Lempipunaviinisi?

viininlipittäjä

Hei!

Rakastan punaviinin makua, mutta en ole vielä asiantuntija viineissä. En tosin kaipaakaan mitään snobbailutyylistä viinikeskustelua, vaan yksinkertaisesti haluaisin tietää mitä punaviinejä olette hyväksi havainneet? Olisin kiinnostunut noin 10 euron hintaluokan viineistä, paljon sen enempää en voi maksaa pullosta.

Itse olen hyväksi havainnut monet Etelä-Afrikkalaiset keskitäyteläiset viinit. KWV cabernet sauvignon löytää tiensä meille aika usein.

Mitä suosittelette viikonlopun seurustelujuomaksi punaviineistä? Meille tulee vieraita kylään. Ruokailemme ravintolassa todennäköisesti mutta illaksi kaipaisin hyvän viinisuosituksen.

6

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosikeistani

      Santa Rita 120 Merlot (Chile)

    • tsekkasin omat korkkini

      Meillä näytti olevan useita Vergelegenin, Versuksen ja Out of Africa -punaviinipullon korkkeja. Vergelegen on vahvempi ja siinä on korkeampi alkoholiprosentti, sopii siis enemmän vaikka pihville vai voimakkaalle juustolle. Versus muistaakseni näistä se parhaiten seurusteluun sopiva ja hinnaltaan halvin.
      Luomuviini Terrale Italiasta on myös mainio vaihtoehto.

    • .............................

      En nyt ihan tarkkaan tätä muista(tästä on varmaan kohta 7 vuotta aikaa), mutta paras maistamani punaviini oli Campo Lindo -merkkinen ja siinä taisi olla beige tai likaisenvalkoinen etiketti.En muista, mitä maksoi, mutta oli ihanan pehmeän makuinen ja sopii seurustelujuomaksi. :)

    • Köyhimys
    • Linda30

      Hei!

      Mieluiten punaviineistä juon pehmeän ja pyöreän makuisia viinejä, joissa on mukava jälkimaku. Suosittelen Sangre de Toroa, muita Torresin viinejä ja/tai Raimatin viinejä.

      Ehdoton helmi löytyi Torresilta: Mas La Plana, mutta hinta laivallakin noin parikymppiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1542
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1139
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      656
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      637
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe