Kärcher höyrypuhdistin

veneenpesuun ?

Onko jollain kokemusta tuollaisesta pienestä (alle satasen maksavasta) Kärcherin höyrypuhdistimesta. Itse ajattelin lähinnä, että kannen hankalimpia paikkoja voisi sillä putsata? Sisäosan tiikkejä en siis meinannut höyristää :)

9

4725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehti

      Joku venelehti testasi, ja väitti jotakin hyötyä saadun. Hidasta hommaa kuitenkin pienitehoisella vehkeellä.

      • kyselijä.

        joo en kokovenettä ala pesemään, mutta jotain likapinttymiä kannelta ja sellaisia.


      • ja kuumaa vettä
        kyselijä. kirjoitti:

        joo en kokovenettä ala pesemään, mutta jotain likapinttymiä kannelta ja sellaisia.

        kunnollinen varrellinen harja on tehokkaampi kuin nuo halvat lelut.

        Kannattaa harkita kunnollisen höyrypesurin vuokraamista rakennuskonevuokraamosta. On edullinen päivävuokra ja kunnon koneella saa tunnissa paljon aikaan.


    • kippari leena

      Olen käyttänyt höyryä mm. veneen sisätiloissa.
      Myös mahonkipintoja olen kevyesti höyryttänyt ja pyyhkäissyt samantien puhtaaksi.
      Yleensä paikat, minne on vaikea päästä, puhdistuu höyryn avulla näpsäkästi. Etenkin rasvaantuneet kohdat, wc,lavuaari,moottori jne.
      Suosittelen.

      • Hakro

        Hei Leena,

        Millainen höyrykone on on ollut käyttössäsi? Alle satasen maksava vai vähän parempi?

        Toisaalla täällä Suomi24-foorumilla varoitettiin halvimmista höyrypesureista. Itselläni ei ole kokemusta mutta kiinnostusta on (ei pelkästään venekäyttöön).


      • Kärcher SV 1902
        Hakro kirjoitti:

        Hei Leena,

        Millainen höyrykone on on ollut käyttössäsi? Alle satasen maksava vai vähän parempi?

        Toisaalla täällä Suomi24-foorumilla varoitettiin halvimmista höyrypesureista. Itselläni ei ole kokemusta mutta kiinnostusta on (ei pelkästään venekäyttöön).

        Mulla on Kärcher* SV 1902. Se puhaltaa höyryä ja imee myös samalla. Veneessä olen pessyt sillä verhoiltua seinää ja patjoja, ikkunoita jne sisätiloja. Ei ole tullut mieleenkään pestä venettä ulkopuolelta.

        Kokemuksena
        puhdasta tulee, vastaava puhdistustulos muutoin lienee lähes mahdoton saavuttaa
        - jäykkä imuletku, kankea käsitellä
        - painava kone
        - vaatii verkkovirtaa
        - kovahko meteli
        - suuttimilla ei pääse höyryttämään & imuttamaan samaan aikaan aivan pienimpiin koloihin.
        - ahtaassa veneessä tulee kuuma pesuhommissa. Imusta huolimatta vähän turkkilainen sauna-fiilis.

        Huomaa että laitteen höyry-ja imuteho on varsin suuri.

        => Venekäytössä menettelee. Ei kuitenkaan kannata ostaa vain tämän takia. Suurin hyöty on ehdottomasti kotona ikkunoiden pesu. Kertavedolla tulee lasit puhtaaksi, helpottaa todella merkittävästi tota puuhaa.
        Laitteen kustannus vastaa omakotitalossa noin kahden siivousfirmalla teetetyn ikkunanpesun hintaa. Joten maksaa vuodessa (no vähän päälle) itsensä takaisin.


      • RugDoctoria
        Kärcher SV 1902 kirjoitti:

        Mulla on Kärcher* SV 1902. Se puhaltaa höyryä ja imee myös samalla. Veneessä olen pessyt sillä verhoiltua seinää ja patjoja, ikkunoita jne sisätiloja. Ei ole tullut mieleenkään pestä venettä ulkopuolelta.

        Kokemuksena
        puhdasta tulee, vastaava puhdistustulos muutoin lienee lähes mahdoton saavuttaa
        - jäykkä imuletku, kankea käsitellä
        - painava kone
        - vaatii verkkovirtaa
        - kovahko meteli
        - suuttimilla ei pääse höyryttämään & imuttamaan samaan aikaan aivan pienimpiin koloihin.
        - ahtaassa veneessä tulee kuuma pesuhommissa. Imusta huolimatta vähän turkkilainen sauna-fiilis.

        Huomaa että laitteen höyry-ja imuteho on varsin suuri.

        => Venekäytössä menettelee. Ei kuitenkaan kannata ostaa vain tämän takia. Suurin hyöty on ehdottomasti kotona ikkunoiden pesu. Kertavedolla tulee lasit puhtaaksi, helpottaa todella merkittävästi tota puuhaa.
        Laitteen kustannus vastaa omakotitalossa noin kahden siivousfirmalla teetetyn ikkunanpesun hintaa. Joten maksaa vuodessa (no vähän päälle) itsensä takaisin.

        Sillä ei ikkunoita pestä, mutta veneen sohvatyynyt ja tekstiililattian kylläkin. Kotimatot, sohvat ja matot voi pestä parketin päällä. Vuokraa täältä http://www.verhomatto.fi/rugdoctor tai osta. Hinta hämmästyttää, kun imureista saa maksaa jopa kaksi tonnia ja tämä irtoaa alta tonnin. Vuokraus halpaa ja toimitus kaikkialle Suomeen.


    • ole vielä löytänyt kohdetta missä sillä olisi käyttöä.
      Yksi missä se melkein toimi niin oli kotona keittiön kaakelisaumat, tosin pehmitti ne niin että ne lähinnä tuli kaavittua pinta pois joten montaa kertaa ei varmaan kannata tehdä.

      Veneessä en keksinyt yhtään kunnon kohdetta

    • AnonymousPuhdistaja

      Olen kokeillut tuollaista halpaa ja pientä parvekekaiteiden puhdistamiseen. Ei kannata. Puhdisti kyllä, mutta homma oli törkeen hidasta. Lisäksi vesisäiliö on pieni ja ennen uudelleentäyttöä laitteen pitää jäähtyä. -> hidastaa entisestään.

      Veneen puhdistamiseen vuokrasin siivousliikkeestä ammatti Kärcherin. Se ei imenyt, vain puhalsi höyryä. Rasvainen moska lähti hyvin irti ilman sen suurempia myrkkyjä. Pintaa ei siis tarvitse huuhdella mitenkään pesun jälkeen. Kuivata vain pilssistä ylimääräiset vedet pois. Kokemus oli hieman kuin olisi pessyt painepesurilla, mutta vettä tulee paljon vähemmän. Laiteeseen pystyi täyttämään vettä lämpimänäkin, joten pesu saattoi jatkua keskeytyksettä.

      Hieman kannattaa katsoa kuinka kovalla paineella ruiskaa ja minne. Muuten saattaa lähteä maalit seinästä :-)

      Tuota pientä ja suurta laitetta ei voi verrata keskenään. Pienellä ei tee mitään. Jätä se kauppaan ja vuokraa kunnollinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe