ahkeraliisa

siru

Olen useampana vuotta kasvattanut siemenistä ahkeraliisaa, ja ovat kukkineet tosi ahkerasti koko kesän. Ne ovat olleet semmosia värisekoitus lajitelmia. Oon kuullut että pitäisi olla saatavilla myös kerrottuja yksivärisiä punaisia, mutta en ole ainakaan oulun kaupoista niitä vielä löytänyt. Tietääkö kukaan onko semmoisia edes olemassa....?

2

3598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olemassa.

Niitä sanotaan ruusuliisoiksi.En ole itse koskaan
      sellaisia kerrottukukkaisia kasvattanut.
      Tuskin ovat vaikeampia kasvattaa kun tavalliset-
      kaan ahkeraliisat.Mutta sen niistä olen lukenut
      että ne ei kestä sadetta yhtä hyvin kun tavalli-
      set ahkeraliisat,johtuen juuri siitä että kukat
      ovat kerrottuja.Että sateensuojainen paikka on
      niille paras ja pitäähän moni niitä huonekasvei-
      nakin.

• Taimi Taimettaja

Löysin paikallisesta k-raudasta. Ajattelin kylvää tämän kuun puolivälissä. Siinä siemenpussissa oli 17 siementä, pussissa ilmoitus 12-15. Värisekoitus.

Kasvatin viime vuonna niitä punaisia yksinkert. Ahkeraliisoja ja ostin puutarhalta kirkkaanpun. ja vaaleanpun. kerrottuja, myöskin Ruusuliisan nimellä kutsutaan. Kukkivat upeasti ja siksipä nyt kokeilenkin kasvattaa itse. Kylvömullassa on eroja. Viime keväänä kasvatin 200 kukkaa siemenestä ja osa onnistui huonommin ja syytän kyllä multaa. Nyt otan vain kaktus ja kylvömultaa, ja kasvatan vähän vähemmän taimia. Käytössäni on valtavan suuri eteläpuolen parveke ja pienoiskasvihuone taimikasvatusta varten.

Siemenet ostin jo:samettikukkia kahta erilaista, kerrottua ahkeraliisaa, päivänsineä, krasseja erilaisia,mustasilmä susanna, kelloköynnös ja keskipäivänkukka siemenpussit. Sitten ajattelin kylvää monivuotisista kaunokaista, palavaa rakkautta ja kanadanpiiskua.Gladioluksen sipuleita vielä hankin, parikymmentä ja värisekoituksena. Niitä on ihanaa leikata sisälle maljakkoon, ovat upeita.

Joka kevät tämä multahulluus iskee ja on se tosi hauskaa. Kylvän maalle vielä ruiskaunokkia, malvoja, harsokukkaa ja ruiskaunokkia niin on kukkia aina maljakoissakin sitten. Hyötykasveista kasvatan vain salaatteja, juurekset haen tuoreena torilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5346
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3346
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57