Syntien anteeksisaaminen

Lukijamaalta

Lukekaa tämä ajatuksella. www.concordia.fi on lähde, josta pomittu:

Toiseksi on varma asia, että synnit annetaan anteeksi Kristuksen, sovittajan, tähden. Sanoessaan Roomalaiskirjeessä: (Room. 3:25) "Jonka Jumala on asettanut sovittajaksi" Paavali lisää: "uskon kautta". Näin ollen tämä sovittaja hyödyttää meitä sillä tavalla, että me uskolla otamme vastaan hänessä luvatun laupeuden ja asetamme sen Jumalan vihaa ja tuomiota vastaan. Saman asian saamme lukea myös Hebrealaiskirjeestä: (Hebr. 4:14s) "Kun meillä on ylimmäinen pappi... käykäämme esiin uskalluksella." Kirjoittaja käskee meitä astumaan Jumalan eteen, mutta ei omiin ansioihimme turvaten, vaan luottaen ylimmäiseen pappiin, Kristukseen. Uskoa hän siis vaatii.

Kolmanneksi Pietari sanoo Apostolien teoissa: (Ap.t. 10:43) "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Olisiko hän voinut asian selkeämmin sanoa? Me saamme syntien anteeksiantamuksen, hän sanoo, Kristuksen nimen kautta, toisin sanoen hänen tähtensä. Emme me sitä siis saa omien ansioittemme tähden, emme täydellisen tai osittaisen katumuksemme, rakkautemme, jumalanpalvelusmenojemme emmekä tekojemme tähden. Vielä hän lisää: kun uskomme häneen. Uskoa hänkin siis vaatii. Emmekä me voikaan Kristuksen nimeen muulla keinoin tarttua kuin uskolla. Vielä Pietari vetoaa kaikkien profeettojen yhtäpitävään todistukseen. Tämä on oikeaa kirkon arvovaltaan vetoamista. Tämän kohdan joudumme kuitenkin ottamaan puheeksi vielä tuonnempana, katumusta käsitellessämme.

Neljänneksi syntien anteeksiantamus on jotakin, mikä on luvattu Kristuksen tähden. Sitä ei siis voida ottaa vastaan muutoin kuin yksin uskolla. Lupaushan voidaan ottaa vastaan ainoastaan uskolla. Roomalaiskirjeessä sanotaan: (Room. 4:16) "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana." On kuin apostoli sanoisi: Jos asia riippuisi meidän ansioistamme, lupaus olisi epävarma ja hyödytön, koska emme milloinkaan voisi päätellä, milloin ansiomme riittävät. Ne, joilla on omassatunnossaan kyllin kokemusta, voivat tämän helposti tajuta. Siksi Paavali sanookin Galatalaiskirjeessä: (Gal. 3:22) "Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat". Tässä hän riistää meiltä ansion sanoessaan kaikkia syyllisiksi ja synnin alle suljetuiksi. Sitten hän lisää tähän lupauksen, nimittäin syntien anteeksiantamusta ja vanhurskautusta koskevan, ja lisää vielä senkin, miten lupauksen kohde voidaan saada, nimittäin uskolla. Tämä ajatuksenkulku, joka perustuu itse lupauksen luonteeseen, onkin Paavalilla etualalla, ja siihen hän useasti palaa. Ei voidakaan keksiä eikä kuvitella mitään, millä tämä Paavalin perustelu voitaisiin kumota. Sen vuoksi ei pitäisi hurskaiden ihmisten millään muotoa sallia itseltään riistettävän tätä lausetta, että me saamme syntien anteeksiantamuksen Kristuksen tähden uskon kautta. Tässä heillä on varma ja luja lohdutus synnin kauhistuksia, iankaikkista kuolemaa ja kaikkia helvetin portteja vastaan.

Koska me siis saamme syntien anteeksiantamuksen ja Pyhän Hengen yksinomaan uskolla, meidät vanhurskauttaa yksin usko. Pidetäänhän niitä, jotka ovat sovitetut, vanhurskaina ja Jumalan lapsina laupeudesta, Kristuksen tähden, ei suinkaan oman puhtautensa tähden, kunhan he vain uskolla omistavat tämän laupeuden. Sen tähden Raamattukin todistaa, että meidät luetaan vanhurskaiksi uskon kautta. (Room. 3:26) Me luettelemme siis lisäksi todisteita, joista selvästi käy ilmi, että se vanhurskaus, jonka nojalla meidät Jumalan edessä katsotaan vanhurskaiksi, ei ole mikään muu kuin usko. Ei usko tietenkään ole itsessään mikään otollinen teko, vaan se vastaanottaa lupauksen, että Jumala on Kristuksen tähden suopea niille, jotka häneen uskovat, toisin sanoen se tajuaa Jumalan antaneen Kristuksen meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi.

61

1814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aameen

      _______________

    • Paavo Suomalainen

      Kun iltaisin rukouksillaan pyytää Jumalalta anteeksi mikä tekonen on painanut mieltä, niin kyllä se kummasti helpottaa ja rauhoittaa.
      Minun Jumalani on sellainen hän kuuntelee ja suojelee minua. En ole sen parempi ihminen kun lähimmäiseni. En käy kirkossa enkä seuroissa, mutta kuitenkin hän on kuunnellut ja suojellut minua. Eikö se ole ihme. Vai onko?

      • Paavo Venäläinen

        Mitä sanoo tähän Abimelek, onko tämä raamatun mukainen parannus, vai okkultistien harha oppi.


      • teutatess

        Jokaisen Kristityn , pitää saada helpotus ja rauhoittava mieli .
        Se on vieläkin JUMALA joka valitsee Taivaaseen ei sinne tee valintoja kukaan ihminen , Jeesuskin tuli täydeksi Jumalaksi ,

        Niin etten minä sitä ihmeenä pidä, Hän on se joka päättää . Hallelujaa .


      • H. Joutskari
        teutatess kirjoitti:

        Jokaisen Kristityn , pitää saada helpotus ja rauhoittava mieli .
        Se on vieläkin JUMALA joka valitsee Taivaaseen ei sinne tee valintoja kukaan ihminen , Jeesuskin tuli täydeksi Jumalaksi ,

        Niin etten minä sitä ihmeenä pidä, Hän on se joka päättää . Hallelujaa .

        "... Jeesuskin tuli täydeksi Jumalaksi , ..."


      • teutatess
        H. Joutskari kirjoitti:

        "... Jeesuskin tuli täydeksi Jumalaksi , ..."

        MITÄ SINÄ LUET RAAMATUSTA , SIINÄ KODASSA KUN SANOTAAN, JEESUS KRISTUS NOUSI TAIVAASEEN .
        Lukiko siinä että Hän tuli taydeksi JUMALAKSI .


      • Kääntymällä parannukseen
        teutatess kirjoitti:

        Jokaisen Kristityn , pitää saada helpotus ja rauhoittava mieli .
        Se on vieläkin JUMALA joka valitsee Taivaaseen ei sinne tee valintoja kukaan ihminen , Jeesuskin tuli täydeksi Jumalaksi ,

        Niin etten minä sitä ihmeenä pidä, Hän on se joka päättää . Hallelujaa .

        Jeesuskin tuli täydeksi Jumalaksi , teutatess 28.2.2008 klo 18.20

        Jeesus on ollut täysi Jumala jo ennen kuin edes maailmaa luotiin.


      • H. Joutskari
        teutatess kirjoitti:

        MITÄ SINÄ LUET RAAMATUSTA , SIINÄ KODASSA KUN SANOTAAN, JEESUS KRISTUS NOUSI TAIVAASEEN .
        Lukiko siinä että Hän tuli taydeksi JUMALAKSI .

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   

        *) Sillä Jumala oli Kristuksessa ...

        ... ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


      • Nimetön

        Jumalan kanssa. Syntejä ei saa anteeksi kirjoittamallasi tavalla, vaan etsi ensin seurakunta ja kysele sieltä, sillä Herra Jeesus on siellä omiensa parissa, sillä jolla ei ole Äiti seurakuntaa maanpäällä ei ole myöskään Isää Jumalaa taivaassa.

        Raamattu olisi aivan turha ja tarpeeton ja Jeesus olisi aivan turhaan tullut jos ihmiset tulisivat autuaaksi ilman katumusta, ilman parannusta, ilman uudestisyntymistä...niin kaikki olisivat vain turhaa teatteria, suurta petosta.

        Raamatussa kuvataan farisealaista kristillisyyttä, jossa Nikodeemus fariseusten pää kävi yöllä Jeesuksen luona tiedustelemassa uudestisytymistä sillä se oli hänelle tietämätöntä ja vastaukseksi hän sai...sinä olet mestari seurakunnassa ja et näitä tiedä???

        Farisealaisessa kristillisyydessä olevat vaativat Jeesusta ristiinnaulittavaksi ja Jeesuksen ristin juurella pilkkasivat häntä ja nämä samat ylipapit pilkkaavat tänäkin päivänä keskellä kristikuntaa vaikkakin luulevat olevansa Jumalisia, oikealla tiellä olevaisia, oikeita kristityiden kristittyjä. Aivan niinkuin raamattu kuvaa.


      • teutatess
        Paavo Venäläinen kirjoitti:

        Mitä sanoo tähän Abimelek, onko tämä raamatun mukainen parannus, vai okkultistien harha oppi.

        Niin en ole Abimelek , mutta vastasin tuossa .

        Minustakin se tuntuu harhaopila


      • teutatess
        H. Joutskari kirjoitti:

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   

        *) Sillä Jumala oli Kristuksessa ...

        ... ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        2 Kor. 5;20 . Me pyydämme kristuksen puolesta : antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa .

        Puhdas, väärentämätön evankeliumi esittaa Jumalan Kristuksessa sovitetuksi, armolliseksi Isäksi, joka tahtoo, että me tuntisimme ja uskoisimme hänet sellaiseksi . "SILLÄ JUMALA OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN , JA HÄN USKOI MEILLE SOVITIKSEN SANAN"(V. 19).

        "Niin JUMALA on rakastanut maailmaa, että Hän antoi ainokaisen poikansa, jotta kuka ikinä häneen uskoo, se ei hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän " Joh. 3:16 .

        Mutta väärä , nurinkurinen evankeliumi ei esitä JUMALAA Kristuksessa sovitetuksi, vaan sellaiseksi Jumalaksi , jonka meidän itse pitäisi lepyttää ja sovittaa, käyttäen apuna jonkun verran Keristuksen ansiota !

        Tällä tavoin ja tälläisella opilla ei voi milloinkaan mikään tosi usko Jumalan armoon Kristuksessa syntyä, vielä vähemmän voimassa pysyä ja vahvistua .

        Päinvastoin syntyy siten murheellisissa sieluissa levotonta ja turhaa armon tavoittelua, jota he eivät kuitenkaan koskaan sellaisen opin kautta voi varsinaisesti löytää, vielä vähemmin varmuudella siitä pitää kiinni, niin kauan kuin he eivät usko sitä Jumalan armoa, joka ilman kaikkia töitä ja ilman kaikkea ansioitamme, mahdollisuuttamme tai valmistustamme on meille Kristuksessa lahjoitettu.


      • Aameen
        Nimetön kirjoitti:

        Jumalan kanssa. Syntejä ei saa anteeksi kirjoittamallasi tavalla, vaan etsi ensin seurakunta ja kysele sieltä, sillä Herra Jeesus on siellä omiensa parissa, sillä jolla ei ole Äiti seurakuntaa maanpäällä ei ole myöskään Isää Jumalaa taivaassa.

        Raamattu olisi aivan turha ja tarpeeton ja Jeesus olisi aivan turhaan tullut jos ihmiset tulisivat autuaaksi ilman katumusta, ilman parannusta, ilman uudestisyntymistä...niin kaikki olisivat vain turhaa teatteria, suurta petosta.

        Raamatussa kuvataan farisealaista kristillisyyttä, jossa Nikodeemus fariseusten pää kävi yöllä Jeesuksen luona tiedustelemassa uudestisytymistä sillä se oli hänelle tietämätöntä ja vastaukseksi hän sai...sinä olet mestari seurakunnassa ja et näitä tiedä???

        Farisealaisessa kristillisyydessä olevat vaativat Jeesusta ristiinnaulittavaksi ja Jeesuksen ristin juurella pilkkasivat häntä ja nämä samat ylipapit pilkkaavat tänäkin päivänä keskellä kristikuntaa vaikkakin luulevat olevansa Jumalisia, oikealla tiellä olevaisia, oikeita kristityiden kristittyjä. Aivan niinkuin raamattu kuvaa.

        Kaikki muunlainen opetus on kristinuskon vastaista harhaoppia.


      • Aameen kirjoitti:

        Kaikki muunlainen opetus on kristinuskon vastaista harhaoppia.

        Luther: Johdattavaiset kirjoitukset katekismukseen:

        Minä uskon mailmassa, niin kauvas kuin mailma ulettuu, olevan ainoastansa yhden yhteisen kristillisen seurakunnan, joka ei ole muu kuin pyhä hurskasten uskovaisten ihmisten seura maan päällä, joka saman pyhän hengen kautta kootaan, voimassa pidetään, hallitaan ja päivä päivältä sakramenttein ja Jumalan sanan kautta kartutetaan.
        Minä uskon ettei kukaan taida tulla autuaaksi, joka ei ole siinä seurakunnassa, yksimielisesti, yhdessä uskossa, sanassa ja sakramentissä, toivossa ja rakkaudessa; ja ettei yksikään Juutalainen, vääräuskolainen, pakana eli syntinen sen sivussa tule autuaaksi, jos ei hän suorita ja yhdistä itsiänsä siihen ja kaikessa tule sen mukaiseksi.
        Minä uskon että samassa seurakunnassa, eikä muualla missään, on syntein anteeksi antaminen, ja että paitsi sitä ei mitään voi auttaa syntein anteeksi saamiseksi,

        [BIBLIA: Matt. 28:20]
        20.Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!


      • teutatess
        Kääntymällä parannukseen kirjoitti:

        Jeesuskin tuli täydeksi Jumalaksi , teutatess 28.2.2008 klo 18.20

        Jeesus on ollut täysi Jumala jo ennen kuin edes maailmaa luotiin.

        Jeesus oli täysi Jumala jo ennen kuin edes maailmaan luotiin .
        Kyllä JUMALA ja KRISTUS sen tiesivät , ajattele vaan kuka sen olisi silloin uskonut , kun Kristukseenkin uskominen oli täysityö silloin , ja monille vieläkin .

        Se on kurjaa kun emme, tiedä toisen viisaudesta palonkaan, Olisi jotenkin helpompi keskustella jos tuota tietoa olisi .


      • Nimetön
        Aameen kirjoitti:

        Kaikki muunlainen opetus on kristinuskon vastaista harhaoppia.

        Lutheria joka valaisee asian aivan oikein, sillä sanat, yhteys Jumalaan toimii Jeesuksen kautta on myös totta, sillä kaikissa uudestisyntyneissä on Herran henki eli Jeesus joka puhuu heidän suunsa kautta ja ilman Jeesusta ei ole muuta kuin harhaoppia, siksi sanat, etsi ensin seurakunta sillä Jeesuksen löytää sieltä missä hänen omansa ovat, ovat aivan totta ja tarkoittavat myös tätä meidän aikaa sillä Jeesus on omiensa kanssa aina maailmanloppuun asti ja keissä Herran henki on, opettavat aivan samaa oppia kuin Jeesus olisi näkyvänä, siksi ei tule ihmiseen katsoa vaan sitä joka hänen kauttansa opettaa.


      • valtaa ja voimaa
        Nimetön kirjoitti:

        Jumalan kanssa. Syntejä ei saa anteeksi kirjoittamallasi tavalla, vaan etsi ensin seurakunta ja kysele sieltä, sillä Herra Jeesus on siellä omiensa parissa, sillä jolla ei ole Äiti seurakuntaa maanpäällä ei ole myöskään Isää Jumalaa taivaassa.

        Raamattu olisi aivan turha ja tarpeeton ja Jeesus olisi aivan turhaan tullut jos ihmiset tulisivat autuaaksi ilman katumusta, ilman parannusta, ilman uudestisyntymistä...niin kaikki olisivat vain turhaa teatteria, suurta petosta.

        Raamatussa kuvataan farisealaista kristillisyyttä, jossa Nikodeemus fariseusten pää kävi yöllä Jeesuksen luona tiedustelemassa uudestisytymistä sillä se oli hänelle tietämätöntä ja vastaukseksi hän sai...sinä olet mestari seurakunnassa ja et näitä tiedä???

        Farisealaisessa kristillisyydessä olevat vaativat Jeesusta ristiinnaulittavaksi ja Jeesuksen ristin juurella pilkkasivat häntä ja nämä samat ylipapit pilkkaavat tänäkin päivänä keskellä kristikuntaa vaikkakin luulevat olevansa Jumalisia, oikealla tiellä olevaisia, oikeita kristityiden kristittyjä. Aivan niinkuin raamattu kuvaa.

        Tee parannus paavin opistasi.

        Syntien anteeksisaaminen on jatkuvaa, se ei perustu rippiin eikä toiseen ihmiseen, vaan Jumalan sanaan.

        Tätä asiaa on täällä riittävästi käsitelty, on tuotu esiin Lutherin opetus: meillä on rippi myös kahden kesken Jumalan kanssa. Isä meidän rukouksessakin pyydämme Jumalalta hyvää omaatuntoa ja syntejämme anteeksi.
        Hyvää omaatuntoa me emme saa muuten kuin uskomalla Jumalan sanassaan antaman lupauksen armosta.


      • johdosta sananen
        Tahvonen kirjoitti:

        Luther: Johdattavaiset kirjoitukset katekismukseen:

        Minä uskon mailmassa, niin kauvas kuin mailma ulettuu, olevan ainoastansa yhden yhteisen kristillisen seurakunnan, joka ei ole muu kuin pyhä hurskasten uskovaisten ihmisten seura maan päällä, joka saman pyhän hengen kautta kootaan, voimassa pidetään, hallitaan ja päivä päivältä sakramenttein ja Jumalan sanan kautta kartutetaan.
        Minä uskon ettei kukaan taida tulla autuaaksi, joka ei ole siinä seurakunnassa, yksimielisesti, yhdessä uskossa, sanassa ja sakramentissä, toivossa ja rakkaudessa; ja ettei yksikään Juutalainen, vääräuskolainen, pakana eli syntinen sen sivussa tule autuaaksi, jos ei hän suorita ja yhdistä itsiänsä siihen ja kaikessa tule sen mukaiseksi.
        Minä uskon että samassa seurakunnassa, eikä muualla missään, on syntein anteeksi antaminen, ja että paitsi sitä ei mitään voi auttaa syntein anteeksi saamiseksi,

        [BIBLIA: Matt. 28:20]
        20.Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

        Tahvosen tulisi muistaa, ettei kristitty yksinkään ollessaan ole seurakunnan ulkopuolella.

        Toiseksi, jos Lutheriin viitataa, mikä on Lutherin seurakunta?
        Se on koko kristikunta, kaikkialla missä on Jumalan sana, saarna syntien anteeksisaamisesta, pyhät sakramentit jne.

        Jos kielletään kristityltä syntien anteeksisaaminen silloin, kun hän on yksin ahdistuneena, astutaan apostolisen uskon ulkopuolelle. Tervemenoa paavilaisuuteen, jos tätä oppia saarnaat.


      • tulee tuntea
        Nimetön kirjoitti:

        Lutheria joka valaisee asian aivan oikein, sillä sanat, yhteys Jumalaan toimii Jeesuksen kautta on myös totta, sillä kaikissa uudestisyntyneissä on Herran henki eli Jeesus joka puhuu heidän suunsa kautta ja ilman Jeesusta ei ole muuta kuin harhaoppia, siksi sanat, etsi ensin seurakunta sillä Jeesuksen löytää sieltä missä hänen omansa ovat, ovat aivan totta ja tarkoittavat myös tätä meidän aikaa sillä Jeesus on omiensa kanssa aina maailmanloppuun asti ja keissä Herran henki on, opettavat aivan samaa oppia kuin Jeesus olisi näkyvänä, siksi ei tule ihmiseen katsoa vaan sitä joka hänen kauttansa opettaa.

        Omavanhurskaiden ja sala-paavilaisten ei tulisi käyttää Lutheria oman pimeän opetuksensa tueksi.

        TÄSSÄ LUTHERIN OIKEA MIELIPIDE:
        Luther opettaa synnintunnustuksesta näin

        ... on olemassa kahdenlaista muuta rippiä…
        Tarkoitan sitä, että tunnustus tehdään yksin Jumalan tai yksin lähimmäisen kuullen ja pyydetään syntiä anteeksi.

        Sellainen tunnustus sisältyy myös Isä meidän -rukoukseen, jossa lausumme: "Anna meille meidän velkamme anteeksi..., Onhan koko Isä meidän -rukouskin sellaista tunnustusta. Rukouksemmehan on juuri sen tunnustamista, mitä meillä ei ole ja mitä emme tee, ja syyllisyytemme myöntämistä siihen; samalla pyydämme armoa ja iloista omaatuntoa.(synninpäästöä).


      • teutatess
        Tahvonen kirjoitti:

        Luther: Johdattavaiset kirjoitukset katekismukseen:

        Minä uskon mailmassa, niin kauvas kuin mailma ulettuu, olevan ainoastansa yhden yhteisen kristillisen seurakunnan, joka ei ole muu kuin pyhä hurskasten uskovaisten ihmisten seura maan päällä, joka saman pyhän hengen kautta kootaan, voimassa pidetään, hallitaan ja päivä päivältä sakramenttein ja Jumalan sanan kautta kartutetaan.
        Minä uskon ettei kukaan taida tulla autuaaksi, joka ei ole siinä seurakunnassa, yksimielisesti, yhdessä uskossa, sanassa ja sakramentissä, toivossa ja rakkaudessa; ja ettei yksikään Juutalainen, vääräuskolainen, pakana eli syntinen sen sivussa tule autuaaksi, jos ei hän suorita ja yhdistä itsiänsä siihen ja kaikessa tule sen mukaiseksi.
        Minä uskon että samassa seurakunnassa, eikä muualla missään, on syntein anteeksi antaminen, ja että paitsi sitä ei mitään voi auttaa syntein anteeksi saamiseksi,

        [BIBLIA: Matt. 28:20]
        20.Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

        Noin minäkin sen luin .

        Matt. 28:18,19,20 . On Vapahtajan lähetys käsky. Ja siksi tuonmuotoinen . Mutta samalla KASTE KÄSKY , missään ei ole tarkemmin sanottu sitä , Kaste velvoittaa meitä siihen, että meissä oleva ,"VANHA IHMINEN ON JOKAPÄIVÄISESSÄ KATUMUKSESSA JA PARANNUKSESSA UPOTTAVA JA ETTÄ SEN ON KULTAVA KAIKKINE SYNTEINEEN JA PAHOINE HIMOINEEN , JA NOUSTAVA YLÖS UUDEN IHMISEN , JOKA ELÄÄ VANHURSKAUDESSA JA PUHTAUDESSA , IANKAIKKISESTI JUMALAN EDESSÄ


      • Annetaan lihan olla herrana
        tulee tuntea kirjoitti:

        Omavanhurskaiden ja sala-paavilaisten ei tulisi käyttää Lutheria oman pimeän opetuksensa tueksi.

        TÄSSÄ LUTHERIN OIKEA MIELIPIDE:
        Luther opettaa synnintunnustuksesta näin

        ... on olemassa kahdenlaista muuta rippiä…
        Tarkoitan sitä, että tunnustus tehdään yksin Jumalan tai yksin lähimmäisen kuullen ja pyydetään syntiä anteeksi.

        Sellainen tunnustus sisältyy myös Isä meidän -rukoukseen, jossa lausumme: "Anna meille meidän velkamme anteeksi..., Onhan koko Isä meidän -rukouskin sellaista tunnustusta. Rukouksemmehan on juuri sen tunnustamista, mitä meillä ei ole ja mitä emme tee, ja syyllisyytemme myöntämistä siihen; samalla pyydämme armoa ja iloista omaatuntoa.(synninpäästöä).

        Sellainen tunnustus sisältyy myös Isä meidän -rukoukseen, jossa lausumme: "Anna meille meidän velkamme anteeksi..., Onhan koko Isä meidän -rukouskin sellaista tunnustusta. Rukouksemmehan on juuri sen tunnustamista, mitä meillä ei ole ja mitä emme tee, ja syyllisyytemme myöntämistä siihen; samalla pyydämme armoa ja iloista omaatuntoa.(synninpäästöä).""""

        Armonvarkaat käyttävät juuri tätä vaihtoehtoa salatakseen kaikki häpeälliset ja pienetkin synnit, jottei hänen kunniansa tulisi näin loukatuksi.


      • teutatess
        Aameen kirjoitti:

        Kaikki muunlainen opetus on kristinuskon vastaista harhaoppia.

        Aivan. Uskomme ei pelasta meitä pelkästään .
        Vaan Kristus pelastaa , mutta ilman uskoa ET LÖYDÄ KRISTUSTA . NORVANTO 21.01. 08 .


      • Yhteinen ymmärrys
        valtaa ja voimaa kirjoitti:

        Tee parannus paavin opistasi.

        Syntien anteeksisaaminen on jatkuvaa, se ei perustu rippiin eikä toiseen ihmiseen, vaan Jumalan sanaan.

        Tätä asiaa on täällä riittävästi käsitelty, on tuotu esiin Lutherin opetus: meillä on rippi myös kahden kesken Jumalan kanssa. Isä meidän rukouksessakin pyydämme Jumalalta hyvää omaatuntoa ja syntejämme anteeksi.
        Hyvää omaatuntoa me emme saa muuten kuin uskomalla Jumalan sanassaan antaman lupauksen armosta.

        Kyllä se vaan niin on kuin edellä lukee, Jeesus ei antanut kenellekään anteeksi ylösnousemisen jälkeen suoraan kahden kesken. Sauluksenkin piti mennä Ananiaan luokse Jotta saisi syntinsä anteeksi joka sen jälkeen kehotti kasteelle.

        Pietari korneliukselle jne, Näitä esimerkkejä on raamatuussa annettu yllin kyllin jotta me uskoisimme näin olevan.

        Liha tahtoo valita aina sen, mikä on lihalle helpoin.


      • Ei yhtään vähemmän
        teutatess kirjoitti:

        Aivan. Uskomme ei pelasta meitä pelkästään .
        Vaan Kristus pelastaa , mutta ilman uskoa ET LÖYDÄ KRISTUSTA . NORVANTO 21.01. 08 .

        Anna sinä sen Norvannon selitellä, Pientä näsäviisastelua ja selittelyä.


      • fariseuksia!!!!!
        Annetaan lihan olla herrana kirjoitti:

        Sellainen tunnustus sisältyy myös Isä meidän -rukoukseen, jossa lausumme: "Anna meille meidän velkamme anteeksi..., Onhan koko Isä meidän -rukouskin sellaista tunnustusta. Rukouksemmehan on juuri sen tunnustamista, mitä meillä ei ole ja mitä emme tee, ja syyllisyytemme myöntämistä siihen; samalla pyydämme armoa ja iloista omaatuntoa.(synninpäästöä).""""

        Armonvarkaat käyttävät juuri tätä vaihtoehtoa salatakseen kaikki häpeälliset ja pienetkin synnit, jottei hänen kunniansa tulisi näin loukatuksi.

        Olet siis kadottanut yhteyden Jumalan sanaan?
        Olet myös kadottanut Pyhän Hengen, joka neuvoo kaikkeen totuuteen?
        Vai oletko vain tottelematon Totuuden Hengelle?

        1
        Yksikään ihminen ei tule vanhurskaaksi synnin tunnustamisen kautta.
        Korkein rippi on se, että ihminen tunnustaa Jumalan edessä itsensä syntiseksi ja uskoo Hänen sanansa armosta.

        2
        On suorastaan j u m a l a t o n t a pilkata armonvarkaaksi sellaista, joka katuu ja tahtoo uskoa evankeliumin sanan.
        Voi teitä fariseuksia ja kirjanoppineita, jotka sysäätte ihmisille kuormia, joita ette itsekään pysty kantamaan.


      • opetus tuollaista
        Yhteinen ymmärrys kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on kuin edellä lukee, Jeesus ei antanut kenellekään anteeksi ylösnousemisen jälkeen suoraan kahden kesken. Sauluksenkin piti mennä Ananiaan luokse Jotta saisi syntinsä anteeksi joka sen jälkeen kehotti kasteelle.

        Pietari korneliukselle jne, Näitä esimerkkejä on raamatuussa annettu yllin kyllin jotta me uskoisimme näin olevan.

        Liha tahtoo valita aina sen, mikä on lihalle helpoin.

        Aivan, sinä valitset lihan tiet!

        Sinulla on sitten rippi-isä jatkuvasti vierellä ja matkalla repussa, jotta voit tunnustaa syntejäsi joka hetki?

        Luuletko sinä olevasi sekuntiakaan synnitö`n?


      • teutatess
        opetus tuollaista kirjoitti:

        Aivan, sinä valitset lihan tiet!

        Sinulla on sitten rippi-isä jatkuvasti vierellä ja matkalla repussa, jotta voit tunnustaa syntejäsi joka hetki?

        Luuletko sinä olevasi sekuntiakaan synnitö`n?

        Luulen, että kirjoittaja jota tarkoitat on Esa, T. Jos niin on , hän ei tarvitse rippi-isää . Koska hän on tehty taivaassa , Kyllä hän luulee olevansa paljon pidenpiäkin aikoja kuin sekunnin , jopa kymmeniä sekunteja .

        teutatess, ei voi koska minä olen kokosyntinen. Mutta minulla on ARMO , Jeesuksen Kristuksen armo , lahja vanhurskaus .


      • Aameen
        Yhteinen ymmärrys kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on kuin edellä lukee, Jeesus ei antanut kenellekään anteeksi ylösnousemisen jälkeen suoraan kahden kesken. Sauluksenkin piti mennä Ananiaan luokse Jotta saisi syntinsä anteeksi joka sen jälkeen kehotti kasteelle.

        Pietari korneliukselle jne, Näitä esimerkkejä on raamatuussa annettu yllin kyllin jotta me uskoisimme näin olevan.

        Liha tahtoo valita aina sen, mikä on lihalle helpoin.

        Olet niellyt nahkoineen ja karvoineen lestadiolaisen valheen Sauluksen kääntymisestä, koska et tunne Jumalan sanaa joka löytyy kirjoitettuna Pyhästä Raamatusta.

        Ap. t. 22:12   Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        Ap. t. 22:13   tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        Ap. t. 22:14   Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        Ap. t. 22:15   sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        ---------
        Ap. t. 22:16   Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        --------

        Ap. t. 22:17   Kun olin palannut Jerusalemiin,

        - tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
        Ap. t. 22:18   ja näin hänet.

        Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta.'

        Ap. t. 22:19   Ja minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä panin vankeuteen ja ruoskitin jokaisessa synagoogassa niitä, jotka uskoivat sinuun.
        Ap. t. 22:20   Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Ap. t. 22:21   Ja hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanain tykö.'"
        Ap. t. 22:22   Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä; mutta silloin he korottivat äänensä ja sanoivat:

        "Pois maan päältä tuommoinen! Sillä ei hän saa elää."


      • Aameen
        Aameen kirjoitti:

        Olet niellyt nahkoineen ja karvoineen lestadiolaisen valheen Sauluksen kääntymisestä, koska et tunne Jumalan sanaa joka löytyy kirjoitettuna Pyhästä Raamatusta.

        Ap. t. 22:12   Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        Ap. t. 22:13   tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        Ap. t. 22:14   Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        Ap. t. 22:15   sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        ---------
        Ap. t. 22:16   Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        --------

        Ap. t. 22:17   Kun olin palannut Jerusalemiin,

        - tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
        Ap. t. 22:18   ja näin hänet.

        Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta.'

        Ap. t. 22:19   Ja minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä panin vankeuteen ja ruoskitin jokaisessa synagoogassa niitä, jotka uskoivat sinuun.
        Ap. t. 22:20   Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Ap. t. 22:21   Ja hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanain tykö.'"
        Ap. t. 22:22   Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä; mutta silloin he korottivat äänensä ja sanoivat:

        "Pois maan päältä tuommoinen! Sillä ei hän saa elää."

        Lestadiolaisista läheskään kaikki eivät tunne Jeesusta. Jeesus on nimittäin JUMALAN SANA ITSE, elävänä ja kuolleista ylösnousseena Vapahtajana.

        Mutta joka ei Jumalan sanaan usko, vaan luottaa 1800 luvun lukutaidottomien vaarien opetuksiin, turhentaa ja pilkkaa Jumalan sanaa ja Pyhiä Sakramentteja, eihän sellainen tule Jeesusta tuntemaan. Jälki kyllä näkyykin vahvana ja iljettävänä omavanhurskautena, joka panee heidät pilkkaamaan tuomitsemaan Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyjä Jumalan lapsia.


      • puhdasta sanaa vastaan
        Aameen kirjoitti:

        Olet niellyt nahkoineen ja karvoineen lestadiolaisen valheen Sauluksen kääntymisestä, koska et tunne Jumalan sanaa joka löytyy kirjoitettuna Pyhästä Raamatusta.

        Ap. t. 22:12   Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        Ap. t. 22:13   tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        Ap. t. 22:14   Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        Ap. t. 22:15   sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        ---------
        Ap. t. 22:16   Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        --------

        Ap. t. 22:17   Kun olin palannut Jerusalemiin,

        - tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
        Ap. t. 22:18   ja näin hänet.

        Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta.'

        Ap. t. 22:19   Ja minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä panin vankeuteen ja ruoskitin jokaisessa synagoogassa niitä, jotka uskoivat sinuun.
        Ap. t. 22:20   Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Ap. t. 22:21   Ja hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanain tykö.'"
        Ap. t. 22:22   Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä; mutta silloin he korottivat äänensä ja sanoivat:

        "Pois maan päältä tuommoinen! Sillä ei hän saa elää."

        Ole vaiti ei ole mitään merkitystä mitä mieltä sinä yksin olet.


      • Kyllä nämä asiat tiedetään
        Aameen kirjoitti:

        Lestadiolaisista läheskään kaikki eivät tunne Jeesusta. Jeesus on nimittäin JUMALAN SANA ITSE, elävänä ja kuolleista ylösnousseena Vapahtajana.

        Mutta joka ei Jumalan sanaan usko, vaan luottaa 1800 luvun lukutaidottomien vaarien opetuksiin, turhentaa ja pilkkaa Jumalan sanaa ja Pyhiä Sakramentteja, eihän sellainen tule Jeesusta tuntemaan. Jälki kyllä näkyykin vahvana ja iljettävänä omavanhurskautena, joka panee heidät pilkkaamaan tuomitsemaan Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyjä Jumalan lapsia.

        Uskonasiat alkaa olla aika sekaisin. Sinä tässä lukutaidoton olet ja vielä ymmärtämätön näissä korkeissa asioissa.


      • Luterilainen....
        puhdasta sanaa vastaan kirjoitti:

        Ole vaiti ei ole mitään merkitystä mitä mieltä sinä yksin olet.

        Tämä on vapaa maa.
        Jokainen saa uskoa miten tahtoo.

        Tämän palstan aloitus oli Lutherin omaa tekstiä.
        Kysyn nyt teiltä uskon vääristelijöiltä:

        Kun esikoisten vanhimmat sanovat pitävänsä kiinni Lutherin opista ja tunnustuskirjoista, niin MITÄ SE MERKITSEE??

        - sitäkö että te saatte selittää omia
        oppejanne tunnustukirjoja, Lutheria ja
        lopulta raamattua vastaan?

        - esikoisten vanhimpien kirje Ruotsin kirkon
        johdolle onkin vain vitsi, luterilainen
        tunnustus on hylätty esikoisuudessa?

        - jokainen teistä vastaa sanoistaan täällä.


      • Sanottua
        Aameen kirjoitti:

        Lestadiolaisista läheskään kaikki eivät tunne Jeesusta. Jeesus on nimittäin JUMALAN SANA ITSE, elävänä ja kuolleista ylösnousseena Vapahtajana.

        Mutta joka ei Jumalan sanaan usko, vaan luottaa 1800 luvun lukutaidottomien vaarien opetuksiin, turhentaa ja pilkkaa Jumalan sanaa ja Pyhiä Sakramentteja, eihän sellainen tule Jeesusta tuntemaan. Jälki kyllä näkyykin vahvana ja iljettävänä omavanhurskautena, joka panee heidät pilkkaamaan tuomitsemaan Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyjä Jumalan lapsia.

        mutta aivan totta. jumala on hylännyt heidät omaanvanhurskauteensa ja täydelliseen tietämättömyyteensä opillisista asioista.
        uusia fariseuksia, jotka kerskuvat sillä, että ovat Aabrahamin lapsia. Sitä he eivät ole, koska Kristuksen sisällinen tunteminen puuttuu.

        He myyvät parannustaan Jumalalle, mutta Herra ei tule sitä ostamaan. Hän antaa häävaatteet lahjaksi.


      • Tämä on tosi
        Luterilainen.... kirjoitti:

        Tämä on vapaa maa.
        Jokainen saa uskoa miten tahtoo.

        Tämän palstan aloitus oli Lutherin omaa tekstiä.
        Kysyn nyt teiltä uskon vääristelijöiltä:

        Kun esikoisten vanhimmat sanovat pitävänsä kiinni Lutherin opista ja tunnustuskirjoista, niin MITÄ SE MERKITSEE??

        - sitäkö että te saatte selittää omia
        oppejanne tunnustukirjoja, Lutheria ja
        lopulta raamattua vastaan?

        - esikoisten vanhimpien kirje Ruotsin kirkon
        johdolle onkin vain vitsi, luterilainen
        tunnustus on hylätty esikoisuudessa?

        - jokainen teistä vastaa sanoistaan täällä.

        Näen asian juuri toisin päin kirkko on hylännyt tunnustuskirjat jo satoja vuosia sitten, nyt kirkko pitää vain tunnustuskirjojen pelkistä kansista kynsin ja hampain kiinni. Sisällöstä heillä ei ole koskaan ollutkaan mitään kiinni pitämistä.

        Annetaan Lutherin olla siinä kunniassa missä sen kuuluukin olla. Mutta täällä on raamatun sanan vääristelijöitä aivan kyllin. Raamatusta ja uskosta puhutaan mutta elämällään se kuitenkin kielletään.


      • sinun kijroituksesi
        Tämä on tosi kirjoitti:

        Näen asian juuri toisin päin kirkko on hylännyt tunnustuskirjat jo satoja vuosia sitten, nyt kirkko pitää vain tunnustuskirjojen pelkistä kansista kynsin ja hampain kiinni. Sisällöstä heillä ei ole koskaan ollutkaan mitään kiinni pitämistä.

        Annetaan Lutherin olla siinä kunniassa missä sen kuuluukin olla. Mutta täällä on raamatun sanan vääristelijöitä aivan kyllin. Raamatusta ja uskosta puhutaan mutta elämällään se kuitenkin kielletään.

        ei voi muuta kuin nauraa!!!


      • maalainen..
        Tämä on tosi kirjoitti:

        Näen asian juuri toisin päin kirkko on hylännyt tunnustuskirjat jo satoja vuosia sitten, nyt kirkko pitää vain tunnustuskirjojen pelkistä kansista kynsin ja hampain kiinni. Sisällöstä heillä ei ole koskaan ollutkaan mitään kiinni pitämistä.

        Annetaan Lutherin olla siinä kunniassa missä sen kuuluukin olla. Mutta täällä on raamatun sanan vääristelijöitä aivan kyllin. Raamatusta ja uskosta puhutaan mutta elämällään se kuitenkin kielletään.

        Mää en naura. Mua säälittää nää reppanat.
        näiden varassa esikosuus mätänee.

        Tätä se on ku hengellinen viha, tyytymättömyys omaan itseen ja täydellinen tietämättömyys opillisista asiosta muhii samassa päässä.
        Lutterista näille ei kannata kertoa mitään.


      • Kyllä näin sen täytyykin olla
        Tämä on tosi kirjoitti:

        Näen asian juuri toisin päin kirkko on hylännyt tunnustuskirjat jo satoja vuosia sitten, nyt kirkko pitää vain tunnustuskirjojen pelkistä kansista kynsin ja hampain kiinni. Sisällöstä heillä ei ole koskaan ollutkaan mitään kiinni pitämistä.

        Annetaan Lutherin olla siinä kunniassa missä sen kuuluukin olla. Mutta täällä on raamatun sanan vääristelijöitä aivan kyllin. Raamatusta ja uskosta puhutaan mutta elämällään se kuitenkin kielletään.

        Asiallisesti kirjoitettu, kyllä se varmasti näin on.


      • Aameen
        Kyllä nämä asiat tiedetään kirjoitti:

        Uskonasiat alkaa olla aika sekaisin. Sinä tässä lukutaidoton olet ja vielä ymmärtämätön näissä korkeissa asioissa.

        Jos tässä jollakin viiraa niin kyllä se on sinulla. Omavanhurskaus etstää uskomasta asianomaisen omaa todistusta. Ei ole ihme että ollaan tässä tilanteessa, kun ei Raamattua lueta lainkaan.


      • Aameen
        Sanottua kirjoitti:

        mutta aivan totta. jumala on hylännyt heidät omaanvanhurskauteensa ja täydelliseen tietämättömyyteensä opillisista asioista.
        uusia fariseuksia, jotka kerskuvat sillä, että ovat Aabrahamin lapsia. Sitä he eivät ole, koska Kristuksen sisällinen tunteminen puuttuu.

        He myyvät parannustaan Jumalalle, mutta Herra ei tule sitä ostamaan. Hän antaa häävaatteet lahjaksi.

        Usko Jeesukseen on ainut todellinen parannus.
        Hän on AINUT tie, totuus ja elämä.


      • Aameen
        puhdasta sanaa vastaan kirjoitti:

        Ole vaiti ei ole mitään merkitystä mitä mieltä sinä yksin olet.

        Ei voi muuta kuin säälivästi nauraa.

        Omavanhurskaus Perinnekristillisyys ja sairaanloinen laiskuus Jumalan sanan lukemisessa estää sinua näkemästä pätkääkään eteesi.

        Kavereira sinulla riittää lestadiolaisuudessa kyllä. On suoranainen ihme että selitetään välittömästi pois se mitä juuri on Raamatusta lukenut.


      • Aameen
        Tämä on tosi kirjoitti:

        Näen asian juuri toisin päin kirkko on hylännyt tunnustuskirjat jo satoja vuosia sitten, nyt kirkko pitää vain tunnustuskirjojen pelkistä kansista kynsin ja hampain kiinni. Sisällöstä heillä ei ole koskaan ollutkaan mitään kiinni pitämistä.

        Annetaan Lutherin olla siinä kunniassa missä sen kuuluukin olla. Mutta täällä on raamatun sanan vääristelijöitä aivan kyllin. Raamatusta ja uskosta puhutaan mutta elämällään se kuitenkin kielletään.

        Alappa lukea niin muomaat kuinka paljon sinua on höynäytetty, ja koko ajan höynäytetään. Lakihenkisyyteen painuneessa liikkeessä koko elämänsä eläneen on todella vapauttavaa lukea mitä Luther on opettanut. Putoaa suomukset silmiltä, kuten Saulukselta aikanaan. Sen jälkeen jo voikin USKOA syntien anteeksiantamukseen, niin kuin uskontunnustuksessa tunnustamme.


      • Aameen
        teutatess kirjoitti:

        Jeesus oli täysi Jumala jo ennen kuin edes maailmaan luotiin .
        Kyllä JUMALA ja KRISTUS sen tiesivät , ajattele vaan kuka sen olisi silloin uskonut , kun Kristukseenkin uskominen oli täysityö silloin , ja monille vieläkin .

        Se on kurjaa kun emme, tiedä toisen viisaudesta palonkaan, Olisi jotenkin helpompi keskustella jos tuota tietoa olisi .

        Sen sijaan että perehtyisimme ihmisten "viisauteen", meidän tulee rukoilla että kaikki syntiset tulisivat tuntemaan Jeesuksen Kristuksen OMANA Vapahtajanaan.

        Silloin ei tule riitoja eikä kamppauksia lainkaan, kun koolla on vain armahdettuja syntisiä jotka ylistävät Häntä joka heille valmiin autuuden lahjoitti.

        Hallelujaa kiitos Jeesus!!


      • teutatess
        Aameen kirjoitti:

        Olet niellyt nahkoineen ja karvoineen lestadiolaisen valheen Sauluksen kääntymisestä, koska et tunne Jumalan sanaa joka löytyy kirjoitettuna Pyhästä Raamatusta.

        Ap. t. 22:12   Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        Ap. t. 22:13   tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        Ap. t. 22:14   Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        Ap. t. 22:15   sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        ---------
        Ap. t. 22:16   Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        --------

        Ap. t. 22:17   Kun olin palannut Jerusalemiin,

        - tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
        Ap. t. 22:18   ja näin hänet.

        Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta.'

        Ap. t. 22:19   Ja minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä panin vankeuteen ja ruoskitin jokaisessa synagoogassa niitä, jotka uskoivat sinuun.
        Ap. t. 22:20   Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Ap. t. 22:21   Ja hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanain tykö.'"
        Ap. t. 22:22   Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä; mutta silloin he korottivat äänensä ja sanoivat:

        "Pois maan päältä tuommoinen! Sillä ei hän saa elää."

        Tässä olevan lisäksi , on toinenkin kertomus Paavalin kääntymisetä Ap.t. 9:6-16. Jossa kerrotaan pietarin Rukouksesta, nälästä , hurmoksesta , ja taivaalta näytettyyn liinaan jossa on Jeesuksen valitsemia eläimiä joita Kristitty voi syödä .

        sekä Ap.t 22:12-19
        Mikä kertomus on vallan tosi (aameen) on johdattanut meidät jälleen kerran perille .
        Jos sinä sen uskot vahvast , niin et tule petetyks . Muut päässeet helvetin vaivast ,tulleet Taivaas vedetyks .


      • Tätäkö halusit kertoa
        Aameen kirjoitti:

        Olet niellyt nahkoineen ja karvoineen lestadiolaisen valheen Sauluksen kääntymisestä, koska et tunne Jumalan sanaa joka löytyy kirjoitettuna Pyhästä Raamatusta.

        Ap. t. 22:12   Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        Ap. t. 22:13   tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        Ap. t. 22:14   Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        Ap. t. 22:15   sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        ---------
        Ap. t. 22:16   Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        --------

        Ap. t. 22:17   Kun olin palannut Jerusalemiin,

        - tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
        Ap. t. 22:18   ja näin hänet.

        Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta.'

        Ap. t. 22:19   Ja minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä panin vankeuteen ja ruoskitin jokaisessa synagoogassa niitä, jotka uskoivat sinuun.
        Ap. t. 22:20   Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Ap. t. 22:21   Ja hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanain tykö.'"
        Ap. t. 22:22   Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä; mutta silloin he korottivat äänensä ja sanoivat:

        "Pois maan päältä tuommoinen! Sillä ei hän saa elää."

        Hölynpölyä Sauluksesta
        Aameen 1.3.2008 klo 20.35
           Olet niellyt nahkoineen ja karvoineen lestadiolaisen valheen Sauluksen kääntymisestä, koska et tunne Jumalan sanaa joka löytyy kirjoitettuna Pyhästä Raamatusta.

        "Pois maan päältä tuommoinen, sillä ei hän saa elää".


      • teutatess
        Tätäkö halusit kertoa kirjoitti:

        Hölynpölyä Sauluksesta
        Aameen 1.3.2008 klo 20.35
           Olet niellyt nahkoineen ja karvoineen lestadiolaisen valheen Sauluksen kääntymisestä, koska et tunne Jumalan sanaa joka löytyy kirjoitettuna Pyhästä Raamatusta.

        "Pois maan päältä tuommoinen, sillä ei hän saa elää".

        Tuon otsikon tein vain sitä varten, että olisin päässyt tiettyyn viesti rakoon . mutta se ei onnistunut, hölynpölyä se vain ei ollut .

        Pois maan päältä tuommoinen , sillä ei hän saa elää . Tämän tapaisia huutoja kuului väkijoukosta, kun he olisi haluneet Paavalin teilata .


      • Tutkija..
        Aameen kirjoitti:

        Ei voi muuta kuin säälivästi nauraa.

        Omavanhurskaus Perinnekristillisyys ja sairaanloinen laiskuus Jumalan sanan lukemisessa estää sinua näkemästä pätkääkään eteesi.

        Kavereira sinulla riittää lestadiolaisuudessa kyllä. On suoranainen ihme että selitetään välittömästi pois se mitä juuri on Raamatusta lukenut.

        12. Ja hän näki näyssä yhden miehen, nimeltä Ananias, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän sais näkönsä jälleen.

        17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.

        *Hän laittoi molemmat kätensä Sauluksen päälle, tämä kuului apostoliseen anteeksi antamiseen.

        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.

        * Hänet viimeiseksi kastettiin.


      • aameeeeen
        Tutkija.. kirjoitti:

        12. Ja hän näki näyssä yhden miehen, nimeltä Ananias, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän sais näkönsä jälleen.

        17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.

        *Hän laittoi molemmat kätensä Sauluksen päälle, tämä kuului apostoliseen anteeksi antamiseen.

        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.

        * Hänet viimeiseksi kastettiin.

        Tässä ei ole mitään väittelemistä.
        Paavali kertoo itse, että Kristus opetti häntä, ei kukaan veljistä.
        Lukekaa Galatalaiskirjeestä.


      • Aameen
        Tutkija.. kirjoitti:

        12. Ja hän näki näyssä yhden miehen, nimeltä Ananias, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän sais näkönsä jälleen.

        17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.

        *Hän laittoi molemmat kätensä Sauluksen päälle, tämä kuului apostoliseen anteeksi antamiseen.

        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.

        * Hänet viimeiseksi kastettiin.

        Tässä ei ole minulla mitään kiistelemistä, vaan sinulla joka käännät Sauluksen todistuksen päälaelleen.

        Niinkuin Saulus itse kertoo, niin luonnollinen näkö hänelle palautui JUMALAN LUPAUKSEN MUKAISESTI Ananiaan kättenpäällepanemisen kautta.

        Tämän jälkeen Ananias kehoitti, (niin kuin Raamattu sanoo), Saulusta menemään viipymättä kasteelle.

        Miksi?

        Saulus vastaa itse tähän kysymykseen: ->

        Ap. t. 22:16   Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Jumalan sanaa ei saa vähäisessäkääm määrin alkaa vääristelemään. Tämä on ollut vakava synti lestadiolaisuudessa, myös esikoislestadiolaisuudessa, ...

        ... tulkita Raamattua omaan korvasyyhyynsä.


      • Aameen
        aameeeeen kirjoitti:

        Tässä ei ole mitään väittelemistä.
        Paavali kertoo itse, että Kristus opetti häntä, ei kukaan veljistä.
        Lukekaa Galatalaiskirjeestä.

        Ei Saulus sitäkään saanut Ananiaan kautta, vaan Jumalan lupauksen tähden.

        Syntinsä Saulus sai anteeksi mentyään Kasteelle.
        Tähän Ananias häntä kehoitti.
        ---------
        Tämä paljastaa lestadiolaisten ovelan valheen. Jos Salus olisi saanut syntinsä anteeksi Ananiaan kättenpäällepanemisen kautta, niin miksi Ananias olisi kehoittanut Sauluksen menemään heti näön palauduttua kasteelle, "jotta synnit pyyhittäisiin pois."

        Opetus Sauluksen syntien anteeksisaamisesta Ananiaan kättenpäällepanemisen kautta, on täysin väärää Raamatun tulkintaa. Ihmisoppia sekin!

        En tiedä itkisinkö vain nauraisinko? Mutta vääriä tulkintojanne teidän on turha minulle yrittää syöttää.

        Yhä enemmän minulle alkaa kirkastumaan sekin mysteerio, miksi lestadiolainen liike on kuoriutunut ajan saatossa kuin sipuli.

        Kristuksesta on luovuttu, ja sen sijasta on palvottu ihmisiä ja julistettu Jumalan sanan sekaan ihmisoppeja. Sikäli ikävä asia, että valtaosa liikkeen ihmisistä kuitenkin uskoo edelleen Kristukseen, ja rakentaa autuutensa toivon häneen.


      • Aameen kirjoitti:

        Lestadiolaisista läheskään kaikki eivät tunne Jeesusta. Jeesus on nimittäin JUMALAN SANA ITSE, elävänä ja kuolleista ylösnousseena Vapahtajana.

        Mutta joka ei Jumalan sanaan usko, vaan luottaa 1800 luvun lukutaidottomien vaarien opetuksiin, turhentaa ja pilkkaa Jumalan sanaa ja Pyhiä Sakramentteja, eihän sellainen tule Jeesusta tuntemaan. Jälki kyllä näkyykin vahvana ja iljettävänä omavanhurskautena, joka panee heidät pilkkaamaan tuomitsemaan Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyjä Jumalan lapsia.

        ...Sauluksen kanssa, niin. Mutta luepas, mitä he keskustelivat: Apt.9

        4. Ja hän lankesi maahan ja kuuli äänen hänelle sanovan: Saul, Saul, miksi vainoot minua?
        5. Mutta hän sanoi: kuka sinä olet, Herra? Ja Herra sanoi: minä olen Jesus, jota sinä vainoot: työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
        6. Niin hän vapisi, hämmästyi ja sanoi: Herra, mitäs minua tahdot tekemään? Ja Herra sanoi hänelle: nouse ja mene kaupunkiin; siellä sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän.

        Jeesus siis antoi sen neuvon, että Sauluksen piti mennä kaupunkiin, siellä hän saisi kuulla, mitä on tehtävä. Jeesus ei siis julistanut Saulukselle evankeliumia, vaan antoi sen Ananiaan tehtäväksi.


      • Tahvonen kirjoitti:

        ...Sauluksen kanssa, niin. Mutta luepas, mitä he keskustelivat: Apt.9

        4. Ja hän lankesi maahan ja kuuli äänen hänelle sanovan: Saul, Saul, miksi vainoot minua?
        5. Mutta hän sanoi: kuka sinä olet, Herra? Ja Herra sanoi: minä olen Jesus, jota sinä vainoot: työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
        6. Niin hän vapisi, hämmästyi ja sanoi: Herra, mitäs minua tahdot tekemään? Ja Herra sanoi hänelle: nouse ja mene kaupunkiin; siellä sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän.

        Jeesus siis antoi sen neuvon, että Sauluksen piti mennä kaupunkiin, siellä hän saisi kuulla, mitä on tehtävä. Jeesus ei siis julistanut Saulukselle evankeliumia, vaan antoi sen Ananiaan tehtäväksi.

        tästä nyt vetää johtopäätöksen:
        Jumala ilmoittaa Siperian mummolle, että Lappeenrannassa on lähin rukoushuone, jossa tiedetään, miten pelastutaan, mene sinne?


      • Jolla tervettä ymmärrystä
        Tahvonen kirjoitti:

        ...Sauluksen kanssa, niin. Mutta luepas, mitä he keskustelivat: Apt.9

        4. Ja hän lankesi maahan ja kuuli äänen hänelle sanovan: Saul, Saul, miksi vainoot minua?
        5. Mutta hän sanoi: kuka sinä olet, Herra? Ja Herra sanoi: minä olen Jesus, jota sinä vainoot: työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
        6. Niin hän vapisi, hämmästyi ja sanoi: Herra, mitäs minua tahdot tekemään? Ja Herra sanoi hänelle: nouse ja mene kaupunkiin; siellä sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän.

        Jeesus siis antoi sen neuvon, että Sauluksen piti mennä kaupunkiin, siellä hän saisi kuulla, mitä on tehtävä. Jeesus ei siis julistanut Saulukselle evankeliumia, vaan antoi sen Ananiaan tehtäväksi.

        Tässä on selkeästi sanottu miten se on Sauluksen kohdalla.

        Mutta täällä on muutama joka väkisin kääntää ja vääntää raamatun sanaa, jotta hänen oman mielensä mukaan, jotta saisi Paavali/Saulus kääntymisen yksin Kasteen varaan. Tälläinen on omanvanhurskauden mustahenki ei kaihda edes raamatun väärentämistä.


      • Hengellisestä sokeudesta ja...
        Aameen kirjoitti:

        Ei Saulus sitäkään saanut Ananiaan kautta, vaan Jumalan lupauksen tähden.

        Syntinsä Saulus sai anteeksi mentyään Kasteelle.
        Tähän Ananias häntä kehoitti.
        ---------
        Tämä paljastaa lestadiolaisten ovelan valheen. Jos Salus olisi saanut syntinsä anteeksi Ananiaan kättenpäällepanemisen kautta, niin miksi Ananias olisi kehoittanut Sauluksen menemään heti näön palauduttua kasteelle, "jotta synnit pyyhittäisiin pois."

        Opetus Sauluksen syntien anteeksisaamisesta Ananiaan kättenpäällepanemisen kautta, on täysin väärää Raamatun tulkintaa. Ihmisoppia sekin!

        En tiedä itkisinkö vain nauraisinko? Mutta vääriä tulkintojanne teidän on turha minulle yrittää syöttää.

        Yhä enemmän minulle alkaa kirkastumaan sekin mysteerio, miksi lestadiolainen liike on kuoriutunut ajan saatossa kuin sipuli.

        Kristuksesta on luovuttu, ja sen sijasta on palvottu ihmisiä ja julistettu Jumalan sanan sekaan ihmisoppeja. Sikäli ikävä asia, että valtaosa liikkeen ihmisistä kuitenkin uskoo edelleen Kristukseen, ja rakentaa autuutensa toivon häneen.

        Tämä paljastaa lestadiolaisten ovelan valheen. Jos Salus olisi saanut syntinsä anteeksi Ananiaan kättenpäällepanemisen kautta, niin miksi Ananias olisi kehoittanut Sauluksen menemään heti näön palauduttua kasteelle, "jotta synnit pyyhittäisiin pois." Aameen


        Näin vähän sinulla on ymmärrystä. Tämän ymmärtää jo peruskouluikäiset, sinä et. Tätä samaa jauhat viikosta toiseen. Vaikka raamatussa lukee selvästi miten se on juuri tuolla on jotkut kirjoittaneet kin sen tänne.


      • Aameen
        Hengellisestä sokeudesta ja... kirjoitti:

        Tämä paljastaa lestadiolaisten ovelan valheen. Jos Salus olisi saanut syntinsä anteeksi Ananiaan kättenpäällepanemisen kautta, niin miksi Ananias olisi kehoittanut Sauluksen menemään heti näön palauduttua kasteelle, "jotta synnit pyyhittäisiin pois." Aameen


        Näin vähän sinulla on ymmärrystä. Tämän ymmärtää jo peruskouluikäiset, sinä et. Tätä samaa jauhat viikosta toiseen. Vaikka raamatussa lukee selvästi miten se on juuri tuolla on jotkut kirjoittaneet kin sen tänne.

        Mutta kun sinäkään reppana et lue Jumalan sanaa Raamatustasi, vaan sepittelet edelleen tätä perinteistä ihmisten keksimää satua.

        :-)))) voi tule ja puserra!!


      • Ol Vait
        Jolla tervettä ymmärrystä kirjoitti:

        Tässä on selkeästi sanottu miten se on Sauluksen kohdalla.

        Mutta täällä on muutama joka väkisin kääntää ja vääntää raamatun sanaa, jotta hänen oman mielensä mukaan, jotta saisi Paavali/Saulus kääntymisen yksin Kasteen varaan. Tälläinen on omanvanhurskauden mustahenki ei kaihda edes raamatun väärentämistä.

        Älä vääristele totuutta. Sinusta näkee heti, että et ole Raamattuasi ikinä avannut.


      • tyhmä kysyy
        Tahvonen kirjoitti:

        ...Sauluksen kanssa, niin. Mutta luepas, mitä he keskustelivat: Apt.9

        4. Ja hän lankesi maahan ja kuuli äänen hänelle sanovan: Saul, Saul, miksi vainoot minua?
        5. Mutta hän sanoi: kuka sinä olet, Herra? Ja Herra sanoi: minä olen Jesus, jota sinä vainoot: työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
        6. Niin hän vapisi, hämmästyi ja sanoi: Herra, mitäs minua tahdot tekemään? Ja Herra sanoi hänelle: nouse ja mene kaupunkiin; siellä sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän.

        Jeesus siis antoi sen neuvon, että Sauluksen piti mennä kaupunkiin, siellä hän saisi kuulla, mitä on tehtävä. Jeesus ei siis julistanut Saulukselle evankeliumia, vaan antoi sen Ananiaan tehtäväksi.

        Valehteleeko siis Paavali Galatalaiskirjeessä?


      • LandepaukkuX
        vihne kirjoitti:

        tästä nyt vetää johtopäätöksen:
        Jumala ilmoittaa Siperian mummolle, että Lappeenrannassa on lähin rukoushuone, jossa tiedetään, miten pelastutaan, mene sinne?

        Tän takii ei lähetystyätäkää tarvita tosissaa tehr. Mitä ny vähä samanmiäliste kaa, jos vanhat postillakannet löytyy.


      • Neuvoa Antava
        tyhmä kysyy kirjoitti:

        Valehteleeko siis Paavali Galatalaiskirjeessä?

        Ne kuule tietää paljon paremmin kuin Saulus itse, mitä silloin tapahtui. Ei niien tarvii lukee Galatalaiskirjettäkään, kunhan muistaa lestadiolaisten perinteiset Jumalan sanan poisselittelyt ulkoa, niin se riittää heille.

        Suuttuvat pahukset kun heille laittaa Raamatun silmien eteen. Puhina alkaa kuulumaan, ja silmät pullistelevat raivosta kuin nautahärällä. :-))))


      • Yksinkertaisesti
        Ol Vait kirjoitti:

        Älä vääristele totuutta. Sinusta näkee heti, että et ole Raamattuasi ikinä avannut.

        *******************************************


      • Ol Vait
        Yksinkertaisesti kirjoitti:

        *******************************************

        Room. 6:3   Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        Room. 6:4   Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        Room. 6:5   Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        Room. 6:6   kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        Room. 6:7   sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.


    • teutatess

      Hän JUMALA jätti menneen ajan synnit rankaisematta .

      Hebrealais kirjeessä , niin kuin meillä on ylimmäinen pappi , joka on kulkenut läpi taivaiden . Kristus Jeesus .

      Vaikka meidän synnin tunnustus olisi kuinka , tarkka se ei koskaan kuitenkaan vapaaksi pääse tässä elämäsnsä aikana , vaan hän on jatkuvasti "samalla kertaa vanhurskas ja syntinen ". Mutta sitten Taivaassa . Hän on kaikesta kuormasta vapaa .

      • teutatess

        Room. 3:25-26 .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2188
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1673
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1500
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1453
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1322
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      219
      1203
    7. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      209
      1192
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      50
      1168
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1091
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      952
    Aihe