YAMAHA FJ 1200:N HUIPPUNOPEUS

50v ikäinen motoristi

Mulla on tuollainen, vm -87 ajettu 96 tkm. Ite oon ajanut sillä 160km/h. Tuntu niin kauheelta vauhdilta että alko hirvittään. (Kölvipoikana 200 ei tuntunut missään) Paljonko tuollaisen Jammun huiput on? En oo mistään löytänyt ko tietoa.Enkä perhana kokeilla uskalla enää.

25

6991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkomaisten testien

      perusteella tuolla 230-255km/h. Kirjoita googleen "YAMAHA FJ 1200 top speed", niin löytyy tietoja!

      • suki suki

        Todellista sukkahousut jalassa noin 225 km/t


    • FJ:LLÄ myös!

      itellä -vm90 Fj 1200 ajettu jo 151tkm ... olen gps:llä tasasella saanut arvon 256km/h mittari lepäsi pohjassa ... eli kulkeepi se ...

      Joten kova peli !!

      • 50 v

        Kiitos tiodoista! Make


    • 44 v virkaveli

      Mulla oli -87 FJ 1200. Tuon vuosimallin väritys oli yksi parhaimmista mitä Jammuissa on koskaan ollut.
      Väri oli tumman sininen, melkein musta ja punainen "häivytetty" raita tankissa.
      Mun Jammu otti huippuja mittarin mukaan 265 km/h.

    • tieto ja taito vähissä

      kyllä mulla fj-1100 vm-86 kulki jotain 240, jos ei hirveesti silmät valehdellu ku oli hiukkasen iso kypärä päässä nii meinas ravistuttaa ku piru kerjäläistä=)

    • polvilumpio10

      Takavuosina ajettiin kaverin tonnikaks´satasella lusin suoralla mittarin mukaan 265 km/h. Meni kyllä takatukka sekasin.

    • valitanpojut

      Tuo fj 1200 ei kyllä mene 250 "edes" vaikka täällä moni niin hehkuttaa. Veikkaisin tehojen perusteella topiksi sellaset 230. Edes thunderace ei mene 265 vaikka kuinka luukuttais ja on huomattavasti tuota kevyempi ja tehokkaampi..

      • pojutvalittaa

        .. no ehkä ukkosässä menee just 270 jos taaaarpeeksi suoraa ja vielä hieman myötätuulta mut tuo fj sotaratsu ei nyt sentään tuollaisia kulje edes alamäessä.


      • envalita

        Omani kulkee navin mukaan 237km/h ja on todella hyvässä kunnossa. Taitaapi myös vakio välitykset loppua noihin lukemiin.


      • Jutustelija1
        envalita kirjoitti:

        Omani kulkee navin mukaan 237km/h ja on todella hyvässä kunnossa. Taitaapi myös vakio välitykset loppua noihin lukemiin.

        Envalita minäkään kun kerrot realistisia lukemia.

        Nuo tuota kovempia lupailevat ovat joko ahtaneet ja porailleet Jamppojaan tai sitten ihan vain pientä vilunkia harjoittavat täällä palstalla.

        Tuo Gpz 900 R on nopeampi kuin FJ 1200 joka on enemmän matkapyörä kuin tuo Kawasaki, eli alle 239km/h Jamppa laukkaa kun tuo Kawa menee tasan sen todellista.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Envalita minäkään kun kerrot realistisia lukemia.

        Nuo tuota kovempia lupailevat ovat joko ahtaneet ja porailleet Jamppojaan tai sitten ihan vain pientä vilunkia harjoittavat täällä palstalla.

        Tuo Gpz 900 R on nopeampi kuin FJ 1200 joka on enemmän matkapyörä kuin tuo Kawasaki, eli alle 239km/h Jamppa laukkaa kun tuo Kawa menee tasan sen todellista.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • moto-on-ekax
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Envalita minäkään kun kerrot realistisia lukemia.

        Nuo tuota kovempia lupailevat ovat joko ahtaneet ja porailleet Jamppojaan tai sitten ihan vain pientä vilunkia harjoittavat täällä palstalla.

        Tuo Gpz 900 R on nopeampi kuin FJ 1200 joka on enemmän matkapyörä kuin tuo Kawasaki, eli alle 239km/h Jamppa laukkaa kun tuo Kawa menee tasan sen todellista.

        Kawat ovat yksilöitä. Kaverit osti samanlaiset ysin kavat uutena samaan aikaan. Niiden huippunopeus ero oli 30km/h.


      • Jutustelija1
        moto-on-ekax kirjoitti:

        Kawat ovat yksilöitä. Kaverit osti samanlaiset ysin kavat uutena samaan aikaan. Niiden huippunopeus ero oli 30km/h.

        Yksi fakta yseistä on se että niissä kaasuun vastaaminen vaihtelee keskimääräistä enemmän.


    • Pappa 55v.

      Olen nyt omalla FJ:llä ajellut aika tarkkaan 98500Km,ja voin varmuudella sanoa että tämä ko.mopo kulki navin mukaan 249Kmh.Tämä testi tapahtui 9.tiellä Loimaalla viime kesän lopulla.Ilma oli sellainen syyskuun kuulaankostea keli,ja lämpötila n.15c.(tie oli kuiva)
      Tänäkesänä olen saanut sen kulkemaan karvan alle 240 ilman ollessa sellainen kesäisen kaunis,ja lämpötila n.20c ja turpa oli niin litussa tankkiavasten kuin olla voi,samoin polvet tiukasti mopon kupeissa kiinni.Että kyllä vanha Jammu ihan riittävästi kulkee,ainakin mulle riittää,ei ole meinaan yksikään boxeri BMW pärjännyt,vaikka mitä Randy Mamola tekstejä kyljessä luki.

      • mettähallituskutsuu

        Tuollasia nopeuksia ku ajelet niin KUKAAN täyspäinen ei tule perässä :)


    • fj 1200..

      se riittää että on vääntöä hyvin, viis älyttömät nopeudet, yamaha fj 1200 on järkipyörä..

    • hikiä

      itse olen ajanu mittarin mukaan 260 tasaista menoa

    • Jos on kunnossa niin ottaa mittariin 270 km/h todellista vähän yli 240 km/h(244) Mitattu poliisin tutkalla varalaskupaikalla.( 1800€ sakot ja 6kk kortti pois.)
      Pyörä oli n. 60t km ajettu. Muute ihan orkkis mutta etujouset vaihdettu jäykempiin(suosittelen). Jos paikat on kunnossa niin menee kuin juna tappiin saakka.
      Viiden tuhannen kierroksen jälkeen kierroslukumittarista tulee litramittari . Kulutus nousee litran /tuhatkierrosta lisää.
      FJ 1200vm- 89 oli minulla 8 vuotta ja jos siinä olis kartaani niin olis vieläkin.

    • LaabanC

      Mittarin mukaan 230 viime kesällä autobahnilla, eikä ollut vielä tuppi nurin. Aika hyvin, kun pyörällä on ajettu yli 230000 konetta aukomatta ja menoa jarruttamassa touringpleksi ja sivulaukut.

    • HDonly

      HD starttimoottorissa enemän tehoja, menkää lopultakin ostamaan laatu pyörä alle!

      • Hehhehjuu

        Pudotan sun pupusen Honda CB 450:llä vm -74 viritettynä tankillisella Nesteen 98 oktaanista...


    • mulkvist12

      Specsien mukaan kulkee 244 ja 0-100 3.4s. En ole itse uskaltanut kokeilla, mutta pojat sanoo, että 1100 Susuki olis vielä vähä villimpi.

    • Bruutus11v
    • Anonyymi

      Hei,ajoin Joensuun lentokentällä parikymmentä vuotta sitten mittarin tappiin.todellista 233 saatiin.yli satatuhatta ajettu pyörä alkoi seuraava kesän uusinnassa 'voblaamaan' poliisi käytössä kuulemma noilla kilometrillä alkoi teräsputkirunko väsymään ,siitä johtui,onneksi kuitenkin silloin oikeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe