mitä Juice mahtoi tarkoittaa

juusoko

Tanssimaalla? Mikä se Tanssimaa oli? Muuten tosi nätti biisi!

6

2851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko Tanssimaa se paikka, jonne kaikki me mennään tahtomattamme sitten joskus?
      Näin ainakin itse olen biisiä kuutioinut...
      Kappaleen nimi on kylläkin ´Tanssimaan´ levyn kannessa, että sanokaa viisaammat :)
      Ja on hieno, on !

      • Afroditen_poika

        Kyllä sen biisin nimi on "Tanssimaa" alkuperäisessä levyn kannessa. Johonkin kokoelmaan (tai saattoi olla jopa remasteroidussa Tauko-albumissa?) tuo on kuitenkin lipsahtanut väärällä nimellä "Tanssimaan".

        Olen ymmärtänyt tuon Tanssimaan käsitteen osittain samalla tavalla kuin ponimies. Olen kuitenkin ajatellut, että Tanssimaa voi tarkoittaa lisäksi myös eräänlaista oivaltamisen riemua: vaikka luulet kokeneesi jo kaiken, "vielä tulee päivä jolloin eessä häämöttää" jotain vielä suurempaa. Ajatus on mielestäni pitkälti sama kuin kappaleessa "Musta aurinko nousee".

        Ainoa kommentti jonka olen Juicelta tuosta biisistä nähnyt on Korpeisen kirjasta, jossa Juicelta kysyttiin, onko tanssi hänen mielestään ylimaallista. Juicen vastaus oli että se on hänen mielestään "tanssimaallista".


      • Afroditen_poika kirjoitti:

        Kyllä sen biisin nimi on "Tanssimaa" alkuperäisessä levyn kannessa. Johonkin kokoelmaan (tai saattoi olla jopa remasteroidussa Tauko-albumissa?) tuo on kuitenkin lipsahtanut väärällä nimellä "Tanssimaan".

        Olen ymmärtänyt tuon Tanssimaan käsitteen osittain samalla tavalla kuin ponimies. Olen kuitenkin ajatellut, että Tanssimaa voi tarkoittaa lisäksi myös eräänlaista oivaltamisen riemua: vaikka luulet kokeneesi jo kaiken, "vielä tulee päivä jolloin eessä häämöttää" jotain vielä suurempaa. Ajatus on mielestäni pitkälti sama kuin kappaleessa "Musta aurinko nousee".

        Ainoa kommentti jonka olen Juicelta tuosta biisistä nähnyt on Korpeisen kirjasta, jossa Juicelta kysyttiin, onko tanssi hänen mielestään ylimaallista. Juicen vastaus oli että se on hänen mielestään "tanssimaallista".

        Siis jotain ylimaallista jonka hoksaa sitten kun sen aika on.
        Jotenkin tuo "mereen kävely" tulee mieleen myös.
        Että irroittaudutaan turvallisesta olevasta ja hypätään jonnekkin uuteen svääriin.
        huh-huh...tulipa sanottua :)


    • Anonyymi

      Kappale on todellinen helmi.
      Ketjun aloituksesta on jo yli 11 vuotta mutta kappalehan on ajaton, sen tekemisestäkin on jo 40 vuotta. Alla Juicen nerokas vastaus ajattoman kappaleen ajattomaan kysymykseen.

      Vuonna 1990 tehtyssä erinomaisessa Juice 40 radiodokumentissa kappaleesta kerrotaan seuraavaa.

      Vuonna 1990 tehtyssä erinomaisessa Juice 40 radiodokumentissa kappaleesta kerrotaan seuraavaa.

      Harri Tuominen:

      - Onko tää Tanssimaa Juice Leskisen Satumaa?

      Juice:

      - Ei, siinä on jos nyt mennään hyvinkin metoforisiksi niin siinä voi ajatella että pitää resuta noita tanssilavoja aikansa kunnes pääsee sitten studioon tekemään sitä hommaa ettei tarvi koko ajan lähtee tonne palelemaan ja hikoilemaan. Mutta tämä nyt oli vaan metafora.

      Waldemar Wallenius:

      - Tanssimaa niminen biisi vois olla myös tanssimisesta ja tanssimisesta innostuneen maan ylistysbiisi, pohjalta Dancing in the Street. Suomihan nyt ei ole mikään niin hirveä tanssijakansa.

      Juice:

      No ei, tuossahan oli nyt soitettuna yksi välike tempolla Tempo Di Tango, että kyllähän se on siellä esillä, mutta se tosiaan on aika vähän.

    • Anonyymi

      Itselle sanoitukset kuvaavat kovin tietynlaisesta valaistumiskokemuksesta. Juice, kun oli "high roller." 😊
      Tanssimaa = Shangri La, joka löytyy myös romaanista Sininen kuu.

    • Anonyymi

      No itse käsitän Tanssimaan niin, että se on ikään kuin "Toiveiden Täyttymö". Haavemaa tai Satumaa. Molemmat myös kappaleita ja Satumaa nyt kaikkien tuntema Tango.

      Uskon, että Jussi mietti myös tanssimiseen liittyvää sanamuotoa "tanssimaan". Jätti siitä sitten vain sen ännän pois ja siitä tuli maa. Ja onhan Suomi "Tanssimaa". Tai ainakin oli joskus, kun oli niitä lavojakin enemmän vielä eikä tätä koronaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3650
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2982
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2880
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2758
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2673
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2149
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1897
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      202
      1867
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1837
    Aihe