Käynnistyslevy miten?

A vista

Ostinpa sitten koneen ja siihen oli esiasennettu Vista, mukana tuli kaksi tyhjää DVD:tä muttei mitään ohjeita. Miten saisin tehtyä käynnistyslevyn?

Miten sitten jos tulevaisuudessa vaihdan kovalevyä, voiko käyttöjärjestelmää asentaa siihen mitenkään?

8

5756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena.

      Koneen mukana on ohjeet.
      Ohjeet löytyvvät myös koneen valmistajan kotisivulta.

      • A vista

        Kuten kirjoitin, mukana ei tullut ohjeita eikä valmistajan sivuilta löydy mitään. Windowsin ohje ja tuki toiminnostakaan en löytänyt mitään tietoa.


    • Nääs.

      Minkä käynnistyslevyn haluaisit tehdä. Onko ostamasi kone uusi. Mikä kone, minkä merkkinen?
      Jos vaihdat kovalevyä siihen saa asennettua käyttöjärjestelmän. Niin ne uudet koneet kasataan ja käyttöjärjestelmä asennetaan kovalevylle. Vähän sekava tääs sun kymysyksesi.

      • A vista

        Koska käyttöjärjestelmä on esiasennettu niin mukana ei tule asennuslevyä ollenkaan.
        Jos tulee pahoja ongelmia koneen kanssa ja joutuisin vaikka asentaa käyttöjärjestelmän uudestaan niin mistä sen otan? Koneen mukana tuli vain ja ainoastaan kaksi tyhjää DVD:tä "Blank REcovery Disc" eikä mitään ohjeita.


      • Nääs.
        A vista kirjoitti:

        Koska käyttöjärjestelmä on esiasennettu niin mukana ei tule asennuslevyä ollenkaan.
        Jos tulee pahoja ongelmia koneen kanssa ja joutuisin vaikka asentaa käyttöjärjestelmän uudestaan niin mistä sen otan? Koneen mukana tuli vain ja ainoastaan kaksi tyhjää DVD:tä "Blank REcovery Disc" eikä mitään ohjeita.

        En tiedä mistä otat sen käyttöjärjestelmän kun et edes kerro mikä kone sulla on. HP,Siemens,Acer.......


    • muistamani mukaan :)

      No, varmaan käynnistä valikosta tai program filesista löytyy ohjelma, esim jos hp:n kone niin ohjelma voisi olla vaikka "hp recorecy management" tai jotain tonne päin. Sieltä sitten valitset että create recorecy dvd:t ja polta-toiminnolla sieltä ohjelmasta poltat ne niille mukana tulleille levyille.
      kaikilla valmistajilla hieman erilainen tuo recovery ohjelma mut mut selkiskö? ;)

      • mijä jos

        mitä jos ei pääse ollenkaan enään windowsiin.mistä sen sitten saa?


    • Hohoi

      Vitusta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1229
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      815
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      611
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      140
      589
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      547
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Kuolonkolari

      Onko menehtynyt rekan ja henkilöauton kolarissa lähestymiskiellon saanut henkilö.
      Sotkamo
      9
      456
    Aihe