Olen innostunut aloittamaan joskus vuosia sitten loppuneen akvaarioharrastuksen ja kävin katselemassa erilaisia akvaariopaketteja. Olin ajatellut jotain valmista pakettia (lähiliikkeessämme oli myytävänä muistaakseni Rena-merkkisiä paketteja), mutta myyjä haukkui ne suoraan mitäänsanomattomiksi. Sanoi, että valon teho ei riitä, samoin suodatin on onneton. Sanoi, että olisi viisainta koota oma paketti. Onko kenelläkään kokemuksia noista valmispaketeista? 56 l, valaisinkansi, suodatin ja lämmitin maksoi ovh:na 106 euroa ja olisiko ollut 98 l samoilla varusteilla 169 e. Tekeekö noilla mitään?
Akvaariopaketeista
2
461
Vastaukset
- Rihma
Kyllähän ne kalusteakvaarion on melko huonosti varustettu, jotta hinta saadaan suht edukkaaksi.
Hanki jalusta ja allas erikseen, valaisimet, suodatin ja muu tekniikka sitten kalastoon ja kasvistoon sopivaksi. :) - fish KING
Nyt jo kannattaa ajatella tulevaa kalastoa, mitä haluat tulevaan akvaarioosi.
Kannattaa tutustua akvaarion KALATTOMAAN kypsyttämiseen ennen kaikkea.
Mä suosittelen hankkimaan käytetyn akvaarion ja niin suuren kuin mahdollista.
Minkälaista budjettia oot ajatellut?
150-250 litraiseen saa jo koottua järkevähköä akvaariota ja se on kooltaan parvikaloille sopivampi mutta erakko lajeille tuo satkukin riittänee.
Jos haluat ostaa uutta kannattaa itse koota tuo akva haluamistasi osista niin kuin rihmakin tuossa ehdotteli.
Akvaario, keneltä tahansa mikä kokonaisuutena silmää miellyttää... akvastabilia just täällä kehuskeltiin. Tulee valaisin/kansi mukana jo halvimmissakin malleissa. Jalustan saa hankittua lisähinnasta.
Suodatin Eheim tai Fluval merkkinen (kova äänisiin halpis malleihin ei mielestäni kannata kompastua), satkuun riittänee sisäsuodatin mutta tuohon suurempaan ehdotan jo hankkimaan asiallista ulkosuodatinta. Se ikäänkuin on akvaarion sydän.
Muu tekniikka;
Lämmitin
Jatkojohtoja
Ajastin valaisimelle, säädetään toimimaan n. 10h/pvä
Haaveja, muutamia eri kokoja
Kypsytykseen;
Tippamitta laitteet, akvaarion kypsytystä varten; pH, KH/GH, NO2, NO3
Hirvensarvisuolaa apteekista
Ruokasoodaa
Kalanruokaa
Koristeita;
Kantoja
Kiviä
Pohjahiekkaa, silmäkokoa 0,5-1,2mm
Kypsytyksen jälkeen;
Kasvit
Kalasto
Nykypäivänä uusi akvario tulee maksamaan avaimet käteen peri aatteella n. 3-6€/litra. Kolmisen kertaa halvempi siis kuin rotukoira.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2744694Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442867Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k292851Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761801Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151180