HP recovery ja uudelleenasennus

??????

Kenellä on näistä hp:stä kokemusta niin vastailkaa. Kyse on siis HP:n marketti-kannettavasta, jossa ei tule mukana Vistan asennus-cd:tä, vaan käyttis on ns. esiasennettu.

Kone tietty pyytää tekemään HP Recovery Managerilla recovery-levyt. Onnistuuko näillä vistan uudelleenasennus täysin formatoidulle asemalle?

Suunnittelin käyttiksen vaihtamista kokonaan Ubuntuun, kun tää kone on kaikessa muussa kuin peli-käytössä. Mutta jos myöhemmin tuleekin suru puseroon (tai myynkin koneen), niin onnistuuhan vistan palauttaminen koneeseen.

(Juu tiedän, että Ubuntua voi kokeilla live-cd, jos ei tykkääkään, ja tiedän että Ubuntun voisi asentaa myös Vistan rinnalle, mutta nämä eivät ole harkinnassa.)

6

7655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pystyä

      palauttamaan tehdasasetuksille. Jos ei voi, niin mulla on sama ongelma kuin sulla.

    • kake.e

      osiot ovat palautusta aloitettaessa samanlaiset kuin ne olivat ennen Ubuntu-kokeiluja. Pitäis siis olla recovery-piilo-osio, C- ja myös D-asema, jos ne oli alkuperäisessä kokoonpanossa.
      Toinen vaihtoehto on se, että vetää koko levyn formatoinnilla puhtaaksi ja sitten aloittaa recovery-toiminnon, ja luo d-aseman Vistan palautuksen jälkeen.
      Huom.
      On melko todennäköistä, että Linux-asennuskokeilu vioittaa jotenkin recovery-piilo-osion dataa, joten siinä mielessä ne palautus-DVD:t ovat hyvin tärkeä tehdän ennen kuin aloittaa käyttiksen vaihtohomman.

    • tällästä

      kyllä onnistuu.! jos ei poltetuilla levyillä onnsitu jostai syystä. ni soita hplle.itse jouduin soittaa ja tilata recowery dvd-sieltä ,kun kone jostai syystä ei antanut tehdä levyjä. lähettivät ilmaiseksi levyt.
      minusta hpllä oli hyvä palvelu ja levyt tuli 2 viikossa .!

      • viimeinen hp

        HP:n palvelu on ihan paskaa.
        Minä jouduin myös tilaamaan nuo levyt, 6 yhdistyskerralla sain vasta suomenkielistä palvelua, välissä oli ruotsia, englantia, ranskaa ym. kieliä sönkkääviä. Viimein kysyin että löytyykö tiedän yrityksesä suomea puhuvaa henkilöä laisinkaan. Viimein löytyi.
        Levyjen toimitus, 2vko on järkyttävän pitkä aika. Ottaen huomioon, että syystä tai toisesta tuo vista flippasi täysin, eikä koneen sielussa oleva recovery toiminutkaan odotetusti.
        Levykkeet taisivat tulla Puolasta jos en väärin muista.
        Ilman maksua kuitenkin sain levykkeet, kun sanoin ettei niiden poltto onnistunut. 30e luokaa kai nuo olisivat maksaneet?!
        Mikäli sinun HP:ssä on emotatuointi, ei käyttöjärjestelmän vaihto taida onnistua. Ainakaan minulla ei onnistunut -98, XP eikä Vista Basicin asennus kun koneessa oletuksena Vista Home Edition.


      • BurnIt
        viimeinen hp kirjoitti:

        HP:n palvelu on ihan paskaa.
        Minä jouduin myös tilaamaan nuo levyt, 6 yhdistyskerralla sain vasta suomenkielistä palvelua, välissä oli ruotsia, englantia, ranskaa ym. kieliä sönkkääviä. Viimein kysyin että löytyykö tiedän yrityksesä suomea puhuvaa henkilöä laisinkaan. Viimein löytyi.
        Levyjen toimitus, 2vko on järkyttävän pitkä aika. Ottaen huomioon, että syystä tai toisesta tuo vista flippasi täysin, eikä koneen sielussa oleva recovery toiminutkaan odotetusti.
        Levykkeet taisivat tulla Puolasta jos en väärin muista.
        Ilman maksua kuitenkin sain levykkeet, kun sanoin ettei niiden poltto onnistunut. 30e luokaa kai nuo olisivat maksaneet?!
        Mikäli sinun HP:ssä on emotatuointi, ei käyttöjärjestelmän vaihto taida onnistua. Ainakaan minulla ei onnistunut -98, XP eikä Vista Basicin asennus kun koneessa oletuksena Vista Home Edition.

        Ette sitten olleet säätäneet jotain sellaista jo koneelle ennen levyjen polttamista ettei se enää onnistunut? Kyllähän ne yleensä saa itse käräytettyä. Mun Hp kannettavassa levyjen luonti onnistui hyvin, mutta tein sen ihan ekana ennenkuin yhdistin edes nettiin koneella tai säädin mitään muutakaan.


    • hhhllöööäää

      toimenpiteeseen tarvitaan kaksi tyhjää DVD -levyä. Jos nyt sattuisi niin, että eri järjestelmillä tehdyt kokeilut sotkisivat systeemin, voi näillä palauttaa ns. "tehdasasennuksen", jollainen koneella oli ostettaessa. Tästä syystä koneen tulisi olla tekniikaltaan mahdollisimman suuressa määrin samanlainen kuin se oli. Palautuksen onnstuttua tarvitaan vielä SP1 ja SP2 -levyt, tai vaikkapa muistitikulle tallennetut SP -tiedostot, joilla systeemin saa päivitettyä kätevimmin. Nämä tiedostot sopivat myös hyvin tavalliselle cd -levylle. Sitten tarvitaan ajureita, jos koneeseen on liitetty uusia komponentteja, kuten näytönohjainkortti tai äänikortti, tai vastaavaa.

      Palauttaminen ei vie kovinkaan paljoa aikaa - ei yhtään enempää kuin linuxin asennus. Palautukseen voi käyttää muutakin kuin alkuperäistä kovalevyä, mutta samanlainen on aina paras, ja on samantekevää, millainen C:\ , D:\ , jne. asemasysteemi levyllä on, koska palautuksessa ne kirjoitetaan kuitenkin yli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe