Suprium ja yö

punikkiruusu

Moi! Olen 30 vuotias nainen.Olen psyykkisesti sairas.Kysyisin tälläistä juttua: Onko kenelläkkään samaa ongelmaa. Syön lääkettä nmeltä suprium. Piristää paljon.Lääke sinänsä hyvä mutta kun nostin annosta 50nmilligrammasta 100:taan milligrammaan alkoi piristää niin paljon että meni yö ja päivä rytmi sekaisin.Nykyään en saa enää unuta. Tai oikeastaan saan unen vasta Klo: 4,00 aamuyöllä ja herään aamulla klo: 7,30.Niin voisko juóku kertoa minulle mistä tämä kumma juttu johtuu että en saa nukutksi yöllä.Alitin supriumin syönnin syksyllä 2004.Nyt tänäaamuna pudotin lääkkeen määrää takaisin 50 milligrammaan.Se on hyvä lääke kun sitä pystyy nostamaan ja taas laskemaan sen määrää.Aina kun minä sairastun masennkuseen en saa yöllä nukutuksi tai sitten nukun liian paljon.Onko tämä oire taas alkavasta masennuksesta kun nukahdin vasta aamuyöstä klo: 4,00??Onko se tervettä että ei saa nukutuksi yöllä?Olen harkinnut lopettaa koko lääkkeen käytön. Tunnen itseni terveeksi ja yli virkeäksi lääkkeellä. Mitä sivuvaikutuksia on jos lopettaisin koko lääkkeen käytön?Luulen että olen parantunut masennuksesta lopullisesti.Olen sairas eläkkeellä ja olen ajatellut hakea töitö ihan palkkatyöhön.Onnistusikos minulta palkkatyö? Jos jättäisin eläkkeen lepäämään?Ammatiltani olen päiväkorti avustaja.Olen punikki Sdp:n jäsen.Rankaistaanko unettomuudella minua siitä että olen Demari?Tuntuu pahalta kun ei saa unta. Ainoastaan saan nukuttua kolme ja puoli tuntia vuorokaudessa ja se on väärin.Olen vasta viimmeviikolla täyttänyt 30 vuotta. Haittaako ikä siihen miten ihminen nukkuu??Niin makaa miten petaa?? Vai oliko se toisnpäin? No eipä sitten muuta.PunikkiRuusu

5

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla

      aiheutti ylivilkkautta ja unettomuutta. Sitten todettiin maanis-depressiivisyys ja siihen Deprakine (sama kun Absenor) mieltä tasaamaan.

    • Anonyymi

      Suprium voi aiheuttaa myös ylivilkkautta joillakin. Kannattaa siirtyä toiseen lääkkeeseen. Muutenkin Suprium on ensisijaisesti antipsykoottinen eli psykoosilääke. Suosittelen myös että pyydät Mirtazapin-lääkettä 7,5mg - 15mg annoksella unettomuuteen.

    • Anonyymi

      Aloitus oli vanha, mutta aihe aina ajankohtainen.
      Taas laittoi miettimään, kun ap oli toisessa kommentissaan kirjoittanut saaneensa Debrakineä tasoittamaan Supriumin aiheuttamaa maanisuutta.
      Se on kumma, kun haittavaikutuksia hoidetaan vain lisäämällä toista lääkettä vaimentamaan toisen mahdollisia haittoja.
      Enemmän järkeä olisi vaihtaa se haittoja aiheuttava lääke kokonaan toiseen, eikä vain lisätä lääkitystä.
      Ymmärsin ainakin, että ap tarkoitti saaneensa lääkettä toisen päälle, enhän voi varma asiasta olla.

      Jo vuosikymmeniä sitten ihmettelin osastolla, kun jotkut potilaat saivat lääkkeestä pahoja lihasoireita, niskaa veti jotenkin vinoon, jatkoivat saman lääkkeen käyttöä, ja haittaa yrittivät vain lievittää jollain Ibsatolilla, jonka niin piti auttaa veto-oireisiin, vaan eipä siitä näyttänyt potilaille mitään apua olleen.
      On typerää, jos aletaan lääkkeen haittoja hoitamaan lisäämällä lääkityksiä, ajan myötä alkaa olla aika mittava lääkearsenaali käytössä.
      Noin oli ainakin ennen, miten lienee nykyään.

    • Anonyymi

      Tuntuu surulliselta. Mieluummin heitä lääkkeet vähemmälle ja puniikki pois.
      Lue paljon mukavaa kirjallisuutta ja aloita ulkona liikkuminen, että et jumiudu. Maailma tarvitsee sinua. Kuuntele hyvää radioasemaa ja tanssi vaikka yksinäsi. Älä jää töistä pois. Ihminen tarvitsee hiukan kärsimystä ja itsensä työllä väsyttämistä. Turhia maailman uutisia ei tarvitse kuunnella vaan käden huitaisulla ohittaa.
      Taistele voittoon!!

      • Anonyymi

        Oikeastaan pahinta mitä voi sanoa psyykkisesti sairaalle, on se että " ota itseäsi niskasta kiinni, lähde liikkeelle, jne ".
        Tuollainen kehotus kertoo, ettei kehottajalla ole kokemusta mt-ongelmista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2315
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1940
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1735
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      169
      1703
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe