Hei, miten keuhkokuume todetaan? Crp:stä, röngtenkuvista, vai miten?
Lauantaina tulee kaksi viikkoa kuumeilua ja lämpöilyä, ja kovaa yskää.
Tiedän, että jotain todella sitkeää influenssaa on liikkeellä, mutta minulla on nyt 11 päivä lämpöä..
Alkoi kurkkukivulla ja lämmöllä, en kokenut olevani kauhean sairas, mutta kuitenkin kipeä. Seuraavalla viikolla (viikko sitten tiistaiaamuna) tulin todella kipeäksi, kuume nousi, ja sitä on kestänyt.
Tähän on liittynyt kova yskä, oksennan limaa, ja yskin lähes taukomatta. Lima tuntuu olevan jo nielussa, mutta yskin keuhkoista, ja keuhkoihin yskiminen sattuu.
Ääni on ollut poissa viikon. Puhun käheällä ja matalalla äänellä. Lisäksi on omituisia ylävatsakipuja, ja hieman kivuntuntemuksia rinnan alueella.
En haluaisi mennä lekuriin turhaan..Mutta erityisesti kummastuttaa tämä, että lämpö ei laske. Ja sitä on aamulla. Hehkun kuumana, tänä aamuna ollut reilu 37. Eilen illallakin olo tuntui kyllä kuumeiselta.
Särkee myös käsiä..
Olisko syytä huoleen, vaiko influessaako vain..?
Miten keuhkokuume todetaan?
3
1329
Vastaukset
- ja ...
thorax-kuvista. Mene ihmeessä lääkäriin, itse menin kovin huonoon kuntoon kun sairastin loppuvuodesta kuumeettoman keuhkokuumeen.
Paranemisia! - samaa
Korkea kuume,häiritsevä yskä(kuin hius olisi ollut kurkussa),lihassärkyä,...Menin työlääkärille joka toteso jotta sitkeä flunssa.Ei lääkitystä.Sitten menin toiselle lääkärille.Hän kuunteli sillä vanhanajan kuuntelulaitteella (stetoskooppiko on hän nimeltään) keuhkoni.Vähän rahinaa hengityksen loppuvaiheissa.Sitte lääkäri sanoi että asia selvä.Keuhkoputken tulehdus(kuume,kiusallinen yskä,ääni sortuu).Sain Doximysiiniä.Nut olo on hyvä mainio.Älä odota enää...yskään ostat heti yskänlääkettä "häiritsevään yskään".Sitä saa ilman reseptiä.Muuten alat 0olla kipua täynnä joka yskäisyllä.(Myös hengittäminen höyryävän vesiastian päällä auttaa,jos ei mitään muuta apua ole saatavilla.Mutta siis,lääkärille ja äkkiä.
- katso tuo seuraava
juttu, r-kuvissa sen viimeistään näkee!
Ei edes kuumetta mulla ollut kuin n. 37,2, mut kipua oikean olkapään ja solisluun seudussa, ettei saanut kuin väkisellä pantua vaatteitaan päälle!
Normi lämpö mulla on 36,3.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077763
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1126026- 835177
- 1394546
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 592997
- 582938
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102454- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562066