14w ja raskaana

minä vaan

Olen 14v ja raskaana. Ja ongelma on se että mitähän pitäis nyt tehdä. Joo tiedän, pitäis tehdä abortti ja olen hullu ja vastuuton ja kaikkea muuta.. Mutta siis ihan asiallisia kommentteja, kiitos.
Koko juttuhan meni niin että tapasin yhen miehen (siis miehen, ikää 21v) ja sitten tuli jotain otettua ja sitten kävi niinkun kävi. Joo ja oon vasta nyt ekalla kuulla (kait?) ja niin, kukaan ei vielä tiedä, muuta kuin te.
Onko se teistä järkyttävää katsoo kun joku 14v kulkee maha pystyssä tuolla (tiedän, se on) ja mitä aattelette just tämmösistä teiniäideistä (minäkin tuleva sellainen)...
Sekava selitys, toivottavasti joku tajus nyt jotain... Ja asiallisia kommentteja, kiitos! :/

22

3738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori Nainen

      Ensimmäisenä sinun kannattaisi kertoa tälle miehelle asiasta. Kysyä mitä mieltä hän on lapsesta?

      Minä en itse pidä teini äitejä pahana, kuitenkin äidin pitää ottaa vastuu lapsesta ja lapsen hyvinvoinnista.

      Sinun kannattaa miettiä mitä lapsen kanssa eläminen voi tuoda tullessaan?
      Ajattelitko kasvattaa lasta vanhempiesi luona, vai muuttaa omaan asuntoon?
      Miten koulun käyt loppuun?
      Kannattaa nyt miettiä kaikkia vaihtoehtoja,valita niistä sitten sopivin.

      • ...

        Kun yli 16-vuotias on seksuaalisessa kanssakäymisessä alle 16-vuotiaan kanssa, kyseessä on rikos. Etenkin sinun tapauksessasi kun ikäeroa on noin paljon, suosittelisin EHDOTTOMASTI ottamaan yhteyttä viranomaisiin...

        Kerro raskaudesta jollekin vanhemmalle ihmiselle johon voit luottaa, mieluiten huoltajillesi, mutta pääasia että jollekin, vaikka terveydenhoitajalle, kaverin vanhemmalle tai opettajalle. Olet niin nuori että aborttikin on harkittava vaihtoehto, mutta uskon että halutessasi pystyt lapsestasi huolehtimaan. Itse olin 18 vuotias kun tulin raskaaksi, nuorempana haasteet olisivat olleet moninkertaisia.

        Jonkun vastuullisen aikuisen kanssa voit selvitellä omia mahdollisuuksiasi. Voimia joka tapauksessa, kerro ihmeessää kuulumisia jatkossakin...


    • ....

      Ootkin jo saanut vastauksia.. Mäkin ehdottaisin, että kerrot jollekin aikuiselle, johon luotat. Myös keskustelu miehen kanssa voi olla paikallaan, mutta jos ette enää ole yhteydessä, niin sitten joku muu, mielellään vähän vanhempi henkilö.

      Eihän teiniäitiydessä mitään pahaa ole. Tosin itse olin 20v. kun sain lapsen, mutta kannattaa miettiä tarkkaan, oletko itse valmis äidiksi ja mitä kaikkea se vauva tullessaan tuo. Sinuna en ajattelisi pätkääkään, mitä muut ajattelevat raskaudesta jne, vaan keskitä kaikki ajatukset siihen, mitä sinä haluat ja mihin olet valmis.

    • oppivelvollinen!

      Mites meinaat sen hoitaa? Kouluun vaan mahapystyssä?

      Kyllähän tuo tietty vähän ajatuksia herättää, herättää halveksuntaa myös oppilaissa. Kun nääs väkisinkin tietävät että olet "helppo"

      Mitä susta sitten pitäis olla mieltä? Ittelläs on tietty ihan sankari olo?

      Ei toi mussa herätä muuta kuin vilpitöntä sääliä... sitä syntymätöntä kohtaan, sua pidän vain lähinnä TODELLA TYHMÄNÄ, ja YKSINKERTAISENA. Säälihän se on lapsen, syntyä tollaiselle äidille.

      • Nimetön

        Ei herranjumala. Minulla oli itsellänikin peruskoulu kesken kun tulin raskaaksi,kävin loppuun tenttimällä ilman ongelmia.
        Ja kyllä ystäväni ja tuttavani tukivat ja juttelivat asiasta ilman HALVEKSUNTAA.
        Sekö että tulee nuorena,TEININÄ niinkuin itse varmasti tahtoisit asian ilmaista, raskaaksi tarkoittaa sitä että on pitkin kyliä jakeleva horo?
        Itse olin seurustellut 2 vuotta lapsen isän kanssa tullessani raskaaksi enkä koko elämäni aikana harrastanut seksiä kuin yhden ihmisen kanssa.

        Ja kuule,et tietenkään ole tilannetta itse kokenut joten turha yrittää kuvitellakkaan miltä silloin tuntuu. Olo ei todellakaan ole mitenkään sankarillinen,sitä on uskomattoman peloissaan ja sekaisin tulevasta.

        Miksi nuori äiti olisi tyhmä ja yksinkertainen?
        Perustele.
        Koska ei osannut käyttää ehkäisyä?
        Minulla OLI ehkäisy,ja sen pettäminen voi tapahtua kelle vain.
        Koska on nuori?
        Kaikki nuoret eivät ole samanlaisia. Jotkut ottavat vahingon sattuessa vastuun teoistaan ja kantavat sen kunnialla. Huolehtivat lapsestaan.
        Ja sinun on turha alkaa tuomita sellaista ihmistä jota et tunne,et voi tietää kuinka hän lapsensa hoitaa.
        Kuule kyllä sellainen 17-vuotias joka on lapsen synnyttänyt,valvonut öitä kuolemanväsyneeä ja hoitanut sairasta lasta,luopunut omastaan ja uhrannut itsensä kokonaan lapselle jotta tällä olisi mahdollisimman hyvä elämä,sellainen tietää mitä elämä on. Kummasti se kuule karaisee.
        Sinuna kunnioittaisin tälläisiä jotka antavat lapselleen hyvän elämän. Ja kyllä, NUORI ÄITI VOI TEHDÄ SEN MYÖS.
        Sinä et voi kuvitella kuinka rankkaa se on.


      • mitä voin kuvitella!
        Nimetön kirjoitti:

        Ei herranjumala. Minulla oli itsellänikin peruskoulu kesken kun tulin raskaaksi,kävin loppuun tenttimällä ilman ongelmia.
        Ja kyllä ystäväni ja tuttavani tukivat ja juttelivat asiasta ilman HALVEKSUNTAA.
        Sekö että tulee nuorena,TEININÄ niinkuin itse varmasti tahtoisit asian ilmaista, raskaaksi tarkoittaa sitä että on pitkin kyliä jakeleva horo?
        Itse olin seurustellut 2 vuotta lapsen isän kanssa tullessani raskaaksi enkä koko elämäni aikana harrastanut seksiä kuin yhden ihmisen kanssa.

        Ja kuule,et tietenkään ole tilannetta itse kokenut joten turha yrittää kuvitellakkaan miltä silloin tuntuu. Olo ei todellakaan ole mitenkään sankarillinen,sitä on uskomattoman peloissaan ja sekaisin tulevasta.

        Miksi nuori äiti olisi tyhmä ja yksinkertainen?
        Perustele.
        Koska ei osannut käyttää ehkäisyä?
        Minulla OLI ehkäisy,ja sen pettäminen voi tapahtua kelle vain.
        Koska on nuori?
        Kaikki nuoret eivät ole samanlaisia. Jotkut ottavat vahingon sattuessa vastuun teoistaan ja kantavat sen kunnialla. Huolehtivat lapsestaan.
        Ja sinun on turha alkaa tuomita sellaista ihmistä jota et tunne,et voi tietää kuinka hän lapsensa hoitaa.
        Kuule kyllä sellainen 17-vuotias joka on lapsen synnyttänyt,valvonut öitä kuolemanväsyneeä ja hoitanut sairasta lasta,luopunut omastaan ja uhrannut itsensä kokonaan lapselle jotta tällä olisi mahdollisimman hyvä elämä,sellainen tietää mitä elämä on. Kummasti se kuule karaisee.
        Sinuna kunnioittaisin tälläisiä jotka antavat lapselleen hyvän elämän. Ja kyllä, NUORI ÄITI VOI TEHDÄ SEN MYÖS.
        Sinä et voi kuvitella kuinka rankkaa se on.

        Teini joka tulee raskaaksi on horo, sitä ei kauniit puheet muuta miksikään, eikä sitä oppivelvollisuuttakaan. Eikä vanhempien häpeää.
        Halveksunta on hyvästä, kun tulee aiheesta. Ja tässätapauksessa tulee.

        Jos olo ei ole sankarillinen, niin niin uskomattoman peloissaan ei silti ollut että olisi osannut pitää housut jalassaan? Joten tuollaistakaan naivia *askaa on turha tulla sanomaan.

        Nuoren äidin TYHMYYTTÄ ei tarvitse todistaa, sen hän on itse jo tehnyt. Ja vain idiootti sen kieltäisi, tai etsisi perusteita.

        Ehkäisy on kaikkien ulottuvilla, eikä eletä kivikaudella. Jos ei osaa käyttää, voi aikuisten leikit jättää leikkimättä. Piste.

        Kokonaisuudessaan: myötätunto NOLLA. Omaa päätäs puuhun lyöt, koitahan selvitä. Niin makaa kuin petaa.


      • {[neiti-1990]}
        Nimetön kirjoitti:

        Ei herranjumala. Minulla oli itsellänikin peruskoulu kesken kun tulin raskaaksi,kävin loppuun tenttimällä ilman ongelmia.
        Ja kyllä ystäväni ja tuttavani tukivat ja juttelivat asiasta ilman HALVEKSUNTAA.
        Sekö että tulee nuorena,TEININÄ niinkuin itse varmasti tahtoisit asian ilmaista, raskaaksi tarkoittaa sitä että on pitkin kyliä jakeleva horo?
        Itse olin seurustellut 2 vuotta lapsen isän kanssa tullessani raskaaksi enkä koko elämäni aikana harrastanut seksiä kuin yhden ihmisen kanssa.

        Ja kuule,et tietenkään ole tilannetta itse kokenut joten turha yrittää kuvitellakkaan miltä silloin tuntuu. Olo ei todellakaan ole mitenkään sankarillinen,sitä on uskomattoman peloissaan ja sekaisin tulevasta.

        Miksi nuori äiti olisi tyhmä ja yksinkertainen?
        Perustele.
        Koska ei osannut käyttää ehkäisyä?
        Minulla OLI ehkäisy,ja sen pettäminen voi tapahtua kelle vain.
        Koska on nuori?
        Kaikki nuoret eivät ole samanlaisia. Jotkut ottavat vahingon sattuessa vastuun teoistaan ja kantavat sen kunnialla. Huolehtivat lapsestaan.
        Ja sinun on turha alkaa tuomita sellaista ihmistä jota et tunne,et voi tietää kuinka hän lapsensa hoitaa.
        Kuule kyllä sellainen 17-vuotias joka on lapsen synnyttänyt,valvonut öitä kuolemanväsyneeä ja hoitanut sairasta lasta,luopunut omastaan ja uhrannut itsensä kokonaan lapselle jotta tällä olisi mahdollisimman hyvä elämä,sellainen tietää mitä elämä on. Kummasti se kuule karaisee.
        Sinuna kunnioittaisin tälläisiä jotka antavat lapselleen hyvän elämän. Ja kyllä, NUORI ÄITI VOI TEHDÄ SEN MYÖS.
        Sinä et voi kuvitella kuinka rankkaa se on.

        Kerranki joku joka on kanssani samaa mieltä! :)
        Tää palstahan on teiniäidit- ja isät niin minkä takia ihmisten pitää tulee leukojaan loksuttamaan niille, jotka oikeasti on epätietoisia asioista ja joita voisi helpottaa kovastikkin se, että saa kuulla muiden TEINIEN kokemuksia! :)

        Itse tulin 15 vuotiaana raskaaksi ja synnytin 16 vuotiaana ja olen todella onnellinensiitä että en kuunnellut ihmisten painostusta siitä että sun on PAKKO tehdä abortti! olin valmis ottamaan äidin oman kullan vastaan ja pitämään hänestä huolen. ja niin teenkin! :)


      • ja paskaset naurut päälle
        mitä voin kuvitella! kirjoitti:

        Teini joka tulee raskaaksi on horo, sitä ei kauniit puheet muuta miksikään, eikä sitä oppivelvollisuuttakaan. Eikä vanhempien häpeää.
        Halveksunta on hyvästä, kun tulee aiheesta. Ja tässätapauksessa tulee.

        Jos olo ei ole sankarillinen, niin niin uskomattoman peloissaan ei silti ollut että olisi osannut pitää housut jalassaan? Joten tuollaistakaan naivia *askaa on turha tulla sanomaan.

        Nuoren äidin TYHMYYTTÄ ei tarvitse todistaa, sen hän on itse jo tehnyt. Ja vain idiootti sen kieltäisi, tai etsisi perusteita.

        Ehkäisy on kaikkien ulottuvilla, eikä eletä kivikaudella. Jos ei osaa käyttää, voi aikuisten leikit jättää leikkimättä. Piste.

        Kokonaisuudessaan: myötätunto NOLLA. Omaa päätäs puuhun lyöt, koitahan selvitä. Niin makaa kuin petaa.

        "Jos olo ei ole sankarillinen, niin niin uskomattoman peloissaan ei silti ollut että olisi osannut pitää housut jalassaan? Joten tuollaistakaan naivia *askaa on turha tulla sanomaan."

        No sinulla on varmasti nyt sankarillinen olo, sitä en epäile yhtään.


      • Sivusta seurannut
        mitä voin kuvitella! kirjoitti:

        Teini joka tulee raskaaksi on horo, sitä ei kauniit puheet muuta miksikään, eikä sitä oppivelvollisuuttakaan. Eikä vanhempien häpeää.
        Halveksunta on hyvästä, kun tulee aiheesta. Ja tässätapauksessa tulee.

        Jos olo ei ole sankarillinen, niin niin uskomattoman peloissaan ei silti ollut että olisi osannut pitää housut jalassaan? Joten tuollaistakaan naivia *askaa on turha tulla sanomaan.

        Nuoren äidin TYHMYYTTÄ ei tarvitse todistaa, sen hän on itse jo tehnyt. Ja vain idiootti sen kieltäisi, tai etsisi perusteita.

        Ehkäisy on kaikkien ulottuvilla, eikä eletä kivikaudella. Jos ei osaa käyttää, voi aikuisten leikit jättää leikkimättä. Piste.

        Kokonaisuudessaan: myötätunto NOLLA. Omaa päätäs puuhun lyöt, koitahan selvitä. Niin makaa kuin petaa.

        ... siitä, että ikä ei välttämättä tuo sitä älykkyyttä ja kypsyyttä yhtään sen enempää. Jos siis itselläsikään sitä ikää on juuri yhtään sen enempää mittarissa. Voisit selvittää mitä sana huora tarkoittaa, kenties jotain alkeellisia perusasioita ehkäisystä (se kun katsos ei aina olekaan varma) ja yrittää päästä yli tuosta misogyniasta.

        Terveisin 22-vuotias lapseton henkilö.


    • sananen sinulle!

      Ensinnäkin..sinä olet vasta 14 vuotias eli ALAIKÄINEN lapsi vielä ja kumppanisi 21 vuotias AIKUINEN MIES..tajuatko mitä yritän sanoa?
      Sitä,että kyseesä on SEKSUAALINEN HYVÄKSIKÄYTTÖ vaikka kuinka olisit ollut halukas ja mukana!!!
      Sinua on vedetty höplästä ja pahemman kerran. Jos joku saa tietää mitä olet tehnyt tai lähinnä mitä sinulle on tehty,niin voi olla että kumppanisi joutuu RIKOSOIKEUDELLISEEN VASTUUSEEN teoistansa!! Olet liian nuori muutenkin aloittamaan seksielämää,koska et ilmeisesti tiennyt että siitä voi tulla raskaaksi ilman suojausta..
      Olet liian nuori ottamaan vastuuta lapsesta koska sellainen olet vielä itsekin. Sinulla on elämä edessä,koulut kesken,parhaat vuodet tulossa ystävien kanssa yms. Sinuna miettisin hyvin tarkkaan mitä elämältäsi nyt haluat ja teet parhaimman ratkaisun. Nyt otat yhteyden neuvolaan ja juttelet heidän kanssaan vakavasti. Kannattaisi muutenkin kertoa vanhemmillesi tilanteesta sillä ennemmin tai myöhemmin he saavat tietää sen kuitenkin! Älä jää yksin tämän asian kanssa!! Ajattele itseäsi ja tulevaisuuttasi! Pää pystyyn ja voimia sinulle,mihin ratkaisuun ikinä sitten päädytkään!

      • vanhemmillesi!

        He saavat kuitenkin tietää asiasta, kumpaan päätökseen sitten päädyitkin, koska olet alaikäinen. Vai onko parempi että vanhempasi kuulevat jostain muualta?


    • minä vaan

      Tänään sitten sain kerrottua yhelle mun kaverille (tai oikeestaan kerroin sen jo eilen, mut tänään menin käväseen niillä kylässä ja sen piti takoo mulle järkee päähän) ja se oli aika hemmetin vihanen.. Mulle ja sille miehelle, vaikkei ees tunne sitä.. Mut joo, ei se sit mitään osannu oikeen sanoo et mitä mun pitäis tehä..

      Ja sekin sano just tota et se mies on joku pedofiili, mut en mä ainakaan aattele, että se ois mua mitenkään hyväkseen käyttäny tai mitään...

      Äitille kerron vähän myöhemmin, kunhan nyt eka oon käyny terveyskeskuksessa.. ja sisko ehkä tietää kun kirjotin yhteen vihkoon jotain, mutta en sit tiedä tajusko se sitä/ottiko tosissaan, kun on vielä niin pieni..

      Että tämmöstä tänään :)

    • hhkhk

      järki päähän.kerro vanhemmillesi asia.jos asiasi pitkistyy se myös mutkistuu.olet vielä lapsi!ja pedofiilin uhri vaikket sitä tuossa iässä ymmärrä.

      • sanon kans tähän

        juu nii tosta pedofiili jutusta, niin tiiän itekki pari tämmöstä heppua kun ajelee bemareilla kylillä että jos pari pikkupillua tulis vaikka illanviettoon yms.yms. kuunnellaan amispoppia ja kovin jätkä on tietenki se ketä siittää eniten muijia (riippumatta onko alaikäsiä vaiko omaikäsiä) illan aikana. säälittävää tommonenki!


      • mie.mie
        sanon kans tähän kirjoitti:

        juu nii tosta pedofiili jutusta, niin tiiän itekki pari tämmöstä heppua kun ajelee bemareilla kylillä että jos pari pikkupillua tulis vaikka illanviettoon yms.yms. kuunnellaan amispoppia ja kovin jätkä on tietenki se ketä siittää eniten muijia (riippumatta onko alaikäsiä vaiko omaikäsiä) illan aikana. säälittävää tommonenki!

        Ensinkään, kaikki 21 -vuotiaat miehet, joiden kanssa 14 -vuotias voi liikkua, joita hän voi tuntea, eivät ajele kaupungilla pikkupillun perässä BMW:llä!
        Ja oppivelvollisuutta kestää kahdeksaantoista ikävuoteen asti, kävipä koulussa tai ei. Tietystihän kannattaa edes peruskoulu suorittaa, jos ei edes sitä ole tehnyt, lienee turha toivo saada mitään töitä!
        En lähtisi syyllistämään ketään tässä asiassa; mutta sinä aloittaja, toivon että keskustelisit tämän 21 -vuotiaan miehen kanssa! Mikäli aiot lapsen pitää, on hänellä ainakin elatusvelvollisuus. Enkä usko, että sinulla yksin on varaa elättää lasta. Jos kuitenkin ette ole ollenkaan väleissä; oli vaan "yhen illan juttu" tms. silloin vauvan pitäessäsi olisi kusipäistä vaatia miestä maksamaan. Varsinkin, jos et koskaan ole maininnut hänelle oikeaa ikääsi (näitäkin tiedän, valehtelevat olevansa vanhempia, jotta miehet eivät pelästyisi...)
        Itse olen ajatellut, että vaikka tulisinkin raskaaksi, pitäisin lapsen. En pystyisi aborttiin. Ja jos antaisin lapseni adoptioon, tietäisin, että myöhemmin yrittäisin tavottaa häntä; tämä ei mielestäni olisi oikein lapsen kannalta.
        Tietysti, jos minut raiskattaisiin/"väkisin maattaisiin", en pystyisi lasta pitämään, sillä aina häntä katsoessani muistaisin, millaisesta tilanteesta hän on alkunsa saanut.

        Kannattaisi tosiaan jonkun aikuisen kanssa jutella! esim. terkkari voisi jopa auttaa sinua asian kertomisessa vanhemmillesi, jos on sellaista sorttia, jolle haluat kertoa. Tai joku muu, joku johon luotat!

        Sinun tulisi pian päättää, abortoitko/annatko adoptioon/pidätkö lapsen. Ei sitä voi vaan odotella, ja sitten päättää, että abortoi. Silloin voi jo olla laillisen abortin saaminen hankalaa...
        Toivotan jaksamista!


    • tällaisia

      Moikka!
      Ensiksi tsemppiä, sitä tarvitset. Edelleen neuvon kertomaan asiasta vanhemmille henkilöille -kenelle tahansa luotettavalle. Se kirpaisee vaan kerran, mutta on pakko tehdä jossain vaiheessa. Mieluummin aikaisemmin. Hyvä, jos olet jo varaillut aikaa neuvolaan/terveyskeskukseen.
      Kuten joku jo aiemmin sanoi, vaikket itse kokisi tulleesi hyväksikäytetyksi, vähän sinnepäin sanoisin jutun kuitenkin menneen. Itsekin olen 21, ja vaikka pojat/miehet osaavat olla lapsellisia, pitäisi tämänikäisen ymmärtää olla kajoamatta 14-vuotiaaseen, etenkin jos tapaus oli vain yhdenillanjuttu.
      Jatkossa: olehan tarkempi. Känni ei ole mikään selitys millekään, asioista täytyy silti huolehtia. Normaalisti sanoisin, ettei kannata miettiä mitä muut ajattelevat, mutta olet vielä niin nuori. Väistämättä muiden suhtautuminen sinuun muuttuu/määräytyy raskauden kautta (ei tietenkään aina) ja olet alttiina muiden arvosteluille. Mieti tulevaisuuttasi. Nuoruus on vasta aluillaan ja todellakin parhaat nuoruudenvuodet edessä. Tiedän että se on vaikeaa, itse aloitin 4 v seurustelun juurikin 14-vuotiaana ja vauvakuume oli suuri. Nyttemmin olen onnellinen että pidin pään kylmänä. ja tiedän, että on teiniäitejä jotka hoitavat velvollisuutensa mallikkaasti ja sopeutuvat äidin rooliin, mutta yhtä paljon on surullisia tarinoita, jotka vaan jäävät usein vaille julkisuutta.
      Mieti, pystytkö antamaan lapselle hyvän ja tasapainoisen kodin, selviätkö vastuusta, pärjäätkö taloudellisesti. Todellakin, sinulla on itselläsikin vielä paljon koettavaa ja elämänkokemusta edessä. Mielestäni abortti ei ole huono vaihtoehto. Hienoa on myös tarjota adoptiolla lapselle elämä ja mahdollisuus vanhemmuuteen sellaisille pareille, joille omia lapsia ei ole suotu. Jos kuitenkin mietit aborttia (mitä ehkä jopa suosittelisin itse, anteeksi)... jos myöhemmin päätöstä kadut, kadut varmasti vähemmän aborttia (myöhemmin sinulla on vielä mahdollisuus vanhemmuuteen kokeneempana, valmiimpana ja mies rinnallasi) kuin sitä, että päätit lapsen pitää jos joku meneekin vikaan. Tulipa pitkä tarina, yritin kerrankin kirjoittaa ajatuksella. Nämä siis mun mielipiteitäni, abortin vastustajat ja teiniäitiyden kannattajat, älkää pliis hyökätkö kimppuuni.

      • !!!

        kuka on puhunut et kaikki 21 vuotiaat on jotain pedareita, sitä vaan sanottiin että tämmöisiäkin on!


    • huhhuh....

      "tapasin yhen miehen (siis miehen, ikää 21v)"

      HALOO!!! Onko sellanen mies joka koskee ton ikäseen kakaraan?? Hyi helv... Ja joo, 21vuotta, miehenALKU!!

      "sitten tuli jotain otettua"

      -HAHHAHHHAAAA:: Voi elämä..

    • Sivusta seurannut

      ... alaikäisen lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, josta mies tulee saada rikosoikeudelliseen vastuuteen. 14-vuotias ei välttämättä tilannetta kykene täysin käsittämään (jonka takia suojaikäraja onkin 16 vuotta, se on siinä ihan aiheesta), mutta voin sanoa miehen kanssa suunnilleen samaa ikäluokkaa edustavana että kyse ei ole mistään muusta. Täysin sairasta. Suosittelen aborttia, vaikka et ehkä tuota halua kuullakaan, mutta huolimatta siitä mihin ratkaisuun päädyt tulee sinun kertoa asiasta jollekin luotettavalle aikuiselle, vaikkapa kouluterkkarille aluksi. Vanhempasikin saavat sen tietää ennemmin tai myöhemmin, joten heille kertomista myöskin suosittelen - mieluummin ennemmin. Mies tulee saada vastuuseen teostaan.

    • on se

      että 21-vuotias mies on harrastanut seksiä 14-vuotiaan kanssa!!!!

      • Okao

        Ihan näin ohimennen teki mieleni huomauttaa, että täällä ei olla puimassa sitä, harrastaako 21-vuotias nuori mies 14-vuotiaan tytön seksiä.

        Tässä ketjussa olisi tarkoitus auttaa 14-vuotiasta raskaana olevaa neitoa, ja joka aivan taatusti kaipaa tukea, neuvoja ja apua.

        Ja minä en osaa neuvoa muutoin, kuin että kerro äidillesi tai jollekulle muulle vastaavalle läheiselle aikuiselle (jos siis sinulla sellainen on). Älä välitä mitä he sanovat niistä asioista jotka johtivat siihen että tulit raskaaksi, voit kieltäytyä kertomasta niistä.

        Itse olin aikanaan 14 vuotta, ja valehtelin ikäni jollekin vanhemmalle nuorukaiselle. Varmaankin samanikäinen tyyppi oli kuin sinun tilanteessasi.

        Hetkeäkään en ole katunut että silloin menin hänen kanssaan sänkyyn, mutta vanhempana kun miettii niin olisi senkin voinut jättää kokematta.

        (Onneksi en tullut raskaaksi, nyt ikää lasissa 18, vauvakuume, kihloissa 2 ja puoli vuotta ja sairaus, joka voi pahentua synnytyksen jälkeen dramaattisesti.)

        Ei hyväksi äidiksi tulemiseen tarvita omakotitaloa, rakastavaa aviomiestä ja tasaisia tuloja. Siihen tarvitaan tahtoa, rakkautta ja rohkeutta.

        Jos olet varma että selviydyt siitä, älä tee aborttia. Jos olet epävarma, mieti tarkkaan.


        Onnea matkaan.


    • randomi:)

      vau, oon aina haaveilu vauvasta ja ite oon kans 14-vuotta muuta emmä vielä oo kypsä tulle äidiksi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe