Onkohan Suomenssa julkaistu kirjaa, jossa olisi suomalaiset hämähäkkilajit? Chineryn hyönteiskirjassa on esitelty vain murto-osa. Valokuvaan hyönteisiä ja muita ötököitä, joten olisi mukavaa tietää mitä kuvissa on. Kiitos mahdollisille avuliaille!
Kirjoja hämähäkeistä?
3
408
Vastaukset
- juho
vain pieniä kirjasia kuten siinä yhdessä ötökät-kirjasarjassa mut niissä on murto-osa Suomen hämähäkeistä
- Fish
Hyviä hämähäkkikirjoja:
-Roberts, M.J. Spiders of Britain & Northern Europe.
Tällä pitäs onnistua ainakin määritys sukutasolle ja monissa suvuissa myös lajeihin saakka. Kirjassa on aika hyvät kuvataulut.
On ainakin ollut Helsingin Akateemisessa kirjakaupassa.
-Jones, D. Spiders?
En ole varma tän kirjan nimestä, mutta löytyy ainakin joistain pääkaupunkiseudun kirjastoista. Paljon valokuvia hämähäkeistä.
-Netistä löytyy määrityskaavoja: http://www.araneae.unibe.ch/
-Tietoa hämähäkeistä ym.:
http://www.xs4all.nl/~ednieuw/Spiders/spidhome.htm
Ei muuten kannata luottaa hyönteisissäkään liikaa Chineryyn. Hyönteislahkot/heimot on ikävä kyllä niin isoja, että siitä kirjasta puuttuu suurin osa lajeista. - korppio
Kuulemma olisi tulossa kirja suomen hämähäkeistä, onko tietoa koska ja kuinka laaja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614277
- 1053475
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373100Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262588- 452257
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52029- 201969
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91358