Tarvitsen apua

en tiedä mistä hakea

Minä tyhmä tyhmä nainen työllistin itseni kotipalveluyrittäjäksi.Tonnin bruttopalkkaa nauttineena aattelin, ettei huonommin voi mennä. Pari kertaa kävin työkkärissä ja uusyrityskeskuksessa,jonkun viisaan juttusilla. Nyt ihmettelen, että miten sainkin starttirahan. Liiketaloussuunnitelma ei ollut kummoinen. En ole saanut asiakkaita, vaikka hakenut olen kauppojen ilmoitustauluilla, vanhustentalot lehtimainonta ym. Kallista on ollut. varsinkin kaikenmaaliman opasmediat,goodlet. Nyt laskuja on vino pino, en enää jaksa avata edes postia. Autokin taitaa hajota. Ei huoltamopojat ehtineet korjata.Eilen kävelin seisemän kilometriä eli´olin yhdeksän tuntia työssä ja laskua kirjotin 5,5 tunnilta.Mitä ihmettä mie teen? Mistä saan lainattua rahaa, että voisin edes sen auton vaihtaa? Pankista en saa kun ei ole kunnon tuloja. Neuvokaa edes miten tehdään lopettamisilmoitus! Tässä alkaa olla mieli maassa ja aika synkät ajatukset! Kaikkea hyvää ja menestystä muille yrittäjille!

10

2164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markene

Missä päin toimit? Voisin ehkä auttaa...

• vasta,,,.

löysin uudellen tämän juttuni. Oulun lähellä mie tyryllä olen.

• Markene
        vasta,,,. kirjoitti:

löysin uudellen tämän juttuni. Oulun lähellä mie tyryllä olen.

Oletan että Oulussa olisi melko hyvät markkinat laadukkaita kotisiivouksia tekeville. Voisin ainakin kokeilla auttamistasi tarkoituksena, että saisit reilusti lisää töitä. Jos jaksat sinnitellä vielä pari kuukautta niin uskoisin, että sen jälkeen saisit asiakkaita - ehkä jopa riittävästi. Laita postia osoitteeseen tummiti(at)gmail.com niin mietitään asioita lisää.

• Kyllä on huono onni sattunut kohdallesi, sillä tuon alan yrittäjillä on kyllä töitä, kun vaan löydätte toisenne - sinä ja asiakkaat.
      Ensisijaista olisi nyt pitää itsestäsi huolta, ettet ihan lopullisesti masentuisi, ja jaksaisit hoitaa asiasi.
      Uus.yrit.kesk. ym. puljuista saa apua viellä perustamisen jälkeenkin. Varaa heti aika, mietitte yhdessä, mitä voisi tehdä.
      Jos sinulla on tiedossa jotain palkkatyötä, mitä vaan keittiöapu, myyjä ym. niitä töitä voit tehdä tuntipalkkaisena verokirjalla tai laskuttaa yrityksesi kautta, että saisit taloutesi tasapainoon.
      Yleensäkin voisit miettiä laajemmin mitä osaat ja tarjota jotain aputyötä - vaikka siivousta - toisille yrittäjille alihankintana.
      Ketjuuntuminen ja verkottuminen ovat päivän trendi ja monesti tosi hyviä ratkaisuja kaikille osapuolille.
      Ennen kaikkea älä heitä kirvestä kaivoon, äläkä mene sinne itse!
      Jos toimit pääkaupunkiseud. tai muun ison kaupungin lähettyvillä, niin ei syytä huoleen. Tekemättömiä töitä kyllä on.

• linssissä

luin vastauksesi. Kaunis kiitos, olet varmasti hyvä ihminen. Tormistauduin ja laitoin "myynti-ilmoitukseni" yritysjakeluun, joka jaetaan 4000 kpl. Sitten mie oun viärässä maakunnassa (Oulu), jos ei ala työtä tulla. Mie oun tunnollinen siivooja, vaikka itse sanonkin. Kaikkea hyvää sinulle.

• Nimetön

kyl sil alalla on töitä ,,teet työtarjouksia moneen virmaan viet vaik ite tai tee sähköpostilla..toimii ainaki joskus.millä rahalla tekisit töitä mieti hyvä ihminen..meinaan jos osaa kirjoittaa työtarjouksii saat töitä..semppiä sulle älä luovuta

• Eija_Moilanen

Lopettaminen on yksi vaihtoehto ja itse tiedät parhaiten mihin resurssit riittää.

Tuota mainontaa mietin. Mainonta on tärkeää mutta se olisi hyvä kohdentaa. Esimerkiksi kauppojen ilmoitustaulut ja rivi-ilmoitukset lehdessä ei ole parhaita mahdollisia, vaikka kauppojen ilmoitustaulut kannattaakin hyödyntää. Googlen kautta pientä yritystä on vaikea saada esiin. Mietin, että minkälaisia sinun lehti-ilmoitukset ovat olleet.

Laitan linkin josta löydät oman alueesi Te-keskuksen jos mahdollisesti et sittenkään halua lyödä hanskoja tiskiin.
      http://www.te-keskus.fi/public/Default.aspx

Jos päädyt siihen, että lopetat yrityksen niin asiasta kannattaa ilmoitta verottajalle ja kaupparekisteriin. Uskoisin, että heiltä saat myös parhaiten oikeanlaisia ohjeita miten toimia.

http://www.vero.fi/default.asp?article=909&language=FIN

• yrittäjä nainen

yritystä aloittavan on syytä tehdä tarkka yritys-ja liitaloussuunnitelma jossa kassavirta suunnitelmakin,käy yritysvalmennuskurssit ja netistä saat tietoa esim.yritys-suomen sivuilta,alkavan yrityksen tulee myös kartoittaa swot-analyysillä mahdolliset uhat ja yritystoiminnan riskit sekä mahdollisuudet kehittämisenpaikat ,verkostoidu muihin kotitalous16 40 alan yrittäjiin paikkakunnallasi,uusyrityskeskukset auttavat varmasti,starttirahan jatko haku lomake kehiin ja finveralta haettavaksi naisyrittäjä lainaa (tietoja netistä)myyntti ja markkinointi on syytä hoitaa alussa hyvin ja siihen tulee panostaa! lopuksi yrityksen elinvoimaisuuden tietää vasta 2-3vuoden päästä,kun yritys on vakauttanut toimintansa markkinoilla,stsemppiä yrittäjä nainen keski-suomesta,

• kumpuaa jostakin

Kai nuo on ihan tolkullisia neuvoja, tosin aika vanha aloitus, mutta sitä minä vain ihmettelen, että miksi pitää käyttää hienolta kuulostavaa business-slangia, kuten esimerkiksi "yritys on vakautanut toimintansa markkinoilla"?

• KimmoLaine

Tuolta kannattaa kysellä. Halvin paikka mitä tiedän.

http:www.ketolantili.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81