"akne" ja diane nova?

kokemuksia kaipaillen :)

Olen 27-vuotias ikäloppu... "ongelmana" kuitenkin on edelleen tuo rasvainen iho. Siinä mielessä tuntuu aika turhalta valittaa ihon rasvaisuudesta kun ne finnit voisi laskea kuukaudessa yhden käden sormilla. Iho ei kuitenkaan ole ollut koskaan "virheetön" vaan nk. sekaiho siitä asti kun tuo murrosikä pukkasi finneineen. Ihoni on yleisesti pintakuiva, mutta silti rasvainen... jotenkin loppui jo uskokin siihen, että tästä joskus tulisi sitä sileää ja virheetöntä aikuisen ihoa. Kohtahan alkaa ne rypytkin iskeä naamaan ;)

Kysyin tänään yleislääkäriltä ehkäisypillereitä, jolla saisin ihon kuivumaan... ja lääkäri oli heti valmis sen minulle kirjoittamaan. Sain vielä valita mitä tahdoin... eli aloitetaan nyt sitten siitä Diane Novasta (vaikka otinkin apteekista Feminil pakkauksen, sama lääke, ei nimi). Respetissä luki vielä kissan kokoisin kirjaimin, että aknen hoitoon... ööh, en tiedä voiko tätä "iho-ongelmaani" kutsua akneksi kun niitä finnejä ei tälläkään hetkellä ole yhtään... sain kuitenkin sen kelakorvauksen, joten pitäisi kai olla tyytyväinen ;)

No siis asiaan, olen lukenut kauhuissani kokemuksia tuosta Diane Novasta ja sen sivuvaikutuksista... onko kenelläkään onnistuineita kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Ja onko kukaan uskaltautunut käyttämään sitä aknen hoitoon kun sitä aknea ei kirjaimellisesti ole edes olemassa? Ihon rasvaisuudesta haluan kovasti eroon... edes kerran elämässäni, mutta pitäisiköhän suoraan koittaa jotain lievempää hormoonivalmistetta?

15

2555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lalalalalaalla333

HEI!

Oon itse käyttäny Diane Novaa ehkäisyyn, mutta samalla on lähteny kaikki näpyt naamasta! Tulee ehkä joku yks kuukaudessa, jos sitäkään.. Siihen menee aikansa, että ne alkaa vaikuttaa. Noin 2-3 kk about, alkuun voi joillan kuulema vähän jopa pahentua, mulla ei käynyt silleen. Eikä oo tullut mitään sivuoireita, ei sitten minkäänlaisia, thank god! Ennen käytin Yasmineja, joitten ansiosta olin 2kk ihan raivohullu.

• alkuperäinen...

Ihanaa lukea niitä positiivisia kokemuksiakin ;) En ole oikeasti onnistunut bongaamaan yhtään onnistunutta kokeilua googlen avulla vaan kaikki on mennyt enemmän ja vähemmän metsään... ei kai se auta sitten muu kuin kokeilla. Ainahan niiden napsimisen voi lopettaa jos toivottua tulosta ei synny :)

• diane novista....

eli olen kohta vuoden käyttänyt ja siis akne tosiaan lähti. Mul on ollu aknea noin 5 vuotta ja arpia jääny poskiin joihin kaipaisin apua:/ Mut enivei jos haluut vaan rasvaisuuden pois niin antibiootit voisi olla hyvä vaihtoehto vaik kyl diane mullaki kuivatti ihoa ja jotenki ihanempaa rasvata KUNNON rasvalla ihoa:)MUTTA kun lopettaa noi täytyy varautua et akne voi tulla pahempa takaisin...se sii sit on:/ mut tosin itte en lopeta pitkääään aikaan noita joten ei hätää

• edelleen alkuperäinen...

Kauhukertomuksia pahentuneena aknena olen juuri lukenut... mutta kun minulla ei ole varsinaisesti koskaan ollut "akneksi" luokiteltavaa finniongelmaa... vaikka tämän lääkärin mielestä kai ihon rasvaisuudenkin voi luokitella "akneksi". Olin varma reseptiä apteekissa vilauttaessani, että ne farmaseutit nauraa minut sieltä ulos ;) Eli en oikein ymmärrä miten tästä lähtötilanteesta voisin saada itselleni aknen lopettamalla ehkäisypillereiden käytön? Ah... mutta kai se pitää vain kokeilla ja ihmetellä, ja kiroilla sen jälkeen ja itkeä sitten sitä tulevaa aknea :)

• on auttanut

diane nova! olen syönyt sitä kohta 4 vuotta aknen hoitoon, eikä ole koskaan tullut mitään sivuoireita. ihoni on parantunut huomattavasti, mutta ei silti vielä ole 'täydellinen'

• yasminit

Yasmin hoitaa mulla saman asian, näppyjä ei ole KOSKAAN ollut naamassa seitsemän vuoden aikana kun olen näitä syönyt.

Diane Novaa mulle ei annettu koska siinä on vaarana että verenpaine nousee, ja mulla on sitä ongelmaa joskus ollut.

• tai siis....

se riippuu ihan millane "akne" on.Taisiis jos sulla ei ole normaalisti finnejä ja alotat pillerit ni rasvasuus voi tosiaan vähentyä. Mut sit niitten lopetettua sulle voi tulla...HUOM voi..ei kaikille tule. Ja koska sulla ei ole aknea koskaan ollutkaan? niin luulenpa että sulla pysyy ihan hyvin kunnossa iho niitten lopetuksenkin jälkeen..tai ainakin paranisi nopeammin kun meillä muilla joilla on vähän vaikeampi akne..

• vielä sen verran

mulla ei oo koskaan ollu pahoja sivuoireita.oon syöny 3 eri pillerimerkkiä. pahaa oloa on tullu sillo ku aikoi sit alotin ekat pillerit. Mut diane novat on ollut iloinen yllätys:) ei mitään oireita. Tai hmm..mul on luonnostaankin muu iho aika kuiva et voi olla et nyt on viel vähä enemmä kuivunu ja siks joutuu rasvaa tosi usein itteää.mut sepä ei ole suuri murhe:D kunha sais arvet viäl pois ni oisin ikionnellinen..

• kokeillut

tai siis toki voit kokeilla, mutta on riski että lopettamisen jälkeen hormonitoiminta menee ihan sekaisin ja iskee entistä pahempi akne!

Sun ongelma vaikuttaa niin lievältä että luulisi jostain ravintolisästä/ihonhoitosarjasta olevan apua! Itselläni auttoi rasvaisuuteen joskus vichyn kasvovoide (en muista nimeä, saa apteekistä). Auttoi kyllä tosi hyvin, sitä kannattaa kokeilla.

Itse söin tuota diane novaa akneen ja sain varmaan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset. Yksi ikävä sivuvaikutus mikä häiritsee vielä nyt 2v lopettamisen jälkeen on alapään limakalvojen kuivuminen/haurastuminen. Nimittäin käytön aikana ongelma meni niin pahaksi että yhdyntä sattui ihan älyttömästi, seksiä ei siis voinut harrastaa ollenkaan, nyt sattuu edelleen alussa, mutta sitten meni ohi. Lisäksi olin ihan hermoraunio ja hermot ei kestänyt mitään.

Jos tosiaan iho takia tuota harkitset, niin en suosittele! Kyllähän ne muutkin e-pillerit siihen ihoon vähän vaikuttaa, jos nyt ehkäisyä tarvitset, mutta noin lievään iho-ongelmaan varmasti löytyy joku parempi hoito.

• kulumex

kyllä se rasvaisen ihon ongelma on sittenkin siinä ,että myös ruoka on rasvaista,kokeile täysin kovarasvatonta ruokavaliota vaikka kuukausi,eli kaikki pitsat ,juustot ,suklaat .leivonnaiset,karkit,sipsit, siis kaikki missä on näitä kovia rasvoja,sinullakin on luultavasti isoja ihohuokosia kasvojen ja selän alueella ja ne juuri keräävät ylimääräistä rasvaa .ja kun kovat rasvat eivät valu huokosista pois jälki on tulehtunut ihohuokonen ,tai rasvainen .eli jos käytät kuukauden ajan vain näitä kasvipohjaisia
      öljyjä omega-kapseleita ruoan kanssa kaikki ylimääräinen rasva taatusti tulee pois ihohuokosista kokeile se ei maksa mitään

• CoCoNutOil

Rasvainen mutta pintakuiva iho kertoo siitä että hoidat ihoasi liikaa tai liian kuivattavilla tuotteilla.

Rasvaisen ihon hoidossa 'vähemmän on enemmän' eli mitä vähemmän peset iholta sen omaa rasvaa pois sitä vähemmän sen täytyy ihoa rasvoittaa.

• wintrex
        CoCoNutOil kirjoitti:

Rasvainen mutta pintakuiva iho kertoo siitä että hoidat ihoasi liikaa tai liian kuivattavilla tuotteilla.

Rasvaisen ihon hoidossa 'vähemmän on enemmän' eli mitä vähemmän peset iholta sen omaa rasvaa pois sitä vähemmän sen täytyy ihoa rasvoittaa.

se on aina ja vain niin ,että aknen suurin syyllinen on kova rasva,senkun ihmiset uskoisivat ,niin kaikki ihosairaudet häviää
        ja kyllä sun coconutoil pitää vähän miettiä mitä kirjoitat

• DNova

no ensimmäinen kysymys on että et kai rasvaa ihoasi millään? itsellä DN auttoi näppyihin loistavasti, iho ei rasvainen kuitenkaan ainoastaan epäpuhdas, sivuvaikutuksena tuli jännittyneisyys niin lopetin.

• nooris

Sain itse Diane Novaa juuri lievään akneen. Aina oli jotain ongelmaa iholla, ei koskaan täysin sileä.

En saanut Diane Novasta mitään haittavaikutuksia, ja se paransi aknea selvästi noin kolmen paketin (kuukauden) jälkeen. Ei tosin täydellisesti, mutta parannusta kuitenkin. Eli saattaa tosiaan toimia sulla, kun ongelmasi ei ole mikään kovin suuri.

Mutta varoitukseksi: lääkärini kirjoitti Diane Novaa vain vuoden, sanoen jotain hormonimäärästä ja kuinka se ei ole terveellinen, ja vahdoin tuon vuoden jälkeen Yasminelle-pillereihin. Yasminellen aloituksen jälkeen iho on huonontunut entiselleen.

Kävin tällä viikolla ihotautilääkärillä joka pisti minut vihdoin kunnon lääkkeille (Illalla Avitcid-voide, aamulla Skinoren-voide, ja aamuin illoin Tetralysal-pilleri). Parempi onni tällä kerralla?

• Henna-R

Minä itse kärsin edelleen keskivaikeasta aknesta. Sitä on nyt jo kestänyt noin kolme vuotta, kyllästyin ja päätin mennä kunnon lääkärin kaikkien ihonhoito tuotteiden läträämisen jälkeen. Hain yksityiselle, ja sain todella hyvälle ihotauti lääkärille ajan. Nyt syön antibiootto kuuria, ja kunnon vahvoja lääkkeitä. Olen nyt käyttänyt lääkkeitä noin kaksi viikkoa, ja näkyviä tuloksia on jo tullut,lääkärissä sanottiin lääkeiden vaikutuksen kestävän jopa puoltoista kuukautta, mutta minulla jo hyvin lähtenyt paraneminen käyntiin. Joten menkää kaikki lääkärille ajoissa, ettei lopulta tarvitse kärsiä kauheista arvista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      236
      4600
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3035
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      25
      1613
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1439
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      938
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe