Olisi tosi kiva jos joku osais auttaa, mulla ongelma . Ostin nimittäin vuosi sitten Garmin nuvi 300 merkkisen navigaattorin ja siihen edustaja reppavasti lisäetuna latasi kameratolpat, ja yllätys ne jopa toimi,noin puoli vuotta,olisiko niin että tarjous koski vain sitä puoli vuotta minkä saisin muutenkin ilmaiseksi. Onko kellään hyvää neuvoa jolla saisin ne tolpat ajan tasalle ja näkymään taas? luulin konetta ostaessani että tarjous tolpat olisi pysyviä,olen lukenut että niitä voi ladata ilmaiseksi en vaan oikein tajua miten, olisin tosi kiitollinen jos joku voisi vähän valistaa,kiitos etukäteen.
Garmin kameratolpat
16
13762
Vastaukset
- hok
Täältä löytyy kaikki:
http://www.gps-waypoints.net/gps/
Valitse kieli, jos ei ole suomeksi => suomi ja yläpalkista => käyttöohjeet, sieltä => lataus Garmin laitteisiin.- täydentää?
Mikä tiedostomuoto pitää valita nuvi 300 navigaattorille? Vai pitääkö valita useampia, tuosta antamastasi linkistä.
- hok
täydentää? kirjoitti:
Mikä tiedostomuoto pitää valita nuvi 300 navigaattorille? Vai pitääkö valita useampia, tuosta antamastasi linkistä.
Siis, http://www.gps-waypoints.net/gps/ sivustolta valitse:
Lataa koordinaatteja kohdasta valitse maaksi Suomi ja tiedosto muodoksi: CSV (Navicore, yms.)
Toivottavasti en sekoita, mutta tässä on erittäin hyvä ja selkeä kuusi sivuinen ohje kameratolppien asentamiseen ja PoiLoaderin käyttöön. Samalla systeemillä voit asentaa muitakin POI -tiedostoja:
http://www.alexi.fi/garmin/index.php
Näyttää olevan kameratolpatkin ajantasalla, ilmeisesti ja valmiissa muodossakin;) - Kuu-.ukko
Kävin mainitsemallasi sivuilla, ja olihan siellä vaikka mitä,valitsin kamerayolpat ja sen jälkeen maaksi Suomi ja sitten tallenna csv tiedosto, lataus onnistui mutta kun yritin avata sitä niin se pyysi ostamaan Winrar lisenssin, siihen sitten tyssäsi mun tolppapäivitykset eli olisitko ystävällinen ja opastaisit mua hiukan lisää kun meni toi sormi suuhun siinä kohtaa kiitti taas etukäteen jään odottamaan lisä ohjeita.
- hok
Kuu-.ukko kirjoitti:
Kävin mainitsemallasi sivuilla, ja olihan siellä vaikka mitä,valitsin kamerayolpat ja sen jälkeen maaksi Suomi ja sitten tallenna csv tiedosto, lataus onnistui mutta kun yritin avata sitä niin se pyysi ostamaan Winrar lisenssin, siihen sitten tyssäsi mun tolppapäivitykset eli olisitko ystävällinen ja opastaisit mua hiukan lisää kun meni toi sormi suuhun siinä kohtaa kiitti taas etukäteen jään odottamaan lisä ohjeita.
Vai tommosta ehdottelee... joo, jos sulla on käyttiksen esim. Win Xp Pro, niin helposti siitä selviäisi.
Kun lataat sen tiedoston sieltä sivustolta, niin siitä tulee pakattu tiedosto jonka tarkennin on *.zip.
Xp osaa purkaa sen kun tuplaklikkaat sitä, niin aukeaa ohjattu toiminta ja valitset => pura kaikki tiedostot, niin se tekee uuden kansion jonka sisältä löytyy *.CSV -tiedosto jonka voisi siirtää PoiLoaderilla naviin.
Zip -tiedoston voi purkaa myös Winzip -ohjelmalla mutta se pitää asentaa erikseen. Löytyy kokeiluversio netistä.
ÄÄÄh... saakohan tästä mitään tolkkua;( - kysyttävää
hok kirjoitti:
Lataa koordinaatteja kohdasta valitse maaksi Suomi ja tiedosto muodoksi: CSV (Navicore, yms.)
Toivottavasti en sekoita, mutta tässä on erittäin hyvä ja selkeä kuusi sivuinen ohje kameratolppien asentamiseen ja PoiLoaderin käyttöön. Samalla systeemillä voit asentaa muitakin POI -tiedostoja:
Näyttää olevan kameratolpatkin ajantasalla, ilmeisesti ja valmiissa muodossakin;)Omassa nuvi 300 navigaattorissa ei ole nopeuskameraikonia. Kysyisin, jos lataan kamerapaikat tältä sivustoilta, tuleeko samalla ikoni naville josta pääsen valitsemaan että haluanko käyttää hälytyksiä?
Vai pitääkö kyseinen kuvake ja hakutoiminto ladata jostain lisäksi? Kiitoksia avusta - hok
kysyttävää kirjoitti:
Omassa nuvi 300 navigaattorissa ei ole nopeuskameraikonia. Kysyisin, jos lataan kamerapaikat tältä sivustoilta, tuleeko samalla ikoni naville josta pääsen valitsemaan että haluanko käyttää hälytyksiä?
Vai pitääkö kyseinen kuvake ja hakutoiminto ladata jostain lisäksi? Kiitoksia avustaKun lataat garminiin tolpat, niin sinulla pitää olla mukana myös täysin samanniminen kuva -tiedosto (BMP). Esim. tolpat.csv ja toinen tolpat.bmp. nämä kun laitat samaan kansioon ja lataat ne PoiLoaderilla naviin, niin kuva tulee mukaan.
http://www.gps-waypoints.net/gps/
Lataa=> lataa kuvakkeita.
Ota sieltä vaikka alkuun se pienin kuvake ja talleta samaan kansioon missä se CSV on. - ...................
Kuu-.ukko kirjoitti:
muiltakin sivuilta CSV- muodossa kuin tässä mainitut..
http://www.amg-lahti.org/
täällä on Tompan, Garminin ym.merkkeihin sopivia tiedostomuotoja ja paketissa on kuvakin mukana ei tarvi hakea erikseen kuvia muualta. Paketti sisältää kuvatiedoston ja 3 ERI tiedostomuotoa. Ne vaan tarvii purkaa ennen asentamista naviin..
Paljon muitakin kohteita kuin nuo Nopeusvalvonnat.. - hok
................... kirjoitti:
muiltakin sivuilta CSV- muodossa kuin tässä mainitut..
http://www.amg-lahti.org/
täällä on Tompan, Garminin ym.merkkeihin sopivia tiedostomuotoja ja paketissa on kuvakin mukana ei tarvi hakea erikseen kuvia muualta. Paketti sisältää kuvatiedoston ja 3 ERI tiedostomuotoa. Ne vaan tarvii purkaa ennen asentamista naviin..
Paljon muitakin kohteita kuin nuo Nopeusvalvonnat..Kyllä löytyy muualtakin ja AMG-LAHTI on ihan hyvä sivusto.
Tähän kysymykseen tuntui parhaalta sivustolta Waypoints koska siellä on myös ohjeet Garminiin ja kameratiedotkin löytyvät samasta paikasta. - Englantia.
hok kirjoitti:
Kyllä löytyy muualtakin ja AMG-LAHTI on ihan hyvä sivusto.
Tähän kysymykseen tuntui parhaalta sivustolta Waypoints koska siellä on myös ohjeet Garminiin ja kameratiedotkin löytyvät samasta paikasta.Löytyykö POI Loader ohjelmaa Suomenkielisenä? Hankala etsiä, kun ei osaa sanaakaan Englantia.
Jos löytyy, niin kertokaa miten. Kiitos - Kuu-.ukko
hok kirjoitti:
Näyttää olevan kameratolpatkin ajantasalla, ilmeisesti ja valmiissa muodossakin;)Kiitti sulle/teille näistä tiedoista,se Alexi.Garmin sivusto oli tosi hyvä, sieltä löytyi ainakin hyvin selitettynä mitä pitää tehdä, jopa minä sitten onnistuin.Vielä olis yksi kysymys mulla,omassa koneessa asetukset kohdassa lukee Proximity Points,ja siellä vaihtoehdot Englanniksi, käytin tosin latauksessa manualin sijasta toista vaihtoehtoa, ei kysynyt etäisyyttä, tietyt tolpat ilmoittaa nopeuden toiset taas pelkän koodin, hälyttää kyllä. Töissä mulla sama kone ja latasin myös siihen, valitsin tällä kertaa manuaali, nyt asetuksissa lukee läheisyyspiste ja muutenkin kaikki Suomeksi. Eli vaikuttaako se manuaali niin että kone ilmoittaa sekä tolpat että kyseessä olevan nopeuden, vai säädetäänkö se pelkästään nuvista? Kiiti jos vielä viitsitte vastata mulle tähän.
- hok
Kuu-.ukko kirjoitti:
Kiitti sulle/teille näistä tiedoista,se Alexi.Garmin sivusto oli tosi hyvä, sieltä löytyi ainakin hyvin selitettynä mitä pitää tehdä, jopa minä sitten onnistuin.Vielä olis yksi kysymys mulla,omassa koneessa asetukset kohdassa lukee Proximity Points,ja siellä vaihtoehdot Englanniksi, käytin tosin latauksessa manualin sijasta toista vaihtoehtoa, ei kysynyt etäisyyttä, tietyt tolpat ilmoittaa nopeuden toiset taas pelkän koodin, hälyttää kyllä. Töissä mulla sama kone ja latasin myös siihen, valitsin tällä kertaa manuaali, nyt asetuksissa lukee läheisyyspiste ja muutenkin kaikki Suomeksi. Eli vaikuttaako se manuaali niin että kone ilmoittaa sekä tolpat että kyseessä olevan nopeuden, vai säädetäänkö se pelkästään nuvista? Kiiti jos vielä viitsitte vastata mulle tähän.
Vähän outoa tuo kieli että toisessa koneessa on Englanniksi ja toisessa Suomeksi. En ole perehtynyt enkä edes ajatellut asiaa kun itselleni asentui Suomeksi, mutta voisiko olla, niin jos navi on kiinni ja valittu kieli on muu kuin Suomi, niin se vaihtaa kielen samaksi kuin navissa??
Proximity Points = lähestymispiste tai läheisyyspiste.
Lataa ne tiedostot uudelleen sinne, ne menee vanhojen tiedostojen päälle ja korvaa ne automaattisesti uusilla.
Englanninkielisessä PoiLoaderissa ne valintakohdat pitäisi olla samoissa kohdissa kuin suomenkielisesssä.
Valitse tunnit/km, manuaalinen ja varoita ennen 500m jne. kuten ohjeessa on.
Hyvä, nyt oot ns. viittä vaille valmis:) - hok
Kuu-.ukko kirjoitti:
Kiitti sulle/teille näistä tiedoista,se Alexi.Garmin sivusto oli tosi hyvä, sieltä löytyi ainakin hyvin selitettynä mitä pitää tehdä, jopa minä sitten onnistuin.Vielä olis yksi kysymys mulla,omassa koneessa asetukset kohdassa lukee Proximity Points,ja siellä vaihtoehdot Englanniksi, käytin tosin latauksessa manualin sijasta toista vaihtoehtoa, ei kysynyt etäisyyttä, tietyt tolpat ilmoittaa nopeuden toiset taas pelkän koodin, hälyttää kyllä. Töissä mulla sama kone ja latasin myös siihen, valitsin tällä kertaa manuaali, nyt asetuksissa lukee läheisyyspiste ja muutenkin kaikki Suomeksi. Eli vaikuttaako se manuaali niin että kone ilmoittaa sekä tolpat että kyseessä olevan nopeuden, vai säädetäänkö se pelkästään nuvista? Kiiti jos vielä viitsitte vastata mulle tähän.
Kameratolpista kun valitset manuaalin, niin voit valita/asettaa hälytysnopeuden tai matkan. Itse valitsisin matkan esim. 500m.
CSV -tiedostostossa olevien merkintöjen mukaan se näyttää samalla hälytyksen yhteydessä sallitun nopeuden hälytysalueella. Jos ei näytä, niin vika on CSV -tiedoston puutteellisuudesta nopeuden suhteen. Vika ei ole navissa.
Navista voi valita erikseen nopeushälytyksen päälle, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kameratolppien kanssa, ne on sidottu karttapohjaan jossa on yleensä aika paljon virheitä. - Suomeksi
Englantia. kirjoitti:
Löytyykö POI Loader ohjelmaa Suomenkielisenä? Hankala etsiä, kun ei osaa sanaakaan Englantia.
Jos löytyy, niin kertokaa miten. Kiitos - Kuu-.ukko
hok kirjoitti:
Vähän outoa tuo kieli että toisessa koneessa on Englanniksi ja toisessa Suomeksi. En ole perehtynyt enkä edes ajatellut asiaa kun itselleni asentui Suomeksi, mutta voisiko olla, niin jos navi on kiinni ja valittu kieli on muu kuin Suomi, niin se vaihtaa kielen samaksi kuin navissa??
Proximity Points = lähestymispiste tai läheisyyspiste.
Lataa ne tiedostot uudelleen sinne, ne menee vanhojen tiedostojen päälle ja korvaa ne automaattisesti uusilla.
Englanninkielisessä PoiLoaderissa ne valintakohdat pitäisi olla samoissa kohdissa kuin suomenkielisesssä.
Valitse tunnit/km, manuaalinen ja varoita ennen 500m jne. kuten ohjeessa on.
Hyvä, nyt oot ns. viittä vaille valmis:)Hei, mulla edelleen se ongelma että nuvissa mulla valikko kyseistä kieltä eli poi pisteet ovat kyllä Suomeksi mutta Lähestymispiste em ei. Olen ladannut tiedot moneen kertaan mutta aina vaan sama juttu nuvi ollut auki kytkettäessä ym.ym ihmetyttää että sama ohjelma ja täysin vastaava nuvi ja silti eri lopputulos? Ensi asennus tosiaan tehty Garmin edustajan toimesta mmyymälässä, vuosi sitten, en tiedä kun en saa nuvista millään pyyhittyä kyseistä kohtaa enkä myöskään korjattua eli onko kerran Englanti aina Englanti? Tosin ei se haittaa kun tajuaa mitä tarkoittaa, voisi silti olla Suomeksi kun kaikki muukin on.PS. Viitsitkö vielä vastailla jos jollain tietoa, olis vaan kiva saada samalle kielelle kaikki kiitti taas. etukäteen.
- hok
Kuu-.ukko kirjoitti:
Hei, mulla edelleen se ongelma että nuvissa mulla valikko kyseistä kieltä eli poi pisteet ovat kyllä Suomeksi mutta Lähestymispiste em ei. Olen ladannut tiedot moneen kertaan mutta aina vaan sama juttu nuvi ollut auki kytkettäessä ym.ym ihmetyttää että sama ohjelma ja täysin vastaava nuvi ja silti eri lopputulos? Ensi asennus tosiaan tehty Garmin edustajan toimesta mmyymälässä, vuosi sitten, en tiedä kun en saa nuvista millään pyyhittyä kyseistä kohtaa enkä myöskään korjattua eli onko kerran Englanti aina Englanti? Tosin ei se haittaa kun tajuaa mitä tarkoittaa, voisi silti olla Suomeksi kun kaikki muukin on.PS. Viitsitkö vielä vastailla jos jollain tietoa, olis vaan kiva saada samalle kielelle kaikki kiitti taas. etukäteen.
Kysymys on siis edelleen PoiLoderista joka ei toimi Windowsissa suomeksi vaiko navista? Onko käyttis suomenkielinen, Me, Xp? jos se esim. olisi englanninkielinen, niin sitten kaikki olisi englanniksi.
Kokeile vielä kytkeä navi tietokoneeseen, ja sen Alexin ohjeen mukaan poistaa mukautetut poit, kohta 4/6 ja asenna tolpat sitten ohjeen mukaan uudellen.
Tarkista myös navista, että siellä ei ole mitään muita ns. laitteen valmistajan myymiä kameratolppavaroituksia päällä ja ne voi olla vaikka englanniksikin koska et enää tarvitse niitä.
Ehkä vielä yksi mahdollisuus on että päivittäisit navin firmwaren. Se voisi poistaa ongelman navin puolelta. Siinä on kyllä omat riskinsä joten omalla vastuulla, mutta ei se pitäisi olla vaikeata. Ota varmuuskopio navistasi ennen sitä.
http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp
Täältä asenna tietokoneellesi WepUpdater, valitse Windows versio. Asennuksen jälkeen pitäisi olla aika helppo tehdä päivitys. Harmi että on englanniksi.
Toivottavasti saat tähän ongelmaan apua muiltakin joilla on ollut samanlaisia ongelmia.
Viimeinen vaihtoehto on viedä se jonnekin liikkeeseen joka tekee tämän puolestasi. Ei pitäisi maksaa paljoakaan, koska se on muutaman minuutin juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819