Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Konduktöörin

palkkaus?

tieäisikö kukaan mitä konnari junassa mahtaa saada palkkaa?

37

15319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konduktöörin

      palkan olevan siellä 3-4000 euroa kuussa kaikkine lisineen.
      -seles-

    • konnari;)

      saa sykkivän poskeen.. siinä on konnarin palkka!!

      • tosi lapsellinen

        jaksat sykkiä joka palstalla. Nerokasta:(


      • Tökkiikö?

        Tosiaan noin tyhjä?


    • kaikilla VR:llä

      VR:n palkat ovat kitupalkkoja. Veturinkuljettaja pääsee 2500 euroon ikälisillään. Konnarien palkka on enimmillään kaikilla ikälisillä 1950 euroa kuussa. Tiedän asian varmasti.

      • olla veturinkuljettajia

        toiset taas konduktöörejä.. sellaista se elämä vain on. toinen tykkää vetää ja toinen olla vedettävänä.


      • isommat

        tiedän ihan varmasti.


      • ovat huonot
        isommat kirjoitti:

        tiedän ihan varmasti.

        Ei kannata mennä VR:lle eikä ratahallintoon työhön jos aikoo saada kunnon palkan.Tilannetta kyllä korjaa hyvät eläkkeet niinkuin intissäkin (25 vuoden jälkeen jo eläkkeelle).Konnarin palkka on 1600 - 1900 välillä riippuen palveluvuosista.Koulutusta ei ole kuin kursseja.Eipä kyllä ole raskas työkään.


      • kuule niin
        ovat huonot kirjoitti:

        Ei kannata mennä VR:lle eikä ratahallintoon työhön jos aikoo saada kunnon palkan.Tilannetta kyllä korjaa hyvät eläkkeet niinkuin intissäkin (25 vuoden jälkeen jo eläkkeelle).Konnarin palkka on 1600 - 1900 välillä riippuen palveluvuosista.Koulutusta ei ole kuin kursseja.Eipä kyllä ole raskas työkään.

        kumma, että halukkaita on aina enemmän kuin voidaan ottaa. Konduktöörin työ on siisti työ, aika hyvät ansiot ja konnari on myöskin junansa päällikkö. Tuntemieni konnarien ja muidenkin rautatieläisten eläkkeetkin on isommat, kuin tuo sinun väittämäsi palkka. olen aivan varma, että konnarin palkka kaikkine lisineen on tällä hetkellä lähempänä neljää tuhatta euroa kuussa.
        Voipi olla niin, että ei sitä heti tietenkään nuori saa, mutta tuo sinun väittämä ei pidä paikkaansa edes nuoremmpien kohdalla. konnarin työ on haluttu työ, niiden keskuudessa jotka yleensä jotain rautatie ammateista ymmärtää.


      • eikö sitä
        kuule niin kirjoitti:

        kumma, että halukkaita on aina enemmän kuin voidaan ottaa. Konduktöörin työ on siisti työ, aika hyvät ansiot ja konnari on myöskin junansa päällikkö. Tuntemieni konnarien ja muidenkin rautatieläisten eläkkeetkin on isommat, kuin tuo sinun väittämäsi palkka. olen aivan varma, että konnarin palkka kaikkine lisineen on tällä hetkellä lähempänä neljää tuhatta euroa kuussa.
        Voipi olla niin, että ei sitä heti tietenkään nuori saa, mutta tuo sinun väittämä ei pidä paikkaansa edes nuoremmpien kohdalla. konnarin työ on haluttu työ, niiden keskuudessa jotka yleensä jotain rautatie ammateista ymmärtää.

        sanota,että valtion leipä on kapea,mutta pitkä.
        Eihän ne suuret tulot onnelliseksi tee,huonomminkin palkattuja ammatteja täytyy jonkun tehdä.


      • duunarihommissa
        ovat huonot kirjoitti:

        Ei kannata mennä VR:lle eikä ratahallintoon työhön jos aikoo saada kunnon palkan.Tilannetta kyllä korjaa hyvät eläkkeet niinkuin intissäkin (25 vuoden jälkeen jo eläkkeelle).Konnarin palkka on 1600 - 1900 välillä riippuen palveluvuosista.Koulutusta ei ole kuin kursseja.Eipä kyllä ole raskas työkään.

        oo hyvät palkat. Pääasia että tuloilla elää. Jos rahaa haluaa hamuta, täytyy rueta sijoittajaksi, yrittäjäksi tai perijäksi/perijättäreksi.


      • katso taulukot
        duunarihommissa kirjoitti:

        oo hyvät palkat. Pääasia että tuloilla elää. Jos rahaa haluaa hamuta, täytyy rueta sijoittajaksi, yrittäjäksi tai perijäksi/perijättäreksi.

        Tuoltahan nuo löytyy Rautatievirkamiesliiton sivuilta palkkataulukot. Konnarin palkat on reilusti alle 2000 e kuussa. vaatimuksethan ovat pienet:peruskoulutodistus ja hyvä terveys.Konnarihan ei ole junan päällikkö vaan paremminkin juoksupoika. Olin konnarina ja koneapulaisena (vet.kulj, apulainen) 1992-6. Onneksi älysin siirtyä yksityissektorille. VR:llä on v-mäiset työajat, pienet palkat ja kuri kuin armeijassa.


      • Konnarin poika
        katso taulukot kirjoitti:

        Tuoltahan nuo löytyy Rautatievirkamiesliiton sivuilta palkkataulukot. Konnarin palkat on reilusti alle 2000 e kuussa. vaatimuksethan ovat pienet:peruskoulutodistus ja hyvä terveys.Konnarihan ei ole junan päällikkö vaan paremminkin juoksupoika. Olin konnarina ja koneapulaisena (vet.kulj, apulainen) 1992-6. Onneksi älysin siirtyä yksityissektorille. VR:llä on v-mäiset työajat, pienet palkat ja kuri kuin armeijassa.

        Hyvä vitsi, olikohan asialla joku konnari kun sanoi konnaria junan päälliköksi.Höröhöröhörö!!! Konnarit on sitä alinta porukkaa junassa, matkaravinnon tytötkin on paremmin palkattuja ja arvostetumpia.Konnarin hommat voi hoitaa lippuautomaatilla.


      • mittaisissa
        Konnarin poika kirjoitti:

        Hyvä vitsi, olikohan asialla joku konnari kun sanoi konnaria junan päälliköksi.Höröhöröhörö!!! Konnarit on sitä alinta porukkaa junassa, matkaravinnon tytötkin on paremmin palkattuja ja arvostetumpia.Konnarin hommat voi hoitaa lippuautomaatilla.

        junissa, joissa saattaa olla matkustajia enemmän kuin pienessä pitäjässä asukkaita, on yleensä useampi konnari mm, järjestyksen ja turvallisuuden takaamiseksi matkustajille. Yleensä yksi konnareista on aina vuorollaan johtava konduktööri ja hän on junassa päällikkö. Yleensä konnareilla, oli ainakin ailloin kun VR oli vielä virasto, sisäasiainmnisteriön myöntämät poliisivaltuudet junissa ja valtionrautateiden alueilla. Konduktööri kurssi oli liikennemiehistölle tarkoitettu(ylempi pätevyys tutkinto) joka antoi pätevyyden järjestelymestarin, määräysesimiehen, kuormausmestarin ja konduktöörin virkoihin. Kaikki valtion rautateiden tehtävät ovat olleet kautta historian erittäin tavoiteltuja ja niissä on yleensä pysytty eläköitymiseen asti. Nyt sitten yhtiöittämisen jälkeen on koulutukseen, työhön ottoon ja moneen muuhun asiaan tullut muutoksia joita minäkään en tiedä, kun olen varsin kauan ollut VR:ltä pois ja nautin virkavuosistani saamaa elantoa oloneuvoksena. VR:n hommiin kannatta tutustua osoitteessa www.vr-konserni.fi
        Seppo Leskinen
        ent.rautatieläinen,evp


      • Pysykää kaukana
        mittaisissa kirjoitti:

        junissa, joissa saattaa olla matkustajia enemmän kuin pienessä pitäjässä asukkaita, on yleensä useampi konnari mm, järjestyksen ja turvallisuuden takaamiseksi matkustajille. Yleensä yksi konnareista on aina vuorollaan johtava konduktööri ja hän on junassa päällikkö. Yleensä konnareilla, oli ainakin ailloin kun VR oli vielä virasto, sisäasiainmnisteriön myöntämät poliisivaltuudet junissa ja valtionrautateiden alueilla. Konduktööri kurssi oli liikennemiehistölle tarkoitettu(ylempi pätevyys tutkinto) joka antoi pätevyyden järjestelymestarin, määräysesimiehen, kuormausmestarin ja konduktöörin virkoihin. Kaikki valtion rautateiden tehtävät ovat olleet kautta historian erittäin tavoiteltuja ja niissä on yleensä pysytty eläköitymiseen asti. Nyt sitten yhtiöittämisen jälkeen on koulutukseen, työhön ottoon ja moneen muuhun asiaan tullut muutoksia joita minäkään en tiedä, kun olen varsin kauan ollut VR:ltä pois ja nautin virkavuosistani saamaa elantoa oloneuvoksena. VR:n hommiin kannatta tutustua osoitteessa www.vr-konserni.fi
        Seppo Leskinen
        ent.rautatieläinen,evp

        VR on maailman huonoin työnantaja. Palkat kehnot, työajat kamalat. Tilastojen mukaan eniten avioeroja eri ammattiryhmiä vertailtaessa johtuen omituisista työajoista ja stressaavasta työympäristöstä sekä myös huonoista palkoista.


      • en vaihtaisi
        Pysykää kaukana kirjoitti:

        VR on maailman huonoin työnantaja. Palkat kehnot, työajat kamalat. Tilastojen mukaan eniten avioeroja eri ammattiryhmiä vertailtaessa johtuen omituisista työajoista ja stressaavasta työympäristöstä sekä myös huonoista palkoista.

        toinen on tää valtion pitkä leipä ja toinen.....
        Tein 30 vuotta yhtäjaksoisesti vuorotyötä, enkä vaihtaisi päivääkään pois. Oli onnen potku, kun pääsin rautateiden palvelukseen nuorena miehenä.
        Voisi sanoa, että säännöllinen kuukausi palkka toi elämään vakautta ja varmuutta. En kohdannut 90 luvun suurta lamaa enkä työttömyyttä. Myös muilla aloilla tehdään vuorotyötä kuten poliisissa, tullissa, rajavartiostossa, sairaaloissa, finnairilla ja monella, monella muulla alalla. Jos vuorotyöt lopetettaisiin, niin tulisi valtava työttömyys. Vuorotyöstä tykätään senkin takia, että saa olla vapaana myöskin arkena ja toimittaa omia asioita ja sitten vuorolisät, ne kuule mukavasti tuo särvintä leivän päälle. Olen onnellinen mies, toisen polven ent. rautatieläinen. Elän elämäni parasta aikaa ja nautin noista vuorotyön hedelmistä.
        Seppo Leskinen


      • sabe1981
        kuule niin kirjoitti:

        kumma, että halukkaita on aina enemmän kuin voidaan ottaa. Konduktöörin työ on siisti työ, aika hyvät ansiot ja konnari on myöskin junansa päällikkö. Tuntemieni konnarien ja muidenkin rautatieläisten eläkkeetkin on isommat, kuin tuo sinun väittämäsi palkka. olen aivan varma, että konnarin palkka kaikkine lisineen on tällä hetkellä lähempänä neljää tuhatta euroa kuussa.
        Voipi olla niin, että ei sitä heti tietenkään nuori saa, mutta tuo sinun väittämä ei pidä paikkaansa edes nuoremmpien kohdalla. konnarin työ on haluttu työ, niiden keskuudessa jotka yleensä jotain rautatie ammateista ymmärtää.

        on niin että veturinkuljettaja on junan päällikkö.


      • rautateitse
        Konnarin poika kirjoitti:

        Hyvä vitsi, olikohan asialla joku konnari kun sanoi konnaria junan päälliköksi.Höröhöröhörö!!! Konnarit on sitä alinta porukkaa junassa, matkaravinnon tytötkin on paremmin palkattuja ja arvostetumpia.Konnarin hommat voi hoitaa lippuautomaatilla.

        Tosiaan Konduktööri on junassa vain asiakkaita varten ja näin ollen on asiakaspalvelupäälikkö(ei junan päälikkö) kuljettajan vastuulla on kalusto,tekniikka,ajamiseen liittyvä junaturvallisuus jne,konduktööreillä ei ole kuin pieni tekninen tuntemus kalustosta ja näinollen kuljettaja vastaa siitä(toki konnari voi vikatilnteissa auttaa vianhaussa kuljettajan niin pyydettäessä). Olisihan se hullua (siis oikeasti) mikäli koko junan päälliköksi tulisi 3kk koulutuksella kun puolestaan kuljettajat ovat koulunpenkillä vuoden... ehkä työnjakoa voi verrata lentokoneessa: veturinkuljettaja-->lentäjä, konduktööri--->purseri(eli matkustamon esimies). Kyllä se niin menee että kuljettaja vastaa loppukädessä koko helahoidosta.. tästä varmaan turha kiistellä.. heh. tuntuu vaa konnareilla olevan aina kädenvääntö noista vastuujaoista.


      • tietävä kulkija

        veturinkuljettaja tienaa huonommin kuin ratapihalla töissä oleva siis puhdistaja ja muita töitä tekevä
        sillä on nyt ainakin 4000e kuussa
        90-luvulla oli 20000 markkaa kuussa


      • Lue JT
        rautateitse kirjoitti:

        Tosiaan Konduktööri on junassa vain asiakkaita varten ja näin ollen on asiakaspalvelupäälikkö(ei junan päälikkö) kuljettajan vastuulla on kalusto,tekniikka,ajamiseen liittyvä junaturvallisuus jne,konduktööreillä ei ole kuin pieni tekninen tuntemus kalustosta ja näinollen kuljettaja vastaa siitä(toki konnari voi vikatilnteissa auttaa vianhaussa kuljettajan niin pyydettäessä). Olisihan se hullua (siis oikeasti) mikäli koko junan päälliköksi tulisi 3kk koulutuksella kun puolestaan kuljettajat ovat koulunpenkillä vuoden... ehkä työnjakoa voi verrata lentokoneessa: veturinkuljettaja-->lentäjä, konduktööri--->purseri(eli matkustamon esimies). Kyllä se niin menee että kuljettaja vastaa loppukädessä koko helahoidosta.. tästä varmaan turha kiistellä.. heh. tuntuu vaa konnareilla olevan aina kädenvääntö noista vastuujaoista.

        Kuljettajan ja konduktöörin välillä ei ole minkään tason esimies/alais tilannetta. Toinen vastaa junan kuljettamisesta ja toinen matkustajien kuljettamisesta. Kuljettaja ja kondektööri toimivat työparina. Henkilöliikennejuna ei liiku senttiäkään mikäli toinen pareista puuttuu. Kuljettaja ei missään tilanteessa toimi konduktöörin esimiehenä. Konduktööri toimii vaihtotöissä kuljettajan esimiehenä. Tämän tietää jokainen rautateillä työskentelevä.
        Ilmailualan ja raideliikenteen ammattiryhmien vertailu keskenään osoittaa täydellistä tietämättömyyttä koko kuljetusalasta.


      • Sääliks käy...
        Konnarin poika kirjoitti:

        Hyvä vitsi, olikohan asialla joku konnari kun sanoi konnaria junan päälliköksi.Höröhöröhörö!!! Konnarit on sitä alinta porukkaa junassa, matkaravinnon tytötkin on paremmin palkattuja ja arvostetumpia.Konnarin hommat voi hoitaa lippuautomaatilla.

        "Matkaravinnon tytötkin on paremmin palkattuja ja arvostetumpia."
        Oot tainnut tenussa keksiä ihan uuden ammattiryhmän.
        Voitko valaista, että millä alalla nämä "matka ravinnon tytöt" mahtavat työskennellä.
        Taidat olla jonkun konnarin katkere ja tietämätön äpärä, kun tuollaisia harhoja jakelet.


      • kkk
        kuule niin kirjoitti:

        kumma, että halukkaita on aina enemmän kuin voidaan ottaa. Konduktöörin työ on siisti työ, aika hyvät ansiot ja konnari on myöskin junansa päällikkö. Tuntemieni konnarien ja muidenkin rautatieläisten eläkkeetkin on isommat, kuin tuo sinun väittämäsi palkka. olen aivan varma, että konnarin palkka kaikkine lisineen on tällä hetkellä lähempänä neljää tuhatta euroa kuussa.
        Voipi olla niin, että ei sitä heti tietenkään nuori saa, mutta tuo sinun väittämä ei pidä paikkaansa edes nuoremmpien kohdalla. konnarin työ on haluttu työ, niiden keskuudessa jotka yleensä jotain rautatie ammateista ymmärtää.

        Muuten oikeata asiaa, mutta Konnari ei todellakaan ole mikään junan päällikkö. Junassa konnari toimii asiakaspalvelijana, jonka kautta on vastuussa asiakaspalvelusta. Veturinkuljettaja vastaa koko junasta sen kulkuun liittyvissä asioissa ja on siten vastuullinen junaturvallisuusmielessä. Kummallakaan ei ole esimies-/alaisuussuhdetta toisiinsa nähden. Kuljettajan palkka on jonkun verran korkeampi konduktöörin palkkaan verrattuna.


    • Robokonnari
      • sanot

        että, peruspalkka alussa on 1984,25 euroa ja vuorolisät päälle, eli vuosi ansio 33000 euroa. kuukaudessahan tuo tekee tommoset 2750 euroa, mikä ei minun mielestä ole mikään huono palkka. Varsin moni painaa duunia paljon huonommissa olosuhteissa huomattavasti pienemmemmillä liksoilla.
        Ikälisä järjestelmähän purettiin silloin kun VR yhtiöitettiin ja virkasuhteet lakkautettiin. Onko nyt sitten mitään vastaavaa järjestelmää esim. määrävuosikorotuksia, jotka sitten iän ja palvelusvuosien karttuessa nostaa palkkaa vielä tuosta ilmoittamastasi? Luulisin, että nykymuotoinen matkakonnari koulutus ei anna vaihtotyön johtajan, järjestelymestarin, määräysesimiehen eikä kuormausmestarin pätevyyttä, niin kuin aiemmin. Olenko oikeassa? Sanon vielä sen, että konnarin työ on siistiä työtä henkilöille, jotka haluavat työsskennellä ihmisten parissa palveluammatissa ja sopeutuvat vuorotyöhön. Onnea ja menestystä sinulle valitsemallasi uralla.
        Seppo Leskinen


      • rankka123

        Kävin haastattelussa, lupasivat 2027e kuukaudessa lisät.. että semmosta.


      • Pihtiparka
        sanot kirjoitti:

        että, peruspalkka alussa on 1984,25 euroa ja vuorolisät päälle, eli vuosi ansio 33000 euroa. kuukaudessahan tuo tekee tommoset 2750 euroa, mikä ei minun mielestä ole mikään huono palkka. Varsin moni painaa duunia paljon huonommissa olosuhteissa huomattavasti pienemmemmillä liksoilla.
        Ikälisä järjestelmähän purettiin silloin kun VR yhtiöitettiin ja virkasuhteet lakkautettiin. Onko nyt sitten mitään vastaavaa järjestelmää esim. määrävuosikorotuksia, jotka sitten iän ja palvelusvuosien karttuessa nostaa palkkaa vielä tuosta ilmoittamastasi? Luulisin, että nykymuotoinen matkakonnari koulutus ei anna vaihtotyön johtajan, järjestelymestarin, määräysesimiehen eikä kuormausmestarin pätevyyttä, niin kuin aiemmin. Olenko oikeassa? Sanon vielä sen, että konnarin työ on siistiä työtä henkilöille, jotka haluavat työsskennellä ihmisten parissa palveluammatissa ja sopeutuvat vuorotyöhön. Onnea ja menestystä sinulle valitsemallasi uralla.
        Seppo Leskinen

        Viimevuoden tulot lisineen ja matkapäivärahoineen n.37000. Konnarointia takana muutama vuosi ja koulutuksen kesto oli 4kk.
        Minä pärjään ainakin tällä rahalla ihan hyvin.


      • GSMR
        sanot kirjoitti:

        että, peruspalkka alussa on 1984,25 euroa ja vuorolisät päälle, eli vuosi ansio 33000 euroa. kuukaudessahan tuo tekee tommoset 2750 euroa, mikä ei minun mielestä ole mikään huono palkka. Varsin moni painaa duunia paljon huonommissa olosuhteissa huomattavasti pienemmemmillä liksoilla.
        Ikälisä järjestelmähän purettiin silloin kun VR yhtiöitettiin ja virkasuhteet lakkautettiin. Onko nyt sitten mitään vastaavaa järjestelmää esim. määrävuosikorotuksia, jotka sitten iän ja palvelusvuosien karttuessa nostaa palkkaa vielä tuosta ilmoittamastasi? Luulisin, että nykymuotoinen matkakonnari koulutus ei anna vaihtotyön johtajan, järjestelymestarin, määräysesimiehen eikä kuormausmestarin pätevyyttä, niin kuin aiemmin. Olenko oikeassa? Sanon vielä sen, että konnarin työ on siistiä työtä henkilöille, jotka haluavat työsskennellä ihmisten parissa palveluammatissa ja sopeutuvat vuorotyöhön. Onnea ja menestystä sinulle valitsemallasi uralla.
        Seppo Leskinen

        Konnarit tekevät vaihtotöitä vaihtotyöjohtajan nimikkeellä.


    • Husseni30

      "junissa, joissa saattaa olla matkustajia enemmän kuin pienessä pitäjässä asukkaita, on yleensä useampi konnari mm, järjestyksen ja turvallisuuden takaamiseksi matkustajille. Yleensä yksi konnareista on aina vuorollaan johtava konduktööri ja hän on junassa päällikkö. Yleensä konnareilla, oli ainakin ailloin kun VR oli vielä virasto, sisäasiainmnisteriön myöntämät poliisivaltuudet junissa ja valtionrautateiden alueilla"


      Jopa oli tekstiä. Vai että poliisi valtuudet konnareilla junissa ja rautatiealueilla. Olen ollut 30 vuotta konnarina ja ei sellasia valtuuksia ole ikinä ollut olemassa muilla kuin oikeilla poliiseilla. Meinaatko että konnari olisi voinut pidättää jonkun rikoksesta epäiltynä. Sellaisia valtuuksia ei onneksi ole kuin poliisilla suomessa.

      • Resiina regina

        Sen enempää asiaa ruotimatta, niin kyllä konnarilla on vielä tänä päivänäkin junassa enemmän valtuuksia, kuin poliisilla.

        Rikoksesta epäillyn saa jokainen ottaa kiinni oli kyseessä sitten poliisi, konnari tai putkimies. Vai miten itse toimit junassa, kun sinulle ilmoitetaan mahdollisesta lompakkovarkaasta?? Totta helvetissä se kiinni otetaan ja pidetään siihen asti, että saadaan poliisi paikalle. Vai ajattelitko päästää karkuun?


    • Lassi Tiura<<

      Mitäs sitä utelet,ei sinusta ole ainakaan konduktööriksi juna ennättäisi pääteasemalle jos olisit matkustajilta utelemassa esim.ammatti/palkkatietoja.

      • Anonyymi

        Mun sisko meni vr töihin 16-vuotiaana, jäi eläkkeelle pääkonttorista palkka n.25000€ kk
        naapurin poika meni ratapihalle 25000mk kk


    • LL

      Kyllä vanhemmilla konnareilla on poliisinvaltuudet (poliisin myöntämä kortti).
      Mutta ei oikeuksia niinkuin poliisilla.

      • ent.virkam.

        Höpö, ei mikään poliisin myöntämä kortti. Sisäasianministeriö myönsi konnareille poliisivaltuudet silloin kun VR oli virasto ja konnari virkamies.


    • Gonnar

      Tää viiminen on huuhaata

    • Resiina-Reiska

      Kyllä se tiedetään, pieni on laskettu että hengissä pysyy, mutta katsele sinä vaan radanvarressa junia, on tavarajuniakin joissa ei tarvitse konnaria, ei sinun kannata edes suunnitella valtiolle, ellet ole myöhästelevää tyyppiä silloin VR:än et sovi.

    • kas tässä
    • Anonyymi

      Tällä hetkellä 3 vuotta takana VR:llä veturinkuljettajana ja lisineen noin 50000euroa bruttona joka vuosi. Tähän tulee päälle verottomat korvaukset joita on matkarahat mikä maksetaan työvuoron pituuden mukaan.Matkarahat on vuosittain yli 2000 euroa. Hengissä on tällä tulotasolla vielä pysynyt. 3 kohdalla tulee ensimmäiset ikäkorotukset ja ansio nousee noin 4000 euroa bruttona vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe