei savolaisten kasvonpiirteet erotu muista suomalaisista.

Ensimmäiseen kysymykseesi en osaa vastata, mutta en huolehtisi sinuna asiasta. Vaikka tuttavasi olisivat täydellisiä, ei se tarkoita, että kaikki savolaiset olisivat. Toiseen kysymykseen osaan vastata: saa.

• Anonyymi
        Eri kaveri kirjoitti:

Liikut ilmeisesti poikkeuksellisissa piireissä. Mielestäni ei savolaisten kasvonpiirteet erotu muista suomalaisista.

Ensimmäiseen kysymykseesi en osaa vastata, mutta en huolehtisi sinuna asiasta. Vaikka tuttavasi olisivat täydellisiä, ei se tarkoita, että kaikki savolaiset olisivat. Toiseen kysymykseen osaan vastata: saa.

Johan menee hupaisaksi tämä juttu.
        Kuopiolaiset on aika leuattomia pienipäisiä.

Ehkä sitten symmetrisiä? En itedä. Ei mitenkään erityisen raamikkaita verratuna vaikka pohjanmaalaisiin.

• Anonyymi

Hyvä huomio.

• sghsdfg

"Soteku" on ihan keskustan liepeillä ja kampus ja siitä vievä katu keksustaan paljon eläväisempi kuin kaukana sijaitseva yliopiston kamppus. Ja on nätillä paikallakin, valkeisen lammen rannalla. Suositteisin hankkimaan asunnon juuri tuosta läheisyydestä jos tykkäät bilettää(lue;elää normaalia nuoren ihmisen elämää) tai esim. puijonlaaksosta(sinne joudut talvella ajamaan taksilla baarin jälkeen).Vuokrat on kyllä pilvissä joo, mee vaikka eka soluun ja hommaa koulusta joku tyttö kimppakämpään kanssasi- näin ei tule yskinäistäkään ja voitte bilettää yhdessä!:) Näin minä tekisin jos olisin vielä aloittelemassa opiskelua.Kuopiolla olisi kylä vielä parannettavaa opiskelijaystävällisyydessä. Täällä on tapana pitää nuoret ja nuoret aikuiset ruodussa mollaamalla heitä usein syyttä esim. lehdissä.Bussissa oli ennen opiskelijanäyttökortti, en enää tiedä kun en ole moneen vuoteen käyttänyt.Pyöräily on ainakin kinkkistä keskustan läheisyydessä autojen vuoksi.

Ja sitten muutama sana Kuopiosta yleensä. Itse olen täältä kotoisin, kyllä, Ja olen kironnut joskus Kuopiota kun olen meinannut kuolla tylsyyteen. MUTTA olen myös ollut muissakin kaupungeissa, kuten Joensuussa ja Helsingissä ym pienemmissä kaupungeissa ja täytyy sanoa, että sanonta savolaisten kieroudesta ei mielestäni pidä paikkaansa ja sen liittäisin helpommin esim. Joensuulaisiin tai kainulaisiin tai etelä- suomalaisiin(SORI!) MInusta me savolaiset olemme aika suorapuheista porukkaa ja itse olen mennyt myös moneen paikkaan AVOIMIN MIELIN ja saanut kylmää kyytiä sisään lämpiävissä ympyröissä ehkä juuri siksi etten osaa olla kiero!Täällä ei myös töllötetä niin pahasti kuin Joensuussa tms. Mutta jonottaa ei osata! Ja torilla aikuiset kävelevät helposti jopa lapsenkin päälle jota edes Helsingissä ei tapahdu- ehkä siinä mielessä juntteja täällä..Mutta jos töitä vaan riittää niin täällä minä viihdyn- ainahan etelässä voi piipahtaa.

• Anonyymi

Miksi muuttaa Kuopioon?
      Halvimmat asuinalueet Kuopiossa?
      Mikä asumismuoto kannattavin?
      Viihtyisin asuinalue Kuopiossa?
      Parhaat lenkkipolut (maisemat ym)?
      Harrastus- ja viriketarjonta?
      Työtilanne?

• Anonyymi

Viihtyisin asuinalue Kuopiossa on Väinölänniemi,

• Anonyymi

Veneen alla?

• Anonyymi

Veneen alla?

• Anonyymi

Kuopiossa on saatu lisää todisteita siitä, että Kuopion Väinölänniemen puistoalueella todella elää liito-orava. Tällä viikolla eläimestä on saatu muutamia yleisöhavaintoja. Havainnot on tehty aikaisemmin kevään aikana.

Kuopion kaupungin työntekijät löysivät ensimmäiset liito-oravan papanat Väinölänniemeltä huhtikuun ensimmäisellä viikolla. Tämän jälkeen huomattiin, että eläin on myös varastoinut lehtipuiden norkkoja talvivarastoksi linnunpönttöön.

• Anonyymi

Minä Petosella katsoin että onko siellä kiroileva liito-orava mutta se olikin vain rukkaset mitkä lensi metsään kun puli sai juoppohulluuskohtauksen.

• Anonyymi

Sinne Kuopioon muuttaa? Korpimaiden takahikiään?
      Ei kuulema edes virus viihdy korven keskellä ja siksi pitää meidänkin perhe sinne muutella.. Voi v.. etten paremmin sano.

• Anonyymi

Aloitus jo viittasi muuhun, tuollaiset yksinkertaiset asiathan olisi voinut katsoa jo netistäkin.

• Anonyymi

Hei vaan Kuopio!

Olisin muuttamassa työn perässä sinne ja asuntoa nyt kuumeisesti etsin. Vuokra-asuntoa olen nyt katsellut ja Lumolla ainakin näyttää olevan vapaita asuntoja. Yksityiseltä myös asuntoja katsellut, mutta mukanani muuttaa karvakavereita ja kaikkiin ei ole lemmikit sallittuja.

Olen ajatellut muuttaa keskustaan, jossa työt ja palvelut ovat lähellä, mutta toivoisin sieltä löytyvän myös luontoa ja lenkkeilymaastoja. Löytyisikö niitä keskustan läheisyydestä? Myös Puijonlaakso, Neulamäki ja Särkiniemi vaikuttaisi kivalta seudulta. En vaan tiedä ovatko nämä asuinalueena minkälaisia. Onko kenelläkään kokemusta Lumon taloista näillä kyseisillä alueilla?

Mitä asuinaluetta suosittelisit Kuopioon muuttavalle joka haluaa rauhallisen asuinalueen ja hyvät ulkoilu mahdollisuudet luonnossa?

Oma auto tarvittaessa käytettävissä.

Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kiitos.

• Anonyymi

Suunnittelen paluumuuttoa Riihimäeltä Kuopioon.
      Mitä kaupungin alueita kannattaa välttää, missä on pahimmat moporalli ja autorallialueet.
      Asunnon haluaisin ostaa 10-15min kävelymatkan päästä torilta.

• Anonyymi

Taidan muuttaa Kuopioon. Mitkä on parhaita asuinalueita?...

• Anonyymi

Hellurei! Suunnittelen muuttoa Kuopioon mutta en ole koskaan käynyt, millainen kulttuuritarjonta sielä on ja näkyykö katukuvassa laitapuolen kulkijat kuinka edustetusti?

• Anonyymi

Ne muuttaa autolla.

• Anonyymi

Kysymys: saako/Löytyykö sieltä syömiskelpoista pizzaa/kebabia ja mistä?

Entä onko pubia, mistä saa hanasta Sandelsia?

Kiitos tiedoista etukäteen, terv. Ville

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      133
      7310
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2670
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      273
      1329
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1069
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      171
      1010
    6. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      73
      961
    7. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      950
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      804
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      773
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      761
    Aihe