Anoppi vituttaa

Esikoinen keväällä

Anoppi sanoi tulevansa meille noin 1viikoksi lähes heti kun mieheni isyysloma loppuu.Jippii *manaa*.Tuo anoppi ei kuulu elämä rakkaipiin ihmisiin.
Juttelin mieheni veljen vaimon kanssa,anoppi kun oli ollut heilläkin kun esikoinen oli syntynyt (5v sitten).Hän oli koko ajan puristellut päätään ja sanonut ei noin,ei näin,ei lasta noin imetetä,ei lasta noin pidetä sylissä anna kun näytän jne.Kaija on ujo ja hiljainen eikä sanonut mitään.
Tosin jos anoppi alkaa mulle samaa höpöttämään,näytän samantien ovea.
Vituttaa koko asia,pysykööt koko akka kotonaan,ei ole aikaisemminkaan meillä käynyt,niin miksi pitäisi tulla nytkään.
Mieluumin ottaisin tänne oman äitini,kun sen määkivän akan.

59

2999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anopit

      itselläkin menis hermot jos anoppi aikois tulla pitemmäksi aikaa tänne. Oman äidin mielummin tietenkin ottaisin jos jonkun haluaisin. Anoppi ei muutenkaan hyväksy raskauttani ja pelottelee koko ajan kaikilla jutuilla etenkin miestäni.

      • miniäinen minäkin

        Mun anoppi on sellainen, joka pelkää kaikkea, mienaa hermo mennä, kun yks kauhistelee kokoajan kaikkea...

        Olsivat meillä kokoajan, jos saisivat, meidän lapsemme on heidän ainokaisensa ensimmäinen lapsi joten ovat aivan onnesta sekaisin...

        Mun anoppi vastusti imetystä (?), ja vähätteli sitä jatkuvasti, koska oma imetys oli epäonnistunut. Kiinteetä ruokaa olis pitänyt antaa jo parikuisena, minä täysimetin yli 6kk, leikkikehä olis pitänyt hankkia, en hankkinut, kun en tarvinnut, valjaat olis pitänyt hankkia, no ei hankittu, kun ei tarvittu... konttauskypärä olis pitänyt ostaa... ei ostettu...

        Sit kun oli meillä, niin kokoajan kyttää, miten nostan lasta, miten kannan, muistinko röyhtäyttää, tuli jopa kokeilemaan, ettei kylpyvesi ole tulikuumaa, etten polta lasta, kun lapsi oppi kävelemään, ja nyt kävelee jo tosi hyvin, niin anoppi kun vie ulos, niin pitää kiinni kokoajan, ettei kaadu ja satuta itseään... Tätä juttua riittäis vaikka kuinka pitkälti...

        Ruokaa annamme väärin samoin nukutamme väärin (eli eri tavalla, miten hän on tehnyt). Suolaa pitää olla reilusti ja voita ja sokeria, että lapsi kasvaa, kuulemma.

        Hoitoon kun vietiin lapsi, niin oltiin aivan kamalia hirviöitä, lapselle tulee pysyvät traumat ja lapsuus loppui liiian aikaisin... Sit anoppi miettii kaikki mitä pahimmillaan voi sattua hoidossa..

        Sanoin sitten, 1,5 vuotta hiljaa kuuneltuani tuota paskaa, että on oman lapsensa kasvattanut, että tämä on meidän lapsemme. Jos ei pysty olemaan kommentoimatta kokoajan, niin olkoon tulematta.

        Nyt on pysynyt poissa kohta kuukauden, yleensä parin viikon välein kävi. Suututtaa tuollainen, että ei yhtään pysty luottamaan siihen, että tosiaan osataan lasta hoitaa, kun mitään ongelmia ei ole ollut ja lapsi on iloinen ja terve ja voi hyvin ja jopa tykkää olla hoidossakin...

        Kummallista tuollainen jatkuva negatiivisuus ja kaiken pelko... Mun oma äiti on kyllä omallatavallaaan rasittava, mutta ei hän kokoajan kyseenalaista mun selviytymistä arjesta...


      • itsetunto sinulla!
        miniäinen minäkin kirjoitti:

        Mun anoppi on sellainen, joka pelkää kaikkea, mienaa hermo mennä, kun yks kauhistelee kokoajan kaikkea...

        Olsivat meillä kokoajan, jos saisivat, meidän lapsemme on heidän ainokaisensa ensimmäinen lapsi joten ovat aivan onnesta sekaisin...

        Mun anoppi vastusti imetystä (?), ja vähätteli sitä jatkuvasti, koska oma imetys oli epäonnistunut. Kiinteetä ruokaa olis pitänyt antaa jo parikuisena, minä täysimetin yli 6kk, leikkikehä olis pitänyt hankkia, en hankkinut, kun en tarvinnut, valjaat olis pitänyt hankkia, no ei hankittu, kun ei tarvittu... konttauskypärä olis pitänyt ostaa... ei ostettu...

        Sit kun oli meillä, niin kokoajan kyttää, miten nostan lasta, miten kannan, muistinko röyhtäyttää, tuli jopa kokeilemaan, ettei kylpyvesi ole tulikuumaa, etten polta lasta, kun lapsi oppi kävelemään, ja nyt kävelee jo tosi hyvin, niin anoppi kun vie ulos, niin pitää kiinni kokoajan, ettei kaadu ja satuta itseään... Tätä juttua riittäis vaikka kuinka pitkälti...

        Ruokaa annamme väärin samoin nukutamme väärin (eli eri tavalla, miten hän on tehnyt). Suolaa pitää olla reilusti ja voita ja sokeria, että lapsi kasvaa, kuulemma.

        Hoitoon kun vietiin lapsi, niin oltiin aivan kamalia hirviöitä, lapselle tulee pysyvät traumat ja lapsuus loppui liiian aikaisin... Sit anoppi miettii kaikki mitä pahimmillaan voi sattua hoidossa..

        Sanoin sitten, 1,5 vuotta hiljaa kuuneltuani tuota paskaa, että on oman lapsensa kasvattanut, että tämä on meidän lapsemme. Jos ei pysty olemaan kommentoimatta kokoajan, niin olkoon tulematta.

        Nyt on pysynyt poissa kohta kuukauden, yleensä parin viikon välein kävi. Suututtaa tuollainen, että ei yhtään pysty luottamaan siihen, että tosiaan osataan lasta hoitaa, kun mitään ongelmia ei ole ollut ja lapsi on iloinen ja terve ja voi hyvin ja jopa tykkää olla hoidossakin...

        Kummallista tuollainen jatkuva negatiivisuus ja kaiken pelko... Mun oma äiti on kyllä omallatavallaaan rasittava, mutta ei hän kokoajan kyseenalaista mun selviytymistä arjesta...

        Mistä olet sen saanut?


      • miniäinen minäkin
        miniäinen minäkin kirjoitti:

        Mun anoppi on sellainen, joka pelkää kaikkea, mienaa hermo mennä, kun yks kauhistelee kokoajan kaikkea...

        Olsivat meillä kokoajan, jos saisivat, meidän lapsemme on heidän ainokaisensa ensimmäinen lapsi joten ovat aivan onnesta sekaisin...

        Mun anoppi vastusti imetystä (?), ja vähätteli sitä jatkuvasti, koska oma imetys oli epäonnistunut. Kiinteetä ruokaa olis pitänyt antaa jo parikuisena, minä täysimetin yli 6kk, leikkikehä olis pitänyt hankkia, en hankkinut, kun en tarvinnut, valjaat olis pitänyt hankkia, no ei hankittu, kun ei tarvittu... konttauskypärä olis pitänyt ostaa... ei ostettu...

        Sit kun oli meillä, niin kokoajan kyttää, miten nostan lasta, miten kannan, muistinko röyhtäyttää, tuli jopa kokeilemaan, ettei kylpyvesi ole tulikuumaa, etten polta lasta, kun lapsi oppi kävelemään, ja nyt kävelee jo tosi hyvin, niin anoppi kun vie ulos, niin pitää kiinni kokoajan, ettei kaadu ja satuta itseään... Tätä juttua riittäis vaikka kuinka pitkälti...

        Ruokaa annamme väärin samoin nukutamme väärin (eli eri tavalla, miten hän on tehnyt). Suolaa pitää olla reilusti ja voita ja sokeria, että lapsi kasvaa, kuulemma.

        Hoitoon kun vietiin lapsi, niin oltiin aivan kamalia hirviöitä, lapselle tulee pysyvät traumat ja lapsuus loppui liiian aikaisin... Sit anoppi miettii kaikki mitä pahimmillaan voi sattua hoidossa..

        Sanoin sitten, 1,5 vuotta hiljaa kuuneltuani tuota paskaa, että on oman lapsensa kasvattanut, että tämä on meidän lapsemme. Jos ei pysty olemaan kommentoimatta kokoajan, niin olkoon tulematta.

        Nyt on pysynyt poissa kohta kuukauden, yleensä parin viikon välein kävi. Suututtaa tuollainen, että ei yhtään pysty luottamaan siihen, että tosiaan osataan lasta hoitaa, kun mitään ongelmia ei ole ollut ja lapsi on iloinen ja terve ja voi hyvin ja jopa tykkää olla hoidossakin...

        Kummallista tuollainen jatkuva negatiivisuus ja kaiken pelko... Mun oma äiti on kyllä omallatavallaaan rasittava, mutta ei hän kokoajan kyseenalaista mun selviytymistä arjesta...

        ... meille on toinen lapsi tulossa nyt kesällä, sitä anoppi jo suree, että miten minä nyt jaksan kahden kanssa (en ole valittanut ensimmäisenkään kanssa, etten jaksaisi).

        Sit suree sitäkin, että esikko ei sitten enää saahuomiota yhtä paljon... Voi kamala.


      • lienee!
        miniäinen minäkin kirjoitti:

        ... meille on toinen lapsi tulossa nyt kesällä, sitä anoppi jo suree, että miten minä nyt jaksan kahden kanssa (en ole valittanut ensimmäisenkään kanssa, etten jaksaisi).

        Sit suree sitäkin, että esikko ei sitten enää saahuomiota yhtä paljon... Voi kamala.

        Ettei esikoinen saa enää samaa määrää huomiota? Miksi siinä on mielestäsi syy vetää herneet nenään?

        Etkö lainkaan kestä minkäänlaista kritiikkiä mistään asiasta, ilman takajaloille nousemista?


      • mm..
        itsetunto sinulla! kirjoitti:

        Mistä olet sen saanut?

        vai sinunko mielessäsi heittää taas ;)


      • hyllystä ensikerralla!
        mm.. kirjoitti:

        vai sinunko mielessäsi heittää taas ;)

        Ei kande tiskiltä näköjään ostaa!


      • miniäinen minäkin
        lienee! kirjoitti:

        Ettei esikoinen saa enää samaa määrää huomiota? Miksi siinä on mielestäsi syy vetää herneet nenään?

        Etkö lainkaan kestä minkäänlaista kritiikkiä mistään asiasta, ilman takajaloille nousemista?

        Rupeaa olemaan vaan samaa luokkaa, jos minä anopille kokoajan natisisin, mitä hän syö tai juo, mitä katsoo telkkarista, miten pitää kahvikuppia kädessä, miten siivoaa, miten rumia huonekalut on tai mitn tyhmiä kirjoja hyllyssä on tai mitä vaatteita pitäisi ostaa... miten tiskata ja viikata vaatteet, missä käydä, ja miten kävellä...

        Osaan pitää suuni kiinni, ja mitä ihmettä minulle anopin asiat edes kuuluu, jokainen tekee asia tomalla tavallaan.

        Anopilla ollut yksi lapsi, jonka kerroin tuossa ylempänä, niin mielestään, ei enempää tarttis olla. Se oli pointti.

        HÄN ON SIIS SITÄ MIELTÄ, ETTÄ MITENKÄÄN MUUTEN EI VOI ASIOITA TEHDÄ, KUIN ON ITSE TEHNYT.

        Väänsinkö nyt tarpeeksi rautalankaa, että ymmärsit, mitä tarkoitan, vai nautitko jatkuvasta päänaukomisesta, hormoonihörhö!


      • suutasi kiinni osaa
        miniäinen minäkin kirjoitti:

        Rupeaa olemaan vaan samaa luokkaa, jos minä anopille kokoajan natisisin, mitä hän syö tai juo, mitä katsoo telkkarista, miten pitää kahvikuppia kädessä, miten siivoaa, miten rumia huonekalut on tai mitn tyhmiä kirjoja hyllyssä on tai mitä vaatteita pitäisi ostaa... miten tiskata ja viikata vaatteet, missä käydä, ja miten kävellä...

        Osaan pitää suuni kiinni, ja mitä ihmettä minulle anopin asiat edes kuuluu, jokainen tekee asia tomalla tavallaan.

        Anopilla ollut yksi lapsi, jonka kerroin tuossa ylempänä, niin mielestään, ei enempää tarttis olla. Se oli pointti.

        HÄN ON SIIS SITÄ MIELTÄ, ETTÄ MITENKÄÄN MUUTEN EI VOI ASIOITA TEHDÄ, KUIN ON ITSE TEHNYT.

        Väänsinkö nyt tarpeeksi rautalankaa, että ymmärsit, mitä tarkoitan, vai nautitko jatkuvasta päänaukomisesta, hormoonihörhö!

        pitää, vaan itseäsi EI kyllä saa arvostella mitenkään heti alat keuhkoamaan. Tässähän se nähtiin. Turhaan muuta selität.


      • ...............
        suutasi kiinni osaa kirjoitti:

        pitää, vaan itseäsi EI kyllä saa arvostella mitenkään heti alat keuhkoamaan. Tässähän se nähtiin. Turhaan muuta selität.

        Vittuilu on asia erikseen, arvosteluksi en sitä lue.


      • otsikko oli vittuilu
        ............... kirjoitti:

        Vittuilu on asia erikseen, arvosteluksi en sitä lue.

        Sen taidat hyvin osata!


    • christine83

      suoraan ettet halua kotiis ketään lapsen syntymön jälkeen,voin luvata ettei tule olee ihkuu kun anoppi hyökkää kotiis....vältä pahempi riita näin.ja puhun kokemuksella.

    • äitis ei tule!

      Kun olet itse tollanen määkivä akka.

    • kivoja vastauksia

      Mutta niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Miettisit ensin mitä kirjoitat, niin vastauksetkin voisivat olla parempia.

    • opi kirjoittamaan

      fiksusti tänne palstalle? Vitutus aloituksia? kiitti vaan!

    • vaivaa???

      Kamalia vastauksia satelee vaikka kuinka. Jollei ole hyvää sanottavaa, niin olisitte hiljaa!! Kamalinta että joku kehtaa toivoa aloittajan lapsen kuolemaa.. Taitaa olla monella nyt hormonit ylikierroksilla??

      Ja sinulle aloittaja.. Etkö voisi kohteliaasti sanoa anopille että te haluatte olla rauhassa perheenä ja pyydätte kyllä sitten apua jos siltä tuntuu? Ymmärrän ettei tunnu kivalta jos joku väkisin tuppaa omaan kotiin..

      • koti? ja miehen äiti?

        Mut se tietty pääs kyllä unohtumaan?


      • .....................
        koti? ja miehen äiti? kirjoitti:

        Mut se tietty pääs kyllä unohtumaan?

        Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa koskaan, voi toki jättää sanomatta kokonaan, vai luuletteko, että päänaukomisellanne ja ilkeydellänne on oikeasti apua jollekkin? Taidatte olla vähän sairaita kaikki, vai yksikö skitso täällä taas avautuu kaikilla eri persoonillaan?


      • Koko aloituksen olisi
        ..................... kirjoitti:

        Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa koskaan, voi toki jättää sanomatta kokonaan, vai luuletteko, että päänaukomisellanne ja ilkeydellänne on oikeasti apua jollekkin? Taidatte olla vähän sairaita kaikki, vai yksikö skitso täällä taas avautuu kaikilla eri persoonillaan?

        voinut jättää kirjoittamatta, niin törkeä se on.


      • kaikille!
        ..................... kirjoitti:

        Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa koskaan, voi toki jättää sanomatta kokonaan, vai luuletteko, että päänaukomisellanne ja ilkeydellänne on oikeasti apua jollekkin? Taidatte olla vähän sairaita kaikki, vai yksikö skitso täällä taas avautuu kaikilla eri persoonillaan?

        Yhtä kaunista koko ketju, alusta loppuun.


      • ja kyllä
        Koko aloituksen olisi kirjoitti:

        voinut jättää kirjoittamatta, niin törkeä se on.

        välillä vituttaa anopin sanomiset. Teemme kaikkemme anopin puolesta. Ikinä en ole pahaa sanaa hänelle sanonut, ja mitä saan takaisin -PASKAA. Toinen miniä tekee niinkuin haluaa, ja hänelle kyllä kuskataan lahjoja synttäreinä ym. Itse en (eikä mieheni) ole koskaan lahjoja tai kiitosta saatu.

        Nyt olen päättänyt, että seuraavan kerran anoppi kuulee myös mielipiteeni


      • christine83
        ..................... kirjoitti:

        Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa koskaan, voi toki jättää sanomatta kokonaan, vai luuletteko, että päänaukomisellanne ja ilkeydellänne on oikeasti apua jollekkin? Taidatte olla vähän sairaita kaikki, vai yksikö skitso täällä taas avautuu kaikilla eri persoonillaan?

        näitä ihme tapauksia!!!ei pysty ottaa edes todesta tollasia kirjotuskia...tosi kummallsita porukkaa..! odottaviako nää tälläset vaiko ihan näitä katkeria anoppeja kommentoimassa?

        ja jos mun anoppi\äiti tulis meille VÄKISIN,niin kyllä mä oven näyttäsin heti aj näin olen joutunut tekemäänkin kerran,meille ei tulla ellen itse kutsu!
        ja mä en todellakaan kaipaa kenenkään neuvoja ellei ne oiekesti ole muodoltaan ystävällisiä.

        kyllä munkin äiti ja anoppi sun muut sai odottaa viikon verran että kuopusta sai kotiimme tulla katsomaan(sairaalassa tietty kävivät)ja sama juttu tällä kertaa,me ollaan pari viikkoa rauhassa ja sitten saa vieraat tulla,ei ennen.
        ainoa kenet vastaanotan aiemmin on siskoni.


        yksinkertaisesti en vaan jaksanu yhtään ketään ja enismmäinen asia kun kotiin tulin oli lepo ja rauha ja se tarkoitti myös sitä ette halunnut vieraita meille.


      • mutta kuitenkin!
        ja kyllä kirjoitti:

        välillä vituttaa anopin sanomiset. Teemme kaikkemme anopin puolesta. Ikinä en ole pahaa sanaa hänelle sanonut, ja mitä saan takaisin -PASKAA. Toinen miniä tekee niinkuin haluaa, ja hänelle kyllä kuskataan lahjoja synttäreinä ym. Itse en (eikä mieheni) ole koskaan lahjoja tai kiitosta saatu.

        Nyt olen päättänyt, että seuraavan kerran anoppi kuulee myös mielipiteeni

        vai miten se laulu menikään!


    • vituttaa samallalailla!

      Mutta olet sen pojan vaimo kuitenkin. Poikaansa kunnioittaakseen tulee teille, ei sinua.

      • ...............

        Niinpä, luuletko todella, että kaikki ovat niinkuin sinun anoppisi, että hampaaat irvessä tulee poikaansa katsomaan, heko heko, on sulla kamala anoppi ... Minusta ihmistä ei tarvitse kunnioittaa, jos ei ole syytä.


      • christine83

        joka täällä katkerana kommentoi,kun lukee noi "tympeämmät" kommentit.
        vanah äkänen anoppi joka on jo näpeilleen saanut.


      • minäkin!
        ............... kirjoitti:

        Niinpä, luuletko todella, että kaikki ovat niinkuin sinun anoppisi, että hampaaat irvessä tulee poikaansa katsomaan, heko heko, on sulla kamala anoppi ... Minusta ihmistä ei tarvitse kunnioittaa, jos ei ole syytä.

        Ja en löytänyt mitään syytä kunnioittaa Sinua.


      • mutta mitäs sinä
        christine83 kirjoitti:

        joka täällä katkerana kommentoi,kun lukee noi "tympeämmät" kommentit.
        vanah äkänen anoppi joka on jo näpeilleen saanut.

        tiedät? Et yhtään mitään. Joo vituttaa tollaset pelkät haukkumis aloitukset. Saavat todella pahalle tuulelle. Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa, vois jättää aloituksenkin tekemättä.


      • -................
        minäkin! kirjoitti:

        Ja en löytänyt mitään syytä kunnioittaa Sinua.

        en arvostustasi todellakaan kaipaa.


      • miniäinen minäkin
        mutta mitäs sinä kirjoitti:

        tiedät? Et yhtään mitään. Joo vituttaa tollaset pelkät haukkumis aloitukset. Saavat todella pahalle tuulelle. Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa, vois jättää aloituksenkin tekemättä.

        että anopit saa käyttäytyä, kuinka huvittaa ja miniöiden pitäis vaan tyytyä kohtaloonsa? Että ei sais sanoa, että ottaa päähän?

        VArmaan sinä olet joutunut sitten kärsimään ja pitämään elämäsi suusi kiinni, ja nyt sitten katkerana täällä haukut syyttömiä. Minut on kuitenkin kasvatettu niin, että kaikkea ei tarvitse sietää, voin jopa sulkea ihmisiä pois elämästäni, jos ne vahingoittavat perhettäni, tosin anopin kohdalla niin en, tee, sillä hän on lapseni mummu, ja rakas mummu onkin.

        Mummu saa itse päättää, miten asian hoitaa. Minun ei tarvitse jatkuvaa paskaa sietää, ja aivan sama mitä mieltä sinä olet siitä.


      • saa.
        -................ kirjoitti:

        en arvostustasi todellakaan kaipaa.

        Se ansaitaan.


      • kun päähän ottaa
        miniäinen minäkin kirjoitti:

        että anopit saa käyttäytyä, kuinka huvittaa ja miniöiden pitäis vaan tyytyä kohtaloonsa? Että ei sais sanoa, että ottaa päähän?

        VArmaan sinä olet joutunut sitten kärsimään ja pitämään elämäsi suusi kiinni, ja nyt sitten katkerana täällä haukut syyttömiä. Minut on kuitenkin kasvatettu niin, että kaikkea ei tarvitse sietää, voin jopa sulkea ihmisiä pois elämästäni, jos ne vahingoittavat perhettäni, tosin anopin kohdalla niin en, tee, sillä hän on lapseni mummu, ja rakas mummu onkin.

        Mummu saa itse päättää, miten asian hoitaa. Minun ei tarvitse jatkuvaa paskaa sietää, ja aivan sama mitä mieltä sinä olet siitä.

        mutta törkee nimittely ei ole asiallista. Sellainen vitutta välittömästi.

        Kehtaa nimitellä puolustuskyvytöntä=paikalla olematonta ihmistä kaikelle kansalle.

        Minun mielestäni sellainen on silkaa törkyä. Kyllä asioista voi keskustella siistimminkin. Eikös?


      • hauku syytöntä!
        miniäinen minäkin kirjoitti:

        että anopit saa käyttäytyä, kuinka huvittaa ja miniöiden pitäis vaan tyytyä kohtaloonsa? Että ei sais sanoa, että ottaa päähän?

        VArmaan sinä olet joutunut sitten kärsimään ja pitämään elämäsi suusi kiinni, ja nyt sitten katkerana täällä haukut syyttömiä. Minut on kuitenkin kasvatettu niin, että kaikkea ei tarvitse sietää, voin jopa sulkea ihmisiä pois elämästäni, jos ne vahingoittavat perhettäni, tosin anopin kohdalla niin en, tee, sillä hän on lapseni mummu, ja rakas mummu onkin.

        Mummu saa itse päättää, miten asian hoitaa. Minun ei tarvitse jatkuvaa paskaa sietää, ja aivan sama mitä mieltä sinä olet siitä.

        Todellakaan!


      • ......................
        mutta mitäs sinä kirjoitti:

        tiedät? Et yhtään mitään. Joo vituttaa tollaset pelkät haukkumis aloitukset. Saavat todella pahalle tuulelle. Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa, vois jättää aloituksenkin tekemättä.

        minä nyt en nähnyt aloituksessa mitään yleistä haukkumista, mistä sinun olisi pitänyt vetää herne nokkaan, omasta anopistaan kertoi.


      • vielä kohdennettua!
        ...................... kirjoitti:

        minä nyt en nähnyt aloituksessa mitään yleistä haukkumista, mistä sinun olisi pitänyt vetää herne nokkaan, omasta anopistaan kertoi.

        Ei yhtään paranna asiaa.

        Kuunteletko sinä töissäskin kaikki haukkumiset ja juorut, ja jatkat niitä ja hiljaisesti hyväksyt tollaisen käytöksen?

        Minä en hyväksy, enkä jatka. Poissaolevaa ei haukuta minun silmieni alla.


      • .......................
        hauku syytöntä! kirjoitti:

        Todellakaan!

        kun osoittaa sormella syyllista kolme sormea kädessäsi osoittaa sinua itseäsi, kokeile vaikka!

        Sinähän sen päätät, kuka on syyllinen... Heh, on se hassua, että täällä saa haukkua hulluksi, toivottaa lapselle kuolemaa, diagnosoida ties miksi, ilman lääkäriä, mutta VOI KAMALA! jOKU SANOI ANOPPIAAN MÄÄKYVÄKSI AKAKSI! Se on vähintään rangaistava teko!

        Mitä jos anoppi onkin määkyvä akka!

        kukas sen tietää?

        Hei oikeesti, menkää käymään vaikka jääkaapilla välillä, teillä heittää päässä ja pahasti. Tulkaa huomenna lukemaan tää ketju, niin saatte hyvät naurut :))))))


      • rgrgrgr
        kun päähän ottaa kirjoitti:

        mutta törkee nimittely ei ole asiallista. Sellainen vitutta välittömästi.

        Kehtaa nimitellä puolustuskyvytöntä=paikalla olematonta ihmistä kaikelle kansalle.

        Minun mielestäni sellainen on silkaa törkyä. Kyllä asioista voi keskustella siistimminkin. Eikös?

        Puolustuskyvyttömälle syntymättömälle lapselle voi kuitenkin toivoa kuolemaa? Pimeetä porukkaa koko sakki.


      • Sinulle-
        ....................... kirjoitti:

        kun osoittaa sormella syyllista kolme sormea kädessäsi osoittaa sinua itseäsi, kokeile vaikka!

        Sinähän sen päätät, kuka on syyllinen... Heh, on se hassua, että täällä saa haukkua hulluksi, toivottaa lapselle kuolemaa, diagnosoida ties miksi, ilman lääkäriä, mutta VOI KAMALA! jOKU SANOI ANOPPIAAN MÄÄKYVÄKSI AKAKSI! Se on vähintään rangaistava teko!

        Mitä jos anoppi onkin määkyvä akka!

        kukas sen tietää?

        Hei oikeesti, menkää käymään vaikka jääkaapilla välillä, teillä heittää päässä ja pahasti. Tulkaa huomenna lukemaan tää ketju, niin saatte hyvät naurut :))))))

        Ja koita päästä tuosta sormella osoittelemisesta, se on kanssa sivistymätön tapa.


      • christine83
        mutta mitäs sinä kirjoitti:

        tiedät? Et yhtään mitään. Joo vituttaa tollaset pelkät haukkumis aloitukset. Saavat todella pahalle tuulelle. Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa, vois jättää aloituksenkin tekemättä.

        elämä vain nyt sattuu olemaan sellaista vittumaisempaa välillä ja maailma on täynnä pahaa vaikkakin pullollaan hyvää jos vain osaa sitä itse katsoa.

        kaikella on sananvapautensa ja mitä sitten jos anoppi on oikeasti jonkun mielestä vittumainen?meillä se on\oli mun äiti jonka suljin elämästämme vuodeksi pois kun kävi hermoille-siis ihan oikeasti kävi liikaa päälle.
        ja avot,kylläpäs äitini tänäpäivänä osaakin olla hienovarainen(ei loukkaa tms) ja on myös isälleni myöntänyt virheensä silloin.
        nyt siis tulemme vallan hienosti toimeen!mutta,siihen tarvittiin vuosi erillään ja suorat sanat.


      • oho...
        vielä kohdennettua! kirjoitti:

        Ei yhtään paranna asiaa.

        Kuunteletko sinä töissäskin kaikki haukkumiset ja juorut, ja jatkat niitä ja hiljaisesti hyväksyt tollaisen käytöksen?

        Minä en hyväksy, enkä jatka. Poissaolevaa ei haukuta minun silmieni alla.

        Jos jotain anonyymisti täällä nimittelee, niin on se nyt vä'hän eri asia, kun oikeassa elämässä, vai onko tämä jollekkin oikeaa elämää... Pitäis vissiin vähentää täälläoloa, jos siltä tuntuu.

        Huvittaa vaan tällainen älämölö aivan tyhjästä.


      • Miksikäs en
        christine83 kirjoitti:

        elämä vain nyt sattuu olemaan sellaista vittumaisempaa välillä ja maailma on täynnä pahaa vaikkakin pullollaan hyvää jos vain osaa sitä itse katsoa.

        kaikella on sananvapautensa ja mitä sitten jos anoppi on oikeasti jonkun mielestä vittumainen?meillä se on\oli mun äiti jonka suljin elämästämme vuodeksi pois kun kävi hermoille-siis ihan oikeasti kävi liikaa päälle.
        ja avot,kylläpäs äitini tänäpäivänä osaakin olla hienovarainen(ei loukkaa tms) ja on myös isälleni myöntänyt virheensä silloin.
        nyt siis tulemme vallan hienosti toimeen!mutta,siihen tarvittiin vuosi erillään ja suorat sanat.

        sitten minä saa olla sitä mieltä että aloitus oli ala-arvoinen. Miksi vain aloittajalla pitäisi olla vapaa arvostelu oikeus?

        Taitaakin vain olla joku anopinhaukkumispalsta vai?
        Siinä tapauksessa on ihan väärä palsta. Sellainenkin tuolla jo on olemassa.


      • hyvin luotsaamassa!
        oho... kirjoitti:

        Jos jotain anonyymisti täällä nimittelee, niin on se nyt vä'hän eri asia, kun oikeassa elämässä, vai onko tämä jollekkin oikeaa elämää... Pitäis vissiin vähentää täälläoloa, jos siltä tuntuu.

        Huvittaa vaan tällainen älämölö aivan tyhjästä.

        Aivan samassa junassa, kuis pääsi unohtumaan?


      • miniäinen minäkin
        christine83 kirjoitti:

        elämä vain nyt sattuu olemaan sellaista vittumaisempaa välillä ja maailma on täynnä pahaa vaikkakin pullollaan hyvää jos vain osaa sitä itse katsoa.

        kaikella on sananvapautensa ja mitä sitten jos anoppi on oikeasti jonkun mielestä vittumainen?meillä se on\oli mun äiti jonka suljin elämästämme vuodeksi pois kun kävi hermoille-siis ihan oikeasti kävi liikaa päälle.
        ja avot,kylläpäs äitini tänäpäivänä osaakin olla hienovarainen(ei loukkaa tms) ja on myös isälleni myöntänyt virheensä silloin.
        nyt siis tulemme vallan hienosti toimeen!mutta,siihen tarvittiin vuosi erillään ja suorat sanat.

        Kummasti puhdistaa ilmaa, kun sanoo välillä mitä ajattelee, se on koettu, vaikka ihmissuhteisiin taukoja välillä tuleekin, on se mielestäni parempi, kuin padota kaikki suuttumus omaan päähänsä, lopuks ikää, voip sitten onneks täällä palstoilla päästellä paineitaa, onneks, jos ei muuten pysty ;)

        minust loukkaavaa käytöstä ei tartte kemenkään suunnalta sietää, oli sitten määkyvä anoppi, tai vittumainen miniä tai kuka tahansa.


      • aloittaa, mites se
        rgrgrgr kirjoitti:

        Puolustuskyvyttömälle syntymättömälle lapselle voi kuitenkin toivoa kuolemaa? Pimeetä porukkaa koko sakki.

        noin kurnuttaa, kun saa takaisin nenilleen? Pitäsi olla teillä vain oma oikeus sanoa mitä sattuu, ja toisten pitäs vaan kuunnella kaikki paska hymyissäsuin?

        Niin kaiku vastaa kun kanjoniin huutaa.


      • toivonut sille
        rgrgrgr kirjoitti:

        Puolustuskyvyttömälle syntymättömälle lapselle voi kuitenkin toivoa kuolemaa? Pimeetä porukkaa koko sakki.

        edes syntymää, kun äitinsä ei osaa kuin kiroilla.


      • ihmisiä vaivaa???
        mutta mitäs sinä kirjoitti:

        tiedät? Et yhtään mitään. Joo vituttaa tollaset pelkät haukkumis aloitukset. Saavat todella pahalle tuulelle. Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa, vois jättää aloituksenkin tekemättä.

        No eiköhän nämä palstat ole juuri sitä varten, että saa kertoa omia tuntemuksiaan ja mielipiteitään ja jakaa ne muiden kanssa?! Elämä ei aina ole pelkkiä onnen ja ilon hetkiä, vaan joukkoon mahtuuu niitä vitutuksen aiheita. Ja niitä on hyvä välillä vähän purkaa vaikka näin tekstin muodossa. Koska todennäköisesti jollain muullakin on ollut tai on samoja fiiliksiä.

        Jos ei halua lukea toisten negatiivisiä viestejä, niin ne voi ohittaa!! NIITÄ EI OLE PAKKO LUKEA!! Mua ärsyttää just tollaset tyypit, jotka tulevat ilman syytä aukomaan päätä. Ärsyttämään ihan tahallaan, jotta varmasti menee maku lukea näitä viestejä ja koko tätä palstaa.

        Eli samaa voin minäkin sanoa, jos ei ole mitään kaunista sanottavaa tai ei osaa keskustella aikuismaisesti ja fiksusti, niin voi jättää ne omat ilkeät ja typerät kommentit tekemättä. Joten halooo!!! Kaikkien pitää muistaa, että: Elä tee itsekään sitä, mitä et hyväksy muiltakaan!


    • jyllää?

      Meillä on anoppi ollut suureksi avuksi, ja helpotukseksi. Ikävää ettei teillä ole samalainen anoppi.

      • christine83

        ei ne nallekarkit ihan tasan mee,jos ymmärrät.
        meillä on NYKYÄÄN ihana mummi-mun äiti.
        ja NYKYÄÄN on avuksi eikä vaivaksi!eli auttaa ihan hirveesti ja on läsnä lasteni elämässä,mutta nyt tietää vain rajat mitä ei ylittää.Meitä on niin moneen junaan muutenkin.


      • jkhjkl

        en minäkään halunnut anoppia heti lörsäämään nurkkiin.ihme että tajus pysyä vähän takavasemmalla.


    • ainakaan

      päiväkään ketään jota en haluais katsoa, etenkään anoppia!! Joten sano suoraan vaan jos et halua häntä sinne.

    • oma koti sentään

      Se on sun kotisi (ja tietysti miehesi), ei sun tarvitse sinne mitään "määkivää akkaa" ottaa. Sanot että pärjäät kyllä yksinkin ja kysyt apua jos tarvitset. Varmaan miehesikin ymmärtää että et halua toista ihmistä koko ajan neuvomaan ja arvostelemaan kun varmasti synnytyksen jälkeen on muutenkin hormonit pinnassa.

    • Ihmettelenpä vain

      Oletpa saanut outoja vastauksia. Ihan voisin luulla, että yksi ja sama henkilö on kirjoitellut puolet näistä vastauksista sinulle.

      On erittäin ymmärrettävää, ettet halua ketään sinne neuvomaan ja auttamaan heti synnytysten jälkeen. Harvempi kai haluaa. Katsomaan tulemisesta en sano mitään, mutta viikko on pitkä aika pitää vierasta, varsinkin jos se vieras arvostelee.

      Sinun anopillasi, kuten kenelläkään muullakaan, ei ole ainoaa absoluuttisen oikeaa tapaa hoitaa vauvoja. Sellaista tapaa ei ole. Sinun täytyy saada opetella se vauvan hoito itse ja ilman ylimääräisiä rasitteita. Se on sinun, vauvasi ja jopa miehesi etu.

      Etkö voisi puhua asiasta miehesi kanssa ja pyytää häntä nätisti sanomaan äidilleen, ettet kaipaa apua, vaan haluat levätä rauhassa synnytyksen jälkeen. Se on tärkeää jo ihan maidontulonkin kannalta, ettei tule liikaa stressiä mistään.

      Itse en voisi kuvitella mitään pahempaa alkua vauvan hoidolle kuin ylimääräisen ihmisen (anoppi, oma äiti tai kuka tahansa) antamassa neuvoja ja hääräämässä vieressä. Ja mulla on jo neljäs lapsi tulossa, joten tiedän vähän mistä puhun.

    • kljk

      höh onpa typerää!anoppis taitaa tykätä ekana olla vauvan lähellä.toivottavasti saat miehesi KANSSA kerrottua asiallisesti anopillesi,että ei kiitos,haluamme itse ensin tutustua vauvaan.joskus myöhemmin apu kyllä kelpaa,kiitos.jos suuttuu,niin anna suuttua.kyllä se siitä palautuu järkiinsä.eli nyt yhdessä anopin luo kertomaan totuus.

    • vain...

      Itse asiaan minulla ei ole kommentoitavaa, mutta kyllä huvittaa, kun jollain on kihahtanut siinä määrin, että on kirjoitellut tähän ketjuun muutamien minuuttien välein äkäisiä kommentteja. Joskus sitä toivoisi, että kaikkien kirjoittajien ip-osoitteet näkyisivät oletusasetuksena nimimerkin yhteydessä, niin ehkä nämä hullut floodaajat saataisiin kuriin. Toisaalta, jos osaa viestit ottaa huumorilla, niin hyvää viihdettähän tällainen draama on.

    • ~~¨~~

      Meille odotellaan myös ensimmäistä ja anoppi ilmoitti tulevansa ainakin osaksi kesälomaansa auttamaan. Minä kerroin, että ihan turhaan tekee suunnitelmia, sillä pyydetään kyllä sitten jos tarvitaan. Mies on ottanut kesäksi ylimääräistä lomaa ja oma äitini on myös hyvin saatavilla. Jos se ei riitä, kutsun anopin, mutta vain viimeisessä hätätapauksessa.

    • mitä vuodatusta...

      Meinasin olla kommentoimatta, mutta kommentoin nyt kuitenkin. Ehkä sinun kannattaisi ihan kauniisti ottaa anoppisi kanssa puheeksi tämä asia, eikä puida sitä täällä keskustelupalstalla? Sano hänelle esimerkiksi, että te kasvatatte lapsenne niin kuin haluatte ja parhaaksi näette, kysytte varmasti apuja, jos neuvoja kaipaatte! Ja anna juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

      Sanonta niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan, pitää pitkälle paikkaansa. Yritä siis säilyttää asiallinen linja anoppisi kanssa. Hän on sentään miehesi äiti ja samassa asemassa lapseenne/lapsiinne nähden kuin sinunkin äitisi, vaikkakin oma äiti on aina oma äiti. Ajattele myös miltä miehestäsi tuntuu, jos jatkuvasti olet napit vastakkain anoppisi kanssa...

      Minä en voi moittia appivanhempiani, he ovat minulle kuin toiset vanhemmat, ja asuvat aivan naapurissa. Silti he antavat meille ns. omaa tilaa, eivätkä tuppaa seuraansa tai neuvojansa. He ovat ottaneet edellisestä liitosta syntyneet lapseni "omakseen", vaikka omia lapsenlapsiakin löytyy. Ja nyt odottavat innolla heidän poikansa ensimmäistä lasta syntyväksi. Auttavat monella tavalla jo nyt raskausaikana.

      Voin rehellisesti sanoa, että minulla ainakin ovat IHANAT APPIVANHEMMAT!

      Tsemppiä kuitenkin anoppisi kanssa, toivottavasti välinne paranevat ajan myötä

      • tuku06

        onpa väsynyttä porukkaa!
        mäkin olen sitä mieltä et jos ei oo muuta sanottavaa kun tollasta paskaa vaan niin ei tarvii kommentoida ollenkaan!!!
        ja sitten asiaan,meillä se menee niin että anoppia ei edes kiinnosta.kun meijän poika oli ihan pieni vauva(kun ei osannut vielä liikkua eikä mitään)niin silloin anoppi halusi ottaa hoitoon kokoajan.mut nyt kun pojasta on tullut puoltoist vuotias niin ei kiinnosta enää yhtään!se ei ikinä ota yhteyttä,ei edes kysy miten poika voi:O
        ja jos joskus kysyy et jos se haluis ottaa pojan hoitoon niin ei sillä on töitä,sen pitää siivoo ynm ynm...ihmetyttää ja vihastuttaa tällanen.
        ainakin jos mulla olis lapsen lapsia niin ottaisin edes joskus hoitoon ja haluisin olla mukana sen verran että näen miten poika kasvaa!?kyllä mä nyt sen ymmärrän ettei se halu sitä kokoajan ottaa eikä sen pidäkkään niin olla mut oikeesti se ei IKINÄ halua poikaa sinne??poika ei varmaan edes enää tunnista omaa mummiaan,en muista koska hän olisi ollut anopin luona hoidossa viimeks.oisko ollu syksyllä ehkä...en ole varma...
        onneksi oma äiti sentään joskus ottaa hoitoon että välillä pystyy tekee jotain ilman poikaakin...

        mut sit meillä on sellainen ongelma että mieheni mummi ja ukki ovat juuri sellaisia kuin sanoit että anoppisi on.tai enemmän se on kyl toi mummi...jos esim sanoo että poika on juuri äsken syönyt niin hän kuitenkin sitä ruokaa melkein väkisin työntää pojan suuhun...tai sit jos poika on täynnä niin hän kuitenkin työntää sitä ruokaa väkisin suuhun että ei tarvitse heittää ruokaa pois:O
        ja aina se kysyy että voidaanko antaa sitä ja tätä pojalle JA VAIKKA MÄ VASTAAN EI niin silti se sit antaa,mitä järkee on sit edes kysyy jos ei edes kuuntele??aina se vaan sanoo"no mut kokeilaan nyt ees vähän jos se silti haluis...."
        ja sit se tyrkyttää mulle jotain ihan vanhoja hirveän näköisiä kalsareita(siis pojalle) mitä se on löytäny kirppikseltä enkä mä pysty sanoo ei:(
        tai oikeestaan se sano vaan et"joo näitä se voi käyttää ens kesänä meijän mökillä...."ja mä kattelin niitä kalsareita ihan peloissani.
        sit sellanen mikä ärsyttää tosi paljon on kun se sanoo aina näin:"te saatte kyl isot kiitokset siitä kun ootte hoitanu poikaa niin hyvin...."
        mulla tulee aina sellanen tunne silloin et ihan kun se ei olis meijän poika,et ollaan niinku hoidettu vaan jonkun toisen poikaa ja siitä saadaan kiitokset!?kuka nyt ei omaa poikaa hoitais kunnolla...
        ja aina se on neuvomassa et pitää tehä näin ja näin ja kun me oltiin nuorii niin tehtiin näin...
        ajat on kyl muuttunu siitä kun ne oli nuori mut ei ne ymmärrä...
        ja vielä sellainen asia et se tyrkyttää hirveesti sellasia rasvasia ja makeita ruokia pojalle(kun ne on vanhoja niin ne käyttää ihan hirveesti rasvaa ja sokerii kun niitten aikaan tehtiin niin),mua aina ahdistaa se koska pelkään et pojalle tietenkin tulee kipeä maha siitä kun se on kuitenkin sen verran pieni vielä.ja usein se lopuukin niin että kun me tullaan kotiin niitten luota niin pojalle tulee ripuli.sitä on tapahtunu monta kertaa jo:S
        mut kun yrittää sanoo vastaan niin se silti taistelee vielä eikä anna periks...
        hoh,kirjotinpa paljon :)


    • Paisuva.janne

      Joo anoppi??? Eiks anooppi oo semmone vaimo? Ku minä katsoin yhtä ohjelmaa ja siinä oli anooppi ja se harrasti keksiä sitä se anooppi on.
      Jos haluatte tytöt jutella 14-50v pojulle ni mun kik on raxunkarvat778 ja insta on rasmusnousee03
      Eli ottakaa yhteyttä muhun oon tosi kiva ihminen vähä niiku nallekarhu koska painan 130 kg ja pituutta on 130 eiks ne nallekarhutku oo noin 130 ainii muute nytku me puhutaa seksistä ni voisinki kertoa ku mulla oli semmone metrin kokone pehmoeläin nalle ni mä aina harrastin seksiä sen kanssa.
      Revin sen perseen auki ja sujautin sinne penikseni mutta ku mun pippeli ei ookku 6 senttii rerektiossa ni mun piti sitoo dildo munani päälle ja jos haluutte kuulla lisää tarinoita nallesta ni pistäkää viestiä kikkii joo nyt mro pitää mennä paskalle noni ei jukulauta saatana paskoin housui teijän takii homot HOMOT TAPAN TEIJÄT!!!

      • Paisuva.janne

        Hah iha oikee sulle ku panet nallekarhua


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe