Söin yli 10 vuotta joka päivä Xanor 1 mg ja nyt tammi-helmikuussa lääkärini päätti, että Xanoreista pitää luopua, kun eiät ole jatkuvaan käyttöön tarkoitettuja.
Söin nuo lääkkeet loppuun ja sitten aloitin syömään 0,5 mg joka päivä. Aika nopeasti otin vain joka toinen päivä, sitten aivan satunnaisesti joka 3. tai joka 4. päivä.
Vierotusoireita oli, tuntui, että näen pikku-ukkoja joka puolella, säikähtelin joka asiaa, näin painajaisia muutamana yönä, olin kaikin puolin ahdistunut. Mutta!
Nyt on mennyt melkein 2 viikkoa, enkä ole yhtään Xanoria ottanut eikä enää tulisi mieleenikään ottaa ja olla taas jotenkin tokkurassa. Nyt puhunkin paljon selvemmin! Tai ei sitä muut huomaa, mutta kun ei ole "naama kohmeessa", niin on helpompi puhua... En tuota edes aiemmin huomannut!
Eli kokonaisuudessaan tuossa vieroituksessa meni alle kuukausi, luulin, että menee paljon pidempi aika! Mutta hyvä näin :)
Pääsin eroon Xanoreista
8
1093
Vastaukset
- lääkitseväinen
Mulla on tuo sama lääke ja lopetus ei oikein onnistu,mutta en enää nykyään yritäkään.Mihin sait
nuo lääkkeet jos paniikkihäiriöön niin se tauti
tulee takaisin ilman lääkkeitä melkoisen varmaan.Hienoa että olet pystynyt lopettamaan. - sinulle!!
Hyvä juttu että olet vierottautumassa Xanoreista.Minäkin nassutin niitä noin 10 vuotta,kunnes oli pakko lopettaa niiden käyttö.Ei siinä mitään,hyviä lääkkeitähän nuo ovat akuutteihin tapauksiin,mutta ei missään nimessä jatkuvaan käyttöön.Ajattelin vaan varoittaa,että varaudu siihen että pahat viekkarit ovat vasta tulossa...Xanoreista vierottautumiseen menee yleensä meinaan vuosia(siis silleen että olisi täysin "puhdas")Itsekkin kävin tuon vieroituksen läpi ja yli vuos siihen meni..Ja sain luultavasti inhoittavan pysyvän pikkuvaivan riesakseni(ei ollut ennen Xanoreita).Vieroituksessa ensimmäinen kuukausi oli "helppo" ja sen jälkeen paheni.Tietenkään kaikille ei välttämättä tule mitään oireita!Jokatapauksessa,hienoa että haluat eroon Xanoreista,tsemppiä:)
- AloittajaN
Ihan paniikkihäiriöön Xanor mulle on määrätty ja nyt on "korjaavana" lääkityksenä Sertralin. Xanor kun ei itsessään hoida ja paranna tautia, helpottaa vain oloa.
Lääkäri sanoi, että ensimmäiset viikot saattavat olla pahimpia, jos niistä selviää, loppukin menee hyvin. Vieroitus on kuulemma erittäin yksilöllistä. Tahdonlujuutta vaaditaan, kuten kaikissa muissakin lopetuksissa, on se sitten syömistä, juomista jne.
Itse lopetin v. 94 Xanoreitten syömisen aivan yhtäkkiä, kun huomasin olevani raskaana.
Jotenkin on todella hyvä olo! Tuntuu niin oudolta, että miksi olla vapaaehtoisesti vähän tokkurassa, näinhän on paljon parempi :) - mielialalääke
AloittajaN kirjoitti:
Ihan paniikkihäiriöön Xanor mulle on määrätty ja nyt on "korjaavana" lääkityksenä Sertralin. Xanor kun ei itsessään hoida ja paranna tautia, helpottaa vain oloa.
Lääkäri sanoi, että ensimmäiset viikot saattavat olla pahimpia, jos niistä selviää, loppukin menee hyvin. Vieroitus on kuulemma erittäin yksilöllistä. Tahdonlujuutta vaaditaan, kuten kaikissa muissakin lopetuksissa, on se sitten syömistä, juomista jne.
Itse lopetin v. 94 Xanoreitten syömisen aivan yhtäkkiä, kun huomasin olevani raskaana.
Jotenkin on todella hyvä olo! Tuntuu niin oudolta, että miksi olla vapaaehtoisesti vähän tokkurassa, näinhän on paljon parempi :)Niin noita mieliala lääkkeitä sitten xanorin tilalle,mutta kumpikohan on pahempi pitkässä käytössä.Paniikkihäiriöstä on hankala päästä eroon
ilman mitään lääkettä. - Minä myös
mielialalääke kirjoitti:
Niin noita mieliala lääkkeitä sitten xanorin tilalle,mutta kumpikohan on pahempi pitkässä käytössä.Paniikkihäiriöstä on hankala päästä eroon
ilman mitään lääkettä.Itse pääsin eroon Xanoreista pari vuotta sitten, lähes yhtäkkiä. Hyvin onnistuu, kun on tahdonvoimaa, turha noita mömmöjä on ikuisesti vetää. Xanor on ihan huume!
- panikoivanen
Minä myös kirjoitti:
Itse pääsin eroon Xanoreista pari vuotta sitten, lähes yhtäkkiä. Hyvin onnistuu, kun on tahdonvoimaa, turha noita mömmöjä on ikuisesti vetää. Xanor on ihan huume!
Pääsit eroon xanorista,mutta tuliko mitään lääkettä
tilalle,vain ilman lääkkeitä olet puhdas.Onnea
- selviytyjä
Miksi te olette yleensä alkanut syömään xanoreita kun lopettelette tuosta vaan ja sanotte, että elämä on ihanaa ilman xanoria.
Minä roikkusin narun jatkeena ilman xanoria ja tulen roikkumaankin jos se lopetettaisiin, ei sillä että olisin koukussa siihen vaan että ahdistus ja paniikkihäiriö on 1000 kertaa pahempi kuin syödä 1mg xanoria päivässä.
Sain käsityksen, että nämä täällä lopettaneet on alkanut syödä huvikseen (viihdekäyttöön) xanoria.- KRN
Itse olen syönyt vähän yli vuoden xanoreia (1mg päivässä) ja tuossa talvella olin reilusti yli kk ilman. Jokainen päivä oli todella hankalaa olla ja tuskaisia oireita riitti. Lopulta en pystynyt opiskelemaan enkä käymään töissä joten hain lääkket uudestaan. Paniikkihäiriöön ne reilu vuosi sitten alunperin sain. Nyt vähentänyt o,5 mg depottiin ja ehkäpä vähitellen helpottaa mutta todella hankalalta tuntuu yrittää elää täysin ilman
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648