Nyt ajokortti halvalla

no - ajatelkaa nyt: eilen jätin oman anomukseni asianmukaisesti täytettynä, vielä 2 passikuvaa samaan pakettiin; nyt ei muuta kun kolmisen viikkoa odottelua, kun saan sen.

Ajotuntien perään ei kyselty, teoriasta sun muista nyt puhumattakaan - hinta peräti 12,50€.

Että mikäkö se kirjainyhdistelmä: ABCE.....

-------------------------------------------

Uskaltaa ne Pohjois-Koreassakin jo - ihan itse Suuren Johtajan (?) poikakin:

http://www.iltalehti.fi/popstars/200802277306568_ps.shtml

Huomenta taas kaikille, t. MM.

34

1271

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kbasa

koska vanha on havöksissä
      halvemmaksi tullee koska kirjaimia on vaan AB..
      huomenet!

• uusimisestahan tässä itsellänikin on kysymys - se wanha pinkki "pahvinen" on aika räjähtäneen oloinen nyt, enkä tunne ko. kortissa olevaa henkilöäkään...?

Näkökykyni takia sen uusin - ajaessa pitää jatkossa käyttää silmälaseja, sen korttiini tulevan lisämerkinnän takia koko touhu...

Huomenet vaan täältäkin...

• MuisQuu

Mä sain kutsun...tai KÄSKY se oli silmälekurille ajokortin vuoksi...Pahuksen sinitakit tahtoo todistuksen et mä nään ajaa autoa..Hitsin kalliiksi tulee..No tulee...Kun vaihdan uudet lasit...uusine sakoineen...on mun tietysti ihan pakko uusia myöskin koko karderoooooopi....;o))...

Häväsen fantasiaa...Sitähän kylymä maailma tarvitsee...

http://youtube.com/watch?v=issBcMberxc&feature=related

• ainakin melkein, sillä ajokorttini vaatimukset täyttyvät nykyisilläkin laseillani, mutta optikko kertoi, että uusimisen paikka olisi jo muutenkin - heiltä tietenkin....

Tottahan optikko puhui - laseillakaan en näe enää niinkuin silloin ennen....

• MuisQuu
        Man-of-Mystery kirjoitti:

ainakin melkein, sillä ajokorttini vaatimukset täyttyvät nykyisilläkin laseillani, mutta optikko kertoi, että uusimisen paikka olisi jo muutenkin - heiltä tietenkin....

Tottahan optikko puhui - laseillakaan en näe enää niinkuin silloin ennen....

joita ei nää vaikkas hommaisikin tuliterät lasit optikolla. Sitten on niitäkin asioita, joita ei edes tarvitse nähdä..Monet asiat ovat hienompia muuten vain aistittuina:o)))....

• hilda-hymy

laskin että olis pian käytävä se kakkosvaihe, ennen heinäkuun puoltaväliä.

No siinä ei ole kyllä mitään muuta hyvää, kun että pääsee luikasradalle leikkiin, siellä oli kivaa...........

Huomenta vaan....

• MuisQuu kirjoitti:

joita ei nää vaikkas hommaisikin tuliterät lasit optikolla. Sitten on niitäkin asioita, joita ei edes tarvitse nähdä..Monet asiat ovat hienompia muuten vain aistittuina:o)))....

eikä mulla ainakaan ole tässä nykymaailmassa kiire yhtikäs minnekään aistiakseni tai vaistotakseni eri asioita - eikä siinä näkökyvyllä ole mitään tekemistä.....

• MuisQuu

eikä mulla ainakaan ole tässä nykymaailmassa kiire yhtikäs minnekään aistiakseni tai vaistotakseni eri asioita - eikä siinä näkökyvyllä ole mitään tekemistä.....

menettävät herkkyyttään ja terävyyttään;o))...

Ajan saatossa ihminen on menettänyt sen aistimisen...vaistoamisen herkkyyden aikas minimiin..Hienot primitiiviset puolemme..Lapsilla on se jäljellä...

• MuisQuu
        hilda-hymy kirjoitti:

laskin että olis pian käytävä se kakkosvaihe, ennen heinäkuun puoltaväliä.

No siinä ei ole kyllä mitään muuta hyvää, kun että pääsee luikasradalle leikkiin, siellä oli kivaa...........

Huomenta vaan....

kasikympin lätkäläisiä, joilla ei ollut mitään kakkosvaihetta;o))...

• hilda-hymy
        MuisQuu kirjoitti:

kasikympin lätkäläisiä, joilla ei ollut mitään kakkosvaihetta;o))...

en mä kauheesti ymmärrä sitä kakkosvaihetta...

Jos mä olen vajaassa kahessa vuodessa ajanut jotain reilusti 30 000 kilsaa, niin eiks sen pitäis riittää....

• MuisQuu
        hilda-hymy kirjoitti:

en mä kauheesti ymmärrä sitä kakkosvaihetta...

Jos mä olen vajaassa kahessa vuodessa ajanut jotain reilusti 30 000 kilsaa, niin eiks sen pitäis riittää....

Taitaa raha puhua tässäkin asiassa...;o)...

• hilda-hymy
        MuisQuu kirjoitti:

Taitaa raha puhua tässäkin asiassa...;o)...

on sellanen vakaa mielipide...

Vähänkö ottaa päästä, ei ole voinut ajaa kun kotteropaskaruppana pitäis viedä korjaamoon....

Ja just nyt on ollut ihan helkutin tiukkaa, mut jos pian olis muutama satanen ylimäärästä..

Helkutinmoiset ajohalut olis........

• MuisQuu
        hilda-hymy kirjoitti:

on sellanen vakaa mielipide...

Vähänkö ottaa päästä, ei ole voinut ajaa kun kotteropaskaruppana pitäis viedä korjaamoon....

Ja just nyt on ollut ihan helkutin tiukkaa, mut jos pian olis muutama satanen ylimäärästä..

Helkutinmoiset ajohalut olis........

kokemusta karttuu:o))

Sun pitäis päästä ajalee mun entiselle kotipaikalle...Sukkuloimaan rekkojen väliin...On muuten kamala kokemus...Ainakin talvisin:o/...

• hilda-hymy
        MuisQuu kirjoitti:

kokemusta karttuu:o))

Sun pitäis päästä ajalee mun entiselle kotipaikalle...Sukkuloimaan rekkojen väliin...On muuten kamala kokemus...Ainakin talvisin:o/...

sukkuloitua niidenkin kanssa......

Oikeestaan mä en pidä niitä kauheen pahana, ammattitaitoset kuskit ja silleen....

Enemmän mua karmii oma ajotapani ekana kesänä, voi viude, muutama rekkakuski varmaan sai slaagin ja kiros mut alimpaan helvettiin...

Mä olen oppinut ainaskin kunnioittamaan isompia....

• MuisQuu
        hilda-hymy kirjoitti:

sukkuloitua niidenkin kanssa......

Oikeestaan mä en pidä niitä kauheen pahana, ammattitaitoset kuskit ja silleen....

Enemmän mua karmii oma ajotapani ekana kesänä, voi viude, muutama rekkakuski varmaan sai slaagin ja kiros mut alimpaan helvettiin...

Mä olen oppinut ainaskin kunnioittamaan isompia....

Ne venäläiset rekkakuskit ja kilometrien pituiset jonot...huijuih...:o/...Siis seiskatiellä...

• hilda-hymy
        MuisQuu kirjoitti:

Ne venäläiset rekkakuskit ja kilometrien pituiset jonot...huijuih...:o/...Siis seiskatiellä...

mä ymmärrän täysin, kamalaaa......

Olen mä ajanut yhen ulkomaalaisen rekan perässä, se oli varmaan kännissä, ei voinut ohittaa kun sile ei tie riittänyt....

Voi härregyyd, että mä pelkäsin...
        Se oli jossain hevonkukussa, mulla ei ollut harmainta aavistusta missä mä olen, että olisin voinut soittaa eres polliisit....
        Olin ittekkin eksyksissä kun lepakko....

Mut nää kotimaiset on eri juttu....

• StarAngel

minut taas kutsuttiin poliisin toimesta, tai siis käskettiin...samasta syystä.
        Hups, kun unohdin koko viime vuotisen näkötarkastuksen, nyt meinaavat jo korttia hyllyttää...heh.;))

• MuisQuu
        StarAngel kirjoitti:

Hups, kun unohdin koko viime vuotisen näkötarkastuksen, nyt meinaavat jo korttia hyllyttää...heh.;))

Kaikenlaisia remontteja tulossa.....;o))))))))....Öööh...siis sit vuosien kuluttua;o))..

• MuisQuu
        hilda-hymy kirjoitti:

mä ymmärrän täysin, kamalaaa......

Olen mä ajanut yhen ulkomaalaisen rekan perässä, se oli varmaan kännissä, ei voinut ohittaa kun sile ei tie riittänyt....

Voi härregyyd, että mä pelkäsin...
        Se oli jossain hevonkukussa, mulla ei ollut harmainta aavistusta missä mä olen, että olisin voinut soittaa eres polliisit....
        Olin ittekkin eksyksissä kun lepakko....

Mut nää kotimaiset on eri juttu....

Totta muuten et nää kotomaiset rekkasuharit on ritareita maanteiden:o))..

Noita venakoita jäänyt useita autonalle..Ne hyppäävät suoraan parkkeeratusta rekasta auton eteen...Siis rekka on parkkeerattu ajotielle...Olen monta kertaa säikähtänyt ko tilanteessa...:o/..

Eksyksissä...Arvaa vaan monestikko löysin itseni rajavyöhykkeeltä..hehehe...:o/...

• ei tehdä mitään!
        StarAngel kirjoitti:

Poliisi tekee.

Opetelkaa prkl suomea!!!!!!!!!!!!!!!!!

• hilda-hymy

sulle hyvät huomenet, mutta meni hassusti....

Ihana kevätpäivä, upea auringonpaiste....

• mikään hassusti - perille tuli....*kiitos vaan*

Pikkulinnut ovat muutamana päivänä jo laulaneet -ihan kun kevät olisi jo kulman takana....?

• hilda-hymy

mikään hassusti - perille tuli....*kiitos vaan*

Pikkulinnut ovat muutamana päivänä jo laulaneet -ihan kun kevät olisi jo kulman takana....?

ihan kulman takana...

Huomenna alkaa Maaliskuu ja kevät, iiiihanaaaaa....
        Talitintit on ihan päästään pyörällä keväthurmiosta....

• rekkakuski?

Vai mitä nuo kirjaimet tarkoittaa?

• oikeuttaa ajamaan raskasta ajoneuvoyhdistelmää, siis puoli- tai täysperävaunusellaista. Linja-autoakin saan ajaa, mutta tyhjänä - muistaakseni, tai olikohan max. 8 henkeä kyydissä, mutta ABCDE kattaa kaikki ajoneuvoluokat.

>Oletko
        rekkakuski?<

Olin aikoinaan jonkin aikaa, tuo korttihan on ja pysyy tuollaisena.

• kirjaimia

oikeuttaa ajamaan raskasta ajoneuvoyhdistelmää, siis puoli- tai täysperävaunusellaista. Linja-autoakin saan ajaa, mutta tyhjänä - muistaakseni, tai olikohan max. 8 henkeä kyydissä, mutta ABCDE kattaa kaikki ajoneuvoluokat.

>Oletko
        rekkakuski?<

saa tuohon vileä lisää? Aika kakka hommaa,hyä kun pääsit eroon sellaisesta duunista. Rekkakuskeilla kasvaa vaan maha ja parta.

• &quot;ammattikortti&quot;

oikeuttaa ajamaan raskasta ajoneuvoyhdistelmää, siis puoli- tai täysperävaunusellaista. Linja-autoakin saan ajaa, mutta tyhjänä - muistaakseni, tai olikohan max. 8 henkeä kyydissä, mutta ABCDE kattaa kaikki ajoneuvoluokat.

>Oletko
        rekkakuski?<

oteta pois tietyn iän täyttyessä? ja jos terveys heikkenee voi lääkärikin siihen nykypäivänä vaikuttaa..

• &quot;ammattikortti&quot; kirjoitti:

oteta pois tietyn iän täyttyessä? ja jos terveys heikkenee voi lääkärikin siihen nykypäivänä vaikuttaa..

joskus pois - en tiedä tarkkaan, jonkun vuosimäärän täytyttyä kuljettajan ajokelpoisuutta seurataan ns. tapauskohtaisesti.

Voisin kuvitella vaikka vuosi kerrallaan periaatetta wanhojen pappojen kohdalla - jotkuthan ajavat vielä 90-vuotiaina samoja tuttuja reittejään....

Lääkärillä on painava sanansa sanottavana - ei siis pelkästään poliisiviranomaisen, kun vuosia kertyy "en-nyt-tiedä-kuinka-paljon".....?

• kävi lääkärissä

joskus pois - en tiedä tarkkaan, jonkun vuosimäärän täytyttyä kuljettajan ajokelpoisuutta seurataan ns. tapauskohtaisesti.

Voisin kuvitella vaikka vuosi kerrallaan periaatetta wanhojen pappojen kohdalla - jotkuthan ajavat vielä 90-vuotiaina samoja tuttuja reittejään....

Lääkärillä on painava sanansa sanottavana - ei siis pelkästään poliisiviranomaisen, kun vuosia kertyy "en-nyt-tiedä-kuinka-paljon".....?

uusimassa korttiaan niin se lääkäri oli väittänyt vaarille että sillä on dementtia.Vaari suuttui sille ja oli sanonut että *kirosana* itselläsi on dementtia ja lähtenyt ovet paukkuen ulos.Postissa tuli lääkäriltä kirje ja vaari sai viisi vuotta lisäaikaa ajaa.Mummua hävettää käydä nyt lääkärissä.

• kävi lääkärissä kirjoitti:

uusimassa korttiaan niin se lääkäri oli väittänyt vaarille että sillä on dementtia.Vaari suuttui sille ja oli sanonut että *kirosana* itselläsi on dementtia ja lähtenyt ovet paukkuen ulos.Postissa tuli lääkäriltä kirje ja vaari sai viisi vuotta lisäaikaa ajaa.Mummua hävettää käydä nyt lääkärissä.

"minähän en periksi anna"-periaatteella - sai kun saikin tahtonsa läpi.....

Muuten takuuvarma esimerkki siitä, kun ajaa niitä samoja, lyhyitä matkojaan eikä juuri niiltä poikkea, ja tuttu lääkäri varmaankin asialla - noinhan usein käy.

Mutta epäilemättä mummua hävettää nyt....!

• se oikeastaan aja

"minähän en periksi anna"-periaatteella - sai kun saikin tahtonsa läpi.....

Muuten takuuvarma esimerkki siitä, kun ajaa niitä samoja, lyhyitä matkojaan eikä juuri niiltä poikkea, ja tuttu lääkäri varmaankin asialla - noinhan usein käy.

Mutta epäilemättä mummua hävettää nyt....!

kun kauppaan,hiihtoladulle ja vie minua välillä kouluun jos huono ilma.Kyllä pelottaa välillä.Kerran se kääntyi valoristeyksessä väärälle kaistalle ja autoja tuli vastaan.Onneksi se ajaa vähän.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe