Kuivaniemen ja Iin välillä suurimman piikin on aiheuttanut Etelä-Suomen hiihtolomaviikko, jolloin kamerat tallensivat satoja ylinopeutta ajaneita viikossa.
http://lotta.yle.fi/rswebroi.nsf/sivut/uutiset?opendocument&pageid=ContentDE4BE
Satuinpa itsekin ajamaan muutamaan kertaan taas tuolla hiihtolomalaisten seassa ja minun mielestäni ne ylinopeudet eivät edelleenkään mitään vaaranna. Se vaarantaminen tapahtuu vain joidenkin kuljettajien ääliömäisillä ajotavoilla ja sitä voi harrastaa ihan laillisin nopeuksinkin.
Eräskin punaisen farkkuauden kuski teki useita ohitusaloituksia edellään liian tihein välein etenevästä jonosta, mutta niin huonoissa paikoissa, että joutui aina keskeyttämään yrityksensä ja palaamaan takaisin kaistalleen. Sitten hyvin näkyvällä paikalla ei lähtenyt enää ohittamaan, jolloin minä käytin tietenkin tilanteen ohitukseen hyväkseni, niin eiköhän audikuski intoutunutkin rinnalla ollessani taas ohitusyritykseen. Väistin melkein penkkaan kiinni, ennen kuin audikuski huomasi jälleen älyttömyytensä ja veti taas kiireesti takaisin.
Päätieverkko pääosin vähintään nelikaistaiseksi! Ohitettavia riittää kesäaikanakin ja tiheät välit tekevät ohituksista pitkiä, joihin ei tahdo riittävästi näkyvyyksiä löytyä ainakaan laillisin nopeuksin.
Sakkoja Etelä-Suomeen
4
384
Vastaukset
- ..Auto-Antero
Tuossa olisi ratkaisu moneen ongelmaan. Nykysillä leveäkaistateillä ohittaminen on helppoa.
Tielaistos ei kuitenkaan halua tehdä lisää moisia, koska väitetään, ettei SUOmaalainen osaa ajaa niillä tarkoitetulla tavalla.
Mielestäni juuri leveäkaista, tai hieman lisää leveyttä ja oikea nelikaistainen tie, auttaisi joka lähtöön.
Samalla niiden rajoitus pitäisi nostaa moottoitietaolle, tai hieman ylikin. Mökkireissuni sujuvat nykyään helposti kun saan päästellä leveäkaistaa 140km/h turhia himmailematta. Välillä voisi mennä lujempaakin.
Leveäkaistalla harvoin näkee samaa kuin motarilla.
Leveäkaistalla osataan ajaa oikeassa reunassa. - tutkimusta!!!
Nyt olisi mielenkiintoista tietää, osuuko vuoden suurin onnettomuuspiikki samaan aikaan ylinopeuspiikin kanssa. Ja jos ei osu, niin mikä selitys löytyy asialle. Sitten verrataan ns. "virallista kertomaa totuutta" ja asialle löydettyä syytä/selitystä keskenään. Jos molemmat totuudet samoja, niin homma kunnossa. Jos ei, niin se on sitten voi-voi...
- tutkimukset, joita
totena yritetään syöttää.....
- viisas autoilija
Autoilu on jo polttonesteidenkin puolesta niin hirmukallista, ettei siihen enää ylinopeussakkoja lisämenoiksi kaivata.
Sehän on tämä liikennekulttuuri, että pitää ajaa toisen perässä hyvin lähellä.
Kun minä joudun jonoon ajamaan, niin jättäydyn tahallaan jälkeen, jotta saan ajella omassa rauhassani. Minulla ei ole muiden tapaan mitään hinkua ohitella ja päästä lujaa, vaan verkkainen vauhti on sopivaa ja siitä tykkään.
Sinne minä jään perään nauramaan, kun muut hätähousut ohittelee minut perä perää ja voi sitä ohitusrumpaa, siinä vielä samalla koitetaan ohittaa toisia ohittajia ja meno on kuin sonnilaumalla kilpajuoksussa. Sillä ei ole vitun väliä, ajanko sataa, vai kaheksaa kymppiä. Talvisaikaan kattonopeuteni on aina kaheksankymmentä ja huonoilla keleillä se tippuu 60-70.n välille.
Mitä sitä turhaa kiirehtimään. No, tämä on tälläisen jo miehen ikään ehtineen toteamus, mutta ei ne kaikki ikäihmisetkään opi koskaan vähentämään nopeuttaan, vaikka aistit ei enää pelaakkaan samalla nopeudella kuin nuorella miehellä.
Olen nähnyt niin paljon tai paremminkin lukenut liikenneonnettomuksista, että se levy pyörii kaiken aikaa päässä, kun olen sompailemassa.
Minä haluan elää vielä pitkään, joten maltti ratin takana on paras tae sille, että katselen tämän maailman menoa vielä tavoittelemaani 90 vuoden ikäisenäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693