Flunssa 2 viikon välein

tired

Minulla on nyt koko tämän talvikauden flunssa 2 viikon välein. Melkeinpä säännöllisesti. Voin jo merkitä kalenteriin päiväkohtaisesti "flunssa". Alkaa pikkuhiljaa kllästyttämään. Olen käynyt nyt terveyskeskuksessa 2 kertaa sanomassa että nyt alkaa huolestuttamaan mutta aina tulee sama "flunssa on ihan normaalia". Viimeksi otettiin verikokeet ja niissä näkyi jotain virusta, mutta lääkäri ei kommentoinut muuta kun että tule 2 vkon päästä uusiin kokeisiin. Naurekelin että sillon on jo uus flunssa päällä ja näin tapahtui. ONKO se normaalia että on flunssa 2 viikon välein ½v ajan? Voiko perusterveellä, urheilevalla, hyvin syövällä ihmisellä olla niin huono vastustuskyky? Kokemuksia?

17

12427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

kai se on mahdollissta. itellä on nyt kuukauden ollu aina joku 3-5 päivää yskää nuhaa tosi pientä lämpöä max 37. sit taas muutama päivä terveenä ja taas alkaa. viime vuonna mulla oli kuukauden pitunen virus ja terkkari sano että se on vielä lyhyt aikanen virus. ja sit ne sano kans että voi vaan käydä huono tuuri ja saa monta eri virusta, kun niitähän on liikkellää miljoonia. Mun tutulla oli puol vuotta kuumetta eikä sillekään löytynyt mitään selitystä.. Vihaan talvea kun on koko ajan kipeenä ja menee opinnotki sen takia pilalle. Jaksamisia sulle!

• tired

kiva tietää että on kohtalotovereita olemassa..Tuntuu vaan tosi epänormaalilta että on näin usein mutta kai se tosiaan on mahdollista..aina sitä vaan muuttuu vainoharhaiseksi ja alkaa kuvitella että on jotain vakavampaa joka heikentää vastustuskykyä nollille ja siks on kipee koko ajan mutta toivotaan että on vaan ihan tätä hemmetin talvea.

• kohtalotoveri

Täällä vähän samanlaisia ongelmia, marraskuusta lähtien oon ollu joka kolmannen viikon sairaana. Kuume nousee jopa yli 39 ja kamala nuha sekä kurkkukipu. Ja ääni ollu käheä koko ajan. Lääkärissä oon juossu ihan likaa. Keuhkot ja nenänielut kuvattiin, otettiin verikokeet yms. Kahdesti oon jopa käynyt kurkkulääkärillä. Mitään ei löytyny, sanoivat sen varmaan johtuvan astmastani... Hajottaa kun ei voi viettää normaalia elämää, opinnot ja harrastukset on ihan retuperällä tän takia! Kunpa se kesä (ja sen myötä terveys) tulisi pian....

• Tehoo

Teillä täytyy olla tosi huono vastustuskyky. Ota yhteyttä niin kerron millä ja miten saa nostettua vastususkykyä ja miten pääset hyvin nopeasti flunssasta eroon. [email protected]

• astmaatikko*

Ei se välttämättä tarkoita sitä, että on huono vastustuskyky. Ihmisillä voi olla jokin perussairaus, joka altistaa helpommin tartunnoille. Itselläni esim. astma aiheuttaa sen, että flunssat tarttuvat helpommin, mutta ovat sitten kyllä vaikeampia kuin ns. perusterveillä. Eli eivät parane helposti.

• tired
        astmaatikko* kirjoitti:

Ei se välttämättä tarkoita sitä, että on huono vastustuskyky. Ihmisillä voi olla jokin perussairaus, joka altistaa helpommin tartunnoille. Itselläni esim. astma aiheuttaa sen, että flunssat tarttuvat helpommin, mutta ovat sitten kyllä vaikeampia kuin ns. perusterveillä. Eli eivät parane helposti.

No sitä juuri olen miettinyt että yleensä joku perussairaus tms laskee vastustuskykyä joka selittäisi tämän ilmiön miksi flunssat vaan tulee uudestaan ja uudestaan..mutta kun minulla ei ole aikaisemmin todettu ikinä mitään, eli perusterve tyyppi ollut tähän asti mutta nyt kun alkaa huolestuttamaan tämä ja mietityttämään että onko jokin tämän takana niin lääkäri sanoo kerta toisensa jälkeen että flunssa on normaalia. HUOH.

• tuli
        tired kirjoitti:

No sitä juuri olen miettinyt että yleensä joku perussairaus tms laskee vastustuskykyä joka selittäisi tämän ilmiön miksi flunssat vaan tulee uudestaan ja uudestaan..mutta kun minulla ei ole aikaisemmin todettu ikinä mitään, eli perusterve tyyppi ollut tähän asti mutta nyt kun alkaa huolestuttamaan tämä ja mietityttämään että onko jokin tämän takana niin lääkäri sanoo kerta toisensa jälkeen että flunssa on normaalia. HUOH.

ku mun suusta! mulla on kans ollu viime marraskuusta asti flunssaa joka 3 viikko terve ja sit taas sängyn pohjalle. tää on ihan kauheeta ku koko elämä kärsii tästä ja paljo asioita jää tekemätt. saatikka kun urheilu jää pois! mun yks elämäni suola. -> masentaa entisestään..
        mutta olen koittanut vain järkeillä itelleni etten vain koskaan päästä paranemaan itseäni kunnolla ja vastustuskykyny on niin alentunut jatkuvan sairastelun ja puolikuntoisuuden takia..
        tammikuussa ajattelin vielä että kyllä se tästä hellittää, mutta nyt olen niellyt ylpeyteni ja alistun kroppani tahtoon. kesää ja terveempiä aikoija odotellen. syön kesällä niin paljon vitaaminiineja etten sairastu enää koskaan minnekkään.

• Aina kipeenä...

Mulla on about kuukauden välein ollut viikon mittainen kuume säännöllisesti. Lääkärit nyt vihdoin saaneet selville, että kyse on luultavasti toistuvista nielutulehduksista. Olen menossa nielurisaleikkaukseen.

• astaksantiinin ansiosta

ota käyttöön astaksantiini. sitä on monissa ravintolisissä ja sen avulla itse pääsin irti jatkuvista flunssakierteissä. en ole mikään luontaistuotefanaatikko, mutta tässä on loistava ravintolisä lisäämään vastustuskykyä!

• pentti71

Olen välttynyt flunssasta jo 5 vuotta. Pidän nilkat ja kaulan lämpimänä. Jos ilmenee flunssan oireita otan Eginaforce- tippoja tai aurinkokukka-uutetta. Niitä saa terveyskaupasta. Flunssa pysähtyy siihen.

• suositteli

Ihan humpuukia. Valkosipuli raakana on ainoa mikä auttaa ja on terveellistä. Kannattaa käyttää ruuanlaitossakin. Se alentaa verenpainetta ja on luonnon vanhin antibiootti.

• tigger85

No ehkä mun ei tarvitse sit vielä olla niin huolissaan tästä omasta voinnistani, jos muilla on pidempäänkin tälläistä ollut..Itsellä nyt jo 3 vai neljättä kertaa tänä syksynä flunssa..kurkkukipua, nuhaa, ja kuumeilua..aina pari viikkoa taukoa ja taas jatkuu..on vaan niin hemmetin ärsyttävää...vielä lapsen kanssa kipeänä leikkiä..onneksi en ole onnistunut tartuttamaan lapseeni joka kerta tätä..Minäkin kuitenkin perusterve ihminen..ainakin tietääkseni :)

• olla, vastaus

Ala syömään raakaa valkosipulia mikä on luonnon vanhin antibiootti. Minkälainen on ruokavaliosi yleensäkkin? Teetkö itse ruoksasi vai syötkö valmis safkaa jossa sen seitsemää eri E- koodia? Katseletko tuoteselosteita ruuasta mitä napaasi ahdat? Minä teen joka viikko sellaista ruokaa joka sisältää valkosipulia ja tomaattia jossa on paljon flanovoideja jotka eivät edes tuhouhu kuumennettaessa. Teen itse pitsat ja lasanget. Rakastan tomaatti ruokia erityisesti johonka sopii valkosipuli erinomaisesti. Kuume flunsaa olen sairastanut yli 20 v sitten ja lievä flunssa oli kakasi vuotta sitten. Hengitystiet aukeaa raakalla valkosipulilla mutta se pitää puristaa ettei polta. Käytän aina valkosipulia ruuanlaitossa ja ehkä siksi ei taudit minuun hevillä iskekkään. Mitään rääkki urheilua en harrasta josta tulee stressi vaan rauhallista kävelyä luonnosta nauttuíen.

• valkosipulit

Itse käytän lähes kaikessa valkosipulia, teen ruuat itse, syön tuoreita hedelmiä ja vihanneksia yms yms yms, mutta silti olen myöskin keskimäärin kahden viikon välein flunssassa. Kaikki lisäravinteet on myöskin läpi kahlattu, apua ei yhtään mistään...
        Mutta onneksi kipeilyynkin tottuu.

• rasittunut
        valkosipulit kirjoitti:

Itse käytän lähes kaikessa valkosipulia, teen ruuat itse, syön tuoreita hedelmiä ja vihanneksia yms yms yms, mutta silti olen myöskin keskimäärin kahden viikon välein flunssassa. Kaikki lisäravinteet on myöskin läpi kahlattu, apua ei yhtään mistään...
        Mutta onneksi kipeilyynkin tottuu.

Joo kummallinen huono olo ja väsymys vähän väliä. Ei montaa terveen tuntoista päivää välissä ole. Nenä kyllä vuotaa vuoden ympäri, vaikka todettu vain pujo allergia testeissä. Ei pitäsisi olla astmaa, jos lääkäreihin on uskominen. Tuntuu, että lääkärit eivät pysy perässä. Flunssat ovat nykyään erillaisia kuin ennen. Ennen oli kunnon kuume ja räkätauti muutaman päivän ja sitten oltiin terveitä. Nykyään ollaan vähän sairaita aina! Kuumekkaan ei kunnolla nouse, vaan jää 37 asteeseen. Tää jatkuva huono olo on rasittavaa.

• nainen25
        rasittunut kirjoitti:

Joo kummallinen huono olo ja väsymys vähän väliä. Ei montaa terveen tuntoista päivää välissä ole. Nenä kyllä vuotaa vuoden ympäri, vaikka todettu vain pujo allergia testeissä. Ei pitäsisi olla astmaa, jos lääkäreihin on uskominen. Tuntuu, että lääkärit eivät pysy perässä. Flunssat ovat nykyään erillaisia kuin ennen. Ennen oli kunnon kuume ja räkätauti muutaman päivän ja sitten oltiin terveitä. Nykyään ollaan vähän sairaita aina! Kuumekkaan ei kunnolla nouse, vaan jää 37 asteeseen. Tää jatkuva huono olo on rasittavaa.

Tiedän miltä tuntuu. Itse asuin kai hometalossa ja sieltä alkoi sairasteluputki, joka kesti todella kauan. Ei meinannut normaalista elämästä tulla mitään, aina todella väsynyt ja kipeä olo. Lääkäriä ei juuri kiinnostanut, aina oli vain kirjoittamassa saikkua. Itselläni todettiin mykoplasma-bakteeri, ja lisäksi ilmeisesti astma ja allerginen nuha. Sain itseni parempaan kuntoon astma- ja allergialääkkeillä, maitohappobakteereilla ja karppauksella. Vitamiinit, valkosipuli ja marjat oli käytössä jo ennestään, mutta vasta tuo kokonaisuus on auttanut. Suosittelen karppausta, itselleni oli hyvin ratkaiseva!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3706
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      855
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      60
      776
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe