Missä maassa valmistetaan

nykyään?

Ei taida Ruotsissa olla mitään valmistusta enää?

17

4357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xc60

Kyllä Göteborgissa valmistetaan paljon ainakin V/XC70 malleja toinen tehdas on ainakin belgiassa mutta päätehdas on toi göteborgin.

• Kallismaa.

Poljetaanko palkkoja alle ihmisoikeuksien vai miten tuo on saatu mahdolliseksi. Ruotsi on kai maalman kallein maa. Miten on mahdollista kilpailla tuolla hintatasolla?

• Volvooo
        Kallismaa. kirjoitti:

Poljetaanko palkkoja alle ihmisoikeuksien vai miten tuo on saatu mahdolliseksi. Ruotsi on kai maalman kallein maa. Miten on mahdollista kilpailla tuolla hintatasolla?

Volvoista enää pieni osa valmistetaan Ruotsissa.
        Suurin valmistusmaa on Belgia. Siellä valmistetaan S40, V50, S60, ja pääosa 70-malleista. Pikkuvolvot on aikaisemmin tehty Hollannissa NedCarilla, mutta siitä Volvo on luopunut. Ruotsissa tehtäviä Volvoja ovat lähinnä loistoautoluokkaan kuuluvat mallit ja joku 70 luxus-malli.

• muka
        Volvooo kirjoitti:

Volvoista enää pieni osa valmistetaan Ruotsissa.
        Suurin valmistusmaa on Belgia. Siellä valmistetaan S40, V50, S60, ja pääosa 70-malleista. Pikkuvolvot on aikaisemmin tehty Hollannissa NedCarilla, mutta siitä Volvo on luopunut. Ruotsissa tehtäviä Volvoja ovat lähinnä loistoautoluokkaan kuuluvat mallit ja joku 70 luxus-malli.

Tojota tekee autonsa jossain Vietnamissa tai jossain. En tajua miten Eurooppaan jäisi yhtään auton valmistusta enää parin vuoden päästä

• HALPAMAAKSI
        muka kirjoitti:

Tojota tekee autonsa jossain Vietnamissa tai jossain. En tajua miten Eurooppaan jäisi yhtään auton valmistusta enää parin vuoden päästä

Missä vitussa väitin Belgiaa halpamaaksi?

• eraser-08
        Kallismaa. kirjoitti:

sitten eurooppaa/maailmaa kiertänyt kun länsinaapuria niin kalliix meinaat eli mahdatko olla käynyt värttania kauempana ruotsissa? Hintataso suomen luokkaa ja tehdasduunarin palkka kokolailla sama kuin täälä! Tiedoksi!

• isotisot
        eraser-08 kirjoitti:

sitten eurooppaa/maailmaa kiertänyt kun länsinaapuria niin kalliix meinaat eli mahdatko olla käynyt värttania kauempana ruotsissa? Hintataso suomen luokkaa ja tehdasduunarin palkka kokolailla sama kuin täälä! Tiedoksi!

Kyllä ruotissa on duunarin ja varsikin johtajien palkat siommat kuin Suomessa, ja kun otetaan palkan sivukultu huomioon niin mennään reippaasti yli.

• tietoa on
        isotisot kirjoitti:

Kyllä ruotissa on duunarin ja varsikin johtajien palkat siommat kuin Suomessa, ja kun otetaan palkan sivukultu huomioon niin mennään reippaasti yli.

No duunarin palkat ei ole ruottissa enää isommat, oli 10 vuotta sitten kun itsekin siellä duunailin. Tosin en tiedä millaista palkkaa takahikiällä maksetaan, mutta ihmisten ilmoilla palkat on hyvinkin samat. Siis duunarien. Johtajat on ihan toinen luku.

• duunarit
        tietoa on kirjoitti:

No duunarin palkat ei ole ruottissa enää isommat, oli 10 vuotta sitten kun itsekin siellä duunailin. Tosin en tiedä millaista palkkaa takahikiällä maksetaan, mutta ihmisten ilmoilla palkat on hyvinkin samat. Siis duunarien. Johtajat on ihan toinen luku.

Eiköhän ne johtajien palkat rasita sitä kustannusrakennetta ihan yhtä lailla kuin duunarinkin palkat. Ainakin sairaanhoitsut saa tuplat suomeen verrattuna. En ymmärrä miksi ruotsissa metallialan palkat olis jääny junnaan kun maassa kuitenkin työvoimapula, työtömyys tosi alhaalla nostaa aina palkkoja

• kuullut
        duunarit kirjoitti:

Eiköhän ne johtajien palkat rasita sitä kustannusrakennetta ihan yhtä lailla kuin duunarinkin palkat. Ainakin sairaanhoitsut saa tuplat suomeen verrattuna. En ymmärrä miksi ruotsissa metallialan palkat olis jääny junnaan kun maassa kuitenkin työvoimapula, työtömyys tosi alhaalla nostaa aina palkkoja

että ainakin XC70 mallit tehdään ruotsissa joten varmaan kanssa kaikki V70 mallit.

• olen myös
        kuullut kirjoitti:

että ainakin XC70 mallit tehdään ruotsissa joten varmaan kanssa kaikki V70 mallit.

Minä olen myös kuullut että kaikki 70 mallit tehdään Ruotsissa. Mutta ei tehdä.

• outsider66
        olen myös kirjoitti:

Minä olen myös kuullut että kaikki 70 mallit tehdään Ruotsissa. Mutta ei tehdä.

kaikki S80,XC90,C70 mallit,V70 eri versioineen suurin osa Belgian Kentin kamaa kuten kaikki "pikku"vollet.

• tehdään
        outsider66 kirjoitti:

kaikki S80,XC90,C70 mallit,V70 eri versioineen suurin osa Belgian Kentin kamaa kuten kaikki "pikku"vollet.

ruotsissa

• jääjäljelle
        outsider66 kirjoitti:

Jos kaikki mallit tehdään Belgiassa niin mitäs Ruotsista sitten viedään ulkomaille, kun kauppatilasojen mukaan on viety viime vuonna n. 7mrd euron edestä autoja? Kappaleissa tuo vastais ehkä jotain 150000 kpl autoa. Pelkästään ulkomaille siis viety, varmaan jokunen kotimaahankin jää.

Mitähän nämä autot on jos kaikki tehdään Belgiassa? Jotain muita merkkejä sitten varmaan kuin Volvoja

• ja Belgiassa
        jääjäljelle kirjoitti:

Jos kaikki mallit tehdään Belgiassa niin mitäs Ruotsista sitten viedään ulkomaille, kun kauppatilasojen mukaan on viety viime vuonna n. 7mrd euron edestä autoja? Kappaleissa tuo vastais ehkä jotain 150000 kpl autoa. Pelkästään ulkomaille siis viety, varmaan jokunen kotimaahankin jää.

Mitähän nämä autot on jos kaikki tehdään Belgiassa? Jotain muita merkkejä sitten varmaan kuin Volvoja

Näin minä sen luin:

ruotsissa kaikki S80,XC90,C70 mallit,

V70 eri versioineen suurin osa Belgian Kentin kamaa, kuten kaikki "pikku"vollet.

Aika yleistä otsikon käyttäminen tekstin osana.    

• Tietoa on
        ja Belgiassa kirjoitti:

Näin minä sen luin:

ruotsissa kaikki S80,XC90,C70 mallit,

V70 eri versioineen suurin osa Belgian Kentin kamaa, kuten kaikki "pikku"vollet.

Aika yleistä otsikon käyttäminen tekstin osana.    

V70-versiot tehdään Göteborgissa. Myös S80,XC90 ja C70 -mallit ja niiden versiot tehdään Ruotsissa. Tiedän, kun autoni juuri sieltä hain.

• Wmwm

Tg.A

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe