Kumpi

kummiksi?

Ongelmani seuraavanlainen.. Itselläni on 2 sisarusta sisko ja veli, molemmat haluaisivat kummiksi tulevalle pienokaiselle. Molempia en kuitenkaan samalle lapselle hauaisi ottaa, kun todennäköisesti hankitaan lissäkin lapsia tulevaisuudessa.

Kuinka päättää niin ettei kummallekkaan tule "pahamieli". Ovathan tosin joka tapauksessa eno ja täti, mutta kuitenkin.

7

936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -kummi-vm-07-

Empä tiedä onko millään tavalla järkevää, mut kerron silti mitä heti ekana tuli mieleen.. :)

Onko miehelläsi sisaruksia tai muita hyvin läheisiä sukulaisia?

Jos valitsisitte lapselle vain 2 kummia voisi perustella että tahdotte kummisedän ja -tädin, yhden kummankin suvusta.
      (jos näin perustelee ni sitten olis toisen lapsen kohdalla mielestäni meneteltävä samoin, koska tämä ei-kummi VARMASTI muistaa tämän perustelun..)

Tai en tiedä tarviiko sitä omaa valintaa millään tavalla perustella, jonkun jutun yhteydessä (hyvissä ajoin!) tuoda ilmi ni ei ole sitten suuri pettymys toiselle sisaristasi -jos siis he "olettavat" että molemmista tulisi kummeja.

Ja jos sopiva tilaisuus tulee ni voihan asia esittää ei-kummi-sisarelle siten että haluatte "säästää" toisen "hyvän" kummin tulevalle lapselle :)

• joskus perusteena

Eli vanhemmalle pikkusisaruksista ensin kummius ja nuoremmasta sitten seuraavalla kerralla. Näin tehdään monissa tuntemissani suvuissa.

• 1xäiti ja 2xkummi
        joskus perusteena kirjoitti:

Eli vanhemmalle pikkusisaruksista ensin kummius ja nuoremmasta sitten seuraavalla kerralla. Näin tehdään monissa tuntemissani suvuissa.

Hei!
        Ettei asiasta tulisi liian helppo niin minullakin on ehdotus ;) .
        Oletan että aloittaja on perheen äiti eikä isä. Meidän suvussa on tapana antaa perheen ekalle lapselle sylikummi isän puolelta ja toiselle lapselle äidin puolelta. Eli äidin sisaruksista se joka valitaan ekalle lapselle pääsee 'vain' tyttö- tai poikakummiksi ja se joka joutuu odottamaan seuraavaa lasta pääsee sylikummiksi. Joten äidin sisaruksista se joka joutuu odottamaan palkitaan myöhemmin sylikummiudella.
        Ja nyt vielä kaikille tyttö- ja poikakummeille tiedoksi että en todellakaan yritä tällä viestillä sanoa että te olisitte jotenkin huonompia. Tätä kaaviota on vain vähän vaikea selittää...
        Onnea vanhemmille pähkäilyyn!

• äippä85 p05,p07

edettiin näin elikkä esikoisen kummiksi miehen sisaruksista oli helppo valinta koska isosisko oli käynyt jo rippikoulun mutta pikkuveli ei joten miehen siskosta miehineen kummit ja sitten minun siskoista valittiin nuorempi koska isosiskoni sanoi että häntä ei haittaa,hänellä on jo kummilapsia ja pikkusiskollani ei ollut yhtään joten siskoni oli niin ymmärtäväinen ja sanoi että hän tulee sitten seuraavalle ja nyt kuopus 5kk ja hän sai isosikostani kummin ja miehen veljästä tuli myös kummi.

• täti ja kummitäti eri lapsi

ihan ajatus sinulle aloittaja. miksi pitää vanhempien sisaruksista tehdä kummit? he ovat jo valmiiksi tätejä enoja ja setiä. eikö teillä ole läheisiä rakkaita ystäviä kummeiksi? omalla siskollani on kaksi poikaa joita molemmilla useampi kummi jotka valittu pariskunnan rakkaista ystävistä... tätä kannattaa miettiä.

• niin.

Jotenkin kummastuttaa se, että niin monet valitsevat kummeiksi sukulaisia. Sukulaisethan ovat sukulaisia ja oletettavasti läsnä lapsen elämässä joka tapauksessa. Kummius voisi olla enemmänkin kunniatehtävä hyville ystäville. Muutenkin jotkut suhtautuvat näihin kummiasioihin niin kammottavan vanhakantaisesti. Esim. ensimmäisen lapsen kummi isän suvusta, toinen äidin jne...En ymmärrä.

• menee meillä

Ikäjärjestyksessä on sekä veljeni että minä lähteneet sisarusparvea hyödyntämään :) Minä ja mieheni tyydymmen varmaan kahteen lapseen, joten kakkonen saa kummiksi toivon mukaan molemmat pikkusiskoni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe