Aja suojatiehen kiinni!

useampi

Aja ihmeessä liikennevaloissa suojatiehen kiinni niin useampi tai ainakin 1 auto enemmän ehtii vihreillä sitten risteyksen yli. On mieletöntä ruuhkauttaa liikenne jättämällä tyhjää 1-2 autonmittaa suojatiehen, ei se syö! Ihan sama missä seisotutat, turvallisuuteen sillä ei liikennevaloristeyksessä ole mitään merkitystä.

4

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yesman

sulla murheet!

• viisas autoilija

Minä jätän aina vähintään sen yhden - kahden auton välin mitan, kun pysähdyn suojatien eteen.
      Minäpä pysähdyn siihen ilman valojakin, kun näyttää siltä, että jalankulkija odottaa pääsyä suojatien yli.
      Minulle on tärkeämpää, että jalankulkija pääsee turvallisesti yli, kuin se, että itselläni ja takanatulijoilla viivähtää kotvasen aikaa suojatien edessä.

Se, miksi jätän turvavälin, johtuu siitä, että jos se takanatulija törmää vauhdilla ja sysää minua eteenpäin, niin turvallisuusmarginaali siinä edessä auttaa huomattavasti jalankulkijaa.
      Sitten vielä, että sen jalankulkijan on helpompi havaita se vierellä tuleva öykkäri, joka ei pysähdy suojatien eteen pysähtyneen rinnalle, vaan ajaa pysähtymättä ohitse.
      Ei siis pidä ajaa suojatien eteen kiinni, koska siinä on omat vaaransa.
      Minä kun pysähdyn suojatien eteen pysähtyneen taa, niin jätän siihen parin auton turvamarginaalin, tätä ei monikaan älyä, vaan ajetaan orjallisesti sen typerän liikennekulttuurin mukaisesti.
      Koska minä vihaan liikennekulttuuria, en aja muiden pahvipäiden tavan mukaisesti.

• Ikävä kyllä,

että tämä on vähän mutkikas juttu.Ensinnäkin,jos pysähdyt vaikka viiden metrin päähän suojatiestä,velvoittaako se vierellä kulkijaa pysähtymään ollenkaan?Toiseksi en kyllä liioin jäisi tarjoilemaan jalankulijalle TURHAAN ylitysmahdollisuuksia,koska liian usein olen itsekin havainnut viereistä kaistaa ajavan painelevan pysähtymättä,ja niissä tilanteissa jalankulkijat ovat kyllä heikoilla.

• jimmhy

Jos on pysäytysviiva, vai mikä sen virallinen nimi edes onkaan. Se sama viiva, mikä on stop-merkin edessä. Se viiva on usein 3-5 metriä ennen suojatietä. Voihan sen yli ajaa suojatiehen kiinni, mutta jos poliisi näkee niin sakot rapsahtaa. Se viiva nimittäin tarkoittaa liikennevalon edessä, että siihen on pysähdyttävä, vaikka liikennevaloon ja suojatiehen olisi vielä metrejä matkaa. Kaikki vain eivät näytä tajuavan tätä, tai sitten auttavat takana tulevia omalla riskillä. Tyhmää riskin ottoa asettaa itsensä sakkovaaraan, takana tulevien takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe