Eli olen hankkimassa nuoren kuningasboan (puolitoistavuotta) ja tarkoituksena rakentaa samantien lopullisen kokoinen terraario vanhaan vaatekaappiin. Etuosaan olisi tarkoitus laittaa lasi/pleksi mutta millainen? Turvalasit kalliita, pleksi myös. Mitat saisivat olla 100*150. Käärme tulossa lapsiperheeseen, joten sen olisi syytä kestää lapsen horjahdus jne. Kokemuksia? Kävisikö kestävyydeltään esim. vanha vahvoissa pokissa oleva 100*80 ikkuna, jonka yläpuolelle kiinnittäisi toisen vastaavan jolloin korkeus täyttyisi? Muitakin boan hoitoon liittyviä vinkkejä kaivataan.
Millainen terraariolasi..
4
830
Vastaukset
- meillä on tuossa
yhden kunkkuboan terraariossa 5mm liukulasiovet. Korkeudeltaan 120, leveys yhdelle lasille on muistaakseni 60cm, tämän korkeampaa lasiliike ei suositellut tekemään tuosta 5mm lasistakaan. Hintaa tuli n 100e E-kiskojen hinta. (E kiskoa oli muuten tavattoman vaikea saada).Meillä ainakin tämän terran lasit ovat kestäneet pienet lapset. Nuorimmainen useaan otteeseen tuota päin mennyt. Jälkiviisaana kyselin sitten parvekelasia (karkaistua), ja saman kooiset palat olisivat tulleet maksamaan n. 40e. Ja tämä parvekelasi olisi vielä ollut 10mm paksua. Kannattaa siis kysellä, jos löytyy. Se kestää kuulemma reilusti korkeampana, sanoikohan myyjä että max 180cm.
Toisten kunkkujen terrassa on sitten pleksistä tehdyt 150 cm korkeat likuovet. Miinuspuolena näissä on ehdottomasti se, että ovat naarmuuntuneet hurjan näköisiksi. Samaan aikaan rakensimme lasioviset , sekä pleksioviset terrat ja lasiovet ovat naarmuttomat ja kirkkaat (mitä nyt lasten käsien jälkiä jatkuvasti), kun taas pleksit ovat vaihtokunnossa. Tuohon vaihdan piahkoin parvekelasit tilalle.
Eipä tästä varmaan kauheasti apua nyt ollut mutta pieniä vinkkejä.- leiska
Kiitos viestistä, olihan siitä apua. Tilasin parvekelasia 900*1400 ja terraarion valmistus alkaa parin päivän päästä ja kärmes saapuu uuteen kotiin toivottavasti ensiviikolla. Minkä ikäisiä/ rotuisia boanne ovat? Kauanko ne teillä ovat olleet. Ostamani yksilön sukupuolta ei ole vielä selvitetty mutta tarkoitus olisi. On syntynyt suomessa elokuussa 06. Olisi mukava kuulla kokemuksia jne. Yritän päivittää tietojani, koska kyseessä on toteen käyvä 20vuotta kestänyt haave.
- nuo meidän
leiska kirjoitti:
Kiitos viestistä, olihan siitä apua. Tilasin parvekelasia 900*1400 ja terraarion valmistus alkaa parin päivän päästä ja kärmes saapuu uuteen kotiin toivottavasti ensiviikolla. Minkä ikäisiä/ rotuisia boanne ovat? Kauanko ne teillä ovat olleet. Ostamani yksilön sukupuolta ei ole vielä selvitetty mutta tarkoitus olisi. On syntynyt suomessa elokuussa 06. Olisi mukava kuulla kokemuksia jne. Yritän päivittää tietojani, koska kyseessä on toteen käyvä 20vuotta kestänyt haave.
boat ovat. Kaksi poikaa, molemmat 8 vuotiaita jättiläisiä, ja sitten 4 vuotias pieni neitokainen. Käärmeitä olemme harrastaneet vasta kymmenisen vuotta, ja boia meillä ollut n. 5 vuotta. Ihan poikasiakin olisi tarkoitus hankkia omille, kunhan löytyy sopiva morsian:)
Ihan hyvä, että olet löytänyt suomessa syntyneen käärmeen. Meillä neitiboa on syntynyt ruotsissa, ja nämä kaksi poikaa taas ihan täällä koto Suomessa. Ulkomailta tulleilla käärmeillä tuntuu olevan ongelmia syömisessä, ja sitä mukaa sitten kasvussa sairasteluakin on jatkuvasti.
Meilläkin useampaa käärmelajia täällä kotosalla on, joiden joukossa ulkomailta tulleita yksilöitä. Ovat huomattavasti kotimaisia heikompia.
Täytyy sanoa, että meidän perheelle nämä käärmeet, varsinkin boat ovat elämäntapa. Täytynee sinuakin varoittaa, että kun ensin hommaa yhden...kohta niitä onkin jo taloudessa useampia. Vievät täysin mukanaan. - leiska
nuo meidän kirjoitti:
boat ovat. Kaksi poikaa, molemmat 8 vuotiaita jättiläisiä, ja sitten 4 vuotias pieni neitokainen. Käärmeitä olemme harrastaneet vasta kymmenisen vuotta, ja boia meillä ollut n. 5 vuotta. Ihan poikasiakin olisi tarkoitus hankkia omille, kunhan löytyy sopiva morsian:)
Ihan hyvä, että olet löytänyt suomessa syntyneen käärmeen. Meillä neitiboa on syntynyt ruotsissa, ja nämä kaksi poikaa taas ihan täällä koto Suomessa. Ulkomailta tulleilla käärmeillä tuntuu olevan ongelmia syömisessä, ja sitä mukaa sitten kasvussa sairasteluakin on jatkuvasti.
Meilläkin useampaa käärmelajia täällä kotosalla on, joiden joukossa ulkomailta tulleita yksilöitä. Ovat huomattavasti kotimaisia heikompia.
Täytyy sanoa, että meidän perheelle nämä käärmeet, varsinkin boat ovat elämäntapa. Täytynee sinuakin varoittaa, että kun ensin hommaa yhden...kohta niitä onkin jo taloudessa useampia. Vievät täysin mukanaan.vievät mennessään. Saattaa vaan olla että seuraavan tuloa saapi jonnin aikaa odotella; oli sen verta suostuttelua käytettävä vaimon suhteen, että tämän ensimmäisen sain hyväksytysti hommattua. Riippuu varmaan tämän yksilöni sukupuolesta, että harkitsenko toisenkin ottamista. Jos osoittautuu neidoksi niin varmaan tarjoan morsianehdokkaaksi jolleki luotettavalle harrastajalle. Jos taas osoittautuu äijäksi niin katson tilanteen uusiksi. Ette te sitten ole ajatelleet sen ruotsittaren ja kotoisten äijien pariuttamista? Entäpä tämä luonnon elukoiden syöttö teidän mielestänne? Täällä meillä (maalla) kun olisi aika hyvin mahdollisuus hommata hiiriä ja kenties siivekästäkin... Mistään en ole saanut selville syövätkö kalaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52664
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24485Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466