Saako inssissä sammua auto ilman, että inssi hylätään? Esim. mäkilähdössä..? Itse olen autokoulussa onnistunut sammuttamaan auton aika useasti juuri liikkeellelähdöissä ja pelkään, että niin käy inssissäkin.
Auton sammuminen (esim. inssissä)
17
13600
Vastaukset
- sammua
Auto saa sammua inssissä, itselläni sammui, ekä siitä edes huomautettu. Tietenkin, jos auto sammuu todella monta kertaa, ei voi saada kamalan hyvää arvostelua auton käsittelytaidoista.
- maxy.
mutta jos auto sammuu ajon aikana 3-4 kertaa niin alkaa olemaan hylkäys lähellä..yksi kerta ei mitään haittaa mutta useampi on merkki siittä että et ole valmis liikenteeseen
- Kiki
Itse olen autokouluajan jälkeen ajanut paljon manuaalilla (autokoulu lähes kokonaan automaatilla) autot on ollut vuodelta 1986 1988 ja 2007, toki muitakin vähän, mutta silti tämä auton tahaton "sammuminen" on mulle vieras käsite, onko kenties kaikki ajamani autot ollut niin tehokkaita ettei ne sammu vahingossa tai missä vika, tai etkö kenties tiedä vielä kytmine toimintaperiaatetta
- nimetöm
"Itse olen autokoulussa onnistunut sammuttamaan auton aika useasti juuri liikkeellelähdöissä..."
Paino sanassa ITSE. - kuules Kiki
Kiki! Mua on alkanut kiinnostamaan tässä yksi asia: Että milloinkas sinä olet autokoulussa käynyt? Muistan tässä vielä hyvin, kun joskus kerroit ajaneesi kortin opetusluvalla. Autokoulun kerroit tässä ajaneesi lähes kokonaan automaatilla, ja joskus kerroit hankkineesi / hankkivasi ajokortin vain automaattivaihteiselle (en kyllä muista että kumpi se oli) ja ajavasi myöhemmin inssin manuaalivaihteisella autolla. Että mitenkäs sinä sitten olet tuon automaatti ja manuaalivaihteiston kanssa tehnyt?
- Kiki
kuules Kiki kirjoitti:
Kiki! Mua on alkanut kiinnostamaan tässä yksi asia: Että milloinkas sinä olet autokoulussa käynyt? Muistan tässä vielä hyvin, kun joskus kerroit ajaneesi kortin opetusluvalla. Autokoulun kerroit tässä ajaneesi lähes kokonaan automaatilla, ja joskus kerroit hankkineesi / hankkivasi ajokortin vain automaattivaihteiselle (en kyllä muista että kumpi se oli) ja ajavasi myöhemmin inssin manuaalivaihteisella autolla. Että mitenkäs sinä sitten olet tuon automaatti ja manuaalivaihteiston kanssa tehnyt?
Suoritin autokoulun (eli ne mitä autokouluun kuuluu) opetusluvalla, ymmärrätkö?
JA idea tosiaan oli ajaa ekaksi inssi automaatilla, sitten manuaalilla joskus jos tarttee. mut ajoinkin samantien inssin manuaalilla noin 2 tunnin harjoittelun jälkeen.
Ainiin, miksi sä idiootti et viitti käyttää vakionimeä, sillä kuules Kiki ei ole palstan vakiokäytäjä, vaikka pyöritkin täällä yhtenään, pelkään kenties "tunnistautuvasi" jos käyttäisit aina esim nimeä AWBTR - kuules Kiki
Kiki kirjoitti:
Suoritin autokoulun (eli ne mitä autokouluun kuuluu) opetusluvalla, ymmärrätkö?
JA idea tosiaan oli ajaa ekaksi inssi automaatilla, sitten manuaalilla joskus jos tarttee. mut ajoinkin samantien inssin manuaalilla noin 2 tunnin harjoittelun jälkeen.
Ainiin, miksi sä idiootti et viitti käyttää vakionimeä, sillä kuules Kiki ei ole palstan vakiokäytäjä, vaikka pyöritkin täällä yhtenään, pelkään kenties "tunnistautuvasi" jos käyttäisit aina esim nimeä AWBTRAWBTR
- yd10
on täysin inhimillsistä jos insissä sammutat auton...paat auton käyntiin,keskityt uudestaan ja lähdet liikkeelle.jos vikoilla ajotunneilla suurin ongelma liik.lähdöt kannattaa ehkä harkita sitä inssiin menoa.
- Nimetön
Minulla sammui auto inssin aikana kerran, ja ihan typerässä paikassa. Mutta siitä ei todellakaan tullut edes huomautusta.
Kunhan muistaa vain, että ei ala panikoimaan, vaan käynnistää auton uudestaan pikaisesti ja jatkaa matkaa.
- Pedaali
Auto voi toki sammua ajokokeessa vaikka useammankin kerran, mutta jos liikkeellelähtöyritys epäonnistuu monta kertaa peräkkäin, etkä tiedä mistä se johtuu (esim. muu kuin 1-vaihde päällä tai jarru liian kauan pidättelemässä), niin se voi tiukassa harkinnassa olla "rasitteena" muiden virheiden lisäksi.
Tai jos esim. liikennevaloihin tultaessa unohtaa useamman kerran kytkimen painamisen jarrutuksen loppuvaiheessa, jolloin moottorin veto vaihde päällä vs. jarru sammuttaa moottorin.
Kikille ja muille elvistelijöille kerrottakoon, että jokainen kuski sammuttaa manuaalivaihteisen auton elämänsä aikana useammankin kerran "vahingossa" tai huolimattomuuttaan elämänsä aikana. Toisin väittäjille on ihan oma nimityksensäkin, heitä sanotaan valehtelijoiksi.- tuoki on
Itselläni on tosiaan manuaali silloin tällöin sammunut, mutta tuo siis jääkylmällä koneella jolloin veto on ollut hukassa ja olen autoa parkkipaikalla veivannut, mutta ei normiliikenteessä ikinä, ei ainakana nuo vanhemmat manuaalit sammu "vahingossa" kovinkaan helpolla.
Tosin ite olen kerran-kaksi sammuttanut jopa automaatin valoista lähdettäessä - .....
tuoki on kirjoitti:
Itselläni on tosiaan manuaali silloin tällöin sammunut, mutta tuo siis jääkylmällä koneella jolloin veto on ollut hukassa ja olen autoa parkkipaikalla veivannut, mutta ei normiliikenteessä ikinä, ei ainakana nuo vanhemmat manuaalit sammu "vahingossa" kovinkaan helpolla.
Tosin ite olen kerran-kaksi sammuttanut jopa automaatin valoista lähdettäessäkyllä minä olen ainakin saanut vanhemman manuaalin sammumaan vahingossa.ja eilen sammutin uudemman auton.mut ei mua hävetä yhtään heti kun on outo uusi auto niin ajo on hakusessa aluksi.ja näin muutenkin tuoreen kortin omaavana kaikki on vielä opettelua ja kehityn koko ajan.
Ja alkuperäiselle kirjoittajalle kerrottakoon että kaverini sammutti insissä auton 3 kertaa kun yritti paniikissa lähteä 3-vaihteella. - askljfdkdasjf
..... kirjoitti:
kyllä minä olen ainakin saanut vanhemman manuaalin sammumaan vahingossa.ja eilen sammutin uudemman auton.mut ei mua hävetä yhtään heti kun on outo uusi auto niin ajo on hakusessa aluksi.ja näin muutenkin tuoreen kortin omaavana kaikki on vielä opettelua ja kehityn koko ajan.
Ja alkuperäiselle kirjoittajalle kerrottakoon että kaverini sammutti insissä auton 3 kertaa kun yritti paniikissa lähteä 3-vaihteella.Pääsikö kaverisi läpi inssin? Olisin utelias tietämään.
- ....
askljfdkdasjf kirjoitti:
Pääsikö kaverisi läpi inssin? Olisin utelias tietämään.
kyllä pääsi vaikka nuo eivät olleet edes ainoot "virheet"...
- opettaja!!!!!!!!!
jos ei osaa neuvoa,miten autolla lähdetään liikkeelle.
- Kizzzza
Minulla sammui auto inssissä kun yritin valoista lähteä liikkeelle kolmoisvaihde päällä...tyhmä moka, mutta inssi meni silti läpi.
- norsujalka
mulla on hieman vaikeuksia samassa asiassa....
Viimeks onnistuin sammuttamaan auton varmaan 5 kertaa samassa paikassa! eli käynnistän sen uudelleen ja mokaan taas, ja taas käynnistys ja taas moka. Alan vaan jotenkin niin hermoilemaan ja sit menee kaikki entistä enemmän pieleen... pitäisi vaan ottaa rauhallisesti ja yrittää nostaa sitä kytkintä kevyesti, mutta meikä vaan häseltää kuin mikäkin :S
Kiva jos tuo mokailu jää päälle johonkin ruuhkaan... siellä vaan tietulppana yritän päästä liikkeelle :O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703550Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483503Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532769
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401695- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390