Saako jousimiehesta kasvatettua ihmisen?

N2583

Tunteeko kukaan sellaista normaalia jousimies ihmistä? Itselläni 5v jousimiestyttö, ja näyttäisi pahasti olevan menossa tähän tuntemaani jousimies-tyyppiin (anteeksi että nyt yleistän!) Eli hänen kanssaan ei voi neuvotella mistään, huuto tulee heti, jos yrittää jotain kieltää.... Tunnen monta jousimiestä lähisuvussa, enkä todellakaan odota innolla tuleeko lapsestani samanlainen jyrkkä ja yhteistyökyvytön, itsekeskeinen ihminen.....

Miten toimia tällaisen lapsen kanssa??

12

2634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvatuksen

      satuihin??
      Pitäisköhän ne lapset ottaa kokonaan pois?

      • n2583

        Hyvätpä on perusteet, jos tuolla jo saisi lapset pois otettua, kyllä täällä suomessa sitten on kaikilla lapsilla hyvät oltavat.

        kukahan idiootti sielä taas pätee itselleen.ja miettii että sanoinpa taat fiksusti, hyvä minä ja kusta päähän.


    • jouskarinainen

      Vai että jyrkkä, yhteistyökyvytön,itsekeskeinen? Eivät kyllä ole jousimiehen tunnusomaisia piirteitä..Varsinkaan tuo itsekeskeisyys?? Olen aina auttamassa muita, jotka apua tarvitsevat, olen kaikkea "vääryyttä" vastaan,eli oikeudenmukainen, ja tämä on käsittääkseni hyvin yleistä jousimiehillä. Meistä jousimiehistähän saa kasvatettua nimenomaan itsenäisiä, elämässä pärjääviä yksilöitä. Meistä harvemmin tulee massan mukana kulkijoita. Olemme suoria, ja vilpittömän rehellisiä.Kaikki eivät tietenkään kestä rehellisyyttä, jolloin meidät leimataan jyrkiksi ja itsekeskeisiksi..ihan mielenkiinnosta, mitä merkkiä itse edustat?

      • n2483

        Niinkuin sanoin, niin jouduin tuntemieni jousimiesten perusteella "yleistämään", eikä tämä varmaankaan ole kaikille yleistä. :)

        Tuntemani jousimiehet ovat laskelmoivia ja itsepäisiä omaan pussiin pelaajia, (tämä toki voi johtua pelkästä sukulaisuudestakin!!). enkä ole koskaan tullut heidän kanssaan toimeen
        .....e

        Kiitos kysymästä itse olen Kalat-merkin edustaja.


    • vesimiesN

      ja ei mitään ongelmaa. Jousimiesnaisista on kokemusta ja kaikkien kanssa tulee todella hyvin toimeen. Jousimies-miehistä ei kokemusta.
      Yleensä kotikasvatus myös tekee jokaisesta omanlaisensa mutta luonteet tulee myös horoskooppimerkistä.
      Tyttärestäsi kasvaa mukava, ystävällinen, matkustuksesta pitävä ja toisia ajatteleva ihminen.

    • aikka kasvatta hänestäkin ihmisen sinnä et voi oiken mututa kun tukkea lastasi tekemään asioita joista hän on aidosti kiinostunut sillä vasta ajankanssa hän tajua rajojen olevan rakautta ja kun kysyit siitä normista niin voin kertoa ettei ole normimi jousimiestä sillä oleme ennenkaikea erilaisia yksilöitä sillä jokainen jousimieson erilainen vaikka meissä onkin paljon samoja pirteitä joten koitaa antta hänelle turvalinen ja kanustava kasvu alusta sillä vasta aikka tekee kasvatustyön puolestasi valmiksi sillä kasvu jatkuu vielä kotoa lähdön jälkenkin mutta sen neuvon voin antta että älä hylkää lastasi edes hänen aikuistutuan niin tulet ajankassa saman kiitokset hyvästä työstä mutta muista että me josimiehet opeteleme elämää kantapäänkautta villä 30-50vuotiainakin joten muista välitää lapsestasii myös 20 plus ijässä

    • jousimiehet ovat mukavia

      Ihmeellinen asenne sinulla äitinä...

      KAIKKI lapset kiukuttelevat, ovat itsekkäitä ja yhteistyökyvyttömiä välillä. ei se liity jouskarin merkkiin, vaan lapsuuteen yleensä.

      Kaikella kunnioituksella, Kalatar, oletko itse aina yhteistyökykyinen?? Aina iloinen, joustava, "helppo"?
      Et kai nyt vaan vaadi lapselta enemmän kuin itseltäsi, herää kysymys..

      Kertakaikkiaan, hellitä vähän. Lapsen kanssa varmaan pätee se, mikä pätee muutenkin ihmisssuhteissa: kokeile parantaa omaa asennettasi ja suhtautumistasi ensin. Salli ja jousta enemmän. Rajat pitää tietenkin olla, mutta niistä johdonmukaisesti kiinni pitämällä itepäisestä pikku yksilöstä voi tulla pikkuhiljaa yhteistyökykyisempi..Aikaa ja hermoja, ja REALISMIA se vaatii.

      Jousimies ja Kalat ovat aivan eri luonteita. Varmaan aikuisiällä elätte eri maailmoissa, mutta nyt ei kyllä ole kyse siitä. Onko eka lapsesi?
      Unohda ne sukulaisesi, ja keskity tyttäreesi tyttärenäsi. Kaikki lapset oikuttelevat, ei se merkistä ole kiinni.

      Lapsikin on yksilö, ei häntä voi vääntää väkisin omaan "ihanne"muottiin. Sinun on annettava hänelle vapaus olla oma yksilönsä, ja vaatia rajojen kunnioitusta tietyssä määrin. Pikkuasioista nipottamisen voi unohtaa..
      Mutta toisen, LAPSENKIN, persoonallisuuden vääntäminen väkisin johonkin muottiin saa aikaan vaan tuhoa.

      Turha hermostua ja kalamaisesti suodattaa katkeria voimasanoja vastaukseksi tähän viestiini. Itse kysyit, ota nyt vaan nöyrästi neuvot vastaan.

      Ja ps JOUSIMIEHET TODELLAKIN OVAT IHANIA IMISIÄ, YSTÄVIÄ, PERHEENJÄSENIÄ... Älykkäitä, seurallisia, avarakatseisia, ajattelevia,elämästä kiinnostuneita jne, lähes poikkeuksetta kaikki, jotka minä tunnen.
      Anna sinä tyttäresi kasvaa sellaiseksi.

      t.vesimiesnainen

      • itse jouskaritar

        Itselläni on kauristyttö ja voi pojat että hän on osannut olla äkkipikainen ja mieltäänosoittava, mutta niin vaan ikä on tehnyt hänessäkin tehtävänsä. Toki perusluonne on ja pysyy, mutta terävät särmät hioutuvat iän myötä, sillä kuuluuhan meidän jokaisen kasvamiseen omien rajojen koettelut ja siinä samalla vanhempienkin.

        Jokaisessa meissä on omat hyvät ja huonot puolet riippumatta horoskooppimerkistä. Niin ja jos ei yhtään löydy itsekkyyttä, johan sitä saa olla aina toisille se kynnysmatto. Maailma on kova ja kylmä jossa on osattava pitää puolensa.


    • naisjousi

      Jousimieslapsi on :kiltti,eläinrakas.Itselläni koirat olivat ajoittain parhaimpia ystäviä. Jousimieslapsi on aurinkoinen kaikkien ystävä, innostunut,juoksee enimmäkseen aina,paljon ulkona, rakastaa leikkiä metsässä,urheilee... mielikuvitus on valtava. Heikkojen ja pienenmpien puolella, sosiaalinen,sopuisa...älykäs! -lapsesi kokeilee sinua kaikki lapset ovat merkistä riippumatta itsekeskeisiä. Ja oppivat aikaa myöten aikuisen opastuksella säännöt ja huomioimaan toisia. Onneksi kaikki eivät ole samanlaisia. Uskon että tyttäresi on ihana ja kasvatus ja aika auttaa vaikka nyt tuntuisi hankalalta!Vahva tahto auttaa elämässä eteenpäin ja onhan siitä hyötyä. Anna lapsesi tahtoa sinulle sopivissa rajoissa : anna sinulle sopivat vaihtoehdot a tai b joista hän saa valita ja päättää. Jos ei käy hänelle niin ei voi mitään. Huuto saattaa tulla mutta ei se ole vaarallista ja niinhän lapsilla on tapana käyttäytyä. Aikuinen päättää viimekädessä ja lapsikin oppii pian luottamaan vanhempaan joka kertoo mitä tehdään ja on turvallinen. jousimieslapsihan on oikeudenmukainen oppivainen ...

    • Minä jouskarinainen.

      Ei ihme jos tollasta potaskaa kirjoitat, olet siis kalat.

      Tyttäreni on kalat ja poikani jouskari.

      Kokemusta on !

      • kimppuun käydä.

        !!!!


    • Anna jousimiehelle vapaus, älä kasvata häntä, vaan kuuntele mitä hänellä on sanottavaa, silloin pääset samalle aaltopituudelle hänen kanssaan. Ikävä kyllä olemme itsenäisiä jo pienenä ja tiedämme mitä teemme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe