Olen innostunut aloittamaan joskus vuosia sitten loppuneen akvaarioharrastuksen ja kävin katselemassa erilaisia akvaariopaketteja. Olin ajatellut jotain valmista pakettia (lähiliikkeessämme oli myytävänä muistaakseni Rena-merkkisiä paketteja), mutta myyjä haukkui ne suoraan mitäänsanomattomiksi. Sanoi, että valon teho ei riitä, samoin suodatin on onneton. Sanoi, että olisi viisainta koota oma paketti. Onko kenelläkään kokemuksia noista valmispaketeista? 56 l, valaisinkansi, suodatin ja lämmitin maksoi ovh:na 106 euroa ja olisiko ollut 98 l samoilla varusteilla 169 e. Tekeekö noilla mitään?
Akvaariopaketeista
2
431
Vastaukset
- Rihma
Kyllähän ne kalusteakvaarion on melko huonosti varustettu, jotta hinta saadaan suht edukkaaksi.
Hanki jalusta ja allas erikseen, valaisimet, suodatin ja muu tekniikka sitten kalastoon ja kasvistoon sopivaksi. :) - fish KING
Nyt jo kannattaa ajatella tulevaa kalastoa, mitä haluat tulevaan akvaarioosi.
Kannattaa tutustua akvaarion KALATTOMAAN kypsyttämiseen ennen kaikkea.
Mä suosittelen hankkimaan käytetyn akvaarion ja niin suuren kuin mahdollista.
Minkälaista budjettia oot ajatellut?
150-250 litraiseen saa jo koottua järkevähköä akvaariota ja se on kooltaan parvikaloille sopivampi mutta erakko lajeille tuo satkukin riittänee.
Jos haluat ostaa uutta kannattaa itse koota tuo akva haluamistasi osista niin kuin rihmakin tuossa ehdotteli.
Akvaario, keneltä tahansa mikä kokonaisuutena silmää miellyttää... akvastabilia just täällä kehuskeltiin. Tulee valaisin/kansi mukana jo halvimmissakin malleissa. Jalustan saa hankittua lisähinnasta.
Suodatin Eheim tai Fluval merkkinen (kova äänisiin halpis malleihin ei mielestäni kannata kompastua), satkuun riittänee sisäsuodatin mutta tuohon suurempaan ehdotan jo hankkimaan asiallista ulkosuodatinta. Se ikäänkuin on akvaarion sydän.
Muu tekniikka;
Lämmitin
Jatkojohtoja
Ajastin valaisimelle, säädetään toimimaan n. 10h/pvä
Haaveja, muutamia eri kokoja
Kypsytykseen;
Tippamitta laitteet, akvaarion kypsytystä varten; pH, KH/GH, NO2, NO3
Hirvensarvisuolaa apteekista
Ruokasoodaa
Kalanruokaa
Koristeita;
Kantoja
Kiviä
Pohjahiekkaa, silmäkokoa 0,5-1,2mm
Kypsytyksen jälkeen;
Kasvit
Kalasto
Nykypäivänä uusi akvario tulee maksamaan avaimet käteen peri aatteella n. 3-6€/litra. Kolmisen kertaa halvempi siis kuin rotukoira.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1202328- 1331874
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1031202En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k761088Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉81990HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio24986Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932