kysymys odottajille

emo86

Ajattelin laittaa tänne mielestäni ihan mukavan kysymyksen,että mitä mielitekoja teillä muilla on ollut raskaus aikana..? itsellä on ollut mm.maksalaatikko,mandariinit,lakritsi,jäätelö ja lätyt

28

3204

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

appelsiinit ja jäätelö!

• myös...

Täällä myös appelsiinit ja jäätelö. Onkohan siihen joku looginen syy, kuten C-vitamiinin ja kalsiumin tarve?? Näyttää niin monella olevan sama himo.
        Paitsi nyt perhana kun sokerit on koholla, kaikki kiva vietiin, kuten aplarit ja jätski. Eikä tietenkään alkoholia ja tupakoinninkin lopetin, niin mitä kivaa enää jää, kysyn vaan?! ;)

• taratui
        myös... kirjoitti:

Täällä myös appelsiinit ja jäätelö. Onkohan siihen joku looginen syy, kuten C-vitamiinin ja kalsiumin tarve?? Näyttää niin monella olevan sama himo.
        Paitsi nyt perhana kun sokerit on koholla, kaikki kiva vietiin, kuten aplarit ja jätski. Eikä tietenkään alkoholia ja tupakoinninkin lopetin, niin mitä kivaa enää jää, kysyn vaan?! ;)

Miulla kans on tehny mieli appelsiinia ja jäätelöä.. tosi hassua.. Yleensä en tykkää makeasta, mutta raskausaikana on makeaa tehny enemmän mieli.

• tehnyt mieli
        myös... kirjoitti:

ja sitä mielitekoa en kyllä voi toteuttaa,mutta päärynämehu sekä smurffilimu on auttaneet siihen mielitekoon. Lisäksi kaikkea makeaa sekä välillä jotain suolaista :)

• maistuvat

porkkanat aivan erityisen hyvin. :) makeaakin tekee mieli päivittäin vaikka yleensä olen suolaisen ystävä..

• dooris

joo appelsiinit,jäätelö,tonnikala ja ällöttää kaikki liha ruoat!

• ollu

kirsikkatomaatit ja piimä. :)

• mun himoja

vaalee leipä sulatejuustolla ja päälle suolakurkkuja, ja kylmät nakit! Nam!

• n dghm rj

appelsiiniin on ollut koko raskauden ajan kauhea himo ja yleensäkin kaikkiin hedelmiin. suklaahan myös... liharuuat öklöttää ihan.

• tämäkin mamma

voi vitsit kun ne makukurkut on sitten hyviä =-D

• odottajalla
        tämäkin mamma kirjoitti:

voi vitsit kun ne makukurkut on sitten hyviä =-D

appelsiinit, kirsikkatomaatit, maustekurkut

cokis, laku ja salmiakki

ja sama täällä, liharuoat etoo!

• Emmukka84
        odottajalla kirjoitti:

appelsiinit, kirsikkatomaatit, maustekurkut

cokis, laku ja salmiakki

ja sama täällä, liharuoat etoo!

Mä oon tuttu näky lähikaupan lihatiskillä, sieltä on pakko joka päivä käydä ostamassa porsaan grillikylkeä tai grillattu kokonainen broileri! Syön yleensä osan jo autossa ennen kuin pääsen kotiin asti! :)

• mimmu75

hapankorput ja siihen suolakurkkua päälle, on muuten hyvää..joskus tulee hirveä himo karkkiin mutta hedelmiin oon sitten tyytynyt( omena, appelsiini jne9 ja niitä sitten syödään ja paljon! raakaa sipulia ja makkaraa samaan aikaan:d erikoisin mulla

• +++

Ananaskirsikat (sopivan happamia), banaani, appelsiini, raejuusto, kylmäsavuleikkeleet, fetajuusto, "suolaiset" ja happamat karkit.

• christine83

tyttöjä odottaessa alkuun teki mieli valkosipuleita ja suolakurkkua.loppuraskaus menikin vihreitä kirpeitä omenia syödessä ehdoton oli TUORE korvapuusti.liha ja roska ruoat ällötti,niin etten voinut niitä missään muodossa syödä.

tässä poikaa odottaessa on tehny mieli kokoaika ihan hulluna kunnon ravintolan härän sisäfilettä!
        karkkia menis kilo kaupalla,tuoreet korvapuustit himottaa,TÖLKKI fantta on ihan must edelleen,fitness murot maidolla,suklaa,kaikki juustot...että,näin sitä läskiä kerääntyykin.

• Sone

Pahoinvoinnin aikaan teki mieli viilejä, jogurtteja ,appelsiineja ja tuoremehuja.

Nyt tulee syötyä kaurapuuroa päivittäin ja hedelmiä. Tekis kyllä mieli vaikka mitä herkkuja, kaikki leivokset olis ihania, mutta pakko jättää väliin kun tavan ruokaa syön jo ihan järettömiä lautasellisia ja kilot alkaa kasaantuu muuten.

• Nam!

Enemmän raskauden alussa tai puolivälissä teki hurjasti mieli viiliä ja kurkkua, ja myös piimää. Vieläkin syön niitä mielelläni, mutta himo ei ole enää niin voimakas.

Karkkia tekee mieli vähemmän, mutta parempi niin.:) Ennen olinkin ihan liian perso irtsareille...

rv34 5

• 36+2

avokadoja voisin syödä nykyään vaikka kolme kiloa päivässä. ja tuoreeltaan! ei salaatissa tai leivän päällä tms.vaan suoraan kuoresta suuhun! Ja kyytipojaksi sitten käy kaikki porkkanamehut. :) alkuraskaudesta ei ollu mitään..

• 33+6

suklaa,pehmis,hamppari,viinirypäleet,banaanit..
      Tosin neuvolas sanottiin että ei saa syödä liikaa "sokeri"tuotteita ku sitte sokeria menee vauvaanki ja se on sitte jatkuvaa sairaalas ramppaamista.Eikä pahemmin mitää missä on e-vitamiinia..
      Ottaa päähän,just nytki tekis niiiiiiiiiiiiiiin mieli pehmistä ja suklaata.

• kkk...

Mikähän tosiaan on noissa appelsiineissa ja jäätelössä, onko jotaki puutetta? Itellä kansa kauhee himo niihin...ei toivoakaan että jäätelöä vois syödä kerralla pienempää määrää kun se paketti :)

• paketti...
        kkk... kirjoitti:

Mikähän tosiaan on noissa appelsiineissa ja jäätelössä, onko jotaki puutetta? Itellä kansa kauhee himo niihin...ei toivoakaan että jäätelöä vois syödä kerralla pienempää määrää kun se paketti :)

jääteköö, joskus vähän toistakin ja appelsiineja kolme neljäkin peräjälkeen!

• odotus aikana
        kkk... kirjoitti:

kalsiumia sekä c-vitamiinia ja niitähän jäätelö sekä appelsiinit sisältää :) itsellä tekee kaikenlaista makeaa mieli. Söin viikonloppuna ihanaa lakkakakkua ja arvatkaan vaan nouseeko vesi kielelle vieläkin kun oli niin hyvää :-D

• kahdenmami

esikoista odottaessa oli että grilliruoka etos hyvi pahasti ja himona oli kirsikkatomaatti, kurkku ja eskimojäätelö muu ei kelvannut->poika tuli ja toista odottaessa oli grilliruoka etos mut mutta kebabbi kelpas ja sit oli pepsimax vaaleen punaisella pillillä muuten ei kelvannu, kirsikkatomaatti oli joskus alussa ja irtokarkit makuunista, varsinkin ufo ne missä vaaleenpunaista ja mustaa. ja yksi parhaimmista oli ranskaleiset pehmiksellä eli dippasin ranskalaisia pehmiksessä ja ai että kun oli ja on hyvää!!!!

• rv 35+4

ja en edes ennen raskautta siitä pahemmin tykännyt :-D

• vastaan silti :D

mulla oli veteen suuri himo! ja yleensä kun juon ruuan kanssa ja muutenkin mehua niin oli ihan hassua ku koko ajan teki mieli vettä. sitten oli mandariinit, ja suklaa(jota en voinut paljoa syödä ku on laktoosi-intoleranssi)ja sipsit ja kaikki tollanen vastaava epäterveellinen ruoka. olin kyllä ihmeissäni kun kiloja tuli melkein 20 lisää raskauden aikana mutta kun kotiin ku pääsin sairaalasta synnytyksen jälkeen niin ylimääräsiä kiloja olikin vaan 2kg... luulin että jäis ainaki se 10kg ylimäärästä synnytyksen jälkeen ku aika tahtiin vedin herkkuja raskauden aikana mutta ei onneks jääny niin paljoa. .

• elomamma

Mulla hedelmät on ehoton etenkin omenia menee hirveesti! sitten tulee jogurtti ja ruisleipä ja salmiakki ai että.. nyt sit pitääki seurailla verenpaineita. :( mut liharuoat ällöttää. oonki laihtunu 2,5 kg, hesen hamppari menis aina sillon tällön.. :P

• C**

NÄITÄ KULUU PÄIVITTÄIN:

VETTÄ kuluu kiitettävästi
      APPELSIINITUOREMEHU
      KERMAKAKKUA...
      PULLAVA-PITKO tuoreena
      SUFFELI-PATUKKA alkuraskaus
      DAJM-SUKLAATA
      FISHERMANN-PASTILLIT alkuraskaus
      TONNIKALAPASTEIJA-tuubista
      VAALEALEIPÄ

nämä yököttää:

GRANDIOSA-PIZZA
      LIHARUUAT paitsi ravintolassa syöden
      KATKARAPUSALAATTI
      SIPSIT
      NAKIT

Hassua, miten tämä raskaus muuttaa mielihalut ;) Normaalisti mieleni tekisi ainoastaan tällä hetkellä yökötyksen kohteena olevia eikä niinkään makeita herkkuja.

En tiedä onko merkitystä mutta tyttöä odotellaan ;)

• kinttanat

Mulla rv 13 ja mieli tekoja on ollut. Appelsiini ja jäätelö (mansikkaesanssi muutenkin) on ne himotuimat. Irtokarkkeja ja makeaa teki mieli aikasemmin, nyt kun etominen loppunut niin on se himoilukin loppunut PAITSI kun joku kirjoittu juuri limsasta niin sitä oli pakko tilata kotiin tulevalta mieheltä!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe