Elä käytä mokkulaa ulkomailla

varoittelija

97

67459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • #huuhaa

      Ennen tyhmäästä päästä kärsi jalat, nyt lompakko.

    • vielä....

      Itse olen nähnyt yli 30 000 euron laskun ja kuukautta ennen samalla henkilöllä 5000 euron laskun.

      • mola

        tuttavapiiriisi noinkin suuria typeryksiä?


      • KLIKKAA !!!!!

      • Predatory Business

        Itse luin meilit Saksasta ostetulla simmillä ja sain 1500 euron laskun.

        Sopimuksesta en hintaa löytänyt, mutta netissä se oli pienen iframen lopussa mainittu: 20 euroa mega...

        Tiesin, että netin käyttö on kallista, mutten olisi koskaan voinut kuvitella, että siitä voi ihan mitä tahansa laskuttaa.

        Onkohan tällaisella bisness-mallilla joku nimi? Sellaisella, missä annetaan jollekin sähköiselle palvelulle imaginäärinen hinta ja sitten toivotaan, että joku vahingossa käyttäisi palvelua.


      • nörtti1
        mola kirjoitti:

        tuttavapiiriisi noinkin suuria typeryksiä?

        voi paskan marjat...
        kaikkea kanssa.


    • OLEMME....

      ....PAINOTTANEET ASIAKKAILLEMME.MUN PITI ITSE KYSELLÄ JA KYSELLÄ ENNENKUIN SAIN TIETOA ULKOMAIDEN DATASIIRTOMAKSUISTA,KUN MOKKULAN HOMMASIN.

      • nobody

        Olet ihan oikeassa! Itse olen työskennellyt nimeä mainitsematta eräällä operaattorilla asiakaspalvelutehtävissä, ja tosi on että kaikki ei tiedä mitä asiakkaille myyvät. Koulutustahti ei vastaa palvelua ja epätietoisuus asioista on todellinen työn tekiöillä. Kaikki ei kerro maksuista, ja voi voi sitä polemiikkia kun tulee reklamaatioita juuri näistä asioista. Huomasin siellä työskennellessäni että tuntuu siltä, et asiakkaiden tulisi itse ottaa asiasta selvää kun myyntineuvottelijat ovat niin vajaasti koulutettuja ettei ne osaa asioita kertoa niinkuin pitää sopimusta tehdessä.. ainakin sillä operaattorilla jolla itse työssä olin, painotettiin LIIKAA sitä että pääasia että kauppaa syntyy.. ja jos ei tulosta tule niin saa haukut. Niin se vain on tässä maailmassa. Itse kartan kaikenlaisia kytkyliittymiä koska tiedän millaisia ongelmia ne tuo tullessaan. Pommittakaa asiakaspalvelijoita kunnolla ja tarkistakaa sopimusehdot ennenkuin kauppa syntyy, ja muistakaa aina ottaa ylös myyjän nimi jos jotain valitettavaa tulee, näin tiedot löytyy ja mahdollinen kaupanpurku voi olla mahdollinen jos siellä on syntynyt selkeä virhe siitä että jotain huomioitavaa on jäänyt sanomatta!!


      • juuri thaimaasta palannut

        Käytin 2 viikon aikana päivittäin nettiä mokkulalla, melkein tonnin lasku. Kun ostin mokkulan ennen reissua, minulle ei kerrottu ulkomaan hinnoista mitään , vaikka monesti mainitsin että lähden thaimaaseen ja käytön sitä siellä. Sen verran ottivat selvää että toimii siellä.


      • TÄSSÄ...
        juuri thaimaasta palannut kirjoitti:

        Käytin 2 viikon aikana päivittäin nettiä mokkulalla, melkein tonnin lasku. Kun ostin mokkulan ennen reissua, minulle ei kerrottu ulkomaan hinnoista mitään , vaikka monesti mainitsin että lähden thaimaaseen ja käytön sitä siellä. Sen verran ottivat selvää että toimii siellä.

        ...ON JUST TÄÄ POINTTI.MÄKIN SAIN INFOA VASTA KUN KYSYIN MONTA KERTAA ET MITÄ SEN KÄYTTÖ MAKSAA ESIM.VIROSSA JA VENÄJÄLLÄ.TULI VARMAAN SUNKIN THAIMAAN REISSULLE"SOPIVASTI"HINTAA...


      • lukenut
        juuri thaimaasta palannut kirjoitti:

        Käytin 2 viikon aikana päivittäin nettiä mokkulalla, melkein tonnin lasku. Kun ostin mokkulan ennen reissua, minulle ei kerrottu ulkomaan hinnoista mitään , vaikka monesti mainitsin että lähden thaimaaseen ja käytön sitä siellä. Sen verran ottivat selvää että toimii siellä.

        paperia jonka allekirjoitit?
        Ainakin Elisan, Soneran ja DNAn mokkuloiden palvelukuvauksissa kerrotaan kiinteään kuukausi hintaan sisältyvän rajoittamaton määrä k o t i m a a n d a t a s i i r t o a, vai onko vika kenties maantiedon tuntemuksessa? Kotitehtävä: päättele onko Thaimaa osa Suomea. Vinkki: tarkista laskusta ulkomaan datasiirron osuus...


      • assss
        nobody kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa! Itse olen työskennellyt nimeä mainitsematta eräällä operaattorilla asiakaspalvelutehtävissä, ja tosi on että kaikki ei tiedä mitä asiakkaille myyvät. Koulutustahti ei vastaa palvelua ja epätietoisuus asioista on todellinen työn tekiöillä. Kaikki ei kerro maksuista, ja voi voi sitä polemiikkia kun tulee reklamaatioita juuri näistä asioista. Huomasin siellä työskennellessäni että tuntuu siltä, et asiakkaiden tulisi itse ottaa asiasta selvää kun myyntineuvottelijat ovat niin vajaasti koulutettuja ettei ne osaa asioita kertoa niinkuin pitää sopimusta tehdessä.. ainakin sillä operaattorilla jolla itse työssä olin, painotettiin LIIKAA sitä että pääasia että kauppaa syntyy.. ja jos ei tulosta tule niin saa haukut. Niin se vain on tässä maailmassa. Itse kartan kaikenlaisia kytkyliittymiä koska tiedän millaisia ongelmia ne tuo tullessaan. Pommittakaa asiakaspalvelijoita kunnolla ja tarkistakaa sopimusehdot ennenkuin kauppa syntyy, ja muistakaa aina ottaa ylös myyjän nimi jos jotain valitettavaa tulee, näin tiedot löytyy ja mahdollinen kaupanpurku voi olla mahdollinen jos siellä on syntynyt selkeä virhe siitä että jotain huomioitavaa on jäänyt sanomatta!!

        pitäisi olla sopinut ulkom. operaattorien kanssa kohtuumaksuista tai sitten datasiirtopalveluita ei pitäisi ottaa ollenkaan käyttöön noiden kehitysmaiden kaltaisten maiden operaattorien kanssa.
        Saksakin on kehitysmaa, jos sen datasiirtomaksut ovat huippukorkeat.
        Deutsche Telekom on (tai ainakin oli) erittäin tehoton vanhanaikainen puhelinoperaattori, jossa on henkilökuntaa kuin meren mutaa, josta seuraa toimintojen tehottomuus ja kalleus.
        Kehitysmaille yksi tyypillinen piirre on että valtio verottaa erittäin ankarasti puheluita, tai omistaa puhelinoperaattorit ja laittaa ulkomaisille puhelimille aivan tautisen korkeat maksut. Venäjällähän oli aiemmin oikein erillisverkot ulkomaisille gsm-puhelimille. Markka-aikana minuuttiveloitus oli erittäin kovaa, jotain 18 mk/minuutti. Rahan arvohan oli myös ihan erilainen yli 10 vuotta sitten.


    • tilastoida?

      ja muut langattomat internetyhteydet ookki yhteysnopeuksissa tilastoituna melkein lankapuhelinmodeemien nopeusluokkaa? Mix jotkut ihmiset maksaa niin hitaasta? Miten kauan niin hitaalla yhteydellä pitää ulkomaillakin surffata, että tulee tuollainen lasku? Onx tos mitään järkee edes? Eixne laskuta edes paketeista siellä?

      • tilastoida?

        pitää vissiinkin istua vähän alle 30 kbit/s keskiyhteysnopeudella keskihinnalla 3.5 egeretsiä pär mbit semmoiset 100 tuntia optimiolosuhteissa läppärin kanssa aurinkisella biitsillä tai varjoisassa puistossa, jos hermo vaan pitää osotella imutusten valmistumisia eikä siihen väliin parkkeeraa bussia, joka katkaisee yhteuden mokkulasta tukiasemaan, joten kannattaisi ainakin työnantajan vähän miettiä, keitä sinne ulkomaittenkeikoille lähettää.


      • korvesta

        Suomessa on alueita joissa ei ole muuta mahdollisuutta käyttää nettiä kuin nuo mokkulat. Tervetuloa tutustumaan Suomeen kehäkolmosen ulkopuolellekin!


      • tilastoida?
        korvesta kirjoitti:

        Suomessa on alueita joissa ei ole muuta mahdollisuutta käyttää nettiä kuin nuo mokkulat. Tervetuloa tutustumaan Suomeen kehäkolmosen ulkopuolellekin!

        ja kertoa avoimesti, et ei sillä langattomalla yhteydellä kehäkolmosenkaan sisäpuolelta mitään yhteysnopeutta saavuteta. Tilastot sanovat, että aika moni suomalainen saattaa ainakin talvilomalla asua kehäkolmoselta ulkona, missä on vieläkin harvemmassa tukiasemaa ja paljon kaukoliikenteen isoja busseja ja postiautoja, jotka vähän väliä sattuvat niitten mokkuloitten ja aika harvojen tukiasemien väliin...


      • perzeen suti
        korvesta kirjoitti:

        Suomessa on alueita joissa ei ole muuta mahdollisuutta käyttää nettiä kuin nuo mokkulat. Tervetuloa tutustumaan Suomeen kehäkolmosen ulkopuolellekin!

        NMT 450 matkapuhelimen taajuuksille tullut datasysteemi. Ei taida olla vielä ihan koko Suomea kattava. Voi vaatia esim. harava-antennin heikoimmilla alueilla. Mieleen jäi vain hinta: Vajaa 50 euroa/kk, 1 megabitin yhteys (hieman halvempi vaihtoehto on 512 kilobittiä). Modeemikin maksaa siihen n. 270 euroa ja ei taida käydä kuin yhden määrätyn operaatttorin yhteyksiin. Operaattorin nimeä en nyt muista. Tämä toimii esim. kannettavan pc:n avulla.
        Puhuitko kuitenkin kännyköiden 3G-yhteyksistä ja niillä nettiin menosta?


      • Olli Kuhta

        Mokkula ja käytin sitä (virheelliseen tietoon nojaten)Saksassa ekan kerran 6/2007 viiden päivän matkan ajan ja lasku tuli heti 10/2007 jonka summa oli 3800€.
        Soitin Elisaan kysyin mitä v..tua!!! niin sanoivat että lasku menee kilotavujen mukaan ei ajan ja 6e/kt.
        No sain syyskuulta toisen (12/2007) laskun kun en tiennyt laskutuksen olevan noin pielessä (niinkuin kirjoitin että sain kesäkuun laskun lokakuussa.
        Mutta sain "oikaistua" asiat ja jouduin maksamaan yhteensä 6400€ laskuista "vain" 2100€ :)

        Olen kertonut tästä jutusta jo 11-12/2007 täällä suomi24.fi eli vanhan kertausta.


      • tilastoida?
        Olli Kuhta kirjoitti:

        Mokkula ja käytin sitä (virheelliseen tietoon nojaten)Saksassa ekan kerran 6/2007 viiden päivän matkan ajan ja lasku tuli heti 10/2007 jonka summa oli 3800€.
        Soitin Elisaan kysyin mitä v..tua!!! niin sanoivat että lasku menee kilotavujen mukaan ei ajan ja 6e/kt.
        No sain syyskuulta toisen (12/2007) laskun kun en tiennyt laskutuksen olevan noin pielessä (niinkuin kirjoitin että sain kesäkuun laskun lokakuussa.
        Mutta sain "oikaistua" asiat ja jouduin maksamaan yhteensä 6400€ laskuista "vain" 2100€ :)

        Olen kertonut tästä jutusta jo 11-12/2007 täällä suomi24.fi eli vanhan kertausta.

        sitä langattoman yhteyden tosinopeutta vaikka sä vissiinkin todistettavasti kävit sen kanssa kehäykkösenkin ulkopuolella. Kuin sun hermo piti odotella himoitsemiasi daunloudeja niillä nopeuksilla, vaikka sulla oli vaan viis päivää aikaa odotella niitä? Vaikka jos mä olisi ulkomainen operaattori ja äkkäisin verkossani jonkun mokkulaturistin, niin mä pistäsin sille firman kaikki kaistat, mutta eihän ne vissiinkään tilastojenkaan mukaan sitä viä ulkomaisetkaan operaattorit pysty niillä etenkään nopeuksilla tekeen, kun kukaan ei ole kehunut, että ulkomailla se vasta mokkula nopeasti pelittääkin...


      • tiemikätie
        korvesta kirjoitti:

        Suomessa on alueita joissa ei ole muuta mahdollisuutta käyttää nettiä kuin nuo mokkulat. Tervetuloa tutustumaan Suomeen kehäkolmosen ulkopuolellekin!

        lapsusten tie ja ihana mokkula internettiin vie, niin hidas on matka eikä exploreria näy, vaikka ihana mokkula taskussa käy.


      • tilastoida?
        tiemikätie kirjoitti:

        lapsusten tie ja ihana mokkula internettiin vie, niin hidas on matka eikä exploreria näy, vaikka ihana mokkula taskussa käy.

        niin siinä näkyis, et operaattori ei viitti enää tehdä tuottavaa työtä, vaan se alkaa realisoida kiinteätä omaisuuttaan pikavoiton toivossa ja kerää maailmanmarkkinahinnoissa mitattuna arvokkaat kuparipiuhansa pois ja myy ne jalometallipörssissä eniten tarjoavalle. Asiakkaan pitää tietysti saada vastaava yhteys halvalla. No senhän tietää, mitä siitä seuraa...niinjuuri mokkuloita pukkaa, mutta eihän halvalla mitään hyvää yhteyttä saa, vaan saa halvalla vastaavan ja se kultakaivos on justiinsa siinä vastaavuudessa sen piuhankerääjän kannalta. Jos saisi yhtä hyvän halvalla, niin eihän niistä kuparipiuhoista siä jalometallipörssissä mitään maksettaisi.


      • laskija oot..
        tilastoida? kirjoitti:

        pitää vissiinkin istua vähän alle 30 kbit/s keskiyhteysnopeudella keskihinnalla 3.5 egeretsiä pär mbit semmoiset 100 tuntia optimiolosuhteissa läppärin kanssa aurinkisella biitsillä tai varjoisassa puistossa, jos hermo vaan pitää osotella imutusten valmistumisia eikä siihen väliin parkkeeraa bussia, joka katkaisee yhteuden mokkulasta tukiasemaan, joten kannattaisi ainakin työnantajan vähän miettiä, keitä sinne ulkomaittenkeikoille lähettää.

        ..ja varsinainen tietäjä.. 3G verkon siirtonopeus 30kbit/s ?????


      • samaamieltä
        Olli Kuhta kirjoitti:

        Mokkula ja käytin sitä (virheelliseen tietoon nojaten)Saksassa ekan kerran 6/2007 viiden päivän matkan ajan ja lasku tuli heti 10/2007 jonka summa oli 3800€.
        Soitin Elisaan kysyin mitä v..tua!!! niin sanoivat että lasku menee kilotavujen mukaan ei ajan ja 6e/kt.
        No sain syyskuulta toisen (12/2007) laskun kun en tiennyt laskutuksen olevan noin pielessä (niinkuin kirjoitin että sain kesäkuun laskun lokakuussa.
        Mutta sain "oikaistua" asiat ja jouduin maksamaan yhteensä 6400€ laskuista "vain" 2100€ :)

        Olen kertonut tästä jutusta jo 11-12/2007 täällä suomi24.fi eli vanhan kertausta.

        Noita on kuule tapahtunut niin paljon.. johtuu juuri siitä mistä tuolla yllä kirjoitetaan nim:"entinen operaattorityöntekijä" Kun väki ei tiedä mitä myy eikä kerro noista maksuista.. elisa sucks!!


      • Olli Kuhta
        korvesta kirjoitti:

        Suomessa on alueita joissa ei ole muuta mahdollisuutta käyttää nettiä kuin nuo mokkulat. Tervetuloa tutustumaan Suomeen kehäkolmosen ulkopuolellekin!

        Sen voin sanoa että ainakin Saksassa siirtonopeus on todella paljon nopeampaa kuin Suomessa ja se on siis huimaavan suuri ero!

        No mutta kuitenkin en ole valmis maksamaan 4000€/viikko siitä että voin käyttää sitä Elisan mokkulaa ulkomailla, hinta on nyt 27,90€/kk kotimaassa ja nyt minulla on Vodafonen sim-kortti jossa on Saksalainen rajaton dataliittymä (89€/kk), vaihdan vain sim-kortin mokkulaan maasta riippuen.


      • tilastoida?
        laskija oot.. kirjoitti:

        ..ja varsinainen tietäjä.. 3G verkon siirtonopeus 30kbit/s ?????

        et kertois kaikille sillai tosi avoimest, miten nopeast se avoimessa maastossa daunloudaa ja kuin monel piti hermo odotella niit daunloudei. Tietoliikennelaboratorionopeus on eri tilastoon kuuluva eikä sitä oikeastaan voi laittaa kuin mainokseen, jos laittaa siihen alle niin piänellä, et jampot ei huomaa, että ihan pihallakaan ollessa se ei mitään yhteysnopeutta tuota langattomasti tuota... Tosi rehellistä!


      • sesama
        tilastoida? kirjoitti:

        et kertois kaikille sillai tosi avoimest, miten nopeast se avoimessa maastossa daunloudaa ja kuin monel piti hermo odotella niit daunloudei. Tietoliikennelaboratorionopeus on eri tilastoon kuuluva eikä sitä oikeastaan voi laittaa kuin mainokseen, jos laittaa siihen alle niin piänellä, et jampot ei huomaa, että ihan pihallakaan ollessa se ei mitään yhteysnopeutta tuota langattomasti tuota... Tosi rehellistä!

        30kbit/s ????????????????????? (oot vissiin ihan varma asiastas?)

        ps mulla ei oo mokkulaa


      • tilastoida?
        sesama kirjoitti:

        30kbit/s ????????????????????? (oot vissiin ihan varma asiastas?)

        ps mulla ei oo mokkulaa

        et siihen tulee, että ei oo sullakaan avoimessakaan maastossa yhtään mobbiililaajakaistanopeutta. Kantis kuiteski laittaa sunkin tänne niin, että kuin mont bussii ja kaukokiitoo siit välist sillon meni, että nähtäis, missä olosuhteessa se oli, kun avoimessa maastossa ja kesämökin avohakkuurantametsässäkin nopeus tietysti nousee, jos siinä ei oo kovin montaa harvesteria välissä tukkeja sestomassa!

        Sulle kiitos siitä niin, että kummiskin osallistuit tilastoon.


      • matkaajakinminakin

        Käyttäkää nettikahviloita tai hotellin Wlania! Keep it simple....jne...


    • dna kallis

      joo poikani sai joululahjaksi mokkulan, lähti uudenvuoden jälkeen kilpailu reissulle ruotsiin, neljän päivän aikana tuli laskua yli 1000e päivät he olivat kisa paikalla joten konetta käytettiin vain iltaisin. Kun mokkula liittymä meni kiinni soitin asiakaspalveluun sanottiin siellä ettei mokkulan pitäisi edes toimia ulkomailla.... Liittymä on vielä kiinni mutta silti maksan kuukausi maksun

    • otan osaa..

      Voi olla pieni järkytys tuo...

      Herkempi ihminen vetäisi itsensä jojoon jos noni kävisi.

    • Nellykkä

      Siinä taas esimerkki että kannattaa lukea sopimus tarkkaan. Ulkomaan käyttö ei sisälly jne.

    • menaaa

      usahan asti surfailee nettii? on siinä varmaa pitäny surffailla jokunen tunti et tulee tommonen summa maksettavaksi. on se kumma ku ei edes matkustellessa pärjätä ilman nettiä. lol.lol.lol.lol. on varmaa kiva hakee pankista lainaa et saa maksettua.

    • Koko Lompakko

      Ainakin elisalta vastaavaa liittymää hankkiessani myyjä muistutti kyllästymiseen asti ulkomaiden eri hinnoista.

      Ja ainahan ulkomailla on eri hinnat olleet, ihan omaa tyhmyyttä on. Turha valittaa, saati sitten syyttää muita

    • sitten tullu järkyttävän iso liitetiedosto;)))

    • PÖPILÄÄN

      Kuten mainoksessaankin paljastetaan ja selvästi uhataan. Tuon kauppalehden toimittajan tulisi nyt varoa piipaa-autoja ja valkotakkisia miehiä.

      • viittaa

        mikä se on ja mitä se sisältää,jottahan jätätte ne sinne mihin ne todella kuuluvatP.....n


    • putkikauppa.com

      olisi käyttää järkeä, kuin mokkulaa. :o)

    • ...kone mukana. Katoin 6 kertaa sähköpostit, Elisalta laskua 167 euroa!!!! Vitun riistäjät!

      • euroopassa

        vissiin oo mitään nettikahviloita esimerkiksi? Kuka hullu roudaa Kanarianlomamatkalle kannettavan mukaan?? On se kumma, ettei pystytä elämään ilman nettiä tai sähköpostia.

        Itse olin 3 kk matkalla ja kerran viikossa poikkesin jossain nettikahvilassa tai vastaavassa lukemassa sähköpostit ja kirjoittelemassa kuulumisia.


      • mokkulaz
        euroopassa kirjoitti:

        vissiin oo mitään nettikahviloita esimerkiksi? Kuka hullu roudaa Kanarianlomamatkalle kannettavan mukaan?? On se kumma, ettei pystytä elämään ilman nettiä tai sähköpostia.

        Itse olin 3 kk matkalla ja kerran viikossa poikkesin jossain nettikahvilassa tai vastaavassa lukemassa sähköpostit ja kirjoittelemassa kuulumisia.

        Itse olin puolitoista vuotta intiassa, kannettava jäi kotiin ja ei olisi tullut mieleenkään ottaa mitään mokkuloita mukaan sinne.
        Hyvin pärjäsi ilman sähköpostia, kännykin oli suurimman osan ajasta kiinni. Sai kerrankin olla täysin rauhassa!
        Suosittelen kaikille informaatioähkystä kärsiville kunnon vierotuslomaa jossain kaukana sivistyksestä!


      • muuten ok...
        euroopassa kirjoitti:

        vissiin oo mitään nettikahviloita esimerkiksi? Kuka hullu roudaa Kanarianlomamatkalle kannettavan mukaan?? On se kumma, ettei pystytä elämään ilman nettiä tai sähköpostia.

        Itse olin 3 kk matkalla ja kerran viikossa poikkesin jossain nettikahvilassa tai vastaavassa lukemassa sähköpostit ja kirjoittelemassa kuulumisia.

        ...Mutta saattaa tulla senjälkeen postilaatikko täyteen roskaa kun kerran kirjautuu sähköpostiinsa missälie @cafessa.


      • Minä katsoin

        Hotellin koneelta, laskua ei penniäkään. Viisastukaa mitä vittua tietokoneella tekee matkoilla, on niitä koneita ulkomaillakin.


      • löytyy
        mokkulaz kirjoitti:

        Itse olin puolitoista vuotta intiassa, kannettava jäi kotiin ja ei olisi tullut mieleenkään ottaa mitään mokkuloita mukaan sinne.
        Hyvin pärjäsi ilman sähköpostia, kännykin oli suurimman osan ajasta kiinni. Sai kerrankin olla täysin rauhassa!
        Suosittelen kaikille informaatioähkystä kärsiville kunnon vierotuslomaa jossain kaukana sivistyksestä!

        noita nettikahviloita... jotta ähkyisetkin pääsee kyllä mesettämään ja surffailemaan ihan kyllikseen ;D


    • laitteista ja

      palaan luontoon. En todellakaan tarvitse näitä "Elisoita, Soneroita, tai Dna typeryyttä", kiitos ja näkemiin. Itellan kuoret kulkee.....

    • mokkuloitsija

      Me liikemiehet tarvitsemme yhteyksiä myös ulkomailla. Viimeksi lasku taisi olla 32000 euroa. Mutta se menee sopivasti liikeyhteyksien, liikekumppanien ja firman piikkiin. Vähennyksinä isoissa kaupoissa. Ei tunnu missään. Tietenkin ihmetyttää jos normaali, tosin pöljä turisti, mokkuloitsee internetin ilosta. Sellaiselle perseaukiselle kuluttajalle iskee tietenkin halla perseeseen. Mutta sukan kuluttajia on erilaisia.

      • Näytä lasku

        > Me liikemiehet tarvitsemme yhteyksiä myös ulkomailla.
        > Viimeksi lasku taisi olla 32000 euroa.

        Eikö liikemiehillä ole muuta mahdollisuutta päästä nettiin? Pitääkö siis brassailla asiakkaalle, että kyllä meillä on varaa? Se 32.000 euroa on lähes 200.000 markoissa ja luulisi että joku firman taloudesta vastaava jo repii hiuksiaan. Ei sellaisiin ole varaa. Vai onko euroaikaan kaikki halpaa?

        En usko tuollaiseen tuhlaukseen, ennen kuin näen laskun.


      • .h.

        Voisit kyllä painua *****:N noitten paskapuheittes kanssa. Jos oikeasti olet isojen rahojen liikemies, tai edes koskaan käynyt ulkomailla edes vähän keskitasoa paremmassa hotellissa käyttäisit hotellinen wlania ::shocked


      • Puhuu paskaa
        Näytä lasku kirjoitti:

        > Me liikemiehet tarvitsemme yhteyksiä myös ulkomailla.
        > Viimeksi lasku taisi olla 32000 euroa.

        Eikö liikemiehillä ole muuta mahdollisuutta päästä nettiin? Pitääkö siis brassailla asiakkaalle, että kyllä meillä on varaa? Se 32.000 euroa on lähes 200.000 markoissa ja luulisi että joku firman taloudesta vastaava jo repii hiuksiaan. Ei sellaisiin ole varaa. Vai onko euroaikaan kaikki halpaa?

        En usko tuollaiseen tuhlaukseen, ennen kuin näen laskun.

        Ne itkee jo jos lentolippumaksaa 300€,ja keräillään finnairin pisteitä että seuraavan matkan sais 10e halvemmalla. Älkää uskoko noihin jos nimeään tai firmaansa ei mainitse. nimettömänä on kiva unelmoida jos ei koskaan oo vantaata pitemmälle päässyt raukka resu.


      • laskuttamatta
        Näytä lasku kirjoitti:

        > Me liikemiehet tarvitsemme yhteyksiä myös ulkomailla.
        > Viimeksi lasku taisi olla 32000 euroa.

        Eikö liikemiehillä ole muuta mahdollisuutta päästä nettiin? Pitääkö siis brassailla asiakkaalle, että kyllä meillä on varaa? Se 32.000 euroa on lähes 200.000 markoissa ja luulisi että joku firman taloudesta vastaava jo repii hiuksiaan. Ei sellaisiin ole varaa. Vai onko euroaikaan kaikki halpaa?

        En usko tuollaiseen tuhlaukseen, ennen kuin näen laskun.

        Siis 28 miljoonaa euroa, noin 168 miljoonaa muorinmökin markkaa, niin voit hieman laskea suhteita. Sitä paitsi olen vain liikemies ja välikäsi, ei minun tarvitse pohtia päätäni pilalle kustannusten suhteen. Vapaa Visa on ja muut edut. Ja ei noita 32000 laskuja nyt joka viikko tehdä. Vain silloin kun palaverit pidetään paikoissa joissa mokkula on oltava. Itse nykyajan hotelleissa alkaa olla wlan yhteyttä tai kiinteää. Mutta usein salaamattomia ja vakoilun kannalta ajatellen arveluttavia. Eikä nettikahviloistakaan voi lähetellä noin vain arkaluontoisia liikejuttuja, levitellä salattavia papereita pitkin pöytiä yms. Siksi on valittava mikä on edullista. 32000 eur on.


      • astelekkaan
        Puhuu paskaa kirjoitti:

        Ne itkee jo jos lentolippumaksaa 300€,ja keräillään finnairin pisteitä että seuraavan matkan sais 10e halvemmalla. Älkää uskoko noihin jos nimeään tai firmaansa ei mainitse. nimettömänä on kiva unelmoida jos ei koskaan oo vantaata pitemmälle päässyt raukka resu.

        sinne sinun pikku vantaallesi ja paskaan. Meillä on kaupunkimaisemmat metropolit ja se ei ole edes Helsinki.


      • Ainoa liike kun handu käy
        astelekkaan kirjoitti:

        sinne sinun pikku vantaallesi ja paskaan. Meillä on kaupunkimaisemmat metropolit ja se ei ole edes Helsinki.

        "ME LIIKEMIEHET EMME" Sipoostako lähdet unelmien siivin, tuu vaan vantaalle pääset matkoille


      • sipoolainen
        Ainoa liike kun handu käy kirjoitti:

        "ME LIIKEMIEHET EMME" Sipoostako lähdet unelmien siivin, tuu vaan vantaalle pääset matkoille

        ei minnekään vaikka niin kuvittelette. Luulette että se kenttä on teidän? Se on Helsingin. Virallisesti. Sitä vain sanotaan Helsinki-Vantaa lentoasemaksi kohteliausuusyistä. Ja kyllä, olen sipoolainen, kuinka hyvin arvasitkin. Laskepa huviksesi sipoolaisten rahaihmisten ja rikkaiden määrä suhteutettuna vantaalaisiin karvareuhkoihin ja citymarket- pipoihin. Ero on valtava. Lentoasemalle ajan tuusulan väylää. Joskus poikkeuksena (joskus usein) pienhelikopterilla. Myös Malmilta tulee mentyä pienkoneilla pohjoismaihin ja sieltä ulommaksi. En siis ole riippuvainen HELSINGIN lentoasemasta jonka reuna on vantaan puolella.


      • JÄI
        laskuttamatta kirjoitti:

        Siis 28 miljoonaa euroa, noin 168 miljoonaa muorinmökin markkaa, niin voit hieman laskea suhteita. Sitä paitsi olen vain liikemies ja välikäsi, ei minun tarvitse pohtia päätäni pilalle kustannusten suhteen. Vapaa Visa on ja muut edut. Ja ei noita 32000 laskuja nyt joka viikko tehdä. Vain silloin kun palaverit pidetään paikoissa joissa mokkula on oltava. Itse nykyajan hotelleissa alkaa olla wlan yhteyttä tai kiinteää. Mutta usein salaamattomia ja vakoilun kannalta ajatellen arveluttavia. Eikä nettikahviloistakaan voi lähetellä noin vain arkaluontoisia liikejuttuja, levitellä salattavia papereita pitkin pöytiä yms. Siksi on valittava mikä on edullista. 32000 eur on.

        4 miljardia umts kaupoista ulkomaille ja lyötiin kätösiä yhteen,ei paljo rasita.


      • Pikkuliikemise
        sipoolainen kirjoitti:

        ei minnekään vaikka niin kuvittelette. Luulette että se kenttä on teidän? Se on Helsingin. Virallisesti. Sitä vain sanotaan Helsinki-Vantaa lentoasemaksi kohteliausuusyistä. Ja kyllä, olen sipoolainen, kuinka hyvin arvasitkin. Laskepa huviksesi sipoolaisten rahaihmisten ja rikkaiden määrä suhteutettuna vantaalaisiin karvareuhkoihin ja citymarket- pipoihin. Ero on valtava. Lentoasemalle ajan tuusulan väylää. Joskus poikkeuksena (joskus usein) pienhelikopterilla. Myös Malmilta tulee mentyä pienkoneilla pohjoismaihin ja sieltä ulommaksi. En siis ole riippuvainen HELSINGIN lentoasemasta jonka reuna on vantaan puolella.

        Minä Lennän ensimmäisessä ja lentoemo hymyilee kun tuo Konjakkia mite sulla,huussinkokosessa koneessa.


      • menipäs mei LIIKEMIEHLLÄ
        Pikkuliikemise kirjoitti:

        Minä Lennän ensimmäisessä ja lentoemo hymyilee kun tuo Konjakkia mite sulla,huussinkokosessa koneessa.

        jauhot kurkkuun :D raasulla ku ei taida olla varaa ostaa ees leipää, antaa pikkumiehen unelmoida lentävänsä ees takasi ku ei tiedä et isolla koneella pääsis nopeemmi :D:D


      • assss

        tuollaisia laskuja, samanlaista järkeä hekin käyttävät kuin yksityiset ihmiset.
        Voitaisihan myös säätää laki, miten paljon kuluja voisi vähentää firman verotuksessa. Kohtuu kaikessa.
        Aikaisemmin 80-luvulla, kun olin töissä eräässä IT-alan suuressa yrityksessä, saimme ostaa firman piikkiin salkut. Myimme minitietokoneita ja teimme niihin softaa yrityksille. Osa hepuista osti kalleimmat salkut mitä Samsonitelta siihen aikaan löytyi. Lopputulos oli, että nuo kaverit saivat itse maksaa salkkunsa. Firma maksoi vain normaalihintaiset salkut joillekin harvoille.
        Jos oli unohtunut mainita, minkä hintaiset salkut sai ostaa, ei se sitä tarkoittanut, että firman lipsahdusta sai hyväksikäyttää.


      • perär.
        laskuttamatta kirjoitti:

        Siis 28 miljoonaa euroa, noin 168 miljoonaa muorinmökin markkaa, niin voit hieman laskea suhteita. Sitä paitsi olen vain liikemies ja välikäsi, ei minun tarvitse pohtia päätäni pilalle kustannusten suhteen. Vapaa Visa on ja muut edut. Ja ei noita 32000 laskuja nyt joka viikko tehdä. Vain silloin kun palaverit pidetään paikoissa joissa mokkula on oltava. Itse nykyajan hotelleissa alkaa olla wlan yhteyttä tai kiinteää. Mutta usein salaamattomia ja vakoilun kannalta ajatellen arveluttavia. Eikä nettikahviloistakaan voi lähetellä noin vain arkaluontoisia liikejuttuja, levitellä salattavia papereita pitkin pöytiä yms. Siksi on valittava mikä on edullista. 32000 eur on.

        tilintarkastajana tai sitten olet itse Nykänen ja myös omistat suurimman osan tuota pikkufirmaa. Tuollainen lasku ei menisi läpi millään firmassa, jossa edes jollain raha-asioista päättävällä olisi järkeä päässään. Tilintarkastajat huomauttaisivat varmasti laskusta, vaikka se olisikin useamman henkilön aikaansaama. Pienihän tuo sinun firmasi vielä on.


      • JA VELLIT
        assss kirjoitti:

        tuollaisia laskuja, samanlaista järkeä hekin käyttävät kuin yksityiset ihmiset.
        Voitaisihan myös säätää laki, miten paljon kuluja voisi vähentää firman verotuksessa. Kohtuu kaikessa.
        Aikaisemmin 80-luvulla, kun olin töissä eräässä IT-alan suuressa yrityksessä, saimme ostaa firman piikkiin salkut. Myimme minitietokoneita ja teimme niihin softaa yrityksille. Osa hepuista osti kalleimmat salkut mitä Samsonitelta siihen aikaan löytyi. Lopputulos oli, että nuo kaverit saivat itse maksaa salkkunsa. Firma maksoi vain normaalihintaiset salkut joillekin harvoille.
        Jos oli unohtunut mainita, minkä hintaiset salkut sai ostaa, ei se sitä tarkoittanut, että firman lipsahdusta sai hyväksikäyttää.

        sekaisin.

        On aivan yksi maku, mitä mieltä joku tilintarkastaja on 30.000 euron puhelinlaskusta. Yhtiön hallitus ja toimitusjohtaja ovat vastuussa osakkeenomistajalle toiminnastaan.

        Tilintarkastajan alkuperäinen tehtävä on kyllä valvoa osakkeenomistajan etua. Mutta jos firma tekee voitttoa vaikkapa 30 M€ on, tulee suhteellisuusperiaate vastaan. Eli yksi 30.000 euron lasku ei vastaa edes kunnollista auton lisävarustepakettia.

        Fiksu tilintarkastaja on diplomaattinen, eikä käy hevostelemaan sille firmalle, joka hänelle palkan maksaa.

        Talousassarin tulisi hommata se paikallinen SIM korttin sinne hotellihuoneeseen paketissa toimitettuna.


      • lamalamalama

        Ei ihme, että tuli lama!! Jotkut laittoi sumeilematta "virman piikkiin"


    • muttapavittupa

      ja jos olisin, riittäisi lankapuhelin. Itse täällä eteläsuomen kiireiden kuhilaseipäässä pärjää ilman internettiä, ilman kännykkää, jopa ilman lankapuhelinta. Mihin niitä normaali ihminen tarvitsee? Ilmestyn töihin aamulla ja lähden pois kun aika on täysi. Ainakin minulle ovat riittäneet ranne- ja herätyskellot läpi aikojen maustettuna helsingin sanomilla aamuisin. Ja voin vakuuttaa, en ole yhtään kirjainta jäljessä sivistyksen riemukulkueesta. Kun sivistystä ei paljon enää ole. On vain pintapaskan riemusaattoja matkalla omiin hautajaisiinsa. Virtuaalihäiriöisiä maustettuna mielialahäiriöillä. Että onko TV? No EI.

      • pömpeli80

        ja silti tänne nettiin lähetät viestiä vaik ei sulla ole nettiä??? hmm..maalima on ihmeellinen paikka=)


      • nettipänetti
        pömpeli80 kirjoitti:

        ja silti tänne nettiin lähetät viestiä vaik ei sulla ole nettiä??? hmm..maalima on ihmeellinen paikka=)

        on ihan oikea internet. Täältä lähettelen viestejä jo työn puolesta. Kotona ei ole kuin kelloradio. Joten saa käyttää ihan ajatteluakin kun kommentoi asioita. Myönnä ettet tullut ajatelleeksi tätä vaihtoehtoa. Ja luulit varmaan että teen töitä vain virka-aikana. Ehei. On iltavuoroja mutta ylitöitäkin voi paiskia mielin määrin.


      • En ole mökin ukko, en mummo

        Onko ulkohuussi myös? Onko virsut?
        Onko kontti? et tarvi varmaan wc-paperiakaan?
        Ihan hyvin sulla pyyhkii, ja kuljet laput silmillä varmaan?
        Älä hullujas puhu elät kuitenkin tässä maailmassa, kun töissäkin käyt, missä lienetkään, ethän voi sulkeutua yhteiskunnan ulkopuolelle, pankkiakin joudut käyttämään. Laskusi maksamaan. ja ihan mitä vaan elät kuitenkin enemmistön ehdoilla ja sen tietovirassa et voi sulkeutua pois....


      • JuputiJurputi

        meinaatkos, että paskapaperia on alettu käyttää vasta IT aikana? ja enemmistön? minkä helevetin enemmistön? onhan näitä jotka käyttää konetta "vaan" töissä. se, ettei omista tietokonetta tai luuria ei tarkoita sitä ettei tieto liiku. höh!


    • syrjäseudulta

      Hankin tammikuun lopulla Elisan mobiililaajakaistan (nop.256) ja mokkulan hintana 9,90 €/kk. Olen vähän pelolla ootellu laskua, että se tuleekin käytön mukaan vaikka luvattiin rajatonta surffausta netissä

      • jymmärrän

        Ymmärrän kyllä kun asut syrjässä, siksi oletkin mitä sopivin uhri tuollaisille kusetuksille piilolupauksineen ja on asioita joita ei kerrota rivienkään välissä. Kunhan saavat sinut koukkuun. On jo saaneet. Otan osaa. Pelolla odottaisin minäkin (valmiiksi pellolla) seuraavaa laskua. Se tulee sinut yllättämään kuin äkillinen lottovoitto vaan päinvastaisessa mielessä. Etkä taida irti päästä. Poikani tuossa käväisi tunti sitten, näytti puhelinlaskua, oli ollut kaksi (2) kertaa) netissä tilapäisesti mokkuloineen ja kännyineen (ennen kuin sai täällä pääkaupunkiseudulla kiinteän yhteyden uuteen asuntoonsa), niinpä lasku näkyi olevan 34 euroa, siitä 24 euroa internet eli tuo 2 x.
        Hänen puhelinlaskut on olleet viimeiset kaksi vuotta KAIKKI alle 10 euroa/2 kk. Mietippä sitä tätä jota.


      • myöskin elisan mobiililaaja...

        mulla on ollu samainen Elisan mobiililaajakaista viime lokakuusta asti ja laskut on ollu tasan sellaset ku on luvattu. Ekaa laskua oottelin itekki kauhulla mut ku se tuli nii pelko osoittautui turhaksi. Tosiaanki: ellei mee ulkomailla nettiin sen mokkulan kans nii tuskin on mitään pelättävää.


    • mokkula...

      kuka täysjärkinen tuollaista edes hankkii? Taas uusi kusetuspaskasysteemi dnaalta. koko firma on perseestä asiakaspalevlua ja tuotteita myöten.

      • eihän

        Sen käyttöön ottaminen ole kuin 2,5 sekunttia, itkua riittää pariksi vuodeksi ellei pitemmäksikin. Hehhehhehheh


      • HAH, hAh, HAH,
        eihän kirjoitti:

        Sen käyttöön ottaminen ole kuin 2,5 sekunttia, itkua riittää pariksi vuodeksi ellei pitemmäksikin. Hehhehhehheh

        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        Olipas hauska kommentti ja mikä se sun pointtisi oli?


      • ymmärryshoi
        HAH, hAh, HAH, kirjoitti:

        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        Olipas hauska kommentti ja mikä se sun pointtisi oli?

        Pointti tuossa näkyi olevan se, että ken on mokkulan ottanut "edullisesti" on sitonut itsensä 24 kk kiinteään sopimukseen. Irti ei pääse tai se maksaa. Revi siitä hahhahteluinesi, ei siellä päässäsi muuta olekaan. Lääkitys loppunut kesken ja mokkula tullut tilalle.


      • kusettaa
        ymmärryshoi kirjoitti:

        Pointti tuossa näkyi olevan se, että ken on mokkulan ottanut "edullisesti" on sitonut itsensä 24 kk kiinteään sopimukseen. Irti ei pääse tai se maksaa. Revi siitä hahhahteluinesi, ei siellä päässäsi muuta olekaan. Lääkitys loppunut kesken ja mokkula tullut tilalle.

        ja tyhmät maksaa, mielisairaaala ei ole mainoksessa sattumalta, sinne sitä hölmöt päätyy isojen laskujen kanssa :D


      • Eihän 2
        HAH, hAh, HAH, kirjoitti:

        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH, HAH, hAh, HAH,
        Olipas hauska kommentti ja mikä se sun pointtisi oli?

        Ostitko mokkulan minä itken ilosta, sinä naurat surusta. Jostain laulusta olisko myyntimiesten lemppari pikkujouluissa on kiva vedet silmissä laulaa, ihanaa ja ihanaa.


    • Ajattelu ennen kaikkea..

      No eikös tuo nyt oo ihan selvä asia että noin siinä käy.. Kyllä ihmiset on nykyään joko tyhmiä tai laiskoja ottamaan asioista selvää jos ei tollasta ymmärrä.. Kaiken saa nykyään niin valmiina ettei omia aivoja osata enää käyttää.. Ei voi kun nauraa.. ja hävetä toisten puolesta ;)

      • tmo

        Kyllähän toi on merkki joko tyhmyydestä tai laiskuudesta,jos lähtee surfailee mokkulansa kans mihin sattuu,eikä ota asioista selvää. Sitä saa mitä tilaa.


    • Tolla summalla (25 tonttua) hankkis jo vaikka yksityiskuriirin kuljettamaan vaikka mitä ympäri maailmaa. Tässä valossa tuntuu ihmeelliseltä että bittien siirtelystä ympäri maailmaa joutuu maksamaan puhelin yhteyksillä järjettömiä summia.

    • Tarkastelija

      Dna erehdytti minua jo gprs aikana kun kiinteä kuukausimaksu muutettiin äkisti siirtomaksuksi kajahti kymppitonnin lasku tosin markkoina ja kun kyseli asiaa niin asiasta oli muka ilmoitettu, ja paskat ollut. Ei kannata erehtyä mokkuloihin voi tulla konkurssi.

      • ihmii?

        Pistäisin mokkulan myyjän maksamaan laskun. piste. Ovat niin saamarin kieroa porukkaa tosiaan nuo opereissonit. Joten en maksais laskua antaisin operaattorin maksaa.


    • Nimetön

      Mikä on MOKKULA?????? Kysyy tietämätön.

      • Piia-Inkeri

        Minä hommasin mokkulan pöytäkoneeseen. Eipä tule raahattua konetta ulkomailla niin herkästi;) Ja mokkulahinnat halvempia kuin kiinteän laajakaistan!! En löydä valittamista. Ei jatkojohtoja himassa ja asennus helppo! Nopeus riittää vallan mainiosti minun tarpeisiin, kun en mitään wareta. Ja kun hommaan joskus kannettavan, voin ottaa sen nettimokkuloineen mukaan reissuun, kotimaassa. Halpaa ja yksinkertaista. Ulkomailla nykyisillä roaming rohmuhinnoilla tietysti käytän hotellin wlania tai kahvilan nettejä. Ja voipipa tuota olla lomalla ihan vaan lomalla.


      • Ei ei
        Piia-Inkeri kirjoitti:

        Minä hommasin mokkulan pöytäkoneeseen. Eipä tule raahattua konetta ulkomailla niin herkästi;) Ja mokkulahinnat halvempia kuin kiinteän laajakaistan!! En löydä valittamista. Ei jatkojohtoja himassa ja asennus helppo! Nopeus riittää vallan mainiosti minun tarpeisiin, kun en mitään wareta. Ja kun hommaan joskus kannettavan, voin ottaa sen nettimokkuloineen mukaan reissuun, kotimaassa. Halpaa ja yksinkertaista. Ulkomailla nykyisillä roaming rohmuhinnoilla tietysti käytän hotellin wlania tai kahvilan nettejä. Ja voipipa tuota olla lomalla ihan vaan lomalla.

        Hommasin mokkulan eli tämän 3G läpyskän läppäriini(jos mokkulalla sitä tarkoitetaan) yli 120 000 asukaan kaupungin keskustan kerrostalossa. Paskat se mitään toiminut, nettiyhteys katkeili. Messet ja Skypet ei toimineet kunnolla. Elisan kanssa saikkausta. Sain lopulta vaihdettua ADSL laajakaista liittymään, joka toimii kuin enkeli.


    • Sanji1

      Aika helveti kyseenalainen artikkeli. "Henkilö X on kuullut että joku käytti ja joutui maksamaan tonneja." Ei mitään lähdettä tai muutakaan tietoa. Vain että näin on käynyt. Ihmisillä lähdekritiikki taas hukassa?



      En muuten väitä etteikö olisi mahdollista, varsinkin jos on ollut niin idiootti että esim. warettaa ulkomailla. Kiinnitän vain huomiota artikkelin surkeaan rakenteeseen.

    • jos käyttää

      "Liittymän ottaja vastaa kaikista liittymän käytöstä aiheutuvista kuluista."

      Eli tuo 25 000 € on maksettava viimeistä senttiä myöten. Ainakin Sonera on antanut tuhansien eurojen laskuille maksuaikaa, mutta korosta en tiedä.

    • ihmisen...

      pitäisi osata lukea paperi, jonka aikoo allekirjoittaa, läpi. Mutta usein teksti on muotoiltu siten, ettei sitä aina tavallinen pulliainen tajua. Ja myyjäkään ei tunnu osaavan selittää sitten mitään. Saman kun liikkeissä olisi vain sopimuspapereita ja sieltä saisi sitten mennä hakemaan sopimusta ja allekirjoittamaan ken uskaltaa. Tarvitsisi vain jonkun vahtimaan, ettei kukaan varasta irtaimistoa.

      Itse menin tyhmänä hankkimaan mokkulan pari kuukautta sitten. Alku oli hankala, eikä paljon paremmalta näytä. Alussa ei koko palikka pelannut ja menimme takaisin kauppaan. Selitimme tilanteen ja siinä kaikki kolme myyjää sitten seisoskelivat huuli pyöreänä ja kyselivät toisiltaan, että mitähän nyt. Käskivät mennä kokeilemaan uudestaan. Näin teimme -> ei pelittänyt -> seuraavan päivänä takaisin kauppaan. Myyjät taas huuli pyöreänä ja ehdotimme, että pitäisikö tehdä vikailmoitus, jos vaikka 3G-verkossa alueellamme vikaa. Myyjät vain, että ei kai kun ei ole muitakaan valituksia tullut ja sitten kokeilimme kaupan koneella mokkulaamme ja pelitti. Passittivat vain kotiin ja kokeilemaan. Tässä vaiheessa sappi kiehui jo mukavasti. Samana päivänä menimme vielä uudestaan liikkeeseen. Astuessamme sisään saimme p**kaiset naurut tervetuliaisiksi. Myyjien mielestä vika ei voinut vieläkään olla 3G-verkossa alueellamme, vaan alkoivat epäilemään vanhaa tietokonettamme. Olimmepa sitten vielä ääliömpiä ja otimme kannettavan mokkulan kylkiäisiksi kytkynä. *hakkaa päätä seinään* Menimme kotiin ja asentelimme koneen pelikuntoon. Ja kaskas, ei toimi mokkula. Olimme jo epätoivoisia ja teki mieli heittää vesilintua koko mokkulalla.

      Myöhemmin sitten vielä samana päivänä lähdimme autolla ajelemaan ja koppasimme kannettavan mukaan. Ja eipä tarvinut montaa kilometriä ajaa, kun netti jopa toimi. Ja taas v*tutuskäyrät lähtivät nousukiitoon. TURHAAN otimme kannettavan riipaksi kinttuumme. Tässä vaiheessa siis me ei-dna-myyjät osasimme arvata, että 3G-verkossa on väkisellä vika.

      Seuraavana päivänä puolisoni lähti vielä tuttumme kanssa käymään liikkeessä, itse en halunnut enää saada p*skaisia nauruja osakseni. Olivathan ne myyjät siellä taas naureskelleet ja todenneet, että kyllä se siitä. Olipa samaan aikaan sattunut pari muutakin ihmistä samalta alueelta valittamaan mokkulasta. Onneksi toinen näistä miehistä oli kehdannut avata suunsa ja antaa vähän palautetta myyjien ammattitaidosta. Myyjien ilmeet olivat olleet näkemisen arvoiset. Damn, siitä jäin paitsi :D

      Myyjät eivät siis osanneet juuri mihinkään kysymyksiimme vastailla millään käyntikerralla, eivätkä he vaivautuneet ottamaan selvää mistään. Toisiltaan vaan kyselivät ja hymistelivät sitten jotain ja jatkoivat koneidensa raplaamista ilman sen kummempia selittelyjä. Vieläkin näen punaista kun kyseisen liikkeen ohi kävelen ja nämä happamat myyjien naamat pilkottavat näyttöjen takaa. Ja myyjät eivät todellakaan mistään sopimuksen pykälästä mitään painottaneet, kunhan vain saivat nimen vähäsanaisesti paperiin. Tyhmä minä.

      Meni sitten paria päivää vaille kaksi viikkoa ja sitten kas kummaa mokkula alkoi TOIMIMAAN! Se oli ilon päivä se. Lasku kuitenkin oli normaanlin suuruinen. Kuinkas muutenkaan. Ja toisen laskun nyt saatuani, kiehumaan alkoi taas. Puolitoista kertaa isompi lasku nyt jostain syystä pitäisi maksaa kuin mitä laskun tulisi olla! Alankin nyt kirjoittamaan sähköpostilla pientä palutetta ja kyselemään, että mistäs hyvästä saisimme maksaa muutaman kympin ylimääräistä... (Liittymästäni ei pysty soittamaan asiakaspalveluun, mutta en sen takia ainakaan dna:han ole vaihtamassa littymää. Mieluummin vaikka eläisin ilman puhelinta.)

      Koskaan en kyllä jalallani astu kyseiseen dna-kauppaan, enkä varmasti hanki mitään, joka liittyy kyseiseen nimeltä mainitsemattomaan dna:han.

      Eipä sitten ole muuta sanottavaa kuin MOKKULA, MOKKULA, MOKKULA!!

    • Mokkulan käyttäjä

      Onneksi ei ole ollut tarvetta viedä sitä ulkomaille, ja nyt tiedän sen parhaaksi jättää kotiin. Tulee siis halvemmaksi vaikka toimittaa asia lentäen Kiinaan asti. Kiitos tietoista kaikille.

      Varmaan koko homman yksi tarkoitus on vain kusettaa ja iskeä rahoiksi. Moni nuolee haavansa eikä puhu mitään. Jos vaikka joka sadas teksi mokkuloillansa yhden kerran tonnin laskun, se toisi aika mojovan lisän tuottoihin vaivaisen kuukausimaksun lisäksi. Varmaan moni ajattelee että okei, se maksaa kai jotain enemmän kuten puhelutkin ulkomailta, mutta tuskin kukaan voi kuvitellakaan, että se voi maksaa monta euroa / kb, siis kai noin sata kertaa puhellun hinnan verran. Onkohan edes olemassa estoa, millä mokkulan käyttöä ulkomailla voidaan estää. Itselleni laitettiin (peräti myyjän aloitteesta) "kaikki" estot ja poistettiin pin-kysely, kun avasin liittymän. Sillä ei siis voi soittaa eikä tekstailla mutta sitä en tiedä toimisiko se silti ulkomailla.

      Mokkulaa arvosteleville: Vastaa juuri omaa tarvettani. 384 riittää mainioisti ja ainakin tämä DNA:n mokkula toimii. Ei aina aivan täydellä nopeudella mutta pääsääntöisesti ja aivan riittävän hyvin tarpeisiini. Pidän hintaa kohtuullisena. Lankalaajakaista olisi toki nopeampi mutta maksaisi minulle yli 3 kertaa enemmän. Käyttöpaikoja on monta, osa maalla ja nyt voin käyttää sielläkin - tosin on siellä hiukkasen hidas jopa postin lukuun.

    • Ei myynyt

      KÄvin tuossa joku aika sitten dna:n myymälässä kyselemässä tuota mokkulahommaa. Olin ajatellut hankkia sellaisen mökkikäyttöä varten.

      Kyselin myyjältä sen ideaa ja selkis mulle, että se on sim-kortilla toimiva ja sensellaista... Sitten kerroin myyjälle missäpäin mulla ois tarkoitus sitä käyttää. Myyjä sanoi heti, että hän ei myy mulle mokkulaa, että ei se siellä toimi ollenkaan!

      Ihan asiallinen homma. Hyvä myyjä! Minä menen uudestaankin siihen liikkeeseen ja sille myyjälle, jos satun jotain sieltä tarvitsemaan.

      Kyllä olisi keljuttanut, jos olisi myynyt, eikä se mokkula kuitenkaan olisi ikinä siellä pelittänyt. Kaksi vuotta makselisin minäkin tyhjästä, jos ei olisi ollut niin rehti myyjä.

    • Tietäjä..

      Moni tässä ketjussa kuvittelee, että dna hyötyy ulkomailla surffailuista. Rahat menevät kuitenkin ulkomaiselle operaattorille. Ulkomaille on turha raahata mokkulaa. Useissa hotelleissa on wlan ja nettikahviloitakin löytyy. Kone kannattaa jättää kotiin ainakin lomamatkalla.
      Tämäkin surffailija olisi todennäköisesti voinut käyttää hotellin wlania kalliin mokkulan sijaan.
      Tyhmyydestä sakotetaan.

      • tilastoida?

        et siihen tulis, et melkein kaikki jampot paitti se jättilaskutettu... et siinhän ois niinkö se poikkeuskin sit, ketä vahvistaa tät tilastoo... kuvittelee, et ulkomailla tarttee imuttaa sil mokkulal vaan jotain pari minsaa et tulee tommonen lasku, vaik kuiteskii siin pitää istuu nenä mokkulas kii parikolome viikkoo niillä nopeuksil! Tartteis vähän tänkin tilaston takii työnantajan vähän miättii ketä konsulttei taik alaisii käyttää etenkin ulkomailkii.


    • näköyhteys tukiasemaan

      noin 300metriä ja mokkula. Jos laitan sen lyhkäsellä piuhalla koneeseen kanteen kiinni, niinkuin mainoksessa, se hyrrää nippanappa alimmalla nopeudella. Ja riippuen asennosta, paikasta niin välillä ei ollenkaan.
      Mutta kun ostin vahvistavan usb-jatkopiuhan ja laitoin 5v apuvirtaa ja naulasin mokkulan ulos seinään, niin nyt pelaa, yhteys on 92-98% luokkaa, hsdpa. Joo.
      Mutta latausnopeudet on sitten ihan mitä sattuu, enkä yli 200kt oo päässy missään vaiheessa.

    • ihmettelijät

      miksi kirjoitit "elä" ? Tarkoititko "älä" ?

    • Rape_____

      Ei saatana voi olla totta, että firma voi laskuttaa noin paljon ja pitää ihan millaista tahansa hintaa ja vielä ihan laillisesti. Tässähän alkaa tuntumaan itsestä siltä, että laitan firman pystyyn ja alan jollain keinoa tarjoamaan internetpalvelua hintaan 100000€/mb. Riittää jos saan 10 asiakastakin huijattua tähän ja saan miljoonan jonka jälkeen voinkin siirtyä eläkkeelle. Tällaisen huijauksen tekemiseen varmaan firman perustamisen jälkeen menisi enintään muutama kuukausi ja sitten näitä samoja huijausfirmoja olisikin jo satoja.
      Mikä siinä on, että firmat voi tehdä tässä maailmassa ihan mitä lystää ilman minkäänlaisia seuraamuksia. Tällaista laskua ei missään nimessä tule edes harkita maksaa vaan antaa mennä suosiolla oikeuteen.

      • tilastoida?

        et siihen tilastoon vois mahtuu semmoin jamppo, joka lähettäis firman mokkulaläppärin pikana ulkomaahan ja sit siä joku, kenen toisen epärehellisen ulkomaanoperaattori-jampon kaa se ois sopinnu, et se laittaa virrat siä ulkomaassa siähe mollulaläppärii päälle ja pistää nettiin jotain sen läppärin ettiin ja sit se lähettäis monen kuukauden pääst firmalle laskun ja sit ne jampot pistäis tuotot vaik fiftyfifty taik sixtyfourty taika jotai sitä luokkaa? Aika kätevää!


      • tilastoida?
        tilastoida? kirjoitti:

        et siihen tilastoon vois mahtuu semmoin jamppo, joka lähettäis firman mokkulaläppärin pikana ulkomaahan ja sit siä joku, kenen toisen epärehellisen ulkomaanoperaattori-jampon kaa se ois sopinnu, et se laittaa virrat siä ulkomaassa siähe mollulaläppärii päälle ja pistää nettiin jotain sen läppärin ettiin ja sit se lähettäis monen kuukauden pääst firmalle laskun ja sit ne jampot pistäis tuotot vaik fiftyfifty taik sixtyfourty taika jotai sitä luokkaa? Aika kätevää!

        ei sen siitä kii pitäis olla. Ihan hyvin siihen voi vaik ihan uudella nimimerkillä tilastoida sillaiki, jos ei omalla uskalla. Vai pitäskö tilastoida muuten samalla tavalla paitti et se jamppo ei lähetäkään sitä mokkulaläppäriä vaan meneekin sen mokkulaläppärin kanssa, koska internetissä ei vissiinkään voi jäädä kii. Ihan turvallista kummalla tahansa tavalla!


    • Härskiä bisnestä

      Se on todella onnetonta, ettei samassa lainsäädäntöasiassa, kun alennettiin matkapuhelimien roaming hinnoittelua toisessa maassa huomioitu sitä, että on muutakin perusliikennettä.

      Olihan silloin esimerkiksi GPRS, joka oli ennen mobiililaajakaistaa.

      Eikö olisi EUltakin selkeää, esim. seuraava palvelu saa maksaa toisessa jäsenmaassa enintään 2 x sen minkä kotimaassa.

    • ei saa nauraa kuitenkaa

      "Kalleimmat operaattorit perivät jopa seitsemän euron hintaa jokaisesta ladatusta megabitistä."

      Aika hyvä bisnes tuollaisilla hinnoilla vaikka tuskin saakaan asiakkaita muutenku kusettamalla tai vahingossa

    • Suomi on paska maa.

      Ensin tehdään kansa riippuvaiseksi, sitten määrätään hinnat vapaasti. Toiminta ei kehity sen mukaan, eli nykyiset hinnoittelut on kaukana siitä mitä todellisuudessa saa. Mutta turha on vikistä. Heillä on lait turvana. Suomessa harmaa alue niin laaja, että business-alueella voit tehdä vähän mitä huvittaa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2246
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2074
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      168
      1854
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      168
      1679
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      19
      1305
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1178
    Aihe