Uusi uskontunnustus.
Johanneksen sanat siitä, että "Sana tuli lihaksi", ei tarkoita Kristuksen syntymistä Neitsyt Mariasta, vaan Kristuksen tuloa jokaisen kristityn lihalliseen ruumiiseen.
Ihminen voi omin voimin ja omin päätöksin seurata Jumalaa ja noudattaa hänen tahtoaan, tehdä hyvää ja näin ollen täyttää lain.
Kysymys on pelkästään ihmisen omasta halusta ja päätöksestä omistautua Kristukselle. Ihminen voi omin voimin luopua saatanasta ja riisua yltään vanhan ihmisen tekoineen, samoin välttää sairauksia ja elää onnellista täydellistä elämää.
Kun nimimerkki vihne kieltää tämän opin arvostelun, kuten myös pealagiolaisuuden arvostelun, lienee oikein, jos kutsumme tätä
Esalais-vihneläiseksi tunnustukseksi.
Samalta taholta on aikaisemmin kuultu, että ekumeeniset tunnustukset eivät ole meitä kristittyjä sitovia.
Alistetaan tämä nyt viisaampien tutkittavaksi.
Jos jotakin jäi pois tai jotain tuli kirjoitettua liikaa, ystävällisesti korjatkaa.
Uusi uskontunnustus
37
955
Vastaukset
- Sanaan uskova
Sana tuli lihaksi kyseisessä evankeliumi kohdassa tarkoittaa Kristusta ja vain Kristusta. Voitko todella väittää, että näet jonkun tavallisen ihmisen olevan täynnä armoa ja totuutta, niin kuin sanat kuuluvat 1776 käännöksen mukaan.
Johanneksen sanat siitä, että "Sana tuli lihaksi", ei tarkoita Kristuksen syntymistä Neitsyt Mariasta, vaan Kristuksen tuloa jokaisen kristityn lihalliseen ruumiiseen.
Lainaus
Gal 2:20. Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani.
Siis raamatullinen käsitys.
Matt 8:16. Ja kun ilta tuli, Jeesuksen luo tuotiin monia pahojen henkien vaivaamia. Hän ajoi sanallaan henget ulos ja paransi kaikki sairaat,
17. jotta kävisi toteen, mitä on sanottu profeetta Jesajan kirjassa: - Hän kantoi meidän tautimme, otti taakakseen meidän sairautemme.
Jes 53:4. Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan,
Tuo sairauskohtakin on raamatullista.
Eiköhän tämä ole nyt tutkittu. Työläs on teidän potkia tutkainta vastaan.on tarpeen.
Se lihaksi tuleminen tarkoittaa tietysti molempia asioita.
Siis Sana tuli lihaksi sekä neitsyt Mariasta, että jokaisessa uskovassa.
Mutta ei tarvitse pelätä, ei tule lihaksi siellä missä sitä vastustetaan.- Sana tuli lihaksi
Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen lihaksitulemisesta eli inkarnaatiosta
on kysymys.
Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta,
- kuin ainokaisella Pojalla on Isältä;
- ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen:
"Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
Joh. 1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
Vähän muutakin kun mielikuvitusta pitäisi käyttää Raamattua selittäessään.
Ei tarvitse kummoinen hiihhuli olla kun sen jo osaa lukea että on koko ajan kyse Jumalan Pojan Jeesuksen KRISTUKSEN LIHAKSI SYNTYNEESTÄ PERSOONASTA, olemuksesta.
- "me katselimme hänen kirkkauttansa"
- "tämä on se ..."
- kirkkautta joka on ainokaisella pojalla"
Melkoisen ymmärtämätön ja hengellisesti umpisokea pitää ihmisen olla, jos hän näitä yksin Jumalalle kuuluvia superlatiiveja alkaa sovittelemaan itseensä, tai johonkin toiseen ihmiseen. Sana tuli lihaksi kirjoitti:
Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen lihaksitulemisesta eli inkarnaatiosta
on kysymys.
Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta,
- kuin ainokaisella Pojalla on Isältä;
- ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen:
"Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
Joh. 1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
Vähän muutakin kun mielikuvitusta pitäisi käyttää Raamattua selittäessään.
Ei tarvitse kummoinen hiihhuli olla kun sen jo osaa lukea että on koko ajan kyse Jumalan Pojan Jeesuksen KRISTUKSEN LIHAKSI SYNTYNEESTÄ PERSOONASTA, olemuksesta.
- "me katselimme hänen kirkkauttansa"
- "tämä on se ..."
- kirkkautta joka on ainokaisella pojalla"
Melkoisen ymmärtämätön ja hengellisesti umpisokea pitää ihmisen olla, jos hän näitä yksin Jumalalle kuuluvia superlatiiveja alkaa sovittelemaan itseensä, tai johonkin toiseen ihmiseen.joutaa vanhainkotiin.
Korvasyyhyä pahemman jälkeen.
Jos Kristus ei ole tullut lihaksi kristityissä, hänellä ei ole ruumista maanpäällä. Voidaan panna pillit pussiin ja menemme kaikki yhdessä helvettiin.- Not Pelag
vihne kirjoitti:
joutaa vanhainkotiin.
Korvasyyhyä pahemman jälkeen.
Jos Kristus ei ole tullut lihaksi kristityissä, hänellä ei ole ruumista maanpäällä. Voidaan panna pillit pussiin ja menemme kaikki yhdessä helvettiin.Paavali on selittänyt vanhurauttamisen oikein, ei ole siis Paavalin syy, että olet käsittänyt vanhurskauttamisen väärin.
Profeetta Jesaja jo kiteyttää hyvin yksinkertaisella tavalla, kuinka vanhurskauttaminen tapahtuu.
Jes. 53:11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa
Vanhurskauttaminen tapahtuu siis näin:
"sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa". Not Pelag kirjoitti:
Paavali on selittänyt vanhurauttamisen oikein, ei ole siis Paavalin syy, että olet käsittänyt vanhurskauttamisen väärin.
Profeetta Jesaja jo kiteyttää hyvin yksinkertaisella tavalla, kuinka vanhurskauttaminen tapahtuu.
Jes. 53:11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa
Vanhurskauttaminen tapahtuu siis näin:
"sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa".oikeasti sitä mieltä, että sinulla on pätevyys arvioida minun käsityskykyäni?
Minä luin Paavalin tekstiä: En silleen elä minä vaan Kristus elää minussa! Halleluja. Ajattele mitä haluat ei töyssytä.- Not Pelag
vihne kirjoitti:
joutaa vanhainkotiin.
Korvasyyhyä pahemman jälkeen.
Jos Kristus ei ole tullut lihaksi kristityissä, hänellä ei ole ruumista maanpäällä. Voidaan panna pillit pussiin ja menemme kaikki yhdessä helvettiin.Seurakunta koostuu Kristuksen vanhurskauttamista ihmisistä. Heitä kutsutaan Jumalan lapsiksi.
Jos kehosta lähtee Henki, se jäykistyy ja kylmenee, se ei liiku, ei se toimi, eikä se tiedä mitään.
Jumala on Henki. HENKI on se joka tekee Jumalan lapsen, ja Jumalan lapsista koosruvan seurakunnan eläväksi
Seurakuntalaiset eivät ole Kristuksia, vaan he Jumalan lapsia.
Vanhurskauttaminen ei merkitse sitä että syntisestä tulisi itsessään vanhurskas, Jumala YKSIN on vanhurskas. Vanhurskauttaminen merkitsee sitä että Kristuksen vanhurskaus luetaan syntisen hyväksi. - Not Pelag
vihne kirjoitti:
oikeasti sitä mieltä, että sinulla on pätevyys arvioida minun käsityskykyäni?
Minä luin Paavalin tekstiä: En silleen elä minä vaan Kristus elää minussa! Halleluja. Ajattele mitä haluat ei töyssytä.Ja totean että se on Jumalan sanan rinnalla tarkasteltuna väärä.
Meidän onnemme on siinä, että Jumala vanhursakauttaa väärän, pyhittää syntisen,
ja puhdistaa saastaisen.
Sitten on asiat huonommin ellet halua olla se kuin olet, - syntinen heikko ja paljossa erehtyvä ihminen. Not Pelag kirjoitti:
Ja totean että se on Jumalan sanan rinnalla tarkasteltuna väärä.
Meidän onnemme on siinä, että Jumala vanhursakauttaa väärän, pyhittää syntisen,
ja puhdistaa saastaisen.
Sitten on asiat huonommin ellet halua olla se kuin olet, - syntinen heikko ja paljossa erehtyvä ihminen.tehtävä on korostaa synnin voimaa ja olla kokopäiväsyntisiä itseään säälien ja surkutellen. Kiitos EI!
Eikö voisi edes kerran lukea raamattua kokonaisvaltaisesti.
Ole sinä niin surkea, kuin tahdot, minä en tahdo! Minä uskon Kristukseen!Not Pelag kirjoitti:
Ja totean että se on Jumalan sanan rinnalla tarkasteltuna väärä.
Meidän onnemme on siinä, että Jumala vanhursakauttaa väärän, pyhittää syntisen,
ja puhdistaa saastaisen.
Sitten on asiat huonommin ellet halua olla se kuin olet, - syntinen heikko ja paljossa erehtyvä ihminen.Meidän onnemme on siinä, että Jumala vanhursakauttaa väärän, pyhittää syntisen,
ja puhdistaa saastaisen.
Lainaus.
Mikä se ihminen nyt sitten on, jos häet on: Vanhurskautettu, Pyhitetty ja Puhdistettu.
Eikö hän ole vanhurskas, pyhä ja puhdas?
Haloo!- mistä voit tietää
Sana tuli lihaksi kirjoitti:
Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen lihaksitulemisesta eli inkarnaatiosta
on kysymys.
Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta,
- kuin ainokaisella Pojalla on Isältä;
- ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen:
"Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
Joh. 1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
Vähän muutakin kun mielikuvitusta pitäisi käyttää Raamattua selittäessään.
Ei tarvitse kummoinen hiihhuli olla kun sen jo osaa lukea että on koko ajan kyse Jumalan Pojan Jeesuksen KRISTUKSEN LIHAKSI SYNTYNEESTÄ PERSOONASTA, olemuksesta.
- "me katselimme hänen kirkkauttansa"
- "tämä on se ..."
- kirkkautta joka on ainokaisella pojalla"
Melkoisen ymmärtämätön ja hengellisesti umpisokea pitää ihmisen olla, jos hän näitä yksin Jumalalle kuuluvia superlatiiveja alkaa sovittelemaan itseensä, tai johonkin toiseen ihmiseen.Inkarnaatiohan se oli, mutta kyllä vihnekin oikeassa on. Tämän voi kokea vain sellainen joka on kokenut sen henkilökohtaisesti. Mutta sellainen joka ei ole kokenut sitä voi vain haahuilla niistä, niin kuin papit avaimia.
- Tämän kun vielä ymmärtäisit
Not Pelag kirjoitti:
Seurakunta koostuu Kristuksen vanhurskauttamista ihmisistä. Heitä kutsutaan Jumalan lapsiksi.
Jos kehosta lähtee Henki, se jäykistyy ja kylmenee, se ei liiku, ei se toimi, eikä se tiedä mitään.
Jumala on Henki. HENKI on se joka tekee Jumalan lapsen, ja Jumalan lapsista koosruvan seurakunnan eläväksi
Seurakuntalaiset eivät ole Kristuksia, vaan he Jumalan lapsia.
Vanhurskauttaminen ei merkitse sitä että syntisestä tulisi itsessään vanhurskas, Jumala YKSIN on vanhurskas. Vanhurskauttaminen merkitsee sitä että Kristuksen vanhurskaus luetaan syntisen hyväksi.Eiköhän sinunkin olisi aika jo ymmärtää että muutkin ymmärtää.
- Not Pelag
vihne kirjoitti:
Meidän onnemme on siinä, että Jumala vanhursakauttaa väärän, pyhittää syntisen,
ja puhdistaa saastaisen.
Lainaus.
Mikä se ihminen nyt sitten on, jos häet on: Vanhurskautettu, Pyhitetty ja Puhdistettu.
Eikö hän ole vanhurskas, pyhä ja puhdas?
Haloo!__________
- Sana tuli lihaksi
mistä voit tietää kirjoitti:
Inkarnaatiohan se oli, mutta kyllä vihnekin oikeassa on. Tämän voi kokea vain sellainen joka on kokenut sen henkilökohtaisesti. Mutta sellainen joka ei ole kokenut sitä voi vain haahuilla niistä, niin kuin papit avaimia.
Taivaaseen ei päästä kokemalla, vaan uskomalla Jeesukseen.
Ei ole kahta oikeata vastausta tässä asiassa.
On vain yksi oikea vastaus. Kristuksen lihaksituleminen, inkarnaatio, on ainutlaatuinen tapahtuma maailmankaikkeudessa.
Jumala tuli Jeesuksessa ihmiseksi, kärsi OMASSA lihassaan ihmisten syntien rangaistuksen, joka on kuolema.
Mutta... nyt tapahtui se, joka tuo meille synteihimme kuolleille elämän; Jeesus nousi ylös kuolleista kolmantena päivänä. Hallelujaa kiitos Jeesus!
Ja ne jotka ovat USKON KAUTTA yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois synnistä, Pyhässä Kasteessa, niillä on kuolleista ylösnousemus iankaikkiseen elämään, - yhdessä Kristuksen kanssa.
Tämä on Jumalan sana.
Ne jotka ottavat Jumalan sanan uskolla vastaan, ne ottavat vastaan Jeesuksen Kristuksen. Jeesus on nimittäin Jumalan elävä ja autuaaksitekevä sana. - teutatess
Sana tuli lihaksi kirjoitti:
Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen lihaksitulemisesta eli inkarnaatiosta
on kysymys.
Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta,
- kuin ainokaisella Pojalla on Isältä;
- ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen:
"Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
Joh. 1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
Vähän muutakin kun mielikuvitusta pitäisi käyttää Raamattua selittäessään.
Ei tarvitse kummoinen hiihhuli olla kun sen jo osaa lukea että on koko ajan kyse Jumalan Pojan Jeesuksen KRISTUKSEN LIHAKSI SYNTYNEESTÄ PERSOONASTA, olemuksesta.
- "me katselimme hänen kirkkauttansa"
- "tämä on se ..."
- kirkkautta joka on ainokaisella pojalla"
Melkoisen ymmärtämätön ja hengellisesti umpisokea pitää ihmisen olla, jos hän näitä yksin Jumalalle kuuluvia superlatiiveja alkaa sovittelemaan itseensä, tai johonkin toiseen ihmiseen.Inkarnatio on oikein .
Jumalan sana on oikein .
Minä koetan viestini saada tiettyyn väliin, ja siitä johtuen joudun , toistamaan otsikkoasi .
Joh. 1:10-13 .Koska MAAILMA on luotu Kristuksen kautta , se kuuluu Hänelle. Erityisessä merkitysessä Hänen omiaan olivat Israelilaiset , JUMALAN "omaisuuskansa". Useimmat siihen kuuluvat KUITENKIN KIELTÄYTYIVÄT ottamasta Häntä vastaan , Messiaana . Vapahtajana ja Herrana.
Sen ( ja muiden ) kansojen keskuudessa on kuitenkin ollut niitä, jotka ovat ottaneet Hänet vastaan ja syntyneet JUMALAN lapsiksi .
Joh. 1:14-17 . Kreikk. khorin anti khoritos ei merkitse armoa , armon päälle , vaan "armoa armosta"- myös Vanha testamentti puhuu monesti armosta ja totuudesta Jumalan armo ja totuus olivAT VANHAN LIITON IAKANA KIUTENKIN VASTA vatmistavassa merkityksessä . - teutatess
teutatess kirjoitti:
Inkarnatio on oikein .
Jumalan sana on oikein .
Minä koetan viestini saada tiettyyn väliin, ja siitä johtuen joudun , toistamaan otsikkoasi .
Joh. 1:10-13 .Koska MAAILMA on luotu Kristuksen kautta , se kuuluu Hänelle. Erityisessä merkitysessä Hänen omiaan olivat Israelilaiset , JUMALAN "omaisuuskansa". Useimmat siihen kuuluvat KUITENKIN KIELTÄYTYIVÄT ottamasta Häntä vastaan , Messiaana . Vapahtajana ja Herrana.
Sen ( ja muiden ) kansojen keskuudessa on kuitenkin ollut niitä, jotka ovat ottaneet Hänet vastaan ja syntyneet JUMALAN lapsiksi .
Joh. 1:14-17 . Kreikk. khorin anti khoritos ei merkitse armoa , armon päälle , vaan "armoa armosta"- myös Vanha testamentti puhuu monesti armosta ja totuudesta Jumalan armo ja totuus olivAT VANHAN LIITON IAKANA KIUTENKIN VASTA vatmistavassa merkityksessä .Piti olla , Valmistavassa merkityksessä, ja silloinkin Kristus oli niiden varsinainen välittäjä Vert. sel. 1 Kor. 10 1-11 sekä' Ilm. 13: 8 . Mooseksen kautta annettu laki oli JUMALAN antama, mutta sen oli määrä olla voimassa vain siihen asti kun Kristus tulee ja tekee uuden liiton .
Katso sel. Gal. 3:19 . ja Hebr. 7:12 .JUMALAN ARMO tuli Kristuksen kautta siten, että Hän ristinuhrinsa kautta lunasti ihmiset lain tuomiosta ja kirouksesta ja niin valmisti heille armon .
Katso sel. Matt. 5:17-18 . sekä Gal. 3:13-14 . se on ilmoitettu ja ilmoitetaan evankeliumin sanassa Ef. 1:13 . Ap.t. 13:38-39 . Kristus on TOTUUS persoonana ja Raamattun sana on TOTUUS kirjoitettuna ja julistettuna Joh. 14:6, Mark. 13:31 . Joh. 17:17 . Uudessa liitossa ovat ohjeina HÄNEN KÄSKYNSÄ . Matt. 28:20 , jotka ovat HÄNEN LAKINSA 1 kR. 9:21
- Augustinolainen
Kuten sanottu, pelagiolaisuus on jo tuomittu.
Kirkon historia ei ole jatkuvaa erehdystä ennen v. 2008, kuule Vihne!
Pelagiustakaan ei torjuttu kirkosta Augustinuksen sanoin, vaan Jumalan sanalla.
Siis Jumalan sanalla.
1 Sillä Moosekselle hän sanoo: minä olen armollinen, kenelle minä olen armollinen, ja armahdan, ketä minä armahdan.
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen. Room 9:16-17
2 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta, jos olet sen saanut, miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua? 1 Kor 4:7
3 Sillä Jumala on se, joka tekee teissä sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi Fil 2:17
4 Ilman minua te ette voi mitään
----------------
Uuspelagiolaisuus ja EsaT:n opetukset.
Tällainen omin voimin tehty lihan pyhityksen ja menestyksen teologia tekee Kristuksesta lopulta pelkän esimerkin ja uskonnosta mooraalisäännön.
Onhan tätä henkeä ollut Pohjois-Afrikassa paljon.
Osaltaan se selittää, miksi islam niin helposti sai nämä alueet valtaansa.
Kannattaisiko ajatella, miltä tämä tuntuu oman aikamme yhteiskunnallisten muutostuulien valossa?
Minkälaisen sanoman Kristuksesta me haluamme jäävän perinnöksi lastenlapsille?
Ei kannata kysellä, minkälaisen sulan itsekukin on saanut hattuunsa evankelistana.
Jumalan sanan esiintuominen ja väärien opetusten kritiikki on jokaisen kristityn suoranainen velvollisuus.
Jos olen tässä väärässä, ihmeessä kertokaa totuus.Kristuksesta mitään jäljelle, kun synnin voimaa korotetaan koko ajan. Siinä sulle sulkia hattuun.
Toinen asia, olisiko Jumala sellainen, että armahtaiosi ja rakastaisi ihmisiä valikoiden?
Että osa olisi jo lähtökohtaisesti määrätty kadotukseen?
Tämä nousee siitä ainoan oikean ajatuksesta, hyvä me muut pärjätköön miten haluavat.- Not Pelag
vihne kirjoitti:
Kristuksesta mitään jäljelle, kun synnin voimaa korotetaan koko ajan. Siinä sulle sulkia hattuun.
Toinen asia, olisiko Jumala sellainen, että armahtaiosi ja rakastaisi ihmisiä valikoiden?
Että osa olisi jo lähtökohtaisesti määrätty kadotukseen?
Tämä nousee siitä ainoan oikean ajatuksesta, hyvä me muut pärjätköön miten haluavat.Syntiluetteloita laatimalla ja niiden noudattamista ahkerasti harjoittamalla ei syntinen tule Kristuksen tuntemiseen, vaan
hän tulee lain kautta synnin tuntemiseen.
Syntikeskeisyys ei olekaan oikea evankeliumin muoto. Laista tulee synnin tunto. Synnin tunnossa ahdistuneena elävä ihminen elää lain alla, vankina. Lain tarkoitus on kurittaa syntinen Kristuksen verihaavojen turviin.
Vasta Jumalan armo joka Jeesuksen Kristuksen kautta syntiselle tulee lahjaksi, pelastaa syntisen synnin ja kuoleman vallasta elävää Jumalan palvelemaan.
- Esa T
Väärän todistuksen antaminen on syntiä, mutta se ei sinua näytä haittaavan, koska teet syntiä ja jätät rangaistuksen Jeesuksen kannettavaksi.
Ei se näin toimi. "Jos teette tahallaan syntiä, niin ei ole enää mitään uhria synnin sovitetettavaksi."
En ole koskaan sanonut ettei Sanan lihaksi tuleminen tarkota Kristuksen syntymistä neitsyt Mariasta. Tarkoittaa varmasti tätäkin mutta myös sitä että Kristus tulee lihaksi taivaasta syntyneeseen uuteen luomukseen, Pyhänhengen temppeliin.
Lihallinen ruumis kuuluu sille joka on kadonnut.
"Vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut."
En ole myöskään koskaan sanonut että omin voimin täytetään Jumalan lakia, vaan olen aina puhunut Kristuksen voimalla kulkemisesta.
Oma voima on aina vajaata, ja minä olen nimittänyt sitä omaksi vanhurskaudeksi.
Vain Kristuksen vanhurskaus mahdollistaa täydellisen vaelluksen.- Augustinolainen
Sinä opetat Kristuksen tulevan lihaksi ruumiissamme, riisuneesi pois vanhan ihmisen, painaneesi vanhan ihmisen kengänpohjan tasolle.
Kaikesta sinä olet suoriutunut itse niin helposti, että pystyt pienellä ylpeydellä ihmettelemään, miksi jotkut lestadiolaiset vielä sielun pelästyessä tuntevat nöyryyttä ja kerjäävät armoa.
Sodit sitä teologiaa vastaan, että uudestisyntynyt on syntinen ja vanhurskas samanaikaisesti.
Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen. Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa.
Muutenhan ei Paavalikaan olisi huokaissut: "kuka päästää minut..jne."
Koko ajan korostuu subjektiivinen inhimillinen tahto ja oma pyhyys. Koko ajan manipuloidaan sanoilla: jos vain tahdot jne.
Välillä selostat, että Eenok ja Elias ovat meille asetettuja esikuvia pyhyydestä; esikuva siitä kuinka lihan pyhyys saavuttaa kuolemattomuuden.
Samaan aikaan kielletään puhumasta, että ristin tie ja ahdistus kuuluvat kristityn vaellukseen. Useaan kertaan on väitetty, etteivät tällä tavalla tuntevat lestadiolaiset ole vielä edes uudestisyntyneet ja löytäneet Kristusta.
Korostat koko ajan omin voimin ja päätöksin tapahtuvaa hurskautta, aivan kuin usko ja Pyhä Henki olisivat ihmisen päätösten ja synnin alle sidotun tahdon käskyläisiä.
Onhan tässä kaikessa mainittu Kristus, mutta ainoastaan muodollisesti, koska vapaan tahdon ja oman päätäntävallan korostaminen tekee Kristuksesta pelkän välineen.
Syntien kantamisenkin, jos niitä edes teoriassa sinulla on, näytät hoitavan itse.
Tämän kaiken kääntöpuolella on voimakas farisealainen pyhityshurskauden korostaminen, joka lähtee siitä harhaluulosta, että oma pyhyys on tässä ajassa jo saavutettu, eikä siinä tarvitse luottaa Kristukseen, eikä jättää syntejä Kristuksen kannettavaksi. Augustinolainen kirjoitti:
Sinä opetat Kristuksen tulevan lihaksi ruumiissamme, riisuneesi pois vanhan ihmisen, painaneesi vanhan ihmisen kengänpohjan tasolle.
Kaikesta sinä olet suoriutunut itse niin helposti, että pystyt pienellä ylpeydellä ihmettelemään, miksi jotkut lestadiolaiset vielä sielun pelästyessä tuntevat nöyryyttä ja kerjäävät armoa.
Sodit sitä teologiaa vastaan, että uudestisyntynyt on syntinen ja vanhurskas samanaikaisesti.
Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen. Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa.
Muutenhan ei Paavalikaan olisi huokaissut: "kuka päästää minut..jne."
Koko ajan korostuu subjektiivinen inhimillinen tahto ja oma pyhyys. Koko ajan manipuloidaan sanoilla: jos vain tahdot jne.
Välillä selostat, että Eenok ja Elias ovat meille asetettuja esikuvia pyhyydestä; esikuva siitä kuinka lihan pyhyys saavuttaa kuolemattomuuden.
Samaan aikaan kielletään puhumasta, että ristin tie ja ahdistus kuuluvat kristityn vaellukseen. Useaan kertaan on väitetty, etteivät tällä tavalla tuntevat lestadiolaiset ole vielä edes uudestisyntyneet ja löytäneet Kristusta.
Korostat koko ajan omin voimin ja päätöksin tapahtuvaa hurskautta, aivan kuin usko ja Pyhä Henki olisivat ihmisen päätösten ja synnin alle sidotun tahdon käskyläisiä.
Onhan tässä kaikessa mainittu Kristus, mutta ainoastaan muodollisesti, koska vapaan tahdon ja oman päätäntävallan korostaminen tekee Kristuksesta pelkän välineen.
Syntien kantamisenkin, jos niitä edes teoriassa sinulla on, näytät hoitavan itse.
Tämän kaiken kääntöpuolella on voimakas farisealainen pyhityshurskauden korostaminen, joka lähtee siitä harhaluulosta, että oma pyhyys on tässä ajassa jo saavutettu, eikä siinä tarvitse luottaa Kristukseen, eikä jättää syntejä Kristuksen kannettavaksi.että jumala vanhurskauttaa, pyhittää ja puhdistaa ihmisen aivan armosta Kristuksen tähden.
Jos Jumala puhdistaa, eikö ihminen ole silloin puhdas?
Jos Jumala vanhurskauttaa, eikö ihminen ole silloin vanhurskas?
Jos Jumala pyhittää, eikö ihminen ole sitten pyhä?
Jos nämä asiat eivät mahdu Kaikkivaltiaan toimenkuvaan, Hän ei ole Kaikkivaltias.
Minun Jumalani on Kaikkivaltias, sinun jumalastasi en osaa sanoa mitään.- Augustionolainen
Augustinolainen kirjoitti:
Sinä opetat Kristuksen tulevan lihaksi ruumiissamme, riisuneesi pois vanhan ihmisen, painaneesi vanhan ihmisen kengänpohjan tasolle.
Kaikesta sinä olet suoriutunut itse niin helposti, että pystyt pienellä ylpeydellä ihmettelemään, miksi jotkut lestadiolaiset vielä sielun pelästyessä tuntevat nöyryyttä ja kerjäävät armoa.
Sodit sitä teologiaa vastaan, että uudestisyntynyt on syntinen ja vanhurskas samanaikaisesti.
Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen. Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa.
Muutenhan ei Paavalikaan olisi huokaissut: "kuka päästää minut..jne."
Koko ajan korostuu subjektiivinen inhimillinen tahto ja oma pyhyys. Koko ajan manipuloidaan sanoilla: jos vain tahdot jne.
Välillä selostat, että Eenok ja Elias ovat meille asetettuja esikuvia pyhyydestä; esikuva siitä kuinka lihan pyhyys saavuttaa kuolemattomuuden.
Samaan aikaan kielletään puhumasta, että ristin tie ja ahdistus kuuluvat kristityn vaellukseen. Useaan kertaan on väitetty, etteivät tällä tavalla tuntevat lestadiolaiset ole vielä edes uudestisyntyneet ja löytäneet Kristusta.
Korostat koko ajan omin voimin ja päätöksin tapahtuvaa hurskautta, aivan kuin usko ja Pyhä Henki olisivat ihmisen päätösten ja synnin alle sidotun tahdon käskyläisiä.
Onhan tässä kaikessa mainittu Kristus, mutta ainoastaan muodollisesti, koska vapaan tahdon ja oman päätäntävallan korostaminen tekee Kristuksesta pelkän välineen.
Syntien kantamisenkin, jos niitä edes teoriassa sinulla on, näytät hoitavan itse.
Tämän kaiken kääntöpuolella on voimakas farisealainen pyhityshurskauden korostaminen, joka lähtee siitä harhaluulosta, että oma pyhyys on tässä ajassa jo saavutettu, eikä siinä tarvitse luottaa Kristukseen, eikä jättää syntejä Kristuksen kannettavaksi.Kristuksen lihaan tulo on ainutkertainen tapahtuma, kuten Johannes asiasta kertoo.
Se ei toteudu ihmisessä, vanhasta ihmisestä ei tule Kristuksen ruumista, eikä ihmisen ruumiista tule pyhää.
Kristus voi asua ihmisessä, kuten apostolit uudestisyntyneestä kristitystä opettavat.
Tämä toteutui jo Mooseksessa Kaislameren äärellä, kun Jumala kysyy "mitäs huudat", vaikka Mooses ei puhunut mitään. Huutaja oli Kristus.
Ihmisen synnittömyyden korostaminen ei ole muuta kuin kuollutta uskoa.
Kannattaa muistaa Kristuksen sanat: Ilman minua te ette voi mitään. Kristus ei ole ihmisen tahdon käskettävissä. Sellaista Raamattu ei opeta.
Vuorten uskolla siirtäminenkin jää riippumaan yhdestä meille opetetusta lauseesta: "tapahtukoon Sinun tahtosi, ei minun".
Esan teologialla ei ole raamatullisia perusteita. - Esa T
Augustinolainen kirjoitti:
Sinä opetat Kristuksen tulevan lihaksi ruumiissamme, riisuneesi pois vanhan ihmisen, painaneesi vanhan ihmisen kengänpohjan tasolle.
Kaikesta sinä olet suoriutunut itse niin helposti, että pystyt pienellä ylpeydellä ihmettelemään, miksi jotkut lestadiolaiset vielä sielun pelästyessä tuntevat nöyryyttä ja kerjäävät armoa.
Sodit sitä teologiaa vastaan, että uudestisyntynyt on syntinen ja vanhurskas samanaikaisesti.
Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen. Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa.
Muutenhan ei Paavalikaan olisi huokaissut: "kuka päästää minut..jne."
Koko ajan korostuu subjektiivinen inhimillinen tahto ja oma pyhyys. Koko ajan manipuloidaan sanoilla: jos vain tahdot jne.
Välillä selostat, että Eenok ja Elias ovat meille asetettuja esikuvia pyhyydestä; esikuva siitä kuinka lihan pyhyys saavuttaa kuolemattomuuden.
Samaan aikaan kielletään puhumasta, että ristin tie ja ahdistus kuuluvat kristityn vaellukseen. Useaan kertaan on väitetty, etteivät tällä tavalla tuntevat lestadiolaiset ole vielä edes uudestisyntyneet ja löytäneet Kristusta.
Korostat koko ajan omin voimin ja päätöksin tapahtuvaa hurskautta, aivan kuin usko ja Pyhä Henki olisivat ihmisen päätösten ja synnin alle sidotun tahdon käskyläisiä.
Onhan tässä kaikessa mainittu Kristus, mutta ainoastaan muodollisesti, koska vapaan tahdon ja oman päätäntävallan korostaminen tekee Kristuksesta pelkän välineen.
Syntien kantamisenkin, jos niitä edes teoriassa sinulla on, näytät hoitavan itse.
Tämän kaiken kääntöpuolella on voimakas farisealainen pyhityshurskauden korostaminen, joka lähtee siitä harhaluulosta, että oma pyhyys on tässä ajassa jo saavutettu, eikä siinä tarvitse luottaa Kristukseen, eikä jättää syntejä Kristuksen kannettavaksi.>Sinä opetat Kristuksen tulevan lihaksi ruumiissamme,<
Niin opetankin, mutta se on eri asia kuin lihan pyhittäminen.
Vanha ihminen joka on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa on kadonnut. Ristin tehtävä on tappaa, ja jos vanha ihminen eläisi, niin silloin risti ei olisi tehnyt tehtäväänsä.
Uusi ihminen on Pyhänhengen temppeli ja tässä temppelissä Jeesus itse asuu Sanansa ja Hengensä kanssa.
>riisuneesi pois vanhan ihmisen, painaneesi vanhan ihmisen kengänpohjan tasolle.<
Niinhän Paavali käskee tekemään, "riisukaa pois vanha ihmisenne..."
Jeesuskin käskee "tallaamaan pahoja henkiä ja riivaajia", joten mitä sitä ihmettelet jos toiset uskovat tekevät niin kuin raamattuun on kirjoitettu.
>Kaikesta sinä olet suoriutunut itse<
Tämä on väärä todistus lähimmäisestäsi.
Itse pystyn vain heikkouteen syntisyyteen ja vajauteen, ja olen aina nimittänyt näitä omaksi vanhurskaudeksi.
Täydellisyyteen pystyy vain Kristus, joka vaikuttaa minussa tekemisen ja tahtomisen.
Jumalan vanhurskaudella ei edes pystytä olemaan vajaita heikkoja ja syntisiä. Eikä omalla vanhurskaudella pystytä olemaan täydellisiä.
>Sodit sitä teologiaa vastaan, että uudestisyntynyt on syntinen ja vanhurskas samanaikaisesti.<
Totisesti sodin sillä syntinen on Perkeleestä ja vanhurskas on Jumalasta. Tällainen teologia tulee suoraan antikristukselta ja se palaa kerran helvetissä.
>Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen.<
Kiellän Saatanallisen opetuksen, mutta en apostolien opetusta.
Apostolit eivät koskaan ole opettaneet Jumalan Sanaa vastaan, mutta antikristus tekee sitä senkin edestä.
>Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa.<
Raamattu sanoo että se on kadonnut, mutta antikristus väittää ettei se ole kadonnut.
>Muutenhan ei Paavalikaan olisi huokaissut: "kuka päästää minut..jne."<
Jos lukisit edes seuraavan jakeen niin huomaisit että siinä lukee. Kiitos Jeesus Kristus päästää.
>Samaan aikaan kielletään puhumasta, että ristin tie ja ahdistus kuuluvat kristityn vaellukseen.<
En ole sanallakaan kieltänyt, vaan olen ottanut Jumalan Sanan lupaukset myös mukaan.
>Korostat koko ajan omin voimin ja päätöksin tapahtuvaa hurskautta, aivan kuin usko ja Pyhä Henki olisivat ihmisen päätösten ja synnin alle sidotun tahdon käskyläisiä. <
Puhun vain Kristuksesta, Jumalan voimasta joka on suurempi kuin se mikä on maailmassa.
"Jeesus on tehnyt tyhjäksi kaikki Perkeleen teot", ja se tarkoittaa sitä. Saatanalla ei ole enää edes olemassaolon oikeutta elämäämme.
Uudestisyntyneillä on Jumalallinen luonto joka ei ole pisaraakaan sidottu synnin alle.
>Tämän kaiken kääntöpuolella on voimakas farisealainen pyhityshurskauden korostaminen, joka lähtee siitä harhaluulosta, että oma pyhyys on tässä ajassa jo saavutettu, eikä siinä tarvitse luottaa Kristukseen, eikä jättää syntejä Kristuksen kannettavaksi.<
Jos Kristus on kantanut synnit, niin on ylpeyttä kantaa niitä itse. Pyhyys on myöskin tässä ajassa saavutettu, uskomalla että Jeesus teki sen puolestasi.
Se on myös ylpeyttä jos ei luota Kristukseen, että Hän on tehnyt kaiken puolestasi täydellisesti. - tunnustuksestasi!!!
Esa T kirjoitti:
>Sinä opetat Kristuksen tulevan lihaksi ruumiissamme,<
Niin opetankin, mutta se on eri asia kuin lihan pyhittäminen.
Vanha ihminen joka on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa on kadonnut. Ristin tehtävä on tappaa, ja jos vanha ihminen eläisi, niin silloin risti ei olisi tehnyt tehtäväänsä.
Uusi ihminen on Pyhänhengen temppeli ja tässä temppelissä Jeesus itse asuu Sanansa ja Hengensä kanssa.
>riisuneesi pois vanhan ihmisen, painaneesi vanhan ihmisen kengänpohjan tasolle.<
Niinhän Paavali käskee tekemään, "riisukaa pois vanha ihmisenne..."
Jeesuskin käskee "tallaamaan pahoja henkiä ja riivaajia", joten mitä sitä ihmettelet jos toiset uskovat tekevät niin kuin raamattuun on kirjoitettu.
>Kaikesta sinä olet suoriutunut itse<
Tämä on väärä todistus lähimmäisestäsi.
Itse pystyn vain heikkouteen syntisyyteen ja vajauteen, ja olen aina nimittänyt näitä omaksi vanhurskaudeksi.
Täydellisyyteen pystyy vain Kristus, joka vaikuttaa minussa tekemisen ja tahtomisen.
Jumalan vanhurskaudella ei edes pystytä olemaan vajaita heikkoja ja syntisiä. Eikä omalla vanhurskaudella pystytä olemaan täydellisiä.
>Sodit sitä teologiaa vastaan, että uudestisyntynyt on syntinen ja vanhurskas samanaikaisesti.<
Totisesti sodin sillä syntinen on Perkeleestä ja vanhurskas on Jumalasta. Tällainen teologia tulee suoraan antikristukselta ja se palaa kerran helvetissä.
>Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen.<
Kiellän Saatanallisen opetuksen, mutta en apostolien opetusta.
Apostolit eivät koskaan ole opettaneet Jumalan Sanaa vastaan, mutta antikristus tekee sitä senkin edestä.
>Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa.<
Raamattu sanoo että se on kadonnut, mutta antikristus väittää ettei se ole kadonnut.
>Muutenhan ei Paavalikaan olisi huokaissut: "kuka päästää minut..jne."<
Jos lukisit edes seuraavan jakeen niin huomaisit että siinä lukee. Kiitos Jeesus Kristus päästää.
>Samaan aikaan kielletään puhumasta, että ristin tie ja ahdistus kuuluvat kristityn vaellukseen.<
En ole sanallakaan kieltänyt, vaan olen ottanut Jumalan Sanan lupaukset myös mukaan.
>Korostat koko ajan omin voimin ja päätöksin tapahtuvaa hurskautta, aivan kuin usko ja Pyhä Henki olisivat ihmisen päätösten ja synnin alle sidotun tahdon käskyläisiä. <
Puhun vain Kristuksesta, Jumalan voimasta joka on suurempi kuin se mikä on maailmassa.
"Jeesus on tehnyt tyhjäksi kaikki Perkeleen teot", ja se tarkoittaa sitä. Saatanalla ei ole enää edes olemassaolon oikeutta elämäämme.
Uudestisyntyneillä on Jumalallinen luonto joka ei ole pisaraakaan sidottu synnin alle.
>Tämän kaiken kääntöpuolella on voimakas farisealainen pyhityshurskauden korostaminen, joka lähtee siitä harhaluulosta, että oma pyhyys on tässä ajassa jo saavutettu, eikä siinä tarvitse luottaa Kristukseen, eikä jättää syntejä Kristuksen kannettavaksi.<
Jos Kristus on kantanut synnit, niin on ylpeyttä kantaa niitä itse. Pyhyys on myöskin tässä ajassa saavutettu, uskomalla että Jeesus teki sen puolestasi.
Se on myös ylpeyttä jos ei luota Kristukseen, että Hän on tehnyt kaiken puolestasi täydellisesti.Ei siinä sitten mitään, tulihan se sieltä!
Sinä kutsut apostolista opetusta saatanalliseksi.
Tilalle tuot omat dogmisi.
Havaintomme ovat osuneet oikeaan.
Kun nyt edustat jotain vierasta uskoa, mene muille palstoille, äläkä kiusaa täällä Herran pyhiä.
Laestadiolaisuutta sinun omatekoinen oppisi ei ole, eikä klassista kristinuskoa.
Siellä Pohjanmaalla on joku nyrjähtänyt evankelista paasaamassa tuota samaa soopaa. Täällä tulemme joka päivä kertomaan, että alakerran herran kirkkoa rakennat. - Alakerran
tunnustuksestasi!!! kirjoitti:
Ei siinä sitten mitään, tulihan se sieltä!
Sinä kutsut apostolista opetusta saatanalliseksi.
Tilalle tuot omat dogmisi.
Havaintomme ovat osuneet oikeaan.
Kun nyt edustat jotain vierasta uskoa, mene muille palstoille, äläkä kiusaa täällä Herran pyhiä.
Laestadiolaisuutta sinun omatekoinen oppisi ei ole, eikä klassista kristinuskoa.
Siellä Pohjanmaalla on joku nyrjähtänyt evankelista paasaamassa tuota samaa soopaa. Täällä tulemme joka päivä kertomaan, että alakerran herran kirkkoa rakennat.kirkkoja rakennetaan joka "loossissa",:))))))))))
- -M.T.-
Alakerran kirjoitti:
kirkkoja rakennetaan joka "loossissa",:))))))))))
Voisiko Esa-T kertoa, millä tavalla pääsee taivaaseen?
- Esa T
-M.T.- kirjoitti:
Voisiko Esa-T kertoa, millä tavalla pääsee taivaaseen?
Uskomalla Kristukseen.
"Usko herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."
"Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Valitettavasti valtva osa Jeesuksen nimeä käyttävistä ei itse usko, vaan päinvastoin taistelee sitä vastaan.
"Ei jokainen joka sanoo Herra Herra, ole minun opetuslapsiani, vaan ne ovat jotka myös tekevät sen mitä Minä olen opettanut." - rupusakkia
Esa T kirjoitti:
Uskomalla Kristukseen.
"Usko herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."
"Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Valitettavasti valtva osa Jeesuksen nimeä käyttävistä ei itse usko, vaan päinvastoin taistelee sitä vastaan.
"Ei jokainen joka sanoo Herra Herra, ole minun opetuslapsiani, vaan ne ovat jotka myös tekevät sen mitä Minä olen opettanut."Viimeinen lause:
Suun tu nnustaminen siis pelastaa? ILman tunnustusta ei siis pelastu?
Siis tekeminen tekee opetuslapseksi JA
lopulta tekeminen tekee vanhurskaaksi.
Tämä oli siis esan vastaus??
Sitten, onko se uskominen, joka saa Jumalan armahtamaan: päästetään tuo ihminen taivaaseen?! rupusakkia kirjoitti:
Viimeinen lause:
Suun tu nnustaminen siis pelastaa? ILman tunnustusta ei siis pelastu?
Siis tekeminen tekee opetuslapseksi JA
lopulta tekeminen tekee vanhurskaaksi.
Tämä oli siis esan vastaus??
Sitten, onko se uskominen, joka saa Jumalan armahtamaan: päästetään tuo ihminen taivaaseen?!Room 10:9. Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
10. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
11. Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään."- Esa T
tunnustuksestasi!!! kirjoitti:
Ei siinä sitten mitään, tulihan se sieltä!
Sinä kutsut apostolista opetusta saatanalliseksi.
Tilalle tuot omat dogmisi.
Havaintomme ovat osuneet oikeaan.
Kun nyt edustat jotain vierasta uskoa, mene muille palstoille, äläkä kiusaa täällä Herran pyhiä.
Laestadiolaisuutta sinun omatekoinen oppisi ei ole, eikä klassista kristinuskoa.
Siellä Pohjanmaalla on joku nyrjähtänyt evankelista paasaamassa tuota samaa soopaa. Täällä tulemme joka päivä kertomaan, että alakerran herran kirkkoa rakennat.>Sinä kutsut apostolista opetusta saatanalliseksi.<
Taas annat väärän todistuksen.
Apostolit eivät opeta saatanallista oppia. - luettu tekstistäsi.
Esa T kirjoitti:
>Sinä kutsut apostolista opetusta saatanalliseksi.<
Taas annat väärän todistuksen.
Apostolit eivät opeta saatanallista oppia.Apostolit opettavat, että uudestisyntynyt kristitty on samalla syntinen ja vanhurskas. Kutsuit tätä saatanalliseksi. MOT
Saatanallista on sinun tahallinen häiriköivä toimintasi, jota harjoitat tällä lestadiolaispalstalla tietoisesti kiusaa tehden.
Lestadiolaisuuteen uususkontosi ei liity mitenkään.
Epäkristillistä on myös linkkien tuominen ja vierasta oppia julistavien saarnojen tuominen tänne palstalle. - satunnainen törmäilijä
Augustinolainen kirjoitti:
Sinä opetat Kristuksen tulevan lihaksi ruumiissamme, riisuneesi pois vanhan ihmisen, painaneesi vanhan ihmisen kengänpohjan tasolle.
Kaikesta sinä olet suoriutunut itse niin helposti, että pystyt pienellä ylpeydellä ihmettelemään, miksi jotkut lestadiolaiset vielä sielun pelästyessä tuntevat nöyryyttä ja kerjäävät armoa.
Sodit sitä teologiaa vastaan, että uudestisyntynyt on syntinen ja vanhurskas samanaikaisesti.
Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen. Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa.
Muutenhan ei Paavalikaan olisi huokaissut: "kuka päästää minut..jne."
Koko ajan korostuu subjektiivinen inhimillinen tahto ja oma pyhyys. Koko ajan manipuloidaan sanoilla: jos vain tahdot jne.
Välillä selostat, että Eenok ja Elias ovat meille asetettuja esikuvia pyhyydestä; esikuva siitä kuinka lihan pyhyys saavuttaa kuolemattomuuden.
Samaan aikaan kielletään puhumasta, että ristin tie ja ahdistus kuuluvat kristityn vaellukseen. Useaan kertaan on väitetty, etteivät tällä tavalla tuntevat lestadiolaiset ole vielä edes uudestisyntyneet ja löytäneet Kristusta.
Korostat koko ajan omin voimin ja päätöksin tapahtuvaa hurskautta, aivan kuin usko ja Pyhä Henki olisivat ihmisen päätösten ja synnin alle sidotun tahdon käskyläisiä.
Onhan tässä kaikessa mainittu Kristus, mutta ainoastaan muodollisesti, koska vapaan tahdon ja oman päätäntävallan korostaminen tekee Kristuksesta pelkän välineen.
Syntien kantamisenkin, jos niitä edes teoriassa sinulla on, näytät hoitavan itse.
Tämän kaiken kääntöpuolella on voimakas farisealainen pyhityshurskauden korostaminen, joka lähtee siitä harhaluulosta, että oma pyhyys on tässä ajassa jo saavutettu, eikä siinä tarvitse luottaa Kristukseen, eikä jättää syntejä Kristuksen kannettavaksi."Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen. Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa."
Apostolisesta opetuksesta tuli mieleeni se, että miten kuvauksesi sopii apostolien opetukseen siitä, että vanha ihminen pitää riisua pois tekoinensa ja kuten Kolossalaiskirje opettaa meidät on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa. Jeesus ei suinkaan itse opeta jokapäiväistä kasteessa upottamista, sen sijaan hän sanoo aika suolasesti, että meidän tulee ottaa joka päivä ristimme ja seurata häntä. Ristin tehtävä on tappaa. Jokapäiväinen ristin ottaminen kuvaa sitä, miten meidän tulee antaa lihamme eli vanha ihmisemme jokapäivä Hengen kuoletettavaksi.
Jeesus sanoo niinkin, ettei se, joka ei halua ottaa ristiään joka päivä ja seuraa häntä voi olla hänen opetuslapsensa. Siis se, joka haluaa käydä matkaa vanhan luontonsa kanssa seurustellen ei voi olla hänen opetuslapsensa. Jeesus ei suinkaan sano, ettei sellainen ihminen saa olla opetuslapsi, vaan ettei kyseisenlainen ihminen voi olla sitä. Ihminen itse vetäytyy vääjäämättömästi kuten ne Johenneksen evankeliumin 6. luvun ihmiset, jotka mutisivat mennessään: tämä on kovaa puhetta, kuka voi kuulla sitä.
Kysymys kuuluukin; jos apostoli on oikeassa ja vakavissaan, niin täytyy kysyä, miten on mahdollista että se mikä on siis kuollut ja riisuttu pois voisi olla niin voimallinen kuin kuvaat? Sen, mikä on kuolleen aktiviteettitaso, voi itse kukin käydä toteamassa paikallisella hautausmaalla. Kannattaa ottaa eväät mukaan ettei pääse nälkä yllättämään odotellessa, että jotain tapahtuu. - Armon varassa
satunnainen törmäilijä kirjoitti:
"Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen. Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa."
Apostolisesta opetuksesta tuli mieleeni se, että miten kuvauksesi sopii apostolien opetukseen siitä, että vanha ihminen pitää riisua pois tekoinensa ja kuten Kolossalaiskirje opettaa meidät on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa. Jeesus ei suinkaan itse opeta jokapäiväistä kasteessa upottamista, sen sijaan hän sanoo aika suolasesti, että meidän tulee ottaa joka päivä ristimme ja seurata häntä. Ristin tehtävä on tappaa. Jokapäiväinen ristin ottaminen kuvaa sitä, miten meidän tulee antaa lihamme eli vanha ihmisemme jokapäivä Hengen kuoletettavaksi.
Jeesus sanoo niinkin, ettei se, joka ei halua ottaa ristiään joka päivä ja seuraa häntä voi olla hänen opetuslapsensa. Siis se, joka haluaa käydä matkaa vanhan luontonsa kanssa seurustellen ei voi olla hänen opetuslapsensa. Jeesus ei suinkaan sano, ettei sellainen ihminen saa olla opetuslapsi, vaan ettei kyseisenlainen ihminen voi olla sitä. Ihminen itse vetäytyy vääjäämättömästi kuten ne Johenneksen evankeliumin 6. luvun ihmiset, jotka mutisivat mennessään: tämä on kovaa puhetta, kuka voi kuulla sitä.
Kysymys kuuluukin; jos apostoli on oikeassa ja vakavissaan, niin täytyy kysyä, miten on mahdollista että se mikä on siis kuollut ja riisuttu pois voisi olla niin voimallinen kuin kuvaat? Sen, mikä on kuolleen aktiviteettitaso, voi itse kukin käydä toteamassa paikallisella hautausmaalla. Kannattaa ottaa eväät mukaan ettei pääse nälkä yllättämään odotellessa, että jotain tapahtuu.Sinä vanhurskauttasit lihasikin, täysin vastoin Paavalin opetuksia.
Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista,
vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen,
niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista,
- koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Gal. 2:17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija?
Pois se!
Gal. 2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
Gal. 2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle.
Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, - tuntea synnit
satunnainen törmäilijä kirjoitti:
"Kiellät apostolisen opetuksen, jonka mukaan Kristitty on kuolemaansa asti sidottu vanhaan ihmiseen. Se ei ole kadonnut mihinkään, koska se pitää joka päivä kasteessa upottaa kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa."
Apostolisesta opetuksesta tuli mieleeni se, että miten kuvauksesi sopii apostolien opetukseen siitä, että vanha ihminen pitää riisua pois tekoinensa ja kuten Kolossalaiskirje opettaa meidät on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa. Jeesus ei suinkaan itse opeta jokapäiväistä kasteessa upottamista, sen sijaan hän sanoo aika suolasesti, että meidän tulee ottaa joka päivä ristimme ja seurata häntä. Ristin tehtävä on tappaa. Jokapäiväinen ristin ottaminen kuvaa sitä, miten meidän tulee antaa lihamme eli vanha ihmisemme jokapäivä Hengen kuoletettavaksi.
Jeesus sanoo niinkin, ettei se, joka ei halua ottaa ristiään joka päivä ja seuraa häntä voi olla hänen opetuslapsensa. Siis se, joka haluaa käydä matkaa vanhan luontonsa kanssa seurustellen ei voi olla hänen opetuslapsensa. Jeesus ei suinkaan sano, ettei sellainen ihminen saa olla opetuslapsi, vaan ettei kyseisenlainen ihminen voi olla sitä. Ihminen itse vetäytyy vääjäämättömästi kuten ne Johenneksen evankeliumin 6. luvun ihmiset, jotka mutisivat mennessään: tämä on kovaa puhetta, kuka voi kuulla sitä.
Kysymys kuuluukin; jos apostoli on oikeassa ja vakavissaan, niin täytyy kysyä, miten on mahdollista että se mikä on siis kuollut ja riisuttu pois voisi olla niin voimallinen kuin kuvaat? Sen, mikä on kuolleen aktiviteettitaso, voi itse kukin käydä toteamassa paikallisella hautausmaalla. Kannattaa ottaa eväät mukaan ettei pääse nälkä yllättämään odotellessa, että jotain tapahtuu.Meidät on kasteessa ristinnaulittu.
Mutta, vanha ihminen ei ole kuollut, vaikka sinä siitä olet täällä 3 vuotta kerskaillut.
Se elää sinun kuolemaasi asti.
Siksi se pitää joka päivä ristiinnaulita uudelleen.
Kyllä ristin tie on ahdistusten, pilkan ja itsensä kieltämisen tie.
Vanha ihminen ei ole sinussa voimallinen, koska olet unessa, etkä valveilla. - Aameen
tuntea synnit kirjoitti:
Meidät on kasteessa ristinnaulittu.
Mutta, vanha ihminen ei ole kuollut, vaikka sinä siitä olet täällä 3 vuotta kerskaillut.
Se elää sinun kuolemaasi asti.
Siksi se pitää joka päivä ristiinnaulita uudelleen.
Kyllä ristin tie on ahdistusten, pilkan ja itsensä kieltämisen tie.
Vanha ihminen ei ole sinussa voimallinen, koska olet unessa, etkä valveilla.Joka ei ole lain kautta herännyt synnin tuntoon, ei hän voi kokea armoa.
Kun ei ole syntinen, niin silloin ei tarvitse armoa, tästä on kysymys.
Jos tarvitsee armoa vain sen verran, kun kokee TEHNEENSÄ syntiä, niin se on perin vähän. Se on itsepetosta.
Puolisyntisiä kun ei ole olemassa, eikä myöskään siivosyntisiä. Jo yksikin ylitsekäyminen laista tekee ihmisestä koko lain rikkojan. Jumala on vanhurskas, hän ei siedä YHTÄKÄÄN syntiä. Tämän vuoksi ihminen tarvitsee Kristuksen vanhurskauden päästäkseen taivaaseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975938Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442807- 442287
- 932029
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382001Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291375- 761352
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131277Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41217Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2831203