Olen innostunut aloittamaan joskus vuosia sitten loppuneen akvaarioharrastuksen ja kävin katselemassa erilaisia akvaariopaketteja. Olin ajatellut jotain valmista pakettia (lähiliikkeessämme oli myytävänä muistaakseni Rena-merkkisiä paketteja), mutta myyjä haukkui ne suoraan mitäänsanomattomiksi. Sanoi, että valon teho ei riitä, samoin suodatin on onneton. Sanoi, että olisi viisainta koota oma paketti. Onko kenelläkään kokemuksia noista valmispaketeista? 56 l, valaisinkansi, suodatin ja lämmitin maksoi ovh:na 106 euroa ja olisiko ollut 98 l samoilla varusteilla 169 e. Tekeekö noilla mitään?
Akvaariopaketeista
2
416
Vastaukset
- Rihma
Kyllähän ne kalusteakvaarion on melko huonosti varustettu, jotta hinta saadaan suht edukkaaksi.
Hanki jalusta ja allas erikseen, valaisimet, suodatin ja muu tekniikka sitten kalastoon ja kasvistoon sopivaksi. :) - fish KING
Nyt jo kannattaa ajatella tulevaa kalastoa, mitä haluat tulevaan akvaarioosi.
Kannattaa tutustua akvaarion KALATTOMAAN kypsyttämiseen ennen kaikkea.
Mä suosittelen hankkimaan käytetyn akvaarion ja niin suuren kuin mahdollista.
Minkälaista budjettia oot ajatellut?
150-250 litraiseen saa jo koottua järkevähköä akvaariota ja se on kooltaan parvikaloille sopivampi mutta erakko lajeille tuo satkukin riittänee.
Jos haluat ostaa uutta kannattaa itse koota tuo akva haluamistasi osista niin kuin rihmakin tuossa ehdotteli.
Akvaario, keneltä tahansa mikä kokonaisuutena silmää miellyttää... akvastabilia just täällä kehuskeltiin. Tulee valaisin/kansi mukana jo halvimmissakin malleissa. Jalustan saa hankittua lisähinnasta.
Suodatin Eheim tai Fluval merkkinen (kova äänisiin halpis malleihin ei mielestäni kannata kompastua), satkuun riittänee sisäsuodatin mutta tuohon suurempaan ehdotan jo hankkimaan asiallista ulkosuodatinta. Se ikäänkuin on akvaarion sydän.
Muu tekniikka;
Lämmitin
Jatkojohtoja
Ajastin valaisimelle, säädetään toimimaan n. 10h/pvä
Haaveja, muutamia eri kokoja
Kypsytykseen;
Tippamitta laitteet, akvaarion kypsytystä varten; pH, KH/GH, NO2, NO3
Hirvensarvisuolaa apteekista
Ruokasoodaa
Kalanruokaa
Koristeita;
Kantoja
Kiviä
Pohjahiekkaa, silmäkokoa 0,5-1,2mm
Kypsytyksen jälkeen;
Kasvit
Kalasto
Nykypäivänä uusi akvario tulee maksamaan avaimet käteen peri aatteella n. 3-6€/litra. Kolmisen kertaa halvempi siis kuin rotukoira.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185403MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182808- 122530
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6012063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1251786Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701362Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421345Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31128Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3991077Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641067