Joko ootte alottanu yliopiston kirjojen ankaran tulkitsemisen? :)
Kertokaa vielä, että mihin haette, ja mikä on pääsykoe kirja? Yleisiä fiiliksiä pänttäämisestä ja valmistautumisesta.
Joko ootte alottanu ankaran pänttäämisen? :)
8
1168
Vastaukset
- sos.psyka
Joo, kolmatta kertaa kirja luvussa. Pari kertaa luin vaan kirjan läpi, nyt teen samalla vihkoon muistiinpanoja. Tavoitteena saada kirja viisi kertaa luettua. Kuopioon sosiaalipsykaan haen. Kirja Kuuselan Yksilöstä yhteiskuntaan.
- minädgfdg
Huh huh.. Kyllä tolla lukemisella ainakin sisälle luulis pääsevän =)
Ite aattelin aatella sosiaalityön lukemisen, ja katsella että miten ne asiat jää mieleen. Ja jos jää, niin sitten haen sisälle yliopistoon. Kun haku aika päättyy vasta ens kuussa, niin on hyvää aikaa syventyä siihen, että mihin on oikein hakemassa. - Tuikkuliini
Ei kannata niihin lukukertoihin tuijottaa, vaan lukea yksinkertaisesti niin monta kertaa, kuin asiat on ymmärtänyt ja päähän painanut. Toisilla vie enemmän, toisilla vähemmän. Ja muistiinpanot on todellakin hyvä juttu, niin saa vähän itse ajateltua ja jäsenneltyä tietoa, eikä vain ime suoraan kirjasta.
Minä luin näin: Ensimmäisellä kerralla luin vaan läpi. Toisella kerralla alleviivasin, ja kolmannella tein muistiinpanot. Sitten luinkin pelkkiä muistiinpanoja ja selitin niitä itselleni niin kauan että ne muistin ja ymmärsin. Pääsin sisään. - sos.psyka
Tuikkuliini kirjoitti:
Ei kannata niihin lukukertoihin tuijottaa, vaan lukea yksinkertaisesti niin monta kertaa, kuin asiat on ymmärtänyt ja päähän painanut. Toisilla vie enemmän, toisilla vähemmän. Ja muistiinpanot on todellakin hyvä juttu, niin saa vähän itse ajateltua ja jäsenneltyä tietoa, eikä vain ime suoraan kirjasta.
Minä luin näin: Ensimmäisellä kerralla luin vaan läpi. Toisella kerralla alleviivasin, ja kolmannella tein muistiinpanot. Sitten luinkin pelkkiä muistiinpanoja ja selitin niitä itselleni niin kauan että ne muistin ja ymmärsin. Pääsin sisään.Noinhan se menee. Itsekin tein toisella lukukerralla alleviivauksia ja nyt kolmannella muistiinpanoja. Ei niillä lukukerroilla olekaan väliä, nyt vaan näyttää omalla kohdallani siltä, että viisi kertaa ainakin tarvitaan, ennenkuin asiat jää päähän... :) Toki luen lukukerroista riipumatta sen verran, kuin koen tarpeelliseksi.
- adfght
sos.psyka kirjoitti:
Noinhan se menee. Itsekin tein toisella lukukerralla alleviivauksia ja nyt kolmannella muistiinpanoja. Ei niillä lukukerroilla olekaan väliä, nyt vaan näyttää omalla kohdallani siltä, että viisi kertaa ainakin tarvitaan, ennenkuin asiat jää päähän... :) Toki luen lukukerroista riipumatta sen verran, kuin koen tarpeelliseksi.
Lueskelin tossa sospsykan kirjaa (haen helsinkiin) ja huomasin siitä puuttuvan 30 sivua... ovatko muut kohdanneet samanlaista ongelmaa? :D
- huomannut
adfght kirjoitti:
Lueskelin tossa sospsykan kirjaa (haen helsinkiin) ja huomasin siitä puuttuvan 30 sivua... ovatko muut kohdanneet samanlaista ongelmaa? :D
Meillä on varmaankin eri kirja, minulla on kaikki sivut tallessa. Kannattaa ottaa yhteyttä sinne, mistä hankit kirjan.
- tyddö
Luen vähän vaihtelevasti.. Psykologiaan haen, 3 kirjaa luettavana ja 2 niistä olen lukenut pari kertaa, kolmas tökkii ja lukematta alle puolet. Huoh. Itsekin luin ensin läpi, sitten tein alleviivauksia mut osa kirjoista lainassa... Muistiinpanoja tein yhdestä kirjasta, mutta 2 noista oli viime vuonnakin ja niistä on jo valmiit muistiinpanot. Olen laiska, ja haluaisin käyttää niitä. :D
- psykologia
Juu, toinen kirja on luettu kolmesti ja toista aloitin juuri lukemaan kolmatta kertaa. Psykologiaa haen lukemaan. Perusopintoja siitä luen jo parhaillaan yliopistossa, joitain samoja asioita on käsitelty kuin kirjoissakin, joten jospa siitäkin hieman apua olisi.
Lisäksi laitoin paperit kuopioon sos.psykologiaan, mutta sitä en ole vielä lukenut kun ihan alkua, joten katsoo nyt menenkö edes pääsykokeisiin. Luokanopettajaksi kanssa hain, valintakoeaineiston ilmestymistä odottelen. Psykologia nyt kuitenkin ensisijaisena kohteena :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029