Sosiaaliturva !

Turhautunut tuhanteen kertaan

Hei!

Miten muilla on sosiaaliturva toteutunut kun sairastatte hajusteyliherkkyyttä?
Olen jo neljä vuotta ollut poissa työelämästä,lukuunottamatta lyhyitä työkokeiluja,joissa aina olen sairastunut poskiontelotulehduksiin ja sen mukanaan tuomiin muihin todella hankaliin vaivoihin.Työkokeilut ovat siis loppuneet aika lyhyeen,koska kipeänä on mahdoton olla skarppina töissä.Sairauslomaa saa mutta vaan pari päivää ja siinä ajassa ei ehdi millään tulla työkuntoon.
Hajusteyliherkkyyden takia ei sairauslomaa saa.
Sitten kun tulee Kelan sanomat jossa kehutaan että kyllä Kela korvaa ja kuntouttaa.Kuntoutukseen ei pääse ja korvaukset ovat loppuneet koska mies tienaa 'liikaa'.
Juuri ja juuri toimeen tullaan kun nuukaillaan,mutta todellakin saa katsoa mitä ruokaa ostaa kun kaikki maksaa eurojen myötä niin mahdottomasti.Itseään on turha hemmotella koska rahaa ei ole.
Mies on siis minun sosiaaliturvani.Häntä kuitenkin riepoo kun saa vielä kuusikymppisenä painaa pitkää päivää ja raha hupenee hyppysistä kaikki ja viimeiset 'venyneenä'...
Nyt sitten kaiken muun harmin lisäksi olen alkanut pelätä koska mies häipyy. Sitten voi sanoa että viimeinenkin sosiaaliturva loppui.
Kohta alkaa toivoa 'että olisi toinen jalka haudassa ja toinen banaaninkuoren päällä'.
Revi siitä sitten iloa elämään!!

Miten teillä muilla? Kirjoittakaa kokemuksianne.

16

2210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menin työnhakijaksi

      Tukea ei tule, ellet sitten esim. hakeudu kursseille/koulutukseen,olisiko ammatinvalintapsykologi mitään? Itse olen muusta syystä sairas(tuki- ja liikuntaelin), mutta hakeuduin ennen parisuhteen lopullista niittiä työnhakijaksi, menen jos pääsen uudelleen koulutukseen. Itsetuntoni kyllä kärsi,toisen varassa elämisestä.

      • Turhautunut tuhanteen kertaan

        Menisin heti kurseille tai koulutukseen jos jostain löytyisi hajusteeton paikka.Siis kukaan opiskelijoista eikä kouluttajista saisi käyttää mitään hajusteita.
        Tämä koskee tosiaankin kaikkia hajusteita;pyykinpesu-ja huuhteluaineet,kosteusvoiteet,shampoot ja muut hiustuotteet,puhumattakaan muista voimakkaammista hajusteista.
        Sellainen paikka kun löytyisi niin olisin ollut siellä jo neljä vuotta sitten.
        Minä yritän koko ajan päästä töihin tai koulutukseen mutta se tuntuu aivan mahdottomalta ajatukselta.
        En siis ole laiska lusmuri vaan työhaluinen nainen.


      • Olin turhautunut
        Turhautunut tuhanteen kertaan kirjoitti:

        Menisin heti kurseille tai koulutukseen jos jostain löytyisi hajusteeton paikka.Siis kukaan opiskelijoista eikä kouluttajista saisi käyttää mitään hajusteita.
        Tämä koskee tosiaankin kaikkia hajusteita;pyykinpesu-ja huuhteluaineet,kosteusvoiteet,shampoot ja muut hiustuotteet,puhumattakaan muista voimakkaammista hajusteista.
        Sellainen paikka kun löytyisi niin olisin ollut siellä jo neljä vuotta sitten.
        Minä yritän koko ajan päästä töihin tai koulutukseen mutta se tuntuu aivan mahdottomalta ajatukselta.
        En siis ole laiska lusmuri vaan työhaluinen nainen.

        Tuli mieleeni, että onko sinua tutkittu riittävästi, ettei ole muita sairauksia, esim. astma, allergiat, muut sairaudet(ammattitaudit?


      • Myötätuntoa
        Olin turhautunut kirjoitti:

        Tuli mieleeni, että onko sinua tutkittu riittävästi, ettei ole muita sairauksia, esim. astma, allergiat, muut sairaudet(ammattitaudit?

        Ei kyllä käy kateeksi. Olen tyytyväinen, että vaikka olen vain osaksi työkykyinen, sairauteni näkyy kuvissa ja siitä on selvä diagnoosi. Olisi äärimmäisen turhauttavaa taistella Kelaa ym. vastaan.Ehkä tulevaisuudessa tiedetään yliherkkyyksistä enemmän.


      • Turhautunut tuhanteen kertaan
        Olin turhautunut kirjoitti:

        Tuli mieleeni, että onko sinua tutkittu riittävästi, ettei ole muita sairauksia, esim. astma, allergiat, muut sairaudet(ammattitaudit?

        Kyllä minua on tutkittu paljon.Vakuutusyhtiön toimesta suljettiin ammattitautiepäily pois.Tuo tutkimus oli kylläkin puolueellinen(mielestäni) koska olin uimahallilla töissä ja altistuin kloorille ensin.Sieltä kaikki vaivani alkoivat.Ja sitten sain lopputilin kun en pystynyt sairaana töitä tekemään.
        Pääsin kolmeksi viikoksi kuntoutustutkimukseen jossa todettiin että kaikki hajusteet ja pöly tekevät minut sairaaksi.Työpaikan pitää olla täysin hajusteeton ja pölytön,mainittiin lausunnossa,muuten työkykyinen.
        Sen jälkeen on tutkittu ja suljettu astma pois ja allergioita on tutkittu ihotestein.Ihoni ei reagoi vaan hengitystiet.
        Sitten minulta on operoitu poskiontelokanavia isommaksi että 'mönjät' pääsevät paremmin poistumaan onteloista.Tämä ei kuitenkaan auta etteikö poskiontelot ärtyisi tai tulehtuisi
        edelleen.
        Tässä kuitenkin sinnittelen eteenpäin koska en muutakaan voi.Toivon että hajusteyliherkkyys diagnosoitaisiin Suomessakin sairaudeksi niin moni ongelma ratkeaisi.


    • Mummu

      Minulla on hajusteallergia. Olen ollut tutkimuksissa ja hoidossa kaksi vuotta Helsingin Iho - ja Allergiasairaalassa. Iholääkärin, korvalääkärin ja keuhkolääkärin lisäksi minua hoisi fysioterapeutti ja pari muuta terapeuttia.
      Poskionteloni on leikattu kaksi kertaa. Lääkityksiä on kokeiltu ja kun oikea löytyi, käyn vaan puolivuosittain kontrollissa ja voin hyvin.
      Käytän säännöllisesti seuraavia lääkkeitä: Aerius,aamuisin, Singulais, iltaisin, Flixonase 400 mg,aamuisin, jos paineen tuntua poskionteloissa, muuten Rhinocort, Flixotide 2 x päivässä. Kortisonipillerit voin itse aloittaa , kun tuntuu painetta poskionteloissa.
      Nyt pärjään ilman kortisonipillereitä, enkä ole yli puoleen vuoteen ottanut kortisonipillerikuuria, enkä antibioottia.
      Hoitosuunnitelmassa on , että poskiontelot leikataan/ putsataan joka toinen vuosi.
      Voin käydä töissä ja tearrereissa ym. En kylläkään haista mitään... enkä myös maista.

      Onkohan kaikilla hajusteyliherkillä lääkitys kohdallaan ???

      • Turhautunut tuhanteen kertaan

        Hei!

        Miten ihmeessä sinua on tutkittu noinkin paljon ja ilmeisesti nimenomaan hajusteyliherkkyyttä.
        Pienellä paikkakunnalla ainakaan ei pääse kunnon tutkimuksiin ollenkaan.
        Ja lääkitystä ei ole ollenkaan vaikka poskiontelot tulehtuvat aina hajusteista ja pölyistä.Itse lääkitsen tulehduskipulääkkeillä tarvittaessa ja pysyttelen poissa ihmisten ilmoilta.Siis ei mahdollista mennä töihin eikä pääse sairauslomalle vaan sinnittelen 7 euron päivärahalla josta menee 20 prossaa veroja.
        Yksi harmi vähemmän kun ei tarvitse miettiä mihin rahansa tuhlaa!!!!!!!!!!!


      • Mummu
        Turhautunut tuhanteen kertaan kirjoitti:

        Hei!

        Miten ihmeessä sinua on tutkittu noinkin paljon ja ilmeisesti nimenomaan hajusteyliherkkyyttä.
        Pienellä paikkakunnalla ainakaan ei pääse kunnon tutkimuksiin ollenkaan.
        Ja lääkitystä ei ole ollenkaan vaikka poskiontelot tulehtuvat aina hajusteista ja pölyistä.Itse lääkitsen tulehduskipulääkkeillä tarvittaessa ja pysyttelen poissa ihmisten ilmoilta.Siis ei mahdollista mennä töihin eikä pääse sairauslomalle vaan sinnittelen 7 euron päivärahalla josta menee 20 prossaa veroja.
        Yksi harmi vähemmän kun ei tarvitse miettiä mihin rahansa tuhlaa!!!!!!!!!!!

        Jos sinulla ei ole rahaa, niin mene ensin sosiaalitoimistoon ja hae maksusitoumus apteekkiin, lääkkeet ovat aika kalliita, sitten marssit lääkäriin.
        Aerius auttaa hajusteita vastaan, Flixonase 400 milliä auttaa poskiontelojen paineeseen. Rinocort on hyvä lääke silloin kun on päästy tasapainoon, niinkun peruslääke.
        Kun menen paikkaan, jossa tiedän olevan hajusteita otan aivan tavallisen nenäsuihkeen mukaani, mitä ne nyt on Nasonexejä... kun tunnen painetta poskionteloissa, suihkaisen sitä nenään, se auttaa poistaen limakalvoturvotuksen.
        Tiedätkö onko sinulla polyyppeja nenässä ja poskionteloissa ?

        Ompa kumma, että sinua ei ole tutkittu. Minä olen vain kahdelle hajusteelle allerginen, mutta niitä on jokapaikassa... ja samalla selvisi, että niitä on mm Marevaanissa..olen myös allerginen asperiinille ..siis salisylaateille.
        Vaadi epikutaanitesteihin, kai siellä sairaala kuitenkin on. Eihän hakusteallergia voin invalidisoida, onhan niitä oikeitakin tauteja.
        Tsemppia sinulle ja käy taistoon !!!


      • Turhautunut tuhanteen kertaan
        Mummu kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole rahaa, niin mene ensin sosiaalitoimistoon ja hae maksusitoumus apteekkiin, lääkkeet ovat aika kalliita, sitten marssit lääkäriin.
        Aerius auttaa hajusteita vastaan, Flixonase 400 milliä auttaa poskiontelojen paineeseen. Rinocort on hyvä lääke silloin kun on päästy tasapainoon, niinkun peruslääke.
        Kun menen paikkaan, jossa tiedän olevan hajusteita otan aivan tavallisen nenäsuihkeen mukaani, mitä ne nyt on Nasonexejä... kun tunnen painetta poskionteloissa, suihkaisen sitä nenään, se auttaa poistaen limakalvoturvotuksen.
        Tiedätkö onko sinulla polyyppeja nenässä ja poskionteloissa ?

        Ompa kumma, että sinua ei ole tutkittu. Minä olen vain kahdelle hajusteelle allerginen, mutta niitä on jokapaikassa... ja samalla selvisi, että niitä on mm Marevaanissa..olen myös allerginen asperiinille ..siis salisylaateille.
        Vaadi epikutaanitesteihin, kai siellä sairaala kuitenkin on. Eihän hakusteallergia voin invalidisoida, onhan niitä oikeitakin tauteja.
        Tsemppia sinulle ja käy taistoon !!!

        Kyllä olen ollut tutkimuksissa.On suljettu astma yms. sairaudet pois.Ihopistotesti on tehty mutta kun siinä tutkittiin vaan eläimille allergisuutta,enkä ole missään tekemisissä eläinten kanssa.Enkä allerginenkaan niille.

        Vuonna 2002 minulle tehtiin poskiontelokanavien laajennus.Sen jälkeen aina kun poskiontelot tulehtuvat,lima valuu suoraan nieluun.Ensin tulehduksen pitää muhia pari kolme päivää,sanonkin aina että liman pitää 'kypsyä' ennen pois tuloa.
        Tämä vaihe on niin epämiellyttävä että jos olisin tiennyt asian ennen operointia en siihen olisi edes suostunut.

        Olen ollut myös vakuutusyhtiön lähettämänä kuntoutustutkimuksessa kolme viikkoa(v,2004).
        Siellä tutkittiin kaikkea muuta kun hajusteiden aiheuttamaa haittaa.Piti rakennella palapelejä ja askarrella.Ulkoilla ja kuluttaa aikaa miten parhaaksi katsoi.Aina kun mainitsin hajusteet niin kukaan ei ottanut asiakseen tutkia niiden vaikutuksia.Loppuraportissa mainittiin että työhön kykenevä mutta paikan pitää olla hajusteeton ja pölytön.

        Sitten olin työkkärin lähettämänä keskussairaalassa.Sosiaalihoitaja oli kyselemässä onko päässä vikaa yms.
        Sitten lääkäri kyseli ja labrakokeita otettiin.Pyysin että tutkisivat hajusteyliherkkyyttä.Vastaus oli ettei sitä voi tutkia millään lailla.
        Taas siis maininta että työ pitää olla hajusteeton ja pölytön.Sellaista paikkaa ei kuitenkaan ole jossa ei kyseisiä haittoja olisi.

        Lääkkeitä olen käyttänyt jos jonkinmoista sumutetta ja allergialääkettä.Sumutteet rikkovat limakalvot ja verta tulee nenästä.Niitä en voi käyttää.
        Allergialääkkeitä aloitin käyttämään viikko sitten koska siitepölykausi lähestyy.Aikaisemmin käytin läpi vuoden Kestineä muttä siitä ei ollut mitään apua.Niinkuin ei muistakaan kokeilemistani lääkkeistä.

        Kyllä tämä invalidisoi ihmisen ja pistää pois ihmisten ilmoilta.Se on tosi.


      • Mummu
        Turhautunut tuhanteen kertaan kirjoitti:

        Kyllä olen ollut tutkimuksissa.On suljettu astma yms. sairaudet pois.Ihopistotesti on tehty mutta kun siinä tutkittiin vaan eläimille allergisuutta,enkä ole missään tekemisissä eläinten kanssa.Enkä allerginenkaan niille.

        Vuonna 2002 minulle tehtiin poskiontelokanavien laajennus.Sen jälkeen aina kun poskiontelot tulehtuvat,lima valuu suoraan nieluun.Ensin tulehduksen pitää muhia pari kolme päivää,sanonkin aina että liman pitää 'kypsyä' ennen pois tuloa.
        Tämä vaihe on niin epämiellyttävä että jos olisin tiennyt asian ennen operointia en siihen olisi edes suostunut.

        Olen ollut myös vakuutusyhtiön lähettämänä kuntoutustutkimuksessa kolme viikkoa(v,2004).
        Siellä tutkittiin kaikkea muuta kun hajusteiden aiheuttamaa haittaa.Piti rakennella palapelejä ja askarrella.Ulkoilla ja kuluttaa aikaa miten parhaaksi katsoi.Aina kun mainitsin hajusteet niin kukaan ei ottanut asiakseen tutkia niiden vaikutuksia.Loppuraportissa mainittiin että työhön kykenevä mutta paikan pitää olla hajusteeton ja pölytön.

        Sitten olin työkkärin lähettämänä keskussairaalassa.Sosiaalihoitaja oli kyselemässä onko päässä vikaa yms.
        Sitten lääkäri kyseli ja labrakokeita otettiin.Pyysin että tutkisivat hajusteyliherkkyyttä.Vastaus oli ettei sitä voi tutkia millään lailla.
        Taas siis maininta että työ pitää olla hajusteeton ja pölytön.Sellaista paikkaa ei kuitenkaan ole jossa ei kyseisiä haittoja olisi.

        Lääkkeitä olen käyttänyt jos jonkinmoista sumutetta ja allergialääkettä.Sumutteet rikkovat limakalvot ja verta tulee nenästä.Niitä en voi käyttää.
        Allergialääkkeitä aloitin käyttämään viikko sitten koska siitepölykausi lähestyy.Aikaisemmin käytin läpi vuoden Kestineä muttä siitä ei ollut mitään apua.Niinkuin ei muistakaan kokeilemistani lääkkeistä.

        Kyllä tämä invalidisoi ihmisen ja pistää pois ihmisten ilmoilta.Se on tosi.

        määrä allergisoivaa ainetta iholle ja annetaan olla muutama päivä. Minulle laitettiin 220 eri ainetta. Siinä oli hajusteita, mausteita ja vaikka mitä. Sieltä sitten pari hajustetta nousi oikein kunnon näppylälle. Näin todettiin hajusteyliherkkyys. Lisäksi nämä hajut aiheuttavat sen poskionteloiden limakalvojen turvotuksen. Kai siinä loppujen lopuksi turpoisi kurkkukin umpeen, mutta en jää paikalle ihmettelemään, vaan otan kortisonipillereitä ja poistun paikalta.

        Kyllä minäkin sairastin tuota poskiontelovaivaa noin viisi vuotta, ennen kuin oikeat lääkkeet löytyivät, kävin punkteerauksessa parhaimpina aikoina joka toinen viikko. Jouduin silloin todellakin miettimään minne voin mennä. Uimahalli oli ulkoilman lisäksi ainoa paikka missä voin liikkua tai urheilla jotain. Siellä ei haissut Tolu tai parfyymi. Kerran sain aivan kauhean "poskionteloturvotuskohtauksen" lattiavahasta. Jouduin Meilahteen, pää kun meinasi räjähtää, poskiontelot turposivat, korvat menivät lukkoon ja paine ns työnsi hampaita ulos leuoista....huh huh, toivottavasti tuo on vain pahoja muistoja....

        Olen pahoillani puolestasi, ymmärrän , että olet turhautunut, mutta olen varma, että apu löytyy, uskoakseni olen hyvä esimerkki siitä.


      • Turhautunut tuhanteen kertaan
        Mummu kirjoitti:

        määrä allergisoivaa ainetta iholle ja annetaan olla muutama päivä. Minulle laitettiin 220 eri ainetta. Siinä oli hajusteita, mausteita ja vaikka mitä. Sieltä sitten pari hajustetta nousi oikein kunnon näppylälle. Näin todettiin hajusteyliherkkyys. Lisäksi nämä hajut aiheuttavat sen poskionteloiden limakalvojen turvotuksen. Kai siinä loppujen lopuksi turpoisi kurkkukin umpeen, mutta en jää paikalle ihmettelemään, vaan otan kortisonipillereitä ja poistun paikalta.

        Kyllä minäkin sairastin tuota poskiontelovaivaa noin viisi vuotta, ennen kuin oikeat lääkkeet löytyivät, kävin punkteerauksessa parhaimpina aikoina joka toinen viikko. Jouduin silloin todellakin miettimään minne voin mennä. Uimahalli oli ulkoilman lisäksi ainoa paikka missä voin liikkua tai urheilla jotain. Siellä ei haissut Tolu tai parfyymi. Kerran sain aivan kauhean "poskionteloturvotuskohtauksen" lattiavahasta. Jouduin Meilahteen, pää kun meinasi räjähtää, poskiontelot turposivat, korvat menivät lukkoon ja paine ns työnsi hampaita ulos leuoista....huh huh, toivottavasti tuo on vain pahoja muistoja....

        Olen pahoillani puolestasi, ymmärrän , että olet turhautunut, mutta olen varma, että apu löytyy, uskoakseni olen hyvä esimerkki siitä.

        Heips!
        Kun vaan pääsisikin kunnon tutkimuksiin.Terveyskeskuksesta kun yrittää saada lähetettä keskussairaalaan,niin ei pääse mihinkään koska asiaa ei voida heidän mielestään tutkia.
        Asutko Mummu Helsingissä? Siellä on sitten viisaammat ja ihmisten hyvinvoinnista välittävät lääkärit.

        Täytyy harkita olisiko mahdollista mennä yksityiselle lääkärille ja sitä kautta jos pääsisi tutkimuksiin ja niihin testeihin.

        Tietäisikö kukaan Lahden seudulla hyvää lääkäriä jolta kannattaisi varata aika?

        Kiitokset kirjoituksistasi.Sain taas pikkuisen toivoa paremmasta.


      • Mummu
        Turhautunut tuhanteen kertaan kirjoitti:

        Heips!
        Kun vaan pääsisikin kunnon tutkimuksiin.Terveyskeskuksesta kun yrittää saada lähetettä keskussairaalaan,niin ei pääse mihinkään koska asiaa ei voida heidän mielestään tutkia.
        Asutko Mummu Helsingissä? Siellä on sitten viisaammat ja ihmisten hyvinvoinnista välittävät lääkärit.

        Täytyy harkita olisiko mahdollista mennä yksityiselle lääkärille ja sitä kautta jos pääsisi tutkimuksiin ja niihin testeihin.

        Tietäisikö kukaan Lahden seudulla hyvää lääkäriä jolta kannattaisi varata aika?

        Kiitokset kirjoituksistasi.Sain taas pikkuisen toivoa paremmasta.

        sama ammattitaito ja tietämys kuin täällä meilläpäin. Asun Tuusulassa ja kävin kyllä aluksi yksityiselläkin, muuta kyllä terveyskeskuksen omalääkäri laittoin lähetteen Hyvinkään sairaalaan. Sieltä taas korvaosaston ylilääkräri passitti tutkimuksiin iho - ja allergiasairaalaan Helsinkiin.
        Painotan vielä; mene terveyskeskukseen ja vaadi lähete Päijät Hämeen keskussairaalaan korvaläärärille tai allergologille. Kyllä siellä on joku iho ja allergiaosasto.

        Elämä tälläisen hajusteallergian kanssa on kyllä aika hankalaa. Koska en haista mitään, mieheni, lapseni, lapsenlapseni tai ystäväni kertovat minulle "haiseeko" tai haistelevat puolsetani ja kertovat minulle voinko esim mennä jonnekkin paikkoihin. Esim jos jossain kaupassa haisee vaikka pesuaineet tai hajuvesi, niin lapsenlapseni sanoo; "mummu, täällä haisee, älä tule tänne" Sellaista. Minulla on myös hyvät hengityssuojaimet maalausta tms varten.

        Aika monet ruoka-aineetkin muuten saavat nenän tukkoon ja poskiontelot turpoamaan.... esim kaikki jotka sisältävät salisylaatteja. Esim viinirypäleet, luumut, aprikoosit....
        ( punaviini , kääk )

        Että silleen...lääkärille, pillerit ja naamarit naamaan ja menoksi. Hyvää vappua !


      • Ainakin Hemossa
        Turhautunut tuhanteen kertaan kirjoitti:

        Heips!
        Kun vaan pääsisikin kunnon tutkimuksiin.Terveyskeskuksesta kun yrittää saada lähetettä keskussairaalaan,niin ei pääse mihinkään koska asiaa ei voida heidän mielestään tutkia.
        Asutko Mummu Helsingissä? Siellä on sitten viisaammat ja ihmisten hyvinvoinnista välittävät lääkärit.

        Täytyy harkita olisiko mahdollista mennä yksityiselle lääkärille ja sitä kautta jos pääsisi tutkimuksiin ja niihin testeihin.

        Tietäisikö kukaan Lahden seudulla hyvää lääkäriä jolta kannattaisi varata aika?

        Kiitokset kirjoituksistasi.Sain taas pikkuisen toivoa paremmasta.

        Katso terveystalon sivuja ent. Hemo, Aleksanterinkadulta löytyy.


      • Turhautunut tuhanteen kertaan
        Ainakin Hemossa kirjoitti:

        Katso terveystalon sivuja ent. Hemo, Aleksanterinkadulta löytyy.

        kyllä löytyy,mutta tarkoitinkin sellaista joka ymmärtäisi hajusteyliherkkyyttä ja olisi kiinnostunut sen tutkimisesta.
        Ei ole sellaista vielä kohdalle osunut.

        Yritän terveyskeskuksen kautta päästä niihin Mummun ehdottamiin testeihin.Otin sähköpostilla yhteyttä lääkäriin ja katson mitä tapahtuu.
        Olen niin asioinut ennenkin lääkäreiden kanssa ja yleensä saan apua paremmin ja nopeammin kuin jos menisin lääkärin vastaanotolle.Aikoja on vaikea saada koska lääkäreitä liian vähän.


      • Mummu
        Turhautunut tuhanteen kertaan kirjoitti:

        kyllä löytyy,mutta tarkoitinkin sellaista joka ymmärtäisi hajusteyliherkkyyttä ja olisi kiinnostunut sen tutkimisesta.
        Ei ole sellaista vielä kohdalle osunut.

        Yritän terveyskeskuksen kautta päästä niihin Mummun ehdottamiin testeihin.Otin sähköpostilla yhteyttä lääkäriin ja katson mitä tapahtuu.
        Olen niin asioinut ennenkin lääkäreiden kanssa ja yleensä saan apua paremmin ja nopeammin kuin jos menisin lääkärin vastaanotolle.Aikoja on vaikea saada koska lääkäreitä liian vähän.

        kerrothan myöhemmin miten menee.....
        tsemppiä !!!


      • Turhautunut tuhanteen kertaan
        Mummu kirjoitti:

        kerrothan myöhemmin miten menee.....
        tsemppiä !!!

        Hei!

        En ole vielä päässyt mihinkään testeihin enkä pääse ainakaan terveyskeskuksen kautta.Lääkäri ei edes vastannut sähköpostiini,katsoi sen varmaan turhaksi rahanmenoksi kunnalle.

        Mutta nyt on muuten iloista kerrottavaa.Ihmeiden aika ei ole ohitse.Aloitan maanantaina kokoaikaisen työn.
        Paikka on hajusteeton koska siellä työskentelee yksi hajusteyliherkkä.Nyt jännittää todella kuinka pysyn terveenä ja työkykyisenä siellä.
        Työskentelen lasten parissa tulevan vuoden ja toivon totisesti etteivät vanhemmat aiheuta hajuhaittoja käydessään tuomassa ja hakemassa lapsosiaan.
        Pitäkää peukkuja puolestani että saan nollattua liiton päivät ja saan sitten työn päätyttyä ansiosidonnaista.Ja että saisin työskennellä vuoden terveenä,se on suurenmoinen mahdollisuus minulle.
        Elämä voi yllättää,vaikken sitä olisi uskonut enää.
        Jaksamista kaikille ja hyvää syksyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe