Ystäväni ei tiennyt/muistanut viimeisimpien kuukautisten ajankohtaa, joten hän pääsi raskauduttuaan varhaisultraan yleiselle puolelle (ilmaiseksi) jotta raskauden kesto voitiin päätellä. Jos sanon etten muista milloin menkat oli, pääsisinkö itsekin? pelkään niin kohdunulkoista raskautta :( mutta ei olisi varaa mennä ylimääräisiin ultriin yksityiselle... pitää säästää vauvan muihin kuluihin.
keino päästä varhaisultraan?
12
3769
Vastaukset
- Tyhmää
Eli menisit ja valehtelisit hoitajalle? No jos tosiaan haluat varhaisultraan niin tee niin. Mieti vaan kuinka väärin se on....
Muista sitten jatkaa linjaasi ja valehdella kivuista ja säryistä ja pinnata töistä saikuttamalla....
Jos rehellisesti pystyt pelkosi perustelemaan niin voihan siltikin olla mahdollista että pääset ultraan. Toisaalta jos meneekin kesken siinä ennen 12 viikkoa niin se voi olla vielä raskaampaa sillä silloin olet jo nähnyt masukin....- ******
Olen opiskelija joten en hyötyisi mitään sairaslomista. Sossustako haen rahat varhaisultraan kun muualta en saa? Olen sairastanut munasarjatulehduksen ja toisessa munasarjassa on kiinnikkeitä joten kohdunulkoisen raskauden vaara on suurempi. Tuskin yksi nopea ultra mitään hirveää on... En saa ultraa pelkästään pelkojeni vuoksi :( enkä edes tuon tulehduksen vuoksi. Kysyin jo sitä.
En usko että vauvan menettäminen on sen rankempaa onko nähnyt vaiko ei... varhaisultrassahan se on pelkkä sykkivä sydän ja sikiöpussi. - kokemusta löytyy
****** kirjoitti:
Olen opiskelija joten en hyötyisi mitään sairaslomista. Sossustako haen rahat varhaisultraan kun muualta en saa? Olen sairastanut munasarjatulehduksen ja toisessa munasarjassa on kiinnikkeitä joten kohdunulkoisen raskauden vaara on suurempi. Tuskin yksi nopea ultra mitään hirveää on... En saa ultraa pelkästään pelkojeni vuoksi :( enkä edes tuon tulehduksen vuoksi. Kysyin jo sitä.
En usko että vauvan menettäminen on sen rankempaa onko nähnyt vaiko ei... varhaisultrassahan se on pelkkä sykkivä sydän ja sikiöpussi.sossu ei siis maksa mitään yksityisiä lääkäreitä ja varhaisultran maksaa jos sinulla on sinne lääkärin lähete! sori!
- Tyhmää
****** kirjoitti:
En usko että vauvan menettäminen on sen rankempaa onko nähnyt vaiko ei... varhaisultrassahan se on pelkkä sykkivä sydän ja sikiöpussi.eli neuvolassa tiedetään sinun sairastaneen tulehduksen ja suuremmasta riskistä ulkoiseen raskauteen. Jos olet tuota jo neuvolasta kysynyt niin miten luulet että uskovatko sun menkka selitystä?
Ikävä kyllä edelleen painotan tuota rehellisyyttä. Neuvola tätisi voi hyvinkin suostua ylimääräiseen ultraan kun kerrot taustat rehellisesti!
- rahoja
Heh heh oliko vitsi? Miten noin kieroja ja valehtelevia ihmisiä on olemassa? Käytät hyväksi veronmaksajien rahoja. Kysytkö nyt täällä palstalla annammeko sinun käyttää meidän kalliilla maksamia verorahojamme sinun kieroon peliisi.
Maksa kuule omasta pussistasi ja mene yksityiselle ultraan- maailma sulla!
Luuletko ettei veronmaksajien rahoja oo menny miljardeja hukkaan pankkien tukemisen takia ja kaikenmaailman optioihin ja vielä turhempiinkii asioihin?! Juoppojen vuokrakuluihin, kossupulloihin, tai kämpän uusiin ikkunoihin, jokka toinen punanenä on kännipäissään hajottanu?! Huume -ja piripäät valehtelee että bussi -ja ruokarahat on käännetty ja eiku luukulle uusiks nostaa hiukan ensihätään!!
Marmata täällä nyt, kun huolestunut tuleva äiti kysyy neuvoa keinoista varhaisultratutkimukseen pääsystä!! Mieti omalle kohdalles!
Vähän reunaa asioihin!
- että jokainen
odottaja varmasti on tuon pelon kanssa enemmän tai vähemmän stressannut. minäkin pelkäsin kovasti kohdunulkoista ja keskenmenoa mutta nyt menossa rv24 ja kaikki kunnossa. :)
niskaturvokeultrahan on jo vikoilla 10-13 paikkakunnasta riippuen, joten sinne ei liene kamalan pitkä aika?
koita pitää vain mieli avoinna ja ajatella positiivisesti. toivon, että sun pikkuinen on kunnossa ja oikeassa paikassa ja saatte yhessä matkata pitkän taipaleen. :)- ....
monissa paikoissa ei pääse edes niskaturvotusultraan.
- ...J
Taasko on valitus siitä kun ei ole rahaa ja vauva silti pitää saada? Varmaan kasvatetaan se veronmaksajien rahoilla, jes.
Se vie kevyesti enemmän rahaa se vauva kuin yhden ultran verran, mielestäni vähintääkin epäilyttävää jos alussa pitää valehdella.
Mun mielestä voisit kyllä kokeilla ihan sitä että selität pelkääväsi kovasti. - kokemukseni
Minä kävin myös varhaisultrassa, koska en muistanut viimeisiä kuukautisia. Mutta ei se ollut mitään mukavaa, paremminkin hävetti oma huolimattomuus varsinkin kun niitä kuukautisia kyseltiin kuitenkin joka paikassa. Uskon että sun tapauksessa pääset kyllä varhaisultraan kunhan vain kerrot rehellisesti tilanteesi/pelkosi. Tai hätätapauksessa valehtele ettet muista kuukautisia. Mielestäni tärkeämpää on se ettet raskaana ollessasi liikaa stressaa asiasta ja aiheuta sillä vauvalle/sikiölle haittaa. Ultraus kestää ehkä 5-10 minuuttia, eikä varmasti maksa valtiolle juuri mitään. Voimia!
Tulin juuri ekasta "haastattelusta" ja sanoin etten muista niitä kuukautisia yhtään kun en pidä kirjaa ja tässä vauvassa on kyse ehkäisyn pettämisestä. Ja sain heti ultra-ajan eikä edes tuntunut siltä etteikö sinne pääsisi helposti!
- kuukautisia
valehtelin ne ;) en viitsinyt sanoa etten muista. En tosin käynyt ultrassakaan mutta LA sattui oikeaan myöhemmän ultran mukaan. Mutta kerro huolesi ja toiveesi niin etköhän pääse ultraan. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1532561Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy232240Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1922103Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82501608Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1331320Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861194Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.1021148Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har17952- 84937
Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään45910