Hei,
pyytäisin nyt teiltä muilta "kohtalontovereilta" apua seuraavanlaiseen ongelmaan; eli kävin tänään ultrassa kun on ollut n. päivän ajan sellasta niukkaa vaal.ruskeaa vuotoa. Rv nyt siis 7 3 (vaikka varmuudella en sitä pysty sanomaan, koska jätin pillerit vasta tammikuun alussa pois) ja lääkäri ei nähnyt kohdussa kuin ruskuaispussin, sikiökaikuja ei näkynyt :( Lääkäri sanoi, että kyseessä voi olla ns. tuulimuna tai sitten viikkoja onkin vähemmän ja alkio on niin pieni, ettei sen takia näy... Ensi keskiviikkona sitten uusi ultraääni. Vuoto on nyt loppunut. Kysyisinkin nyt onko muille käynyt vastaavaa ja miten sitten seuraavalla kerralla ultrassa on näkynyt?? Onko mahdollista että näillä viikoilla ei vielä edes sikiökaikuja näy...? Olis tosi kiva jos joku pystyis kertomaan mulle omista kokemuksista! Kauheeta tää epätietoisuus :/
Kiitos jo etukäteen!
T:huolestunut
Apua! Rv 7+3 ei näkynyt kuin ruskuaispussi.. :(
5
6315
Vastaukset
- hyvinkin
mahdollista, että ei näy muuta kuin ruskuaispussi. Viikkoja voi meinaa olla vähemmän kuin ajattelit.
Oma vastaava kokemukseni ei ole kovin positiivinen...eli menin 9 viikolla ultraan ja näkyi vain kans ruskuaispusssi ja kohtu oli pyöristynyt- ei muuta. Sain seuraavalle vkolle uuden ajan, en päässyt silloin, joten se siirtyi vielä viikolla eli olin tuolloin 11 viikolla (10 4). Silloin olisi jo pitänyt näkyä sikiö ja sykkeet todellakin, vaikka se olisikin ollut nuorempi kuin ajattelin.
Ei tosiaan näkynyt silloinkaan...eli tuulimunaksi todettiin! =(
Olin mennyt hyvin luottavaisin mielin ultraan, koska minulle ei sinänsä sanottu, että voisi olla tuulimuna...totesi vain ekalla kerralla, että ei hätää, se näkyy varmaan seuraavalla kerralla. Shokki olikin suuri, kun totesi tuulimunaksi. Minusta olisi ollut kiva jotekin valmistautua tälläiseenkin vaihtoehtoon.
7kk myöhemmin sain taas raskaustestiin plussan ja tällä kertaa menin myös 8 viikolla ultraan (pelkoa täynnä) ja siellä oli kuin olikin sikiö. Voi sitä onnea! Olen nyt raskauden loppusuoralla. =)
Suosittelen valmistautumaan kaikkeen mahdolliseen, ettei pettymys olisi niin kova, jos jokin onkin hullusti. Jos kaikki on sinulla ens kerralla hyvin, niin se on vain positiivinen yllätys!!
Tsemppiä!
Ai niin, ja vuotoa minulla oli tuulimunassa, muttei tässä raskaudessa. - iiiiiiiiiii
Meillä ei näkynyt ensimmäisessä ultrassa vielä edes ruskuaispussia, ainoastaan kohdun paksuuntuneet limakalvot. Seuraavalla kerralla näkyi sitten jo sykekin kunnolla. Mahdollista on siis, että raskaus ei olekaan vielä niin pitkällä. =)
- toivoa
Hei,
voi todella olla niin ettei viikkoja ole vielä niin paljon että sikiökaiku näkyisi. Itselläni ekassa raskaudessa säikähdin myös kun lääkäri sanoi että vaikuttaa vahvasti tuulimunalta. Ei kuulemma nähnyt edes ruskuaispussia.(Kävin runsaiden vuotojen vuoksi päivystyksessä) Toinen lääkäri oli kuitenkin ruskuaipussin nähnyt jo aiemmin. Odottelin paniikissa melkein kaksi viikkoa uutta aikaa ja siellähän se sydän sykki ja nyt jaloissa pyörii ihana puolitoistavuotias. Nyt toista odottaessa oli alussa useamman viikon veristä vuotoa, runsaampaa kun ekassa raskaudessa, mutta kaikki mennyt tähän asti hyvin (nyt jo yli puolivälin). Eivät löytäneet syytä vuodoille mutta toki se aina säikäyttää kun ei tiedä onko kyseessä keskenmeno vai ei.
Ja tuo pillereiden lopetus voi todella vaikuttaa kiertoon, sillä itselläni ei ollut ollut 4 kuukauteen menkkoja ennen kun tulin raskaaksi.Eli jos raskausviikot olisi laskettu vikoista menkoista olisi niitä ollut todellista n. 12 viikkoa enemmän.
Voimia ja toivotaan, että kaikki menee hyvin. - pipsa71
mulle kävi samoin toista lasta odottaissa..näkyi vain tuo "pussi"ja epäiltiin tuulimunaksi..pyydettiin viikon päästä uudestaan ja voi sitä ihanuutta,kun huomattiin,et raskaana ollaan..en vain ollu,niin pitkällä,kun ite ensin ajattelin,siitä moinen...
eli luulenpa sinulla olevan sama tilanne.elä jännitä...;)kaikki on varmasti hyvin!!! - Riikka@82
Kiitos tuhannesti kaikille vastanneille! :) Aina on mukava lukea muiden kokemuksista ja varsinkin kun ne antavat toivoa... 3 päivää vielä UÄ:een, odotan sitä tosi malttamattomana! Vuotoa ei ole enää moneen päivään ollut, onneks. Mies on ihan jännittynyt, samalla tavalla kuin minäkin, mutta uskoo kuitenkin kaiken olevan hyvin. Pelkään kovasti hänenkin puolesta, jos kaikki ei olekaan hyvin sitten kun mennään sinne ultraan. Olisi varmasti todella suuri pettymys hänelle, ehkä jopa suurempi kuin minulle, jos vain mahdollista... Mies kun on kokoajan ollut aivan varma, että meille tulee vauva, kertonut jo kaikille sukulaisilleen ja ystävilleen raskaudesta.
Pitäkää meille peukkuja, jooko?
T:Riikka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835