Pojanpoikani

kun tulee Hesasta

lomille, kohta samana päivänä alkaa hän aivastella ja räkä vuotaa ja silmät vesissä!
Meillä on kissa ja kaksi koiraa, hänellä on koira itsellä ja astma (sukuvikana alk 7v hänellä).
Nyt 14v kohta.

On asunut nyt 4 vuotta Uudellamaalla, sitä ennen 10v lähellä meitä ja päivittäin lähes kävi mummolassa silloin ja oli päiviä ja öitä, ei oireita ikinä silloin, vaikka konttasi vauvaiästä asti koirien kanssa ja kissa aina ollut meillä ja velloi sitä!
Mistäs tuo noin tekee nyt?
Pitää varata Alzyria aina kun käy lomillaan, jopa 2.5 kk kesiksillä!

Mikähän neuvoksi?
Uskaltaako kukaan vastata?

9

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläinallergia

      Kun hän kävi teillä päivittäin, hän oli siedättynyt teidän eläimille, aivan kuin hän on siedättynyt omalle eläimelleen. Itse luulin olevani allerginen kissoille kun oireet poistuivat kotona ja minulla oli koira, mutta kun muutin pois kotoa, tulin myös omalle koiralleni allergiseksi (joka jäi siis vanhempieni luokse). Poistakaa eläimet hänen huoneestaan ja siivotkaa se kunnolla, älkää siis päästäkö eläimiä siihen huoneeseen lainkaan. Mahdollisuuksien mukaan muitakin huoneita. Allergialääkkeen syöminen noin pitkään ei ole hyväksi, samoin hänen astmansa voi pahentua.

      • jjpp--

        ainakin siitepölyallergiaan voi huoleti syödä 2,5 kk, itse joudun syömään reilu 3 kk kesäaikaan.


      • allergeenit hienoja

        Allergeenit ovat erittäin hienojakoisia. Ihan turha luulla siivouksella niitä vähentävän riittävästi, jos eläimet asuvat jatkuvasti siellä.Ainoa mikä voi auttaa on ilmanpuhdistin, toimivat maksavat sellaisen 300 Euroa. Kannattaakohan pojan olla teillä noin pitkää aikaa? Astma pahenee ja elinikä lyhenee.


    • vaatii aikaa

      Allergian syntyminen vaatii tietyn ajan altistusta. Ei sitä heti ole, vaikka olisi koirien ja kissojen kanssa tekemisissä - pitää olla pitempää ja siitä se vähitellen se allergia tulee - jos on tullakseen. Se olisi tullut ajan kanssa myös niiden sinun elukoittesi kanssa.

      • allergialle

        ja astmalle. Tämä on asia mitä ei oteta riittävästi huomioon.
        Jos pojanpoikasi olisi elänyt teidän kanssanne koko ajan ja syönyt kunnollista kotona, aivan alkuperäisistä puhtaista raaka-aineista tehtyä ruokaa, hän ei todennäköisesti kärsisi allergiasta.

        Nykyinen kouluruoka on tehty teollisista einessotkuista, ja nuoret latkivat aspartamiinilimsoja ja mussuttavat aromivahventeilla terästettyjä sipsejä ja eineksiä muina töinään.
        Iholle tupsutetaan deodorantit joita ainakaan murrosikäiset eivät pese yöksikään pois, päälaen iho tukkeutetaan erilaisilla hiustököteillä.

        Ilmankos joka toinen (vähintään) on allerginen.
        Omat lapseni ovat pienestä pitäen suorastaan rypeneet erilaisten navetta- ja lemmikkieläinten pölyssä, eikä heillä ole hitustakaan allergiaa!!!


      • olen maalta
        allergialle kirjoitti:

        ja astmalle. Tämä on asia mitä ei oteta riittävästi huomioon.
        Jos pojanpoikasi olisi elänyt teidän kanssanne koko ajan ja syönyt kunnollista kotona, aivan alkuperäisistä puhtaista raaka-aineista tehtyä ruokaa, hän ei todennäköisesti kärsisi allergiasta.

        Nykyinen kouluruoka on tehty teollisista einessotkuista, ja nuoret latkivat aspartamiinilimsoja ja mussuttavat aromivahventeilla terästettyjä sipsejä ja eineksiä muina töinään.
        Iholle tupsutetaan deodorantit joita ainakaan murrosikäiset eivät pese yöksikään pois, päälaen iho tukkeutetaan erilaisilla hiustököteillä.

        Ilmankos joka toinen (vähintään) on allerginen.
        Omat lapseni ovat pienestä pitäen suorastaan rypeneet erilaisten navetta- ja lemmikkieläinten pölyssä, eikä heillä ole hitustakaan allergiaa!!!

        Ja mitäköhän sinun logiikkasi sanoo sille, että minä olen maalta ja allerginen. Meillä oli lehmiä ja koiria, eikä ainakaan kesällä ehtinyt niitä siivouksia tekemään. Maito juotiin käsittelemättömänä. Sipsejä näin kuntakeskuksen kaupassa ja sinnehän ne jäivätkin.

        Ideani on, että allergia kulkee suvuittain. Suvussa on nimittäin paljon allergenisia ja sukukirjoista selviää monen kuolleen aikanaan keuhkotautiin. Ehkä me allergiset olemme niitä entisaikojen superselviytyjiä, joitten elimistö kesti loiset hyvin. Ilman loisia elimistömme keksii jonkin toisen kohteen puolustettavakseen. Tuskimpa sipseillä ja hiusgeelillä olisi noin paljon vaikutusta.


      • tutulta
        olen maalta kirjoitti:

        Ja mitäköhän sinun logiikkasi sanoo sille, että minä olen maalta ja allerginen. Meillä oli lehmiä ja koiria, eikä ainakaan kesällä ehtinyt niitä siivouksia tekemään. Maito juotiin käsittelemättömänä. Sipsejä näin kuntakeskuksen kaupassa ja sinnehän ne jäivätkin.

        Ideani on, että allergia kulkee suvuittain. Suvussa on nimittäin paljon allergenisia ja sukukirjoista selviää monen kuolleen aikanaan keuhkotautiin. Ehkä me allergiset olemme niitä entisaikojen superselviytyjiä, joitten elimistö kesti loiset hyvin. Ilman loisia elimistömme keksii jonkin toisen kohteen puolustettavakseen. Tuskimpa sipseillä ja hiusgeelillä olisi noin paljon vaikutusta.

        Lapsena meillä oli ”lemmikkeinä” lehmä, sika, koira, kissa, kanoja, hanhia .. Maito oli oman lehmän maitoa. Tuskin äiti ehti kotia liian siistinä pitämään. Siitä pitivät seitsemän lasta huolen. Kellään ei ollut mitään allergioita.

        Allergiat puhkesivat siinä vaiheessa, kun muutimme kaupunkiin. Olin muutaman kuukauden ilman mitään eläinkontakteja. Sitten yhdellä kyläreissulla koiraperheeseen sain ensimmäisen astmakohtauksen. Saman kohtalon kokivat myöhemmin pari veljistäni.


      • Oikkuliininen
        allergialle kirjoitti:

        ja astmalle. Tämä on asia mitä ei oteta riittävästi huomioon.
        Jos pojanpoikasi olisi elänyt teidän kanssanne koko ajan ja syönyt kunnollista kotona, aivan alkuperäisistä puhtaista raaka-aineista tehtyä ruokaa, hän ei todennäköisesti kärsisi allergiasta.

        Nykyinen kouluruoka on tehty teollisista einessotkuista, ja nuoret latkivat aspartamiinilimsoja ja mussuttavat aromivahventeilla terästettyjä sipsejä ja eineksiä muina töinään.
        Iholle tupsutetaan deodorantit joita ainakaan murrosikäiset eivät pese yöksikään pois, päälaen iho tukkeutetaan erilaisilla hiustököteillä.

        Ilmankos joka toinen (vähintään) on allerginen.
        Omat lapseni ovat pienestä pitäen suorastaan rypeneet erilaisten navetta- ja lemmikkieläinten pölyssä, eikä heillä ole hitustakaan allergiaa!!!

        Tulittekohan ottamaan taas huomioon..?
        Maalla eläimet on suurimman osan ajasta ulkona!
        ja kaupungissa taas sisällä, ku ei ulkona saa pitää irti! kun on iso maatila, tai iso talo muutenki, niin ei siellä pari kissaa ja pari koiraa vielä tee mitään, mutta otahan esim. pieneen kaupungin yksiöön yksikin kissa..! Ja tuskinpa kukaan siellä hevosien ja lehmien, sun muiden heinien kanssa 24h/7 viettää!? ajattelisit vähän taas, neropatti!


    • Oikkuliininen

      Olen pienestä asti ollut tekemisissä kissojen, koirien, hevosien, monien pienien eläinten ja kaiken maailman muiden ötököiden kanssa... silti...
      Muutin omaan kotiin ja otin 2 kissaa... se oli virhe... "sain" samantien alituisen flunssan, tukkoisen- ja pahanolon! join teetä, joka auttoi jonkinverran ja söin kaiken maailman allergia lääkkeitä, mutta tulin kaikille ajan kanssa "immuuniksi"... eli mitä tehdä..? Sitten yhtänä yönä jouduin tökkimään silloisen poikaystäväni hereille, kun en saanut enää henkeä!! ei kun sairaalaan, avaavaa astmalääkettä ja ilmaa keuhkoon..!
      Kävin myöhemmin sitten allergia testeissä... Kissat, koirat, hevoset ja joitain heiniä ja puita... tiesittekö, ettei siitepöly allergikko saisi juoda teetä vakituisesti?!?
      Jos on pohjalla yksi allergia, suosittelen hävittämään kaikki muutkin asiat mitkä voi aiheuttaa allergiaa..! Mulla on nyt astma ja olen jopa huonepölylle allerginen!! ja allergia lääkkeet ei enää auta ollenkaan, että kesäaika on todella mukavaa, ku kaiken maailman kasvit kukkii..!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe