Millainen terraariolasi..

leiska

Eli olen hankkimassa nuoren kuningasboan (puolitoistavuotta) ja tarkoituksena rakentaa samantien lopullisen kokoinen terraario vanhaan vaatekaappiin. Etuosaan olisi tarkoitus laittaa lasi/pleksi mutta millainen? Turvalasit kalliita, pleksi myös. Mitat saisivat olla 100*150. Käärme tulossa lapsiperheeseen, joten sen olisi syytä kestää lapsen horjahdus jne. Kokemuksia? Kävisikö kestävyydeltään esim. vanha vahvoissa pokissa oleva 100*80 ikkuna, jonka yläpuolelle kiinnittäisi toisen vastaavan jolloin korkeus täyttyisi? Muitakin boan hoitoon liittyviä vinkkejä kaivataan.

4

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä on tuossa

      yhden kunkkuboan terraariossa 5mm liukulasiovet. Korkeudeltaan 120, leveys yhdelle lasille on muistaakseni 60cm, tämän korkeampaa lasiliike ei suositellut tekemään tuosta 5mm lasistakaan. Hintaa tuli n 100e E-kiskojen hinta. (E kiskoa oli muuten tavattoman vaikea saada).Meillä ainakin tämän terran lasit ovat kestäneet pienet lapset. Nuorimmainen useaan otteeseen tuota päin mennyt. Jälkiviisaana kyselin sitten parvekelasia (karkaistua), ja saman kooiset palat olisivat tulleet maksamaan n. 40e. Ja tämä parvekelasi olisi vielä ollut 10mm paksua. Kannattaa siis kysellä, jos löytyy. Se kestää kuulemma reilusti korkeampana, sanoikohan myyjä että max 180cm.

      Toisten kunkkujen terrassa on sitten pleksistä tehdyt 150 cm korkeat likuovet. Miinuspuolena näissä on ehdottomasti se, että ovat naarmuuntuneet hurjan näköisiksi. Samaan aikaan rakensimme lasioviset , sekä pleksioviset terrat ja lasiovet ovat naarmuttomat ja kirkkaat (mitä nyt lasten käsien jälkiä jatkuvasti), kun taas pleksit ovat vaihtokunnossa. Tuohon vaihdan piahkoin parvekelasit tilalle.

      Eipä tästä varmaan kauheasti apua nyt ollut mutta pieniä vinkkejä.

      • leiska

        Kiitos viestistä, olihan siitä apua. Tilasin parvekelasia 900*1400 ja terraarion valmistus alkaa parin päivän päästä ja kärmes saapuu uuteen kotiin toivottavasti ensiviikolla. Minkä ikäisiä/ rotuisia boanne ovat? Kauanko ne teillä ovat olleet. Ostamani yksilön sukupuolta ei ole vielä selvitetty mutta tarkoitus olisi. On syntynyt suomessa elokuussa 06. Olisi mukava kuulla kokemuksia jne. Yritän päivittää tietojani, koska kyseessä on toteen käyvä 20vuotta kestänyt haave.


      • nuo meidän
        leiska kirjoitti:

        Kiitos viestistä, olihan siitä apua. Tilasin parvekelasia 900*1400 ja terraarion valmistus alkaa parin päivän päästä ja kärmes saapuu uuteen kotiin toivottavasti ensiviikolla. Minkä ikäisiä/ rotuisia boanne ovat? Kauanko ne teillä ovat olleet. Ostamani yksilön sukupuolta ei ole vielä selvitetty mutta tarkoitus olisi. On syntynyt suomessa elokuussa 06. Olisi mukava kuulla kokemuksia jne. Yritän päivittää tietojani, koska kyseessä on toteen käyvä 20vuotta kestänyt haave.

        boat ovat. Kaksi poikaa, molemmat 8 vuotiaita jättiläisiä, ja sitten 4 vuotias pieni neitokainen. Käärmeitä olemme harrastaneet vasta kymmenisen vuotta, ja boia meillä ollut n. 5 vuotta. Ihan poikasiakin olisi tarkoitus hankkia omille, kunhan löytyy sopiva morsian:)

        Ihan hyvä, että olet löytänyt suomessa syntyneen käärmeen. Meillä neitiboa on syntynyt ruotsissa, ja nämä kaksi poikaa taas ihan täällä koto Suomessa. Ulkomailta tulleilla käärmeillä tuntuu olevan ongelmia syömisessä, ja sitä mukaa sitten kasvussa sairasteluakin on jatkuvasti.
        Meilläkin useampaa käärmelajia täällä kotosalla on, joiden joukossa ulkomailta tulleita yksilöitä. Ovat huomattavasti kotimaisia heikompia.

        Täytyy sanoa, että meidän perheelle nämä käärmeet, varsinkin boat ovat elämäntapa. Täytynee sinuakin varoittaa, että kun ensin hommaa yhden...kohta niitä onkin jo taloudessa useampia. Vievät täysin mukanaan.


      • leiska
        nuo meidän kirjoitti:

        boat ovat. Kaksi poikaa, molemmat 8 vuotiaita jättiläisiä, ja sitten 4 vuotias pieni neitokainen. Käärmeitä olemme harrastaneet vasta kymmenisen vuotta, ja boia meillä ollut n. 5 vuotta. Ihan poikasiakin olisi tarkoitus hankkia omille, kunhan löytyy sopiva morsian:)

        Ihan hyvä, että olet löytänyt suomessa syntyneen käärmeen. Meillä neitiboa on syntynyt ruotsissa, ja nämä kaksi poikaa taas ihan täällä koto Suomessa. Ulkomailta tulleilla käärmeillä tuntuu olevan ongelmia syömisessä, ja sitä mukaa sitten kasvussa sairasteluakin on jatkuvasti.
        Meilläkin useampaa käärmelajia täällä kotosalla on, joiden joukossa ulkomailta tulleita yksilöitä. Ovat huomattavasti kotimaisia heikompia.

        Täytyy sanoa, että meidän perheelle nämä käärmeet, varsinkin boat ovat elämäntapa. Täytynee sinuakin varoittaa, että kun ensin hommaa yhden...kohta niitä onkin jo taloudessa useampia. Vievät täysin mukanaan.

        vievät mennessään. Saattaa vaan olla että seuraavan tuloa saapi jonnin aikaa odotella; oli sen verta suostuttelua käytettävä vaimon suhteen, että tämän ensimmäisen sain hyväksytysti hommattua. Riippuu varmaan tämän yksilöni sukupuolesta, että harkitsenko toisenkin ottamista. Jos osoittautuu neidoksi niin varmaan tarjoan morsianehdokkaaksi jolleki luotettavalle harrastajalle. Jos taas osoittautuu äijäksi niin katson tilanteen uusiksi. Ette te sitten ole ajatelleet sen ruotsittaren ja kotoisten äijien pariuttamista? Entäpä tämä luonnon elukoiden syöttö teidän mielestänne? Täällä meillä (maalla) kun olisi aika hyvin mahdollisuus hommata hiiriä ja kenties siivekästäkin... Mistään en ole saanut selville syövätkö kalaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe