Missä maassa valmistetaan

nykyään?

Ei taida Ruotsissa olla mitään valmistusta enää?

17

4540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xc60

      Kyllä Göteborgissa valmistetaan paljon ainakin V/XC70 malleja toinen tehdas on ainakin belgiassa mutta päätehdas on toi göteborgin.

      • Kallismaa.

        Poljetaanko palkkoja alle ihmisoikeuksien vai miten tuo on saatu mahdolliseksi. Ruotsi on kai maalman kallein maa. Miten on mahdollista kilpailla tuolla hintatasolla?


      • Volvooo
        Kallismaa. kirjoitti:

        Poljetaanko palkkoja alle ihmisoikeuksien vai miten tuo on saatu mahdolliseksi. Ruotsi on kai maalman kallein maa. Miten on mahdollista kilpailla tuolla hintatasolla?

        Volvoista enää pieni osa valmistetaan Ruotsissa.
        Suurin valmistusmaa on Belgia. Siellä valmistetaan S40, V50, S60, ja pääosa 70-malleista. Pikkuvolvot on aikaisemmin tehty Hollannissa NedCarilla, mutta siitä Volvo on luopunut. Ruotsissa tehtäviä Volvoja ovat lähinnä loistoautoluokkaan kuuluvat mallit ja joku 70 luxus-malli.


      • muka
        Volvooo kirjoitti:

        Volvoista enää pieni osa valmistetaan Ruotsissa.
        Suurin valmistusmaa on Belgia. Siellä valmistetaan S40, V50, S60, ja pääosa 70-malleista. Pikkuvolvot on aikaisemmin tehty Hollannissa NedCarilla, mutta siitä Volvo on luopunut. Ruotsissa tehtäviä Volvoja ovat lähinnä loistoautoluokkaan kuuluvat mallit ja joku 70 luxus-malli.

        Tojota tekee autonsa jossain Vietnamissa tai jossain. En tajua miten Eurooppaan jäisi yhtään auton valmistusta enää parin vuoden päästä


      • HALPAMAAKSI
        muka kirjoitti:

        Tojota tekee autonsa jossain Vietnamissa tai jossain. En tajua miten Eurooppaan jäisi yhtään auton valmistusta enää parin vuoden päästä

        Missä vitussa väitin Belgiaa halpamaaksi?


      • eraser-08
        Kallismaa. kirjoitti:

        Poljetaanko palkkoja alle ihmisoikeuksien vai miten tuo on saatu mahdolliseksi. Ruotsi on kai maalman kallein maa. Miten on mahdollista kilpailla tuolla hintatasolla?

        sitten eurooppaa/maailmaa kiertänyt kun länsinaapuria niin kalliix meinaat eli mahdatko olla käynyt värttania kauempana ruotsissa? Hintataso suomen luokkaa ja tehdasduunarin palkka kokolailla sama kuin täälä! Tiedoksi!


      • isotisot
        eraser-08 kirjoitti:

        sitten eurooppaa/maailmaa kiertänyt kun länsinaapuria niin kalliix meinaat eli mahdatko olla käynyt värttania kauempana ruotsissa? Hintataso suomen luokkaa ja tehdasduunarin palkka kokolailla sama kuin täälä! Tiedoksi!

        Kyllä ruotissa on duunarin ja varsikin johtajien palkat siommat kuin Suomessa, ja kun otetaan palkan sivukultu huomioon niin mennään reippaasti yli.


      • tietoa on
        isotisot kirjoitti:

        Kyllä ruotissa on duunarin ja varsikin johtajien palkat siommat kuin Suomessa, ja kun otetaan palkan sivukultu huomioon niin mennään reippaasti yli.

        No duunarin palkat ei ole ruottissa enää isommat, oli 10 vuotta sitten kun itsekin siellä duunailin. Tosin en tiedä millaista palkkaa takahikiällä maksetaan, mutta ihmisten ilmoilla palkat on hyvinkin samat. Siis duunarien. Johtajat on ihan toinen luku.


      • duunarit
        tietoa on kirjoitti:

        No duunarin palkat ei ole ruottissa enää isommat, oli 10 vuotta sitten kun itsekin siellä duunailin. Tosin en tiedä millaista palkkaa takahikiällä maksetaan, mutta ihmisten ilmoilla palkat on hyvinkin samat. Siis duunarien. Johtajat on ihan toinen luku.

        Eiköhän ne johtajien palkat rasita sitä kustannusrakennetta ihan yhtä lailla kuin duunarinkin palkat. Ainakin sairaanhoitsut saa tuplat suomeen verrattuna. En ymmärrä miksi ruotsissa metallialan palkat olis jääny junnaan kun maassa kuitenkin työvoimapula, työtömyys tosi alhaalla nostaa aina palkkoja


      • kuullut
        duunarit kirjoitti:

        Eiköhän ne johtajien palkat rasita sitä kustannusrakennetta ihan yhtä lailla kuin duunarinkin palkat. Ainakin sairaanhoitsut saa tuplat suomeen verrattuna. En ymmärrä miksi ruotsissa metallialan palkat olis jääny junnaan kun maassa kuitenkin työvoimapula, työtömyys tosi alhaalla nostaa aina palkkoja

        että ainakin XC70 mallit tehdään ruotsissa joten varmaan kanssa kaikki V70 mallit.


      • olen myös
        kuullut kirjoitti:

        että ainakin XC70 mallit tehdään ruotsissa joten varmaan kanssa kaikki V70 mallit.

        Minä olen myös kuullut että kaikki 70 mallit tehdään Ruotsissa. Mutta ei tehdä.


      • outsider66
        olen myös kirjoitti:

        Minä olen myös kuullut että kaikki 70 mallit tehdään Ruotsissa. Mutta ei tehdä.

        kaikki S80,XC90,C70 mallit,V70 eri versioineen suurin osa Belgian Kentin kamaa kuten kaikki "pikku"vollet.


      • tehdään
        outsider66 kirjoitti:

        kaikki S80,XC90,C70 mallit,V70 eri versioineen suurin osa Belgian Kentin kamaa kuten kaikki "pikku"vollet.

        ruotsissa


      • jääjäljelle
        outsider66 kirjoitti:

        kaikki S80,XC90,C70 mallit,V70 eri versioineen suurin osa Belgian Kentin kamaa kuten kaikki "pikku"vollet.

        Jos kaikki mallit tehdään Belgiassa niin mitäs Ruotsista sitten viedään ulkomaille, kun kauppatilasojen mukaan on viety viime vuonna n. 7mrd euron edestä autoja? Kappaleissa tuo vastais ehkä jotain 150000 kpl autoa. Pelkästään ulkomaille siis viety, varmaan jokunen kotimaahankin jää.

        Mitähän nämä autot on jos kaikki tehdään Belgiassa? Jotain muita merkkejä sitten varmaan kuin Volvoja


      • ja Belgiassa
        jääjäljelle kirjoitti:

        Jos kaikki mallit tehdään Belgiassa niin mitäs Ruotsista sitten viedään ulkomaille, kun kauppatilasojen mukaan on viety viime vuonna n. 7mrd euron edestä autoja? Kappaleissa tuo vastais ehkä jotain 150000 kpl autoa. Pelkästään ulkomaille siis viety, varmaan jokunen kotimaahankin jää.

        Mitähän nämä autot on jos kaikki tehdään Belgiassa? Jotain muita merkkejä sitten varmaan kuin Volvoja

        Näin minä sen luin:

        ruotsissa kaikki S80,XC90,C70 mallit,

        V70 eri versioineen suurin osa Belgian Kentin kamaa, kuten kaikki "pikku"vollet.

        Aika yleistä otsikon käyttäminen tekstin osana.    


      • Tietoa on
        ja Belgiassa kirjoitti:

        Näin minä sen luin:

        ruotsissa kaikki S80,XC90,C70 mallit,

        V70 eri versioineen suurin osa Belgian Kentin kamaa, kuten kaikki "pikku"vollet.

        Aika yleistä otsikon käyttäminen tekstin osana.    

        V70-versiot tehdään Göteborgissa. Myös S80,XC90 ja C70 -mallit ja niiden versiot tehdään Ruotsissa. Tiedän, kun autoni juuri sieltä hain.


    • Wmwm

      Tg.A

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe